Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

CoSo

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 17:12:07
Vandaag na lang zoeken 2 setjes inakustik NF1302 gevonden en aangeschaft. Nu maar hopen dat ze binnen zijn voor de M&G. Ben benieuwd hoe de Oppo klinkt in analoog multi-channel surround...
Goed bezig  :headbanging:

HTip

Citaat van: CoSo op juni 13, 2011, 17:20:19
Goed bezig  :headbanging:
Thanks! Ik heb wel lang moeten zoeken, maar het is uiteindelijk gelukt. Ik had ze natuurlijk ook nieuw kunnen kopen, maar daar vond ik ze iets te duur voor. Nu voor een mooie prijs heb ik mijn analoge interlinks compleet.

Dan ga ik meteen mijn 96/24-opnames beluisteren, want daar ben ik heel benieuwd naar :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

dedicated stereo heeft een betere uitgang dan multi channel. aldus tuc.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op juni 13, 2011, 17:27:16
dedicated stereo heeft een betere uitgang dan multi channel. aldus tuc.
Klopt. De DAC op de stereo-uitgang is van een hogere klasse en dat hebben we reeds gemerkt bij een 1-op-1 vergelijk met een stereobron. Maar dat wil nog niet zeggen dat de analoge multichanneluitgang niet goed is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Hier staat dat de volgende DACs worden gebruikt in de Oppo 83SE:
- ES9016 voor de stereo-uitgang
- ES9006 voor de 7.1-uitgang

Of TUC deze nog heeft veranderd weet ik niet.

Citeer
The OPPO BDP-83 Special Edition uses the state-of-the-art Sabre32 family of Digital-to-Analog Converters (DAC) from ESS Technology. The Sabre32 family is known as one of the industry's highest performance audio DACs and are often found in high-end audiophile and professional equipments. The OPPO BDP-83 Special Edition uses an 8-channel Sabre Premier (ES9006) DAC chip for its 7.1 multi-channel output. The dedicated stereo output uses another 8-channel Sabre32 Ultra (ES9016) DAC chip by stacking 4 DACs for each of the Left and Right channels to achieve even greater audio performance.
Showcase - Topic

Deleted member

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 17:24:20
Thanks! Ik heb wel lang moeten zoeken, maar het is uiteindelijk gelukt. Ik had ze natuurlijk ook nieuw kunnen kopen, maar daar vond ik ze iets te duur voor. Nu voor een mooie prijs heb ik mijn analoge interlinks compleet.

Dan ga ik meteen mijn 96/24-opnames beluisteren, want daar ben ik heel benieuwd naar :music:

Dat geeft 'altijd' een goed gevoel als de verzameling compleet is, feli en veel luisterplezier!!  :)

Maximus_Aurelius

"2 setjes inakustik NF1302 "gevonden"

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 17:12:07
Vandaag na lang zoeken 2 setjes inakustik NF1302 gevonden..

Thanks! Ik heb wel lang moeten zoeken, maar het is uiteindelijk gelukt.

Waar in de Chamber heb je ze nog gevonden  :D:tongue2: Ben wel benieuwd waar je ze had liggen omdat het zo lang duurde voordat je ze gevonden hebt.  :D  :P

Eventjes serieus. Gefeliciteerd eindelijk compleet na enige (lange) tijd zoeken. :pompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Madhouse

Eindelijk compleet! We hadden het er op de bruiloft nog over dat je aangaf ze waarschijnlijk niet te kunnen vinden.

Je krijgt van mij nog wel een setje "budget" interlinks van mijn eigen hand, ik ben toch benieuwd naar de vergelijking!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Antoine op juni 13, 2011, 17:58:18
Dat geeft 'altijd' een goed gevoel als de verzameling compleet is, feli en veel luisterplezier!!  :)
Dank je Antoine! Dan kan ik, net als jij, een deel van mijn muziek/filmcollectie opnieuw gaan beleven. En dat ga ik zeker doen! 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 13, 2011, 18:13:29
"2 setjes inakustik NF1302 "gevonden"

Waar in de Chamber heb je ze nog gevonden  :D:tongue2: Ben wel benieuwd waar je ze had liggen omdat het zo lang duurde voordat je ze gevonden hebt.  :D  :P

Ze lagen onder de stoelen... NOT! :D

Citeer
Eventjes serieus. Gefeliciteerd eindelijk compleet na enige (lange) tijd zoeken. :pompom:
Thanks! En nu maar afwachten hoe lang ik nog moet wachten... :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 13, 2011, 19:20:56
Eindelijk compleet! We hadden het er op de bruiloft nog over dat je aangaf ze waarschijnlijk niet te kunnen vinden.
Klopt! Ik had ook niet gedacht op korte termijn een setje, laat staan 2, te vinden voor een schappelijke prijs. Maar het kan snel gaan op internet :D

Citeer
Je krijgt van mij nog wel een setje "budget" interlinks van mijn eigen hand, ik ben toch benieuwd naar de vergelijking!  :D
Super! Ben ook erg benieuwd naar de vergelijking. Moet je alweer langskomen :tongue2: :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 19:31:55
Super! Ben ook erg benieuwd naar de vergelijking. Moet je alweer langskomen :tongue2: :D

Wat een straf weer zeg....pffffffffffffffffff  :D

Zal vrouwlief ook maar mee nemen dan  :P

clockwork

Lekker dat je de interlinks gevonden hebt. Altijd leuk om ze voor een redelijke prijs te vinden.

Wat staat er nu nog op je verlanglijstje?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 13, 2011, 19:33:08
Wat een straf weer zeg....pffffffffffffffffff  :D
Ja, je moet er wel wat voor over hebben :D

Citeer
Zal vrouwlief ook maar mee nemen dan  :P
Goed idee!! :thumbs-up: Of sterker nog, ik denk dat je haar thuislaat dat ze je het niet vergeeft :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: clockwork op juni 13, 2011, 19:39:00
Lekker dat je de interlinks gevonden hebt. Altijd leuk om ze voor een redelijke prijs te vinden.
Is vaak leuker dan ze nieuw kopen ;) Alleen had het wel iets sneller gemogen...

Citeer
Wat staat er nu nog op je verlanglijstje?
Eigenlijk niets. Op termijn een streamingoplossing zoals jouw Dune, maar dan moet ik wel supersnel internet gaan krijgen, want de huidige snelheid is om van te huilen.

Nu ik even verder denk... TV kunnen kijken in FullHD in de HT. Daar moet ik nogal wat aan de satellietinstallatie voor veranderen, maar ik zou het helemaal te gek vinden om Formule 1 in de kelder te kunnen kijken 8)
Showcase - Topic

treky22

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 19:43:45
Ik zou het helemaal te gek vinden om Formule 1 in de kelder te kunnen kijken 8)

Ik download de F1 nu van BBC HD, en dat is toch wel gaaf op zo'n groot scherm.

Zal bij jou helemaal gaaf zijn met jouw setup  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Madhouse

Citaat van: HTip op juni 13, 2011, 19:43:45
maar ik zou het helemaal te gek vinden om Formule 1 in de kelder te kunnen kijken 8)

Dat lijkt me echt ultiem in jouw ruimte, helemaal met de sound er bij!  :pompom:

HTip

Citaat van: treky22 op juni 13, 2011, 19:49:26
Ik download de F1 nu van BBC HD, en dat is toch wel gaaf op zo'n groot scherm.

Zal bij jou helemaal gaaf zijn met jouw setup  :headbanging:
Citaat van: Madhouse op juni 13, 2011, 19:57:50
Dat lijkt me echt ultiem in jouw ruimte, helemaal met de sound er bij!  :pompom:
Thanks guys! Dat is ook precies waar ik het voor wil :pompom: Misschien vanaf seizoen 2012...
Showcase - Topic

Etiennevh

Gefeliciteerd! Weer een mooie aanwinst, eindelijk compleet!

Veel luisterplezier gewenst!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op juni 13, 2011, 20:08:42
Gefeliciteerd! Weer een mooie aanwinst, eindelijk compleet!

Veel luisterplezier gewenst!
Bedankt Etienne. Eindelijk kan ik weer mijn topkwaliteit schijfjes beluisteren. Alleen moet ik nog wel even geduld hebben, want de levertijd kan een paar weken zijn. Ik hoop natuurlijk eerder, maar ik hou rekening met het langste. Kan het alleen maar meevallen ;)
Showcase - Topic

blue-eyes

De Aldi had deze week voor 200 euro HDMI transmitters in de aanbieding, draadloos.
Aansluiten op je decoder en het andere kastje op de ingang van je beamer ;)

Je kan de decoder ook bedienen.

Ik zit hieraan te denken voor een TV op de slaapkamer. Ik heb geen zin in kabels trekken (boren, etc).
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juni 13, 2011, 20:19:45
De Aldi had deze week voor 200 euro HDMI transmitters in de aanbieding, draadloos.

Ik zit hieraan te denken voor een TV op de slaapkamer. Ik heb geen zin in kabels trekken (boren, etc).
Dat is best een goede oplossing.

Alleen in mijn geval kijk ik nog steeds SD op een CRT :-X in de woonkamer. Daarnaast worden HD-uitzendingen op een andere satelliet uitgezonden, dus moet ik én een andere schotel én 2 extra koppen én een HD-satdecoder. Plus nog een hoop kabel en switches e.d. Dus ik ben niet 1-2-3 klaar voor HD :unsure: :D
Showcase - Topic

Snowmaster

Mooi om te horen dat je de NF1302 compleet hebt.
Ik las dat de volgende wens er alweer aan zit te komen......F1 in de kelder  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

24/96-opnames of -files ?

Perfect dat je nu je kabels 'compleet' hebt :coffee:

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

celerontje

Citaat van: Blue-Eyes op juni 13, 2011, 20:19:45

Koop het maar gerust in je naïeve droom van rozengeur en maneschijn: :D
Ik citeer:
CiteerIn ons testlab bleek dat het met geen mogelijkheid wilde lukken om signalen door een betonnen vloer te sturen van de ene naar de andere verdieping. Nu moeten we wel aantekenen dat het om een dikke dragende vloer met veel metalen bewapening gaat, maar houdt er dus rekening mee dat betonnen wanden en vloeren snel roet in het eten gooien.
http://nl.hardware.info/reviews/2023/1/aldi-envivo-draadloze-hdmi-set-review-inleiding

En dit geldt in het algemeen voor goedkope draadloze setjes.
Die jezelf een lol en zoek een andere oplossing! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!