Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: CoSo op mei  4, 2011, 23:04:13
Het is ook een PEP2 bestand, je kan voor de Marantz gewoon PEP2 gebruiken.
Gelukt! :pompom: Dat had ik dus helemaal verkeerd begrepen :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2011, 23:06:53
zag wel een wizz it editor staan van 06 01 2011 maar is ook gewoon versie 1.0.9 :(
Ik had dezelfde gedachte toen ik die gedownload had. Lekker misleidend. Bedankt voor het kijken!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei  4, 2011, 22:59:37
Ze zijn in België bezig met VDSL2, maar dat zal hier nog wel even duren :nopompom:
Ik houd jullie op de hoogte, maar reken niet op al te korte termijn ;)
VDSL2 hebben ze mij toen ook gegeven met mijn adsl abbo, dat deed gelukkig al behoorlijk wat.. :) Maar nu glas er ligt wil ik niet anders meer!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei  4, 2011, 23:10:53
VDSL2 hebben ze mij toen ook gegeven met mijn adsl abbo, dat deed gelukkig al behoorlijk wat.. :) Maar nu glas er ligt wil ik niet anders meer!
Kan ik me goed voorstellen. Wanneer het mogelijk is wil je toch sneller en Nederland heeft de afgelopen jaren een enorme inhaalslag gemaakt, terwijl België min of meer heeft stilgestaan.

Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg op. Truste allemaal :yawnee:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei  4, 2011, 22:59:37
Ze zijn in België bezig met VDSL2, maar dat zal hier nog wel even duren :nopompom:
In Nederland kan je 120 mb (met 10 mb upload) krijgen via de kabel! ;D (maar niet bij mij, want ik woon precies in een ''dead zone'' qua kabel; een onlogische onderbreking in een gebied van circa 300 meter lang :crazy:)
Maar hier in Nederland zijn er ook aardig wat plattelandsgebieden waar boeren steen en been klagen, want van hen wordt tegenwoordig ook verwacht om foto's en filmpjes te uploaden, bv. bij de verkoop van koeien, terwijl ze 1 mb download hebben en een nog veel lagere uploadsnelheid. (stond in de krant)

De EU heeft kennelijk wel geld voor klompendansen in een cultureel buurtcentrum in een boerengat, maar ze moeten ook eens nadenken over ''breedband op het platteland'', want Nederland maakt zichzelf zowat belachelijk met het feit dat omdat de koperdraadjes een paar kilometer te lang zijn een koe melken sneller gaat dan een high-res foto uploaden.... :D

Men moet glasvezel aanleggen! Als je nog eens in Brussel komt, Philip, vraag Neelie Kroes (Digitale Agenda) of er iets concreets op stapel staat. :D :D :D
België is een mooi land, maar voor betrouwbare en betaalbare internetverbindingen kan je beter in Nederland zijn! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

VlisChris

Kroes had toch beloofd dat iedereen in Europa aan het einde van haar huidige termijn de beschikking zou hebben over internet, en dat ze anders op zou stappen uit de politiek?

Midcall

Citaat van: celerontje op mei  4, 2011, 23:45:59

De EU heeft kennelijk wel geld voor klompendansen in een cultureel buurtcentrum in een boerengat, maar ze moeten ook eens nadenken over ''breedband op het platteland'', want Nederland maakt zichzelf zowat belachelijk met het feit dat omdat de koperdraadjes een paar kilometer te lang zijn een koe melken sneller gaat dan een high-res foto uploaden.... :D

Noem 1 land waar dit niet voorkomt? Zie hier een nadeel als je in een afgelegen buitengebied woont (naast vele voordelen), dit is in ieder land het geval. En dat is maar goed ook, want de investeringen om die enkeling op een gelijkwaardig niveau te krijgen als het gemiddelde in Nederland zijn groot, zijn dus per definitie onrendabel en maakt het internet voor de gewone man (veel) duurder.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

treky22

Citaat van: Midcall op mei  5, 2011, 10:37:17
Noem 1 land waar dit niet voorkomt? Zie hier een nadeel als je in een afgelegen buitengebied woont (naast vele voordelen), dit is in ieder land het geval. En dat is maar goed ook, want de investeringen om die enkeling op een gelijkwaardig niveau te krijgen als het gemiddelde in Nederland zijn groot, zijn dus per definitie onrendabel en maakt het internet voor de gewone man (veel) duurder.

Ik heb hier glasvezel, en zit op een theoretische snelheid van down/up van 100/100 mbit.
In de praktijk zit ik toch ook wel aan de 11,5. Maar het ligt maar net welke snelheid de andere kant van de lijn heeft.
Bij UPC is het volgens mij 120/10, en bij OnsNet (waar ik dus bij zit) 100/100  :headbanging:
Regio zuid-oost brabant.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Dit gaat wel heel erg off-topic allemaal :unsure: ;)

Laten we het erop houden dat ik streamen nog even niet als optie voor de korte termijn zie. Ik heb nog zoveel BD's te kijken dat we ver voorbij de winter kunnen :popcorn:
Showcase - Topic

HTip

Voor de laatste M&G wordt de datum ook steeds duidelijker. Alleen Valkyrie zijn voorkeuren ontbreken en dan kunnen we een datum vastleggen. De mogelijke data staan in de openingspost...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: celerontje op mei  4, 2011, 23:45:59
In Nederland kan je 120 mb (met 10 mb upload) krijgen via de kabel! ;D (maar niet bij mij, want ik woon precies in een ''dead zone'' qua kabel; een onlogische onderbreking in een gebied van circa 300 meter lang :crazy:)
Maar hier in Nederland zijn er ook aardig wat plattelandsgebieden waar boeren steen en been klagen, want van hen wordt tegenwoordig ook verwacht om foto's en filmpjes te uploaden, bv. bij de verkoop van koeien, terwijl ze 1 mb download hebben en een nog veel lagere uploadsnelheid. (stond in de krant)

Men moet glasvezel aanleggen! Als je nog eens in Brussel komt, Philip, vraag Neelie Kroes (Digitale Agenda) of er iets concreets op stapel staat. :D :D :D
België is een mooi land, maar voor betrouwbare en betaalbare internetverbindingen kan je beter in Nederland zijn! :clapping:

Simpel antwoord: hier in Flevoland zijn ze een initiatief gestart om glas bij iedere boer aan te leggen. Aanlegkosten zijn € 10.000,00 PER huisadres, de daadwerkelijke kosten zijn ongeveer € 18.000,00 per adres, aldus provincie Flevoland. De € 8.000,00 is een fonds van provincie Flevoland. Zoveel geld hebben de meeste boeren niet over voor een glasvezelverbinding. Vandaar voorlopig nog geen glas in die gebieden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: treky22 op mei  5, 2011, 10:58:09
Ik heb hier glasvezel, en zit op een theoretische snelheid van down/up van 100/100 mbit.
In de praktijk zit ik toch ook wel aan de 11,5. Maar het ligt maar net welke snelheid de andere kant van de lijn heeft.
Bij UPC is het volgens mij 120/10, en bij OnsNet (waar ik dus bij zit) 100/100  :headbanging:
Regio zuid-oost brabant.

Heeft te maken met een 1:80 overboeking (gemiddeld bij consumentenlijnen). De backbone is bruikbaar om met 80 mensen te delen (wat praktisch nooit gehaald wordt), wat dus resulteert in hele andere praktische downloadwaarden dan theoretische downloadwaarden.

Valkyrie

Citaat van: HTip op mei  5, 2011, 18:33:50
Voor de laatste M&G wordt de datum ook steeds duidelijker. Alleen Valkyrie zijn voorkeuren ontbreken en dan kunnen we een datum vastleggen. De mogelijke data staan in de openingspost...

Ik merk dat ik een beetje begin achter te lopen in jouw topic, het gaat allemaal zooo snel hier. ;)
Wat betreft de datum is het nog een beetje lastig. De oplevering van mijn huisje is uitgesteld richting eind augustus/begin september. Dat betekent dat ik in september en deels oktober nodig heb om te klussen. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar 23 oktober of 6 november.
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Even een korte mededeling. Ik heb afgelopen weekend mijn tante verloren. Ik heb het hier nogal zwaar mee en ik moet ook heel veel regelen. Ik zal daarom de komende tijd wat minder actief op het forum zijn. Antwoord op reacties, PM's, etc. duurt daarom ook wat langer dan jullie dan van mij gewend zijn.
Showcase - Topic

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op mei 12, 2011, 12:44:53
Even een korte mededeling. Ik heb afgelopen weekend mijn tante verloren. Ik heb het hier nogal zwaar mee en ik moet ook heel veel regelen. Ik zal daarom de komende tijd wat minder actief op het forum zijn. Antwoord op reacties, PM's, etc. duurt daarom ook wat langer dan jullie dan van mij gewend zijn.

Dat is minder! Gecondoleerd en veel sterkte gewenst voor jullie!!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

screw

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst aan jullie allen!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Maximus_Aurelius

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Skyfox

Gecondoleerd, echt heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT