Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 13, 2011, 21:33:10
:blush: Het kan goed zijn dat het bij jou anders uitpakt, maar daar is testen weer handig voor  ;D
Daarom koop ik ze ook niet blind ;) Je kent het karakter van de Notes heel goed en met de interlinktest klopte het precies :thumbs-up:

Citeer
Wanneer ik ze definitief in bezit heb is het zeker mogelijk om ze te komen demonstreren. Zoals je gelezen heb is het nog niet heel lang geleden dat ik een uitvoerige test gedaan heb met Pucks etc etc. De demo exemplaren zijn helaas weer terug  :crazy:
Ik ga ze op korte termijn aanschaffen, maar ik ga eerst lekker op vakantie en daarna de ruimte opknappen/verbouwen en wanneer dit klaar is ga ik ze aanschaffen. Geen 14 stuks  :D , maar 8 stuks. :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 14, 2011, 06:36:42Thanks :worship: Je zal ze dan wel missen ;)

Wrijf het nog maar even in, ik was er (bijna) overheen maar nu komt het allemaal weer naar boven  :crazy: :D.
Gelijk toen ze terug waren de Dynaudio kegels eronder gedraaid en het duurde niet lang voordat ik het verschil hoorde. Er is wel een troost, ze komen definitief. Na de vakantie kan ik toch eventjes niet luisteren en genieten want dan gaat alles even uit de ruimte i.v.m. opknappen en kleine verbouwing van de ruimte.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Ik had hetzelfde na de testjes met mijn inakustik LS-kabels en interlink. Wist meteen "dit wil ik" en na het terugsturen daarna moeten wachten totdat de nieuwe kabel binnen was. Het was niet zo lang, maar het voelde wel zo. Ach, dan heb je nog wat om naar uit te kijken ;)

Als we het nu toch over kabels hebben, mijn laatste setje NF1302 krijg ik morgen en dan kan ik die laten inspelen. Analoog ben ik dan compleet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 14, 2011, 12:38:09

Als we het nu toch over kabels hebben, mijn laatste setje NF1302 krijg ik morgen en dan kan ik die laten inspelen. Analoog ben ik dan compleet.

:pompom: :clapping: :thumbs-up:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Philip even een vraagje.
Op de M&G in april draaide jij even een DVD-A van een zeer bekende groep, wat is de naam van deze groep.
Ik kom maar niet op die naam. :crazy:

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

Volgens mij heb ik dit in topic ook wel is gelezen over een DVD-A van The Eagles.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 14:57:58
Volgens mij heb ik dit in topic ook wel is gelezen over een DVD-A van The Eagles.

hij had het over een zeer bekende band >:D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Martijnst1990

Citaat van: SV..S op juli 14, 2011, 15:35:58
Het feit dat ik ze ken betekent eigenlijk al dat ze zéér bekend zijn!  :devil:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ik heb weer erg om jullie gelachen :clapping:

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 14, 2011, 14:35:39
Philip even een vraagje.
Op de M&G in april draaide jij even een DVD-A van een zeer bekende groep, wat is de naam van deze groep.
Ik kom maar niet op die naam. :crazy:
Heb even in mijn geheugen gegraven en de M&G-verslagen doorgespit, maar ik kon het niet vinden. Als het in surround is dan demonstreer ik Hotel California van (inderdaad) The Eagles. In stereo heb ik waarschijnlijk Alan Parsons Project - Eye in te Sky 192/24 laten horen. Die laatste weet ik bijna zeker omdat ik aangaf dat we precies weten hoe die klinkt en dus verschillen snel kunnen waarnemen.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 14:55:24
Was dat Alison Krauss?

Wanneer het haar was en/of met de band(Union Station) dan was het bij mij wel bekend.
We hebben via de Dune een fragment van haar gezien/gehoord. Was dat live concert.

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 14:57:58
Citaat van: SV..S op juli 14, 2011, 15:35:58

:D :D

Citaat van: HTip op juli 14, 2011, 20:35:52
Ik heb weer erg om jullie gelachen :clapping:
Heb even in mijn geheugen gegraven en de M&G-verslagen doorgespit, maar ik kon het niet vinden. Als het in surround is dan demonstreer ik Hotel California van (inderdaad) The Eagles. In stereo heb ik waarschijnlijk Alan Parsons Project - Eye in te Sky 192/24 laten horen. Die laatste weet ik bijna zeker omdat ik aangaf dat we precies weten hoe die klinkt en dus verschillen snel kunnen waarnemen.

En daar is hij dan :pompom: Alan Parsons project. Dat is de groep waar ik niet op de naam kwam.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 14, 2011, 21:34:40
Wanneer het haar was en/of met de band(Union Station) dan was het bij mij wel bekend.
We hebben via de Dune een fragment van haar gezien/gehoord. Was dat live concert.
Dat kan ik me niet goed meer herinneren. Heb ik waarschijnlijk gemist, vanwege het eten maken?

Citeer
En daar is hij dan :pompom: Alan Parsons project. Dat is de groep waar ik niet op de naam kwam.
Die HDAD's zijn helaas heel erg moeilijk te krijgen of heel erg duur...
Showcase - Topic

bmateijsen

Op zoek naar verbetering in stereo... Ga je dan toch gedag zeggen tegen de Marantz ;D?

mtissink

Ow..., ik zie je nieuwe naam van je topic titel..., gaat je weer geld kosten ben ik bang!  :clapping:
Over 3 maanden af?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Softpower

Citaat van: bmateijsen op juli 15, 2011, 09:53:24
Op zoek naar verbetering in stereo... Ga je dan toch gedag zeggen tegen de Marantz ;D?

Daar ga je ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

denoontje

Dedicated stereo versterker dus of een heelle goeie AVR (mijn primare vond ik toch beter vs een arcam avr600 n mijn stereo set)

Nadeel van stereo is dat hij invloed krijgt op je surroundbubble omdat dan de fronts natuurlijk anders worden aangestuurd als kje die doorlust op de Marantz.

Ooit gaf je aan dat er te veel demping is mbt stereo...valt hier nog wat te halen, dat je bijv akoestische producten removeable maakt?

Als je kan wachten wil ik best mijn Primare meenemen bij de M&G....

SV..S

had ik misschien toch mijn ssp mee moeten nemen om eens te luisteren >:D

och laat je niet gek maken, opties zat ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

:clapping:

Erg leuk gevonden weer allemaal. Ik zoek het echter niet in verandering van apparatuur. Zou best kunnen dat ik daarmee een verbetering kan realiseren, maar dat is het me nu ook weer niet waard. Ik denk eerder aan akoestiek (zoals denoontje aangeeft), alleen op een dusdanige manier dat de surroundbubble zo blijft als nu. Misschien is het kleed weghalen al een deel van de oplossing. Of platen uit het plafond. Kan ook zijn dat ik de Modex Broadband vervang door een Modex Plate.

Er valt misschien ook nog winst te behalen met simpelere oplossingen, zoals stroom en andere tweaks. Maximus_Aurelius heeft dezelfde type speaker als ik en heeft winst behaald met iets simpels als de dempers/spikes van de speaker.

Er is ook nog een tweak van de Oppo die ik zelf zou kunnen doorvoeren. Het ERS-materiaal onder de kap vervangen door aluminiumtape (tip van Dave Schulte van TUC). Daarnaast ga ik vragen aan Dave of het mogelijk is om de DAC's van de Oppo op te waarderen naar de DAC's van de Oppo 95.

Dus zoals Jos zegt... Er zijn genoeg opties ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Je mag mijn Oppo 95 wel proberen om te kijken of dat een verbetering is in je set? Of helpt dat niet? Dan weet je meteen of de dac's wat toevoegen
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 13:21:20
Er is ook nog een tweak van de Oppo die ik zelf zou kunnen doorvoeren. Het ERS-materiaal onder de kap vervangen door aluminiumtape (tip van Dave Schulte van TUC). Daarnaast ga ik vragen aan Dave of het mogelijk is om de DAC's van de Oppo op te waarderen naar de DAC's van de Oppo 95.

:o Heb je dat eerste nu nog niet gedaan! Begin daar dan maar eens mee!

Dat tweede kan je denk ik vergeten, denk niet dat Dave de spelers zo ver gaat verbouwen (weet het wel zeker eigenlijk)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op juli 15, 2011, 14:46:49
Dat tweede kan je denk ik vergeten, denk niet dat Dave de spelers zo ver gaat verbouwen (weet het wel zeker eigenlijk)

Dat kan je inderdaad shaken ;D

HTip

Citaat van: Etiennevh op juli 15, 2011, 14:34:59
Je mag mijn Oppo 95 wel proberen om te kijken of dat een verbetering is in je set? Of helpt dat niet? Dan weet je meteen of de dac's wat toevoegen
Bedankt voor het aanbod :thumbs-up: Ik houd die in gedachten.

Citaat van: fugazi_2009 op juli 15, 2011, 14:46:49
:o Heb je dat eerste nu nog niet gedaan! Begin daar dan maar eens mee!
Klopt! Andere dingen aan mijn hoofd gehad en aluminiumtape kon ik alleen in rollen van 25m krijgen en zoveel denk ik niet nodig te hebben ;) Heb jij ook een rol van 25m moeten kopen? Daarnaast heb ik nog garantie op de speler, maar ik zal het aan Dave vragen of het geen probleem is als ik het zegel verbreek.

Citeer
Citaat van: bmateijsen op juli 15, 2011, 14:47:37
Dat kan je inderdaad shaken ;D
Ik kan het natuurlijk altijd vragen, maar ik verwacht ook niet dat hij dat doet.
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 15:29:36
Klopt! Andere dingen aan mijn hoofd gehad en aluminiumtape kon ik alleen in rollen van 25m krijgen en zoveel denk ik niet nodig te hebben ;) Heb jij ook een rol van 25m moeten kopen? Daarnaast heb ik nog garantie op de speler, maar ik zal het aan Dave vragen of het geen probleem is als ik het zegel verbreek.

Ja, volgens mij was dat ook 25m. Ik kan hem wel opsturen, maar volgens mij waren die rollen niet zo duur toch? Dus dan helpt dat ook niet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Deleted member

Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 13:21:20
:clapping:

Erg leuk gevonden weer allemaal. Ik zoek het echter niet in verandering van apparatuur. Zou best kunnen dat ik daarmee een verbetering kan realiseren, maar dat is het me nu ook weer niet waard. Ik denk eerder aan akoestiek (zoals denoontje aangeeft), alleen op een dusdanige manier dat de surroundbubble zo blijft als nu. Misschien is het kleed weghalen al een deel van de oplossing. Of platen uit het plafond. Kan ook zijn dat ik de Modex Broadband vervang door een Modex Plate.

Er valt misschien ook nog winst te behalen met simpelere oplossingen, zoals stroom en andere tweaks. Maximus_Aurelius heeft dezelfde type speaker als ik en heeft winst behaald met iets simpels als de dempers/spikes van de speaker.

Dus zoals Jos zegt... Er zijn genoeg opties ;)

Goed bezig! Inderdaad beginnen bij 't begin en dus zoals bij jou bekend (;)) eerst de akoestiek+plaatsing en stroomvoorziening. Natuurlijk kunnen betere apparatuur en luidsprekers ook een hoop bijdragen in een geoptimaliseerde ruimte maar de vraag is natuurlijk vooral wat er "mist" en wat de oorzaken zijn achter 't "plakken van 't geluid aan de speakers". Als ik jou was zou ik beginnen met 't experimenteren met de plaatsing van de luidsprekers en daarbij nog even niet denken aan hoe 't dan moet met de plaatsing voor surround maar gewoon eens kijken of je 't hiermee beter naar de zin krijgt. Mocht 't toch een teveel of te selectieve demping zijn en de Modex Broadband de schuldige zijn dan heb je aan mij een geïnteresseerde die 'm wel over wil nemen van je. :)

Veel succes, hoop dat je 't als een leuk project ziet en niet als onrust!  :)

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 15, 2011, 17:41:40
Ja, volgens mij was dat ook 25m. Ik kan hem wel opsturen, maar volgens mij waren die rollen niet zo duur toch? Dus dan helpt dat ook niet.
Heb net even snel gezocht en deze gevonden. Is dit hetzelfde?
Alu tape 10m (allekabels.nl)

of moet ik deze hebben?
Panflex alu tape (bengshop.nl)
Showcase - Topic