Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Antoine op juli 15, 2011, 19:13:26
Goed bezig! Inderdaad beginnen bij 't begin en dus zoals bij jou bekend (;)) eerst de akoestiek+plaatsing en stroomvoorziening. Natuurlijk kunnen betere apparatuur en luidsprekers ook een hoop bijdragen in een geoptimaliseerde ruimte maar de vraag is natuurlijk vooral wat er "mist" en wat de oorzaken zijn achter 't "plakken van 't geluid aan de speakers". Als ik jou was zou ik beginnen met 't experimenteren met de plaatsing van de luidsprekers en daarbij nog even niet denken aan hoe 't dan moet met de plaatsing voor surround maar gewoon eens kijken of je 't hiermee beter naar de zin krijgt.
Bedankt voor de tips en de bemoedigende woorden :thumbs-up: Klinkt eenvoudig om uit te proberen en het kost ook niets...

Citeer
Mocht 't toch een teveel of te selectieve demping zijn en de Modex Broadband de schuldige zijn dan heb je aan mij een geïnteresseerde die 'm wel over wil nemen van je. :)
Bedankt voor het aanbod! Ik ga denk ik ook de Modex Broadband uit de ruimte halen bij wijze van test en evt. uitsluiten dat deze de boosdoener is. Mocht het blijken dat de weergave in stereo verbeterd is, dan is een Modex Plate wellicht mijn oplossing.

Citeer
Veel succes, hoop dat je 't als een leuk project ziet en niet als onrust!  :)
Thanks! Ga ik zeker doen en ik zie het zeker niet als onrust :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 15, 2011, 17:41:40
Ja, volgens mij was dat ook 25m. Ik kan hem wel opsturen, maar volgens mij waren die rollen niet zo duur toch? Dus dan helpt dat ook niet.
Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 20:34:45
Heb net even snel gezocht en deze gevonden. Is dit hetzelfde?
Alu tape 10m (allekabels.nl)

of moet ik deze hebben?
Panflex alu tape (bengshop.nl)
Even deze vraag herhaald, omdat die op de vorige pagina was beland ;)

BTW: de overbuurvrouw kwam vanavond een pakketje brengen... en ja het was de inakustik NF1302 :pompom: Morgen aansluiten en dan laten inspelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 23:41:09
BTW: de overbuurvrouw kwam vanavond een pakketje brengen... en ja het was de inakustik NF1302 :pompom: Morgen aansluiten en dan laten inspelen...

Ah, ik ben benieuwd wat je daar van vind. Is dat de XLR of de cinch versie die je hebt gekocht?

Raymen

phillip ,ik denk dat morgen je pakketje binnen zal vallen ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Madhouse

Volgens mij deze:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: riwi op juli 16, 2011, 00:14:46
Ah, ik ben benieuwd wat je daar van vind. Is dat de XLR of de cinch versie die je hebt gekocht?
De cinchversie en wel de RCA GAP. Ik ben fan geworden van de sound van inakustik, alleen moet deze nog inspelen. Ik heb deze toen getest tegen de W&M AC-01 en de inakustik NF1202. En deze had duidelijk bij ons de voorkeur. Ik zal nog even zoeken naar mijn review en hier de link plaatsen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 16, 2011, 10:19:56
Volgens mij deze:
Dacht ik ook. Ben benieuwd of Jack die ook heeft gebruikt.

P.S. Heb je mijn laatste PM (14 juli) gezien?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Raymen op juli 16, 2011, 00:43:05
phillip ,ik denk dat morgen je pakketje binnen zal vallen ;)
Thanks Raymen! Vandaag inderdaad ontvangen. Ik weet alleen niet hoe ik ze moet bevestigen. Maar daar hebben we via PM nog wel over. Je hebt helemaal gelijk gehad. Ze zijn veel mooier :pompom:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 16, 2011, 11:46:07
Dacht ik ook. Ben benieuwd of Jack die ook heeft gebruikt.

Meen te hebben gelezen dat Jack die ook heeft gebruikt ja.

Citaat van: HTip op juli 16, 2011, 11:46:07
P.S. Heb je mijn laatste PM (14 juli) gezien?

Jazeker! Heb Femke de lijst al onder haar neus geschoven  :D

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 16, 2011, 17:48:02
Meen te hebben gelezen dat Jack die ook heeft gebruikt ja.
Dacht ik ook. Ga kijken of ik diezelfde tape in kleinere hoeveelheid kan krijgen.

Citeer
Jazeker! Heb Femke de lijst al onder haar neus geschoven  :D
:D Is ze wel even mee zoet zeker? ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: riwi op juli 16, 2011, 00:14:46
Even moeten zoeken, maar ik heb ze gevonden...

Vergelijking tussen W&M Audio AC-01 en inakustik NF-1202 GAP
Citeer
Conclusie
Na een lange avond luisteren kunnen we concluderen dat de NF-1202 een betere kabel is dan de AC-01, maar het nog niet helemaal is. Het karakter past goed bij onze apparatuur, ruimte en niet onbelangrijk onze smaak. Met wat meer detail in het hoog en een opener midden zou het de ideale match zijn. Zou heel graag dezelfde test doen met de NF-1302 ;)

Vergelijking tussen inakustik NF-1202 GAP en NF-1302 GAP
Citeer
Het zijn niet volledig anders klinkende kabels, maar uitvoerig testen van het weekend en gisteren heeft ons wel duidelijk gemaakt dat er verschillen zijn. Het zit inderdaad in de nuances.

Het midden en hoog van de NF-1202 en NF-1302 klinkt bijna gelijk als het gaat om rustige passages met beperkte vocals en instrumenten. Zo gauw er meer stemmen/instrumenten gaan meedoen loopt het midden van de 1202 "vol", waardoor het hoog wordt overstemd. Bij de 1302 gebeurt dit niet en klinkt naar onze mening dan een stuk natuurlijker. Het laag van de 1302 klinkt duidelijk beter dan de 1202 en is strakker en gaat dieper.

Ik ken de XLR-versie niet, maar ik verwacht eenzelfde karakter. Misschien dat je er wat aan hebt...
Showcase - Topic

HTip

De NF1302 zit nog in de doos, want ik heb de hele dag hoofdpijn gehad. Komt waarschijnlijk door de spannende week op het werk. Misschien morgenochtend, want 's middags komen mijn moeder en broer "Avatar" kijken en dan moet de surroundbubble natuurlijk perfect zijn :thumbs-up:
Showcase - Topic

riwi

Citaat van: HTip op juli 16, 2011, 21:46:06
Even moeten zoeken, maar ik heb ze gevonden...

Bedankt voor het zoekwerk. Ik lees wel regelmatig in je thread maar mis dus kennelijk wel eens wat (zoals deze vergelijking van de kabels).
Ik doe eerst nog even verder met mijn huidige Cardas kabeltje (ik heb hem net een week) voordat ik weer wil wisselen.

Robbert54

Citaat van: HTip op juli 16, 2011, 21:46:30
De NF1302 zit nog in de doos, want ik heb de hele dag hoofdpijn gehad. Komt waarschijnlijk door de spannende week op het werk. Misschien morgenochtend, want 's middags komen mijn moeder en broer "Avatar" kijken en dan moet de surroundbubble natuurlijk perfect zijn :thumbs-up:
beterschap. Morgen lekker relaxen met een heerlijke film en de familie! :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

Philip ik ben benieuwd of dat alu tape aan de binnenkant van het deksel v.d. Oppo een verbetering (hoorbaar) met zich meebrengt, kaat het aub weten.
Verbetering in stereo is erg gemakkelijk: de hifi tuning stroomkabel ipv. de belden gebruiken voor stroomaanvoer.
In mijn situatie was het verschil toen wij het uitprobeerden dusdanig groot dat het leek alsof ik een zwaardere/duurdere versterker of ander apparaat er tussen had gezet.

Nu heb ik het geluk gehad dat ik van te voren kon uitproberen... en het beviel erg goed. Blind iets aanschaffen houd ik persoonlijk niet van, maar aangezien ik niet verwacht dat jij "fouten" in je set hebt zitten (de kabel klinkt aanmerkelijk transparanter/opener, waardoor deze fouten naar boven kunnen komen) zou je de gok kunnen nemen... of wachten totdat Antoine ze in de set heeft zitten evenals Martin... dan heb je meer referentie.
(geschatte aankomst v.d. kabel over 2 weken)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

fugazi_2009

Ik heb zoiets als die tweede. Maar gezien de prijs loont het dan nog als ik mijn rol opstuur (als pakketje). Laat het maar weten of je dat wilt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Midcall

Zijn set is volledig HT gericht samengesteld en op dat punt presteert het prima. Een kegeltje hier of een ander (stroom)kabeltje daar zal echt niet een gelijkwaardig (of ook maar een beetje in de buurt hiervan) stereosyteem maken. De Marantz is niet zo beroerd in stereo als veel collega receivers, maar een stereo voorversterker die de helft van die marantz kost zal probleemloos een grotere verbetering geven dan duizenden euro's in end of the line tweaks die nu door sommigen worden geadviseerd. Ga op zoek naar een mooie voorversterker, liefst met ht-throughput (niet per se noodzakelijk, maar maakt het leven wel wat makkelijker) en je maakt de grootste sprong voorwaards denk ik.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

frank2

jammer, dat je mijn idee verkeerd opvat, 200 euro is geen duizenden euro's en Philip weet waar ik over praat
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 17, 2011, 13:17:18
Ik heb zoiets als die tweede. Maar gezien de prijs loont het dan nog als ik mijn rol opstuur (als pakketje). Laat het maar weten of je dat wilt.
Graag :thumbs-up: Ik stuur je mijn gegevens wel via PM, maar dat is pas iets voor morgen, want ik ga nu slapen.

Andere reacties volgen ook morgen, want ik ben :yawnee:
Showcase - Topic

Midcall

Citaat van: frank2 op juli 17, 2011, 20:12:41
jammer, dat je mijn idee verkeerd opvat, 200 euro is geen duizenden euro's en Philip weet waar ik over praat
Al steek je duizenden euro's in (voedings)kabels.... Ik ben voorstander om je euro daar te steken waar het het meeste effect heeft en als je nog even niet genoeg geld hebt, spaar dan even door. In dat licht gezien is jouw geadviseerde €200,- een desinvestering, die €200,- levert zo veel meer op als die in een goede stereo voorversterker wordt geïnvesteerd.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Snowmaster

Citaat van: Midcall op juli 18, 2011, 13:10:06
Al steek je duizenden euro's in (voedings)kabels.... Ik ben voorstander om je euro daar te steken waar het het meeste effect heeft en als je nog even niet genoeg geld hebt, spaar dan even door. In dat licht gezien is jouw geadviseerde €200,- een desinvestering, die €200,- levert zo veel meer op als die in een goede stereo voorversterker wordt geïnvesteerd.

Je bedoelt dat als Frank zijn Belles inruilt en er €200,- bijlegt voor een betere/zwaardere versterker, hij een beter resultaat haalt dan met een stroomkabeltje?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Midcall

Citaat van: Snowmaster op juli 19, 2011, 22:24:26
Je bedoelt dat als Frank zijn Belles inruilt en er €200,- bijlegt voor een betere/zwaardere versterker, hij een beter resultaat haalt dan met een stroomkabeltje?
Dat kan, maar misschien ook niet, dat is niet aan mij om te beoordelen. Maar als hij de Belles al had en die €200 extra voor een stroomkabel levert hem 1% vooruitgang op, maar het inruilen van de Belles en €500 extra levert hem 50% vooruitgang op, dan vind ik de keuze om €200 uit te geven ipv even doorsparen tot €500 een desinvestering van €200. Geef eerst je geld uit aan zaken waar je grote stappen mee maakt, ipv je geld te besteden aan kleine, irrelevantere zaken waardoor belangrijke stappen maar uitgesteld blijven worden.

HTip

Citaat van: riwi op juli 16, 2011, 23:20:55
Bedankt voor het zoekwerk. Ik lees wel regelmatig in je thread maar mis dus kennelijk wel eens wat (zoals deze vergelijking van de kabels).
Ik doe eerst nog even verder met mijn huidige Cardas kabeltje (ik heb hem net een week) voordat ik weer wil wisselen.
Dat kan makkelijk gebeuren in mijn topic. Bij de meeste topics heb je per dag een paar posts, bij mij is het soms een pagina's per dag. Bijhouden is een hele klus :D

Ik heb van Madhouse een interlink gekregen om te testen tegen de inakustik. Die vergelijking ga ik nog doen en natuurlijk zal ik hier het resultaat posten. De klank van Cardas ken ik niet dus vergelijkingsmateriaal heb ik helaas niet.
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 12:40:48
Ik heb van Madhouse een interlink gekregen om te testen tegen de inakustik. Die vergelijking ga ik nog doen en natuurlijk zal ik hier het resultaat posten.

Daar ben ik nog steeds heel benieuwd naar! Ze verkopen goed namelijk en ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad  :D

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 17, 2011, 00:25:35
beterschap. Morgen lekker relaxen met een heerlijke film en de familie! :popcorn:
Was gelukkig maar van korte duur, want ik moest natuurlijk wel de DD18 kunnen verdragen. Voor de 3e keer Avatar gezien en het was wéér heerlijk. Ik ben op een redelijk bescheiden volume begonnen, want ik wist niet hoe hard mijn moeder het geluid kon verdragen. Ik vond de dialogen niet goed verstaanbaar, dus langzaam het volume opgevoerd en uiteindelijk op -6dB geëindigd :headbanging:
Showcase - Topic