Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 20:25:13
Dat is best een goede oplossing. ;D

Alleen in mijn geval kijk ik nog steeds SD op een CRT :-X in de woonkamer. Daarnaast worden HD-uitzendingen op een andere satelliet uitgezonden, dus moet ik én een andere schotel én 2 extra koppen én een HD-satdecoder. Plus nog een hoop kabel en switches e.d. Dus ik ben niet 1-2-3 klaar voor HD :unsure: :D
Neem een Duo LNB, (zowel verkrijgbaar met 2 als 4 uitgangen) je kan dan gewoon je huidige schotel behouden.
Enige wat dan nog rest is een coax kabel naar je kelder, waar je een HD ontvanger neerzet en je bent klaar!
Als je ook Astra 2 wilt, dan heb je wel een andere schotel en 3 LNB's nodig, da's waar!

HDTV is echt geweldig, hier staat sinds een paar dagen een HD satellietontvanger! :pompom:
De publieke omroep zend ook best veel echte HD programma's uit, ik ben positief verrast!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Ik ga dit setje niet kopen, was dat al niet van plan, maar ik doelde meer op de technische toepassing.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

celerontje

Maar maak Philip niet lekker met dingen die toch niet werken! ;)

Wat eventueel wel zou werken is een HDMI ethernet extender gebruiken, maar dan moet je weer 2 UTP kabels vanuit de kamer naar de kelder leggen. Maar als dat voor Philip eenvoudiger is dan een een coax vanaf de LNB naar de kelder (+extra satelliet ontvanger) zou je het kunnen overwegen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op juni 13, 2011, 20:37:12
Mooi om te horen dat je de NF1302 compleet hebt.
Ik las dat de volgende wens er alweer aan zit te komen......F1 in de kelder  ;D
Het duurt even, maar dan heb je ook wat. De 1e is reeds onderweg :pompom:

F1 in de kelder wil ik al langer, maar had geen prioriteit. Nu het in HD wordt uitgezonden begint het meer en meer te kriebelen :D

P.S. Nu de finetuning van de stroom nog :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: solitaire op juni 13, 2011, 21:01:09
24/96-opnames of -files ?
Opnames. Ik heb een aantal DVD-A's (o.a. Hotel California) en BD's (o.a. Baraka) met een 96/24-soundtrack en die kan ik dan weer luisteren.

Citeer
Perfect dat je nu je kabels 'compleet' hebt :coffee:
Thanks! Ben er ook blij mee :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op juni 13, 2011, 21:32:40
Neem een Duo LNB, (zowel verkrijgbaar met 2 als 4 uitgangen) je kan dan gewoon je huidige schotel behouden. Enige wat dan nog rest is een coax kabel naar je kelder, waar je een HD ontvanger neerzet en je bent klaar!

Als je ook Astra 2 wilt, dan heb je wel een andere schotel en 3 LNB's nodig, da's waar!
Klopt wat je zegt. Alleen wil ik inderdaad ook Astra 2 (o.a. BBC) en ook een nieuwe schotel, zodat ik minder uitval heb bij slecht weer. En de LNB's zijn inderdaad met 4 uitgangen, zodat ik op 3 plaatsen in huis kan kijken. En om ook nog verschillende zenders te kunnen kijken, moet er dan ook nog een switch tussen. Dus het is iets minder eenvoudig ;)

Citeer
HDTV is echt geweldig, hier staat sinds een paar dagen een HD satellietontvanger! :pompom:
De publieke omroep zend ook best veel echte HD programma's uit, ik ben positief verrast!
De doorbraak is wat later gekomen dan gepland, maar nu is er gelukkig steeds meer goede content. Daarom worden mijn plannen ook weer wat concreter ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik weet er alles van van, wij hebben hier zelfs 2 schotels! (omdat er in 2006 nog geen houder beschikbaar voor Astra 1,2 én 3 voor een Best Results schotel)
En ja, je hebt ook nog een DiSEqC switch nodig voor elke ontvanger, maar spreekt voor zich. (alhouwel die bij de Canal Digitaal Duo LNB al zit ingebouwd)

En ja, er is nu wel een ''doorbraak'', maar er zijn nog steeds omroepen die niks met HD doen. (en sowieso, als mensen een doorbraak voorspellen zitten ze er vaak naast. Nu ''is'' HD er gewoon, het iets niet echt iets speciaals meer)

frank2

De beste HD uitzendingen zijn in volgorde: BBC HD en BBC1 en ITV1 HD dan ARD en ZDF en andere duitse zenders in HD dan CD met NL1 enz. Bij simultaan uitzendingen kun je goed het verschil zien, dan is in vergelijking tot BBC HD de NL1 HD bijna SD!! maar altijd nog beter/mooier dan een echte SD uitzending van CD.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Precies daarom wil ik ook Astra 2, want BBC loopt mijlen voor op de rest. Ik zit aan de volgende schotel te denken met 4 LNB's, voor Astra 1, 2 en 3 en Hotbird.

http://www.visiosat.com/home/gamme/product-detail.php?cat=1&id=297
Showcase - Topic

Softpower

Citaat van: HTip op juni 15, 2011, 23:00:17
Precies daarom wil ik ook Astra 2, want BBC loopt mijlen voor op de rest. Ik zit aan de volgende schotel te denken met 4 LNB's, voor Astra 1, 2 en 3 en Hotbird.

Ik heb een dergelijke combi hangen. Hotbird voegt voor mij niks toe. Voor de rest werkt het super.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Softpower op juni 15, 2011, 23:12:06
Ik heb een dergelijke combi hangen. Hotbird voegt voor mij niks toe. Voor de rest werkt het super.
Thanks! Ik kan ook dezelfde set nemen, maar dan met 3 LNB's zonder Hotbird.
Showcase - Topic

clockwork

Citaat van: HTip op juni 15, 2011, 23:00:17

Ik heb exact dezelfde. Idd ook zonder hotbird. Bevalt erg goed. Valt alleen uit bij extreem weer zoals hevige sneeuw en regen.

Al een idee voor een decoder? Ik lees lovende berichten over de VU+.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op juni 16, 2011, 10:38:50
Ik heb exact dezelfde. Idd ook zonder hotbird. Bevalt erg goed. Valt alleen uit bij extreem weer zoals hevige sneeuw en regen.
Daar zou ik nog iets van een oplossing voor willen hebben, want dat komt altijd op het verkeerde moment (tijdens F1 ;)) en de schotel hangt op 4m hoogte aan de zijkant van het huis. Niet waar ik zo even bij kan... :D

Citeer
Al een idee voor een decoder? Ik lees lovende berichten over de VU+.
Precies! Ik ook, dus daarom denk ik aan een VU+ Duo voor de woonkamer en een VU+ voor de kelder. De dreambox verhuist dan naar de slaapkamer, of wordt vervangen door nog een VU+.
Showcase - Topic

clockwork

Er bestaan kunststof schermpjes die je rond je koppen kan plaatsen om uitval bij slecht weer tegen te gaan. Ik weet alleen niet of die effectief zijn.

4 meter is wel lekker hoog. Lekker vrij zicht. Ik moet regelmatig de bomen snoeien om vrij zicht te houden.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

celerontje

Die uitval is te verwaarlozen, alleen bij hele hevige regenbuien of bij sneeuw op de LNB treden er storingen op. (althans bij mij)
Zulke kapjes kunnen best nuttig zijn, maar of die dingen in Nederland en België echt nodig zijn?

Je zou bijna zeggen dat je met kabel nog eerder ''storing'' hebt, door onderhoud door je kabelaar of een slecht ingelichte wegwerker die door de kabel heen maait, bv. :D

clockwork

Citaat van: celerontje op juni 16, 2011, 20:58:08
Die uitval is te verwaarlozen, alleen bij hele hevige regenbuien of bij sneeuw op de LNB treden er storingen op. (althans bij mij)

Hoe hoog staat jouw schotel opgesteld? Met helemaal vrij zicht?

HTip

Citaat van: clockwork op juni 16, 2011, 20:26:17
Er bestaan kunststof schermpjes die je rond je koppen kan plaatsen om uitval bij slecht weer tegen te gaan. Ik weet alleen niet of die effectief zijn.
Dat zijn de zgn. LNB-paraplu's. Ik heb wel wel eens gezien met 10cm sneeuw erop en de ontvangst was nog steeds perfect. Ze helpen natuurlijk niet als het signaal wordt geblokkeerd door atmosferische storingen. Echter een goede reflecterende schotel met gevoelige topklasse LNB's kan ook daar de grens van ontvangst of niet oprekken. De LNB's die ik ga "krijgen" (lees: overnemen van forumgenoot Davey) zijn topklasse en zouden i.c.m. de Visiosat-schotel een erg goede ontvangst moeten geven.

Citeer
4 meter is wel lekker hoog. Lekker vrij zicht. Ik moet regelmatig de bomen snoeien om vrij zicht te houden.
Bij de plaatsing hebben we daar rekening meegehouden. Had nog hoger gekund, maar dan kwam de kabel op de bovenverdieping te hoog boven de vloer uit en zo ging het nog redelijk met de montage. De ladder is op die hoogte nog erg stabiel.
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: clockwork op juni 16, 2011, 21:07:36
Hoe hoog staat jouw schotel opgesteld? Met helemaal vrij zicht?

Er staan een paar bomen in het ''zicht'', maar doordat de schotel (eigenlijk 2 schotels) redelijk hoog hangt, is dit geen probleem. Er wordt gekortwiekt indien nodig.
Als je in de tuin staat en er naar kijkt erna vanaf de grond lijkt het een tikje problematisch, maar als je op de ladder gaat staan en je hoofd naast de schotel houdt valt het ineens 100% mee.
Vergeet ook niet dat een schotel hier in Nederland onder een hoek van plusminus 30 graden staat.

Ik gebruik trouwens Inverto LNB's.

Softpower

Citaat van: HTip op juni 16, 2011, 22:32:54
Dat zijn de zgn. LNB-paraplu's. Ik heb wel wel eens gezien met 10cm sneeuw erop en de ontvangst was nog steeds perfect. Ze helpen natuurlijk niet als het signaal wordt geblokkeerd door atmosferische storingen. Echter een goede reflecterende schotel met gevoelige topklasse LNB's kan ook daar de grens van ontvangst of niet oprekken. De LNB's die ik ga "krijgen" (lees: overnemen van forumgenoot Davey) zijn topklasse en zouden i.c.m. de Visiosat-schotel een erg goede ontvangst moeten geven.
Bij de plaatsing hebben we daar rekening meegehouden. Had nog hoger gekund, maar dan kwam de kabel op de bovenverdieping te hoog boven de vloer uit en zo ging het nog redelijk met de montage. De ladder is op die hoogte nog erg stabiel.

Zorg je ervoor dat je schotel zo veel als mogelijk uit de wind hangt. Als het hard waait heb ik minder beeld dan met regen en sneeuw. De schotel vervormt dan en dan is het signaal stukken minder.. Want grotere schotels pakken meer wind... Mijne staat zo'n 2,5 meter van de grond met vrij zicht.. Pakt alleen wind als ie uit de verkeerde hoek komt.. Moet dan wel behoorlijk waaien.. 7+
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Softpower op juni 17, 2011, 00:49:24
Zorg je ervoor dat je schotel zo veel als mogelijk uit de wind hangt. Als het hard waait heb ik minder beeld dan met regen en sneeuw. De schotel vervormt dan en dan is het signaal stukken minder.. Want grotere schotels pakken meer wind... Mijne staat zo'n 2,5 meter van de grond met vrij zicht.. Pakt alleen wind als ie uit de verkeerde hoek komt.. Moet dan wel behoorlijk waaien.. 7+
Goeie tip! Maar de zuidkant van het staat vol in de wind. Echter de schotel heb ik redelijk goed gefixeerd en die heeft relatief weinig last van wind. Anders is het met sneeuw en regen. Sneeuw kan ik oplossen met parapluutjes en regen met een beter LNB/schotelcombi. De LNB wordt een Inverto Black Ultra Quad, dus dat zit wel goed ;)
Showcase - Topic

Softpower

Citaat van: HTip op juni 17, 2011, 13:19:08
Goeie tip! Maar de zuidkant van het staat vol in de wind. Echter de schotel heb ik redelijk goed gefixeerd en die heeft relatief weinig last van wind. Anders is het met sneeuw en regen. Sneeuw kan ik oplossen met parapluutjes en regen met een beter LNB/schotelcombi. De LNB wordt een Inverto Black Ultra Quad, dus dat zit wel goed ;)

Dan heb je ook minder tot geen last vam sneeuw behalve als er een meter valt. Als je dan ook beter kabel gebruikt dan standaard coax dan blijft er ook nog een stuk meer over van je signaal.. Met extra versterker overbrug ik zo 40 meter en signaal is top.
Pana 42VT30E

HTip

Citaat van: Softpower op juni 17, 2011, 14:03:03
Dan heb je ook minder tot geen last vam sneeuw behalve als er een meter valt. Als je dan ook beter kabel gebruikt dan standaard coax dan blijft er ook nog een stuk meer over van je signaal.. Met extra versterker overbrug ik zo 40 meter en signaal is top.
Je hebt helemaal gelijk. Bij een schotel en LNB van topkwaliteit horen natuurlijk ook goede kabel (waarschijnlijk Belden H125) en een switch. Ik zou het jammer vinden als ergens in de keten een zwakke schakel zit die de kwaliteit compleet omlaag haalt.

40m :o Dat hoef ik gelukkig niet. Ik denk maximaal 20 naar de kelder. Dan alleen nog een goede DiSecq-switch en ik ben klaar. Met de ontvangers erbij wordt het toch weer een aanzienlijke investering ;)
Showcase - Topic

Softpower

Citaat van: HTip op juni 17, 2011, 17:04:26
Je hebt helemaal gelijk. Bij een schotel en LNB van topkwaliteit horen natuurlijk ook goede kabel (waarschijnlijk Belden H125) en een switch. Ik zou het jammer vinden als ergens in de keten een zwakke schakel zit die de kwaliteit compleet omlaag haalt.

40m :o Dat hoef ik gelukkig niet. Ik denk maximaal 20 naar de kelder. Dan alleen nog een goede DiSecq-switch en ik ben klaar. Met de ontvangers erbij wordt het toch weer een aanzienlijke investering ;)

Ik weet er alles van

Geld moet rollen :)~
Pana 42VT30E

HTip

Even iets anders...

Alex Groningen heeft aangegeven wegens drukte op het werk toch niet te kunnen komen op 3 juli. Erg jammer, maar dat betekent natuurlijk ook dat er nu weer 1 plaats over is.

Dus iedereen die op de (wacht)lijst staat, grijp je kans!
Showcase - Topic

HTip

Maandag het 1e setje inakustik Referenz NF1302 GAP interlinks binnengekregen. We waren er niet , dus het stond gewoon bij de voordeur :unsure: Anyway, gisteravond aangesloten en meteen gaan luisteren.

Eerste wat Annet zei, toen ze de HT binnenliep: "Je hebt de kabels al aangesloten, want ik hoor iets anders" :D De eerste indruk is in ieder geval dat het anders klinkt en daar moeten we natuurlijk eerst aan wennen voordat we kunnen zeggen dat het een verbetering is.

Overschakelen tussen digitaal (HDMI) en analoog was ook lastig. Analoog lichtte de Peak-indicator van de Marantz op, wat betekent dat het ingangssignaal te hoog is. Normaal moet je dan de demping inschakelen (ATT), maar de Oppo kan het volume op de uitgang regelen, dus 1 tikje terug en probleem was opgelost. Meting met de dB-meter wees uit dat het 4 dB scheelde. Dus omschakelen kan alleen vloeiend als ik tegelijk het volume meeregel. Dat had ik op een gegeven moment onder de knie, dus uiteindelijk wel gelukt.

Vanavond verder...
Showcase - Topic