Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: clockwork op juli 10, 2011, 08:25:49
;D

Back on topic: ik las ergens dat je toch nog wilt kijken naar de acoustiek vwb stereo weergave. Waar denk je dat je 'tekort komt'? Kun je dit dan ongestraft doen zonder consequenties voor je surround?
Hele goeie vraag :thumbs-up:

Zoals ook door anderen ervaren is de nagalmtijd in de HT met stereo te kort. Ik denk dat daardoor het geluid een beetje aan de speakers blijft plakken. Dat is al heel erg verbeterd met de nieuwe inakustik-bekabeling en de stroom, maar toch niet genoeg. Snowmaster komt nog een keer langs met zijn laatste ontwikkelingen en het zou kunnen dat dat nét is wat de ruimte nog nodig heeft.

Daarnaast lijkt het erop dat de RPG Modex Broadband het midden te veel dempt. Dit wil ik nog eens met Toine bespreken. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, zoals het vervangen van plafondplaten door platen met minder demping.

Wat precies het effect is op surround, dat weet ik niet. En daar wil ik eigenlijk niet op inboeten. De stereoweergave blijft waarschijnlijk een compromis, maar ik wil toch kijken of er nog wat aan te doen is, zonder een achteruitgang van de surroundbeleving...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 10, 2011, 10:37:32

Zoals ook door anderen ervaren is de nagalmtijd in de HT met stereo te kort. Ik denk dat daardoor het geluid een beetje aan de speakers blijft plakken. Dat is al heel erg verbeterd met de nieuwe inakustik-bekabeling en de stroom, maar toch niet genoeg. Snowmaster komt nog een keer langs met zijn laatste ontwikkelingen en het zou kunnen dat dat nét is wat de ruimte nog nodig heeft.

Daarnaast lijkt het erop dat de RPG Modex Broadband het midden te veel dempt. Dit wil ik nog eens met Toine bespreken. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, zoals het vervangen van plafondplaten door platen met minder demping.

Wat precies het effect is op surround, dat weet ik niet. En daar wil ik eigenlijk niet op inboeten. De stereoweergave blijft waarschijnlijk een compromis, maar ik wil toch kijken of er nog wat aan te doen is, zonder een achteruitgang van de surroundbeleving...

Er zijn nog wel wat opties open die het proberen waard zijn om het stereo beeld te verbeteren zodat er meer emotie in de stereo weergave komt, of hoe jij omschrijft een beetje plakken blijft aan de luidsprekers.
Ik snap dat bij jou surround voor stereo gaat en dat je niets wilt inboeten. Ik denk aan een optie dat je in surround niets inboet maar ook daarin weer winst boekt. ;). Ik heb uitvoerig zitten te testen waar ik de beste resultaten en nog betere weergave gekregen heb. Ik weet dat en ik denk dat jij dat ook weet dat de Notes zeer gevoelig zijn waar ze opstaan. Ik heb een uitvoerige test gedaan met verschillende  kegels, pucks en dempers. De resultaten die ik gehoord heb en de verschillen waren enorm  :o. Met als één merk in het bijzonder :pompom:. Dit merk heeft indruk op mij gelaten en heb toen zelfs iets geprobeerd wat niet iedereen kan doen(vloerstaande LS gaat het niet bij) en daarbij zullen sommigen dit ook niet invallen om dit te doen  ;D. Resultaat was zeker verbluffend en ik had dit niet verwacht. De portemonnee vindt het ook verbluffend :clapping: :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Ik sta open voor elke verbetering, dus je mag best wat meer vertellen. Of staat dat ergens in jouw topic? Maar je geeft aan dat je dat niet met vloerstaanders kan doen. Dus heb ik er dan iets aan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 10, 2011, 16:10:48
Ik sta open voor elke verbetering, dus je mag best wat meer vertellen. Of staat dat ergens in jouw topic? Maar je geeft aan dat je dat niet met vloerstaanders kan doen. Dus heb ik er dan iets aan?

Zodra ik thuis ben vertel ik wel welke verbetering ik met pucks, kegels heb gekregen na uitvoerig testen.
Het typt wat makkelijker op de pc dan via smartphone.
Ik heb een test erbij gedaan waarbij je op de ls stand ook nog pucks, kegels neerzet daar heb jij niets aan maar wel watonder mijn ls stand zat.
Ik kom hier op terug zodra ik thuis ben.
Eventjes geduld hebben. ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

Hij bedoelt natuurlijk een upgrade naar een Note9 ;D

;D ;D ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op juli 10, 2011, 17:14:06

;D ;D ;D

:D :P

Note 9 kun je moeilijk als puck of kegel gebruiken want dan krijg je toch een toren  ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 10, 2011, 16:10:48

Ik heb een review geschreven van verschillende soorten pucks, kegels etc etc. Wanneer jij geen bezwaar heb dat ik hem plaats in je topic dan plaats ik hem, anders plaats ik hem wel in mijn topic en dan link ik er wel heen. Ik hoor het wel. :)

Wat ik bedoelde met wat niet gaat met een vloerstaande heb jij niets mee te maken omdat jij geen LS stand. Ik heb ook eens getest met 8 stuks onder de LS stand en dan nog een keer 6 stuks op de topplate van de stand en daarboven op de Note 3. ;)

SV..S

ik kwam er deze week thuis achter waarom jou deur van ''the chamber'' zo zwaar sloot.
telkens als we weer naar binnen gingen sloot jij de deur door en stevig tegen te drukken.
ik dacht nog, moet misschien nog afgewerkt worden.
toen ik echter deze week een filmpje thuis bekeek, ramm :confused:elde de(netjes sluitende) kamerdeur ontzettend mee met akties van de sub  :notify:

dat is natuurlijk de reden waarom je jou deur zo sluit, een mee rammelende deur is best storend :D

een 2 x gevouwen wc rolletje ertussen doet overigens wonderen :P

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Midcall

Citaat van: HTip op juli 10, 2011, 10:37:32

Zoals ook door anderen ervaren is de nagalmtijd in de HT met stereo te kort. Ik denk dat daardoor het geluid een beetje aan de speakers blijft plakken. Daarnaast lijkt het erop dat de RPG Modex Broadband het midden te veel dempt. Dit wil ik nog eens met Toine bespreken. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, zoals het vervangen van plafondplaten door platen met minder demping.

Ik geloof eerlijk gezegd niet in een specifiek te korte nagalm voor stereo tov surround. Ik denk meer aan een tekortkoming van je huidige speakers en/of een niet optimale plaatsing van je fronts voor stereo. Een stereosetup vereist een andere plaatsing van de speakers dan een surround opstelling, in mijn luisterruimte is de situatie omgekeerd als bij jou. Ik heb een optimale stereo setup en weet dat ik daardoor nooit een ideale surround bubble zal krijgen. Een center heeft bij mij ook nauwelijks meerwaarde bijvoorbeeld.

Jouw Modex plaat dempt toch niet echt het middengebied, maar toch veel meer het laag? Ik had de andere plaat van Toine overgenomen, die was veel meer gericht op het middengebied dan de uitvoering die jij van hem kocht.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: clockwork op juli 10, 2011, 17:14:06

;D ;D ;D
Ja, laten we het daar eens over hebben :D Ik denk dat ik dan ook meteen een bed kan maken in de kelder >:D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 10, 2011, 21:50:52
Ik heb een review geschreven van verschillende soorten pucks, kegels etc etc. Wanneer jij geen bezwaar heb dat ik hem plaats in je topic dan plaats ik hem, anders plaats ik hem wel in mijn topic en dan link ik er wel heen. Ik hoor het wel. :)

Wat ik bedoelde met wat niet gaat met een vloerstaande heb jij niets mee te maken omdat jij geen LS stand. Ik heb ook eens getest met 8 stuks onder de LS stand en dan nog een keer 6 stuks op de topplate van de stand en daarboven op de Note 3. ;)
Zeker interesse. Graag de review in je eigen topic met hier een link. Ben nu al erg benieuwd...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: SV..S op juli 11, 2011, 11:13:02
ik kwam er deze week thuis achter waarom jou deur van ''the chamber'' zo zwaar sloot.
telkens als we weer naar binnen gingen sloot jij de deur door en stevig tegen te drukken.
ik dacht nog, moet misschien nog afgewerkt worden.
toen ik echter deze week een filmpje thuis bekeek, ramm :confused:elde de(netjes sluitende) kamerdeur ontzettend mee met akties van de sub  :notify:

dat is natuurlijk de reden waarom je jou deur zo sluit, een mee rammelende deur is best storend :D

een 2 x gevouwen wc rolletje ertussen doet overigens wonderen :P
;D

Klopt! Ik heb geprobeerd alle hinderlijke trillingen op te sporen en te elimineren. In de deursponning heb ik op gerichte plaatsen kleine kunststof/rubberen schijfjes geplakt. Werkt prima! WC-rolletjes waarschijnlijk ook, maar dan vond ik iets minder elegant :D

Toine had trouwens geprobeerd met zuivere sinussen tot zelfs 10Hz :o een trilling te veroorzaken, maar de enige die een krimp gaf was de DD18, afgezien van onze ingewanden :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Midcall op juli 11, 2011, 11:50:50
Ik geloof eerlijk gezegd niet in een specifiek te korte nagalm voor stereo tov surround. Ik denk meer aan een tekortkoming van je huidige speakers en/of een niet optimale plaatsing van je fronts voor stereo. Een stereosetup vereist een andere plaatsing van de speakers dan een surround opstelling, in mijn luisterruimte is de situatie omgekeerd als bij jou. Ik heb een optimale stereo setup en weet dat ik daardoor nooit een ideale surround bubble zal krijgen. Een center heeft bij mij ook nauwelijks meerwaarde bijvoorbeeld.

Jouw Modex plaat dempt toch niet echt het middengebied, maar toch veel meer het laag? Ik had de andere plaat van Toine overgenomen, die was veel meer gericht op het middengebied dan de uitvoering die jij van hem kocht.
Ik denk/hoop niet dat het aan mijn speakers ligt, want die hebben een enorme potentie i.c.m. Marantz. Plaatsing (toe-in, toe-out) zou wel een issue kunnen zijn, waar ik zeker mee ga experimenteren. Maar ook wat Maximus-Aurelius aangeeft. Daarnaast kan ik ook nog met de gewichtjes van de passieve radiatoren het geluidsbeeld veranderen. Veel mogelijkheden om te proberen dus...

Ik heb de Modex Broadband en die gaat i.t.t. de Modex Plate van 30 tot 5000Hz. Toine dacht dat de absorptie in het midden/hoog het grote metalen oppervlak van de plaat zou compenseren. Misschien doet ie iets te goed zijn werk ;)

Toine heeft vanaf het begin aangegeven dat de akoestiek een compromis zou worden. Met name voor stereo zou de nagalmtijd te kort zijn en dat we daardoor iets aan beleving zouden inboeten. We hebben in het begin de focus gelegd op film en dus surround en dat is nu voor ons perfect. Zondag hebben we deel 2 van LotR gekeken en het was erg indrukwekkend. De slag om Helms Deep was alsof je erbij was. Regen leek van boven te komen en speakers waren niet aan te wijzen. Ook in zachte passages met de ambiancegeluiden was het alsof je midden in de film zat.

Echter nu ik steeds meer stereo luister (komt ook door de Oppo ;)), vraag ik me af of het beter kan. Bij meerdere M&G's heb ik nu gemerkt dat daar nog verbeterpunten liggen. Misschien dat de aanpassing in de stroom hier nog iets aan kan doen of anders de ondergrond waarop de Note 7 staat...
Showcase - Topic

Softpower

Citaat van: HTip op juli 12, 2011, 08:09:45
Ja, laten we het daar eens over hebben :D Ik denk dat ik dan ook meteen een bed kan maken in de kelder >:D

Maar met een bed wordt het ineens een heel andere kelder ;) dan wordt het een dungeon of dreams....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

mtissink

Citaat van: Softpower op juli 12, 2011, 10:08:27
dungeon of dreams....
Daar krijg ik dan weer heel foute associaties bij!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RonG

SV..S

Citaat van: RonG op juli 12, 2011, 10:48:38
Geen bed, een bar maken :D

en rap een beetje,
ik ben benieuwd naar Annet achter de piano ;D

en de lasagne natuurlijk >:D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Jean Sibelius

Zit je even niet op het forum [issue met UPC :-\] zomaar 7 pagina's erbij en een PS3 in huize HTip :headbanging:

Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, maar met al die beschikbare racespellen gaat dat wel goed komen!
Misschien toch een optie om het bed naar beneden te halen... scheelt weer kostbare 'reistijd', want de ruimte zal nu waarschijnlijk nog meer gebruikt gaan worden ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 12, 2011, 08:10:10
Zeker interesse. Graag de review in je eigen topic met hier een link. Ben nu al erg benieuwd...

Bij deze: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31751.new#new

HTip

Citaat van: Softpower op juli 12, 2011, 10:08:27
Maar met een bed wordt het ineens een heel andere kelder ;) dan wordt het een dungeon of dreams....
Citaat van: mtissink op juli 12, 2011, 10:33:35
Daar krijg ik dan weer heel foute associaties bij!
Citaat van: RonG op juli 12, 2011, 10:48:38
Geen bed, een bar maken :D
Jullie zijn lekker aardig op dreef :D Er zijn in het verleden al meer grapjes gemaakt over de kelder, dus deze kunnen daar ook nog wel bij ;)

Citaat van: SV..S op juli 12, 2011, 13:29:50
en rap een beetje,
ik ben benieuwd naar Annet achter de piano ;D

en de lasagne natuurlijk >:D
Het zit je echt hoog hé? :D Je zal toch nog even geduld moeten hebben... ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juli 12, 2011, 17:28:29
Zit je even niet op het forum [issue met UPC :-\] zomaar 7 pagina's erbij en een PS3 in huize HTip :headbanging:

Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, maar met al die beschikbare racespellen gaat dat wel goed komen!
Misschien toch een optie om het bed naar beneden te halen... scheelt weer kostbare 'reistijd', want de ruimte zal nu waarschijnlijk nog meer gebruikt gaan worden ;)

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Het kan hard gaan in mijn topic, zeker als ik aankondig dat er niets nieuws gaat komen :unsure: ;) Gamen was nooit een prioriteit, maar het is wel gaaf. Ik kan om de reistijd te verkorten ook de PS3 in de slaapkamer zetten :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2011, 21:33:09
Bij deze: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31751.new#new
Bedankt! Ik vond de Soundcare spikes al een verbetering t.o.v. de dempers (merk weet ik niet meer) die ik eronder had, want de standaardspikes waren te kort. Maar als ik jou zo lees, dan is de M-puck echt een hele verbetering. Vorige keer had je ook gelijk met de inakustik interlinks, dus dat zal deze keer niet anders zijn.

Is het mogelijk dat je een keer de M-Pucks bij mij kan demonstreren?
Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 14:57:00
Er zijn in het verleden al meer grapjes gemaakt over de kelder, dus deze kunnen daar ook nog wel bij ;)
Dat is gewoon allemaal pure jaloezie! :D

Krijgen de grapjes ook een apart hoofdstuk in het boek? :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: mtissink op juli 13, 2011, 15:15:29
Dat is gewoon allemaal pure jaloezie! :D

Krijgen de grapjes ook een apart hoofdstuk in het boek? :)
:D Daar kan ik een apart boek over schrijven ;D

Maar het boek zie je denk ik iets anders dan ik. Ik zie het meer als iets voor in de bar, waar gasten kunnen lezen hoe anderen het ervaren hebben. Zal ook niet zo luxe uitzien, maar gewoon leuk...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 14:58:03
Maar als ik jou zo lees, dan is de M-puck echt een hele verbetering. Vorige keer had je ook gelijk met de inakustik interlinks, dus dat zal deze keer niet anders zijn.

:blush: Het kan goed zijn dat het bij jou anders uitpakt, maar daar is testen weer handig voor  ;D

Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 14:58:03
Is het mogelijk dat je een keer de M-Pucks bij mij kan demonstreren?

Wanneer ik ze definitief in bezit heb is het zeker mogelijk om ze te komen demonstreren. Zoals je gelezen heb is het nog niet heel lang geleden dat ik een uitvoerige test gedaan heb met Pucks etc etc. De demo exemplaren zijn helaas weer terug  :crazy:
Ik ga ze op korte termijn aanschaffen, maar ik ga eerst lekker op vakantie en daarna de ruimte opknappen/verbouwen en wanneer dit klaar is ga ik ze aanschaffen. Geen 14 stuks  :D , maar 8 stuks. :clapping: