Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:40:07
Heel goed! Ben erg benieuwd wat je vindt van mijn geluid, want jouw set is denk ik van een hoger niveau.

Het is zoals Robbert al zegt, jouw set staat in een ruimte die die geheel akoestisch is aangepast.

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:44:46
Geen eerlijk vergelijk, want die van jou staat in een nagenoeg perfecte ruimte ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:44:46
Geen eerlijk vergelijk, want die van jou staat in een nagenoeg perfecte ruimte ;)

Citaat van: Alex Groningen op april 14, 2011, 19:51:05
Het is zoals Robbert al zegt, jouw set staat in een ruimte die die geheel akoestisch is aangepast.

Dat is misschien wel zo, maar ik heb nog nooit een set zoals die van jou in een akoestisch optimale ruimte gehoord. En mijn nagalmtijd kan voor stereo net iets te kort zijn, waardoor de levendigheid minder aanwezig is. Voor surround nadert het inderdaad perfectie...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:57:24

Dat is misschien wel zo, maar ik heb nog nooit een set zoals die van jou in een akoestisch optimale ruimte gehoord. En mijn nagalmtijd kan voor stereo net iets te kort zijn, waardoor de levendigheid minder aanwezig is. Voor surround nadert het inderdaad perfectie...
wat moet het heerlijk zijn om dat te kunnen zeggen :wub: :wub: :D

Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar de bevindingen van Alex, omdat de Usher's bij mij ook iets los konden maken wat ik alleen in jou ruimte nog maar heb mogen ervaren. en ik heb de Ushers beluisterd in een verre van optimale ruimte (veel beton, veel speakers, weinig vrije ruimte aan de zijkanten)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 20:04:36
wat moet het heerlijk zijn om dat te kunnen zeggen :wub: :wub: :D
Is het inderdaad :wub: Nooit gedacht dat ik dit kon bereiken in een kelderruimte die er van tevoren nou niet echt geschikt voor leek. Maar met doorzettingsvermogen, veel liefde en (af en toe) hard werken en (soms heel) veel geduld is het dan toch gelukt. We zijn dan ook apetrots dat we onze HT (bijna) helemaal alleen hebben gerealiseerd.

Citeer
Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar de bevindingen van Alex, omdat de Usher's bij mij ook iets los konden maken wat ik alleen in jou ruimte nog maar heb mogen ervaren. en ik heb de Ushers beluisterd in een verre van optimale ruimte (veel beton, veel speakers, weinig vrije ruimte aan de zijkanten)
Ik ken alleen de sound van de Ushers bij frank2 en ik was erg onder de indruk. Het laag had voor mij iets voller gemogen, maar dat door die verrekte DD18 :D. Die gaat zo laag en geeft zo'n fundament aan de muziek dat je dat snel mist in een "gewone" speaker.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 20:18:18
Is het inderdaad :wub: Nooit gedacht dat ik dit kon bereiken in een kelderruimte die er van tevoren nou niet echt geschikt voor leek. Maar met doorzettingsvermogen, veel liefde en (af en toe) hard werken en (soms heel) veel geduld is het dan toch gelukt. We zijn dan ook apetrots dat we onze HT (bijna) helemaal alleen hebben gerealiseerd.
Ik ken alleen de sound van de Ushers bij frank2 en ik was erg onder de indruk. Het laag had voor mij iets voller gemogen, maar dat door die verrekte DD18 :D. Die gaat zo laag en geeft zo'n fundament aan de muziek dat je dat snel mist in een "gewone" speaker.
Kan ik me heel goed voorstellen, de DD18 is gewoon een geval apart. Wat mij vooral opviel was dat de bass van Usher heel strak is. Al heb ik de Speakers van Frank niet beluisterd (zijn wel immens groot trouwens)

Je mag er met recht trots op zijn en des te meer omdat je bijna alles zelf hebt gedaan en daarbij ook nog eens zoveel kennis hebt opgedaan die je weer deelt met je mede forumgenoten :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:28:07
En bovendien krijg het verslag een plaatsje in het grote M&G boek :wub:
Als het boek klaar is zou het mij leuk lijken als je er ook een E-book van maakt. :pompom:

Ik stel voor als titel: ''Dances with Speakers'', an epic story taking place on 20 square meters :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 20:25:48
Kan ik me heel goed voorstellen, de DD18 is gewoon een geval apart. Wat mij vooral opviel was dat de bass van Usher heel strak is. Al heb ik de Speakers van Frank niet beluisterd (zijn wel immens groot trouwens)
Het is wonderbaarlijk wat de DD18 kan toevoegen aan een set. Ik denk dat elke speaker in ons budget profiteert van de kwaliteit. De speaker kan zich volledig concentreren op alles boven 60Hz...

Citeer
Je mag er met recht trots op zijn en des te meer omdat je bijna alles zelf hebt gedaan en daarbij ook nog eens zoveel kennis hebt opgedaan die je weer deelt met je mede forumgenoten :worship:
:wub: Bedankt Robbert! :wub:
Showcase - Topic

HTip

Van het weekend een oud-collega en haar man op bezoek gehad. Hij was vorig jaar al een keer geweest, maar sindsdien is het nodige veranderd :unsure: Los van dat het erg gezellig was, hebben ze heel erg genoten :popcorn: van een film (Taking of Pelham 123), terwijl zij helemaal niet zo een filmliefhebber was. Van tevoren nog een korte demo met Monsters Inc en de nodige oh's en ah's waren weer hoorbaar. In een volgend huis komt zeer waarschijnlijk een dedicated HT. Weer iemand besmet :tongue2: ;D
Showcase - Topic

JCL

Heb je hem ook het forum doorgegeven? Dan weet je zeker dat hij alvast de nodige duizenden euro's opzij kan zetten :D

Maximus_Aurelius

Bij deze is mijn verslagje van de M&G op 10 april j.l. eindelijk klaar. Heeft eventjes geduurd want het ging allemaal niet zo snel  :unsure: met 1 hand typen.

Voor de roadrunners onder ons die gelijk bij plaatsen van dit bericht naar het topic gaan en willen lezen, eventjes geduld, duurt nu geen paar seconde maar circa 1 á 2 minuten ;)  :D dat ik hem copy/paste heb gedaan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111332.0
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: JCL op april 18, 2011, 10:56:39
Heb je hem ook het forum doorgegeven? Dan weet je zeker dat hij alvast de nodige duizenden euro's opzij kan zetten :D
:D Ik ken hem via het DVD.nl-forum en daar heb ik sinds een paar maanden ook een topic. Hij is zich bewust van het risico van een bezoek aan onze bioscoop ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 18, 2011, 18:33:25
Bij deze is mijn verslagje van de M&G op 10 april j.l. eindelijk klaar. Heeft eventjes geduurd want het ging allemaal niet zo snel  :unsure: met 1 hand typen.

Voor de roadrunners onder ons die gelijk bij plaatsen van dit bericht naar het topic gaan en willen lezen, eventjes geduld, duurt nu geen paar seconde maar circa 1 á 2 minuten ;)  :D dat ik hem copy/paste heb gedaan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111332.0
Bedankt voor je verslag Nico. Leuk dat je, ondanks je gebroken pols, toch de tijd hebt genomen om een verslag te schrijven :worship:
Showcase - Topic

HTip

Afgelopen zondag hebben we Shutter Island gekeken. Wat een gave film!! Maar het was toch iets te spannend geweest voor het slapengaan. Dus nog even iets anders gekeken/geluisterd... Seal - One Night to Remember. Nou dat ie avond je bij blijft is absoluut zo. Vandaag tijdens de avondwandeling zaten de bekende nummers in mijn hoofd. Wat een heerlijk concert! :wub:

Gaan we binnenkort eens helemaal bekijken...
Showcase - Topic

fastlex

Ben erg nieuwsgierig naar zo een Oppo, lijkt me een ideale speler.
Hoe zou zo een speler zich verhouden met dvd en cd tov een DV-7600 of jouw DV-9600 van Marantz?

;D
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

HTip

Citaat van: fastlex op april 21, 2011, 11:44:29
Ben erg nieuwsgierig naar zo een Oppo, lijkt me een ideale speler.
Hoe zou zo een speler zich verhouden met dvd en cd tov een DV-7600 of jouw DV-9600 van Marantz?

;D

Verrassende vraag ;D

De Oppo is in de basis reeds een goede speler. Ligt ook voornamelijk aan het loopwerk. Met DVD zet ie een mooier plaatje neer dan de DV9600. De Oppo kan nl. met DVD 24p conversie uitvoeren. Met CD (analoog aangesloten) wist ik niet wat ik hoorde.

Even een paar quotes van mijn eigen bevindingen...
Citeer
Als we de eerste luisterervaring willen omschrijven dan is het dat er meer diepte, meer gelaagdheid, meer lucht in het geluid zit. Het is een écht groot verschil en we vinden het ook nog mooier, want we houden wel van gedetailleerd, maar dan niet dat het vermoeiend is. Kort samengevat komen alle instrumenten (piana, gitaren, blaaswerk, drums, keyboards) en stemmen (ook de 2e stem en achtergrondzang) veel beter tot ontplooing en klinkt alles opener, muzikaler, dynamischer, etc.

Citeer
Dat de stereo-uitgang een stuk beter is een understatement!! We hebben vanavond tijdens de stereomuziek regelmatig gewisseld tussen 2CH en 5.1CH. Was geen vergelijk. Stereo via de 5.1-uitgang was al erg goed, maar via de dedicated stereo-uitgang was het waanzinnig    Definitie, dynamiek, gelaagdheid, lucht en natuurlijkheid was nóg groter. Ik kon het niet geloven, maar na veel wisselen, is de receiver op de 2-CH-ingang blijven staan. Wat ook heel erg opviel was de body van het laag en de gelaagdheid en diepte ervan. Het kwam niet, maar het was er gewoon.

En dan te weten dat dit nog niet met de inakustik NF-1302 was... :music:
Showcase - Topic

fastlex

Knappe prestatie!
In DVD weergave is de jouwe identiek aan een standaard 83 toch?
Alleen jij hebt beter analoge uitgangen ga ik vanuit?
Dank voor je antwoord!

HTip

Citaat van: fastlex op april 21, 2011, 14:55:32
Knappe prestatie!
In DVD weergave is de jouwe identiek aan een standaard 83 toch?
Alleen jij hebt beter analoge uitgangen ga ik vanuit?
Dank voor je antwoord!
Bedankt! De SE-uitvoering past alleen de analoge uitgangen (DAC's en aansluitingen) aan. De SI (TUC)-versie gaat veel verder. Ook de digitale en videocircuits worden onder handen genomen. De videochip is natuurlijk wel hetzelfde, maar alle voedingen, elco's, etc. zijn geupgrade. Daarnaast is ook de IEC-inlet van rhodium (Furutech), zodat de basis van de stroom reeds goed is. Overigens is de stereo-uitgang van WBT en die is ook niet standaard.
Showcase - Topic

HTip

Zojuist de betaling voor de Marantz RC9001 gedaan. Dus met een beetje geluk mag ik mijn nieuwe AB ergens volgende week begroeten :pompom:
Showcase - Topic

fastlex

Dus in jouw versie zijn de videocircuits gemodificeerd?
Dus niet te vergelijken met de standaard versie?

Citaat van: HTip op april 21, 2011, 17:28:10
Bedankt! De SE-uitvoering past alleen de analoge uitgangen (DAC's en aansluitingen) aan. De SI (TUC)-versie gaat veel verder. Ook de digitale en videocircuits worden onder handen genomen. De videochip is natuurlijk wel hetzelfde, maar alle voedingen, elco's, etc. zijn geupgrade. Daarnaast is ook de IEC-inlet van rhodium (Furutech), zodat de basis van de stroom reeds goed is. Overigens is de stereo-uitgang van WBT en die is ook niet standaard.

Skyfox

Citaat van: HTip op april 21, 2011, 20:27:24
Zojuist de betaling voor de Marantz RC9001 gedaan. Dus met een beetje geluk mag ik mijn nieuwe AB ergens volgende week begroeten :pompom:

Wauw, dat is nog eens een ab!! Waar ik dan stiekem wel benieuwd naar ben... was dit jouw idee of die van Annet?  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: fastlex op april 21, 2011, 22:29:07
Dus in jouw versie zijn de videocircuits gemodificeerd?
Dus niet te vergelijken met de standaard versie?
Dat wordt in ieder geval aangegeven door The Upgrade Company. Wat ze precies doen zeggen ze natuurlijk niet, maar in algemene termen zeggen ze dit op hun website: http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-faq#2
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op april 21, 2011, 22:42:29
Wauw, dat is nog eens een ab!!
Thanks!

Citeer
Waar ik dan stiekem wel benieuwd naar ben... was dit jouw idee of die van Annet?  ;)
:clapping: Ik heb nog wel íets te vertellen :tongue2:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op april 21, 2011, 20:27:24
Vandaag de Marantz ontvangen :pompom:

Ziet er erg luxe uit. De standaard kan je niet alleen als oplaadstation gebruiken, maar ook zodat de AB rechtop op een tafeltje staat. Heb van CoSo een config gekregen en ik ga kijken of ik die werkend kan krijgen. Dan nog mijn database importeren en dan "alleen nog" de layout aanpassen en klaar ;)

Foto's volgen natuurlijk nog...
Showcase - Topic

Lex Groningen

De ene mooie aankoop na de ander. Gefeliciteerd. Maar nu eerst lekker puzzelen, hoop dat je er een beetje snel uitkomt. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 26, 2011, 22:16:56
De ene mooie aankoop na de ander. Gefeliciteerd. Maar nu eerst lekker puzzelen, hoop dat je er een beetje snel uitkomt. ;)
Bedankt Alex. Ik hoop dat ik deze op 3 juli kan gebruiken. En als dat niet zo is, dan is er ook geen man overboord. De RC5400 was ook niet in een paar uurtjes geprogrammeerd ;)
Showcase - Topic