10 - 04 - 2011 -> M&G at The Chamber Of Dreams

Started by treky22, April 12, 2011, 08:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Vandaag (Zondag 10-04-11) is het zover: De Meet & Greet in The Chamber Of Dreams  :inlove:

De dag begint om 08:00u voor mij.
Even ontbijtje enzo, en dan is het wachten op Rezah "Clockwork". Iets voor 09:30u is hij bij mij.
Kijken/Luisteren even naar mijn setje (allebei hebben we Emotiva), en rijden iets voor 10:00u naar Jan "Jean Sibelius" toe.
Bij Jan wat gedronken, en een rondleiding in zijn ruimte in aanbouw gekregen.
Hele mooie ruimte gaat dat worden  :thumbs-up:
Na deze kleine tour rijden we rond 10:40u richting Philip. Halverwege hebben we afgesproken met Nico "Maximus Aurelius".
En dan rijden we met 2 auto's richting eindbestemming.

Iets na 12:00u komen we aan bij Philip en Annet. We bellen aan de deur, en ze doen samen open.
Binnen krijgen we koffie/fris  :coffee: met een stuk vlaai met slagroom, en het ijs is meteen gebroken.
Er wordt over van alles gepraat, ook hoe het allemaal is begonnen met "The Chamber" (Annet  :clapping:)
Als Annet er niet geweest was, hoe zou het dan gelopen zijn (Note 5 en 3, ipv nu Note 7 en 5) ;D Echt superleuk verhaal.

Hierna is het tijd om naar de kelder te gaan. Eerst worden de glazen gevuld, en de nodige versnaperingen meegenomen  :popcorn:
Dan is het eindelijk zover. Ik ben er al een keer geweest (Optoma H78), maar het blijft echt geweldig om hier binnen te stappen.
Het eerste wat opvalt als je binnenkomt is die grote zwarte DD-18. Wow, die is echt groot  :blink:
En het verschil van galm van buiten naar binnen blijft super. Aan het plafond hangt de HD950, hierover later meer.

We nemen plaats en de rode zetels, en we starten met muziek.
Iedereen heeft eigen cd's meegenomen, en we luisteren wat nummers. Hierna worden ze door de Nespa gehaald (als je wilt), en wordt
er opnieuw naar het nummer geluisterd. Wat een wonder-apparaatje  8) De nummers klinken, als het een goede opname is, zoveel beter.
Het klinkt erg goed in deze dedicated ruimte. Dat wordt wat als straks de beamer aangaat.
Philip draait zelf nog een aantal cd's van zichzelf, om te laten horen wat de Note's muzikaal kunnen. Erg mooi  :music:
Na de luistersessie hebben we even een break. Benen strekken enzo.
Hierna duiken we weer de kelder in.

Philip drukt op de remote ... Gordijntjes gaan open ... Wat een groot scherm, die Stewart. Vorige keer dat ik hier was, was het scherm
iets kleiner. Maar nu dit scherm  :worship:
De HD950 springt ook aan. En Philip trekt eerst wat BR's tevoorschijn, waarmee hij wat demo-scenes laat zien en horen.
Monsters Inc., de scene met Scully in bed, wat een scherpte. Je ziet echt alle haartjes bewegen. En die kleuren  :blink:
Wat een mooi beeld  :inlove:
De Marantz stuurt ondertussen ook het geluid naar de Note's en de DD18. Superstrakke bas komt daaruit.
Rond 17:00u gaat Philip beginnen met het avond-eten, en gaat mijn Dune aan.
Ik had er wat dingetjes opgezet. Alison Kraus dvd gaat aan, ze heeft een engelen-stem  :music:
Daarna komt Philip nog even naar beneden, en zetten we vanaf de Dune het begin van Tron Legacy aan.
De DD-18 begint hier te werken, het is echt ongelooflijk wat een druk die opbouwd. Na deze intro besluiten we dat dit de hoofdfilm wordt.

We gaan eerst naar boven, waar ons avondeten net de oven uitkomt. Salade erbij, en we gaan lekker eten.
Geweldig hoe Philip en annet dit iedere keer weer regelen voor elke M&G, wat een superkoppel  :pompom:
Onder het eten wordt er weer gekletst over van alles en nog wat.

Rond 19:15u gaan we met een volle maag beginnen aan de hoofdflim van deze dag: Tron Legacy
Wat een beeld, en wat een geluid  :music: Het lijkt wel alsof de DD-18 maar door blijft gaan.
Philip zet op een gegeven moment de Marantz van -5 naar -8, we willen nog wel heelhuids boven de grond komen  ;D ;D
Er zijn gelukkig een paar momenten in de film waar de DD-18 even tot rust komt, en wij dan ook  :laugh:
Halverwege nog even een pauze ingelast, en rond 21:30u is de film afgelopen.
Wat een afsluiter van deze dag  :headbanging:

Hierna is het afscheid nemen van Philip, en is het tijd voor de terugreis.
Iedereen is zeer onder de indruk van deze geweldige ruimte, en over de kennis die Philip heeft, en die hij ook heel goed
kan overbrengen naar andere mensen. Een echt HT-master  :worship:

Philip en Annet, het was super om jullie weer een keer te zien.
Bedankt voor alles, en misschien tot een volgende keer.
Nico, Rezah en Jan, het was leuk om jullie te ontmoeten. Erg leuk om mensen v/h forum een keer in het echt te ontmoeten  :clapping:
Ik ben weer een stukje wijzer geworden, en met jullie adviezen ga ik hier aan de gang.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

clockwork

Veel is al verteld, maar hierbij ook mijn verslag.

Ik ben op de bewuste zondag vroeg van huis gegaan. Om half acht zat ik in de auto richting Huib waar ik om 9.30 verwacht werd. Ik zat erg goed op schema en zou zelfs te vroeg zijn aangekomen, ware het niet dat de ring van Eindhoven wel heel erg veranderd is de laatste tijd. Kortom na een omweg van een kilometer of 30 kwam ik net op tijd bij Huib aan.
Daar hebben we zijn set bewonderd. Ik kende zijn speakers niet, maar die doen het erg goed in combinatie met de mij bekende Emotiva. Zo langzamerhand wordt dit ook een leuke set. :clapping:

Daarna hebben  we een paar kilometer verder Jan opgehaald. Maar natuurlijk niet voordat we zijn set hebben bewonderd en een sneak preview hebben gekregen van zijn nieuwe ruimte. Wat me het meest bij is gebleven van zijn set is de rust (Jan noemt het zelf 'controle') die het geheel uitstraalt. Erg mooi! Ben erg benieuwd hoe het gaat klinken in de nieuwe ruimte met alle akoestische aanpassingen. Die ruimte wordt overigens gebouwd met veel oog voor detail zonder haast te maken. Ik zou, denk ik, het geduld niet kunnen opbrengen om zo'n project met zoveel precisie uit te voeren. :worship:

Omdat de tijd begon te dringen zijn we in de GTI van Huib gesprongen en, na een korte tussenstop om Nico op te pikken, verder naar België afgezakt. Na een uitgebreide kennismaking, zie boven, zijn we naar een van de beroemdste kelders van België afgedaald.
Wat me hier als eerst opviel was de rust die het geheel uitstraalt. Je voelt dat de akoestiek helemaal klopt. Daarna valt natuurlijke de enorme DD-18 op, die zeker later op de dag nog een hoofdrol zal vervullen.

We zijn begonnen met de stereo demonstratie met en zonder de Nespa. Ik was vooraf erg sceptisch daarover,  maar blijk toch verschil te horen. Of het verschil de investering waard is, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Mijn ingebrachte opname van Nina Kinert viel erg door de mand. Ik geloof dat niemand het erg  vond dat dit snel was afgelopen.  :blush:

Na een pauze waren we bij het hoofdprogramma beland. de HT. Als eerste natuurlijke de openingsscene van de Dark Knight. Ik had hooggespannen verwachtingen maar die werden volledig verpulverd.  Dat beeld, dat laag, de bubbel! Ik zat letterlijk met open mond. Je voelt gewoon dat hier alles klopt.

Na de inmiddels legendarische lasagne en ovenpasta stond de hoofdfilm 'Tron' op het programma. Nico had al gewaarschuwd voor de geluidseffecten. Die opmerkingen bleken wel terecht. Het was op sommige punten zelfs 'too much'.  Zelden heb ik een film, zelfs met zo'n flinterdun verhaal als Tron, zo imposant gevonden.  De DD-18 heeft echt een onuitwisbare indruk bij me gemaakt. Ik wist niet dat de opmerkingen over wapperende broekspijpen letterlijk genomen moest worden. Zo leer je toch elke dag weer.
Van te voren dacht ik van mezelf dat ik de surround wel  redelijk voor elkaar had: boy, was I wrong. Ik blijk nu de stereo voor mezelf wel redelijk voor elkaar te hebben. Maar mijn surround vind ik nu zelf erg dun, vergeleken met deze opstelling bij Philip. Ik ga de komende tijd eens goed nadenken over de oorzaken en eventuele oplossingen. Philip bedankt daarvoor.  >:( :'(

Om 21.30 zijn we huiswaarts gegaan. Na een korte omweg (zelfs mensen uit Eindhoven vinden de nieuwe ringweg moeilijk ;)) stapte ik weer in mijn eigen auto en was ik om 1 uur 's nachts weer thuis. Ik durfde het toen niet meer aan om mijn eigen set aan te zetten. :sadlike:

Annet en Philip hartelijk dank voor de gastvrijheid. Het was heel bijzonder hoe jullie een groep mensen die elkaar eigenlijk niet kennen zo snel 'los' weten krijgen. :headbanging: :clapping: :coffee: 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robbert54

Quote from: clockwork on April 12, 2011, 16:55:31

Als eerste natuurlijke de openingsscene van de Dark Knight. Ik had hooggespannen verwachtingen maar die werden volledig verpulverd.  Dat beeld, dat laag, de bubbel! Ik zat letterlijk met open mond. Je voelt gewoon dat hier alles klopt.
:clapping: :clapping:

Quote from: clockwork on April 12, 2011, 16:55:31
Ik wist niet dat de opmerkingen over wapperende broekspijpen letterlijk genomen moest worden. Zo leer je toch elke dag weer.
Van te voren dacht ik van mezelf dat ik de surround wel  redelijk voor elkaar had: boy, was I wrong. Ik blijk nu de stereo voor mezelf wel redelijk voor elkaar te hebben. Maar mijn surround vind ik nu zelf erg dun, vergeleken met deze opstelling bij Philip. Ik ga de komende tijd eens goed nadenken over de oorzaken en eventuele oplossingen. Philip bedankt daarvoor.  >:( :'(
;D Wat een belevenis he ;D heel apart. Maar wees realistisch voor jezelf, zoals het bij Philip klinkt is toch vrij uitzonderlijk. Ik denk dat de meeste die denken dat ze het prima voor elkaar hebben, van een koude kermis thuis zullen komen

Verdorie nou heb ik zin in lasagne..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Welke componenten gebruikt Philips naast de DD18 ;D
Of mag dat niet verteld worden? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Quote from: Peerless Monster on April 12, 2011, 17:19:36
Welke componenten gebruikt Philips naast de DD18 ;D
Of mag dat niet verteld worden? ;D
Oppo 83 se tuc versie
Marantz sr9600

PPP voor de stroom (dacht ik?)

note 7 en note 5 speakers
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

clockwork

Quote from: The Vampire on April 12, 2011, 17:26:06
Oppo 83 se tuc versie
Marantz sr9600

PPP voor de stroom (dacht ik?)

note 7 en note 5 speakers

Klopt idd. En voornamelijk Inakustik bekabeling.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Quote from: The Vampire on April 12, 2011, 17:12:19
;D Wat een belevenis he ;D heel apart. Maar wees realistisch voor jezelf, zoals het bij Philip klinkt is toch vrij uitzonderlijk. Ik denk dat de meeste die denken dat ze het prima voor elkaar hebben, van een koude kermis thuis zullen komen

Verdorie nou heb ik zin in lasagne..

Dat was inderdaad wel een koude/lauwe douche. Ik kan me er wel bij neerleggen dat je dit misschien niet helemaal zult kunnen bereiken, maar meer zou er toch wel in moeten kunnen zitten. Ik vond het echt opmerkelijk hoeveel je met akoestiek kunt bereiken. Het wordt hier veel geschreven, maar zelf ervaren is een tweede.

Toch nog maar eens goed nadenken over een dedicated ruimte in de nabije toekomst.  ;D

En ik betrapte mezelf er al op dat ik naar een tweedehands DD12 of 15 ging zoeken.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robbert54

Quote from: clockwork on April 12, 2011, 17:45:38
Dat was inderdaad wel een koude/lauwe douche. Ik kan me er wel bij neerleggen dat je dit misschien niet helemaal zult kunnen bereiken, maar meer zou er toch wel in moeten kunnen zitten. Ik vond het echt opmerkelijk hoeveel je met akoestiek kunt bereiken. Het wordt hier veel geschreven, maar zelf ervaren is een tweede.

Toch nog maar eens goed nadenken over een dedicated ruimte in de nabije toekomst.  ;D

En ik betrapte mezelf er al op dat ik naar een tweedehands DD12 of 15 ging zoeken.  ;D
oeioeioei.. agressief virus toch  :D

Maar klopt idd wat je zegt, je weet pas hoeveel akoestiek doet, wanneer je het zelf ervaart. En daar is bij Philip natuurlijk de perfecte gelegenheid voor. En daarbij krijg je dan ook nog eens de nodige uitleg.


btw: ik ga zo eten: lasagne :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Annet en ik hebben genoten en vaak gelachen om jullie leuke verslagen. Erg leuk beschreven allemaal en ik hoop niet dat ik het upgradevirus teveel heb laten ontwaken :D Als dat wel zo is, sorry hè!! >:D

Het organiseren van M&G's doe ik graag en vind ik erg leuk om te doen. En dat Annet dan daarbij zo meewerkt is, wat kan ik zeggen... :wub: Ik heb erg geboft met mijn lieve vrouwtje die ook zo enthousiast is en zo kan genieten van de HT. En ja, dat de Note 7/5-combi hier nu staat komt inderdaad door haar. Die dag herinner ik me als de dag van gisteren en zal ik ook nooit meer vergeten :D Van de WAF heb ik geen last, maar Annet heeft last van de HAF >:D

Ik heb het weer erg naar mijn zin gehad en blijf het erg leuk vinden als mijn gasten zo enthousiast zijn. Ook weer leuk om 2 nieuwe forumleden te hebben leren kennen. Het lijstje groeit aardig zo :thumbs-up:

Bedankt voor jullie bezoek en misschien tot een volgende keer!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

P.S. In elk verslag, ook dat van Jan, noemen jullie de akoestiek en wat dat voor effect en invloed heeft op de beleving. Ik heb daar inderdaad alles voor gedaan om het zo optimaal mogelijk te krijgen. Leuk om te lezen dat jullie dat ook zo ervaren en als een belangrijke factor zien. Akoestiek is voor het geluid zoals calibratie is voor het beeld... En in een akoestisch optimale ruimte hoor je het effect (zowel positief als negatief) van al die tweaks des te beter. Ik ben overigens erg benieuwd of de geNespa'de (nieuw werkwoord :D) CD's op jullie eigen sets ook beter klinken.

En dan hebben we het nog niet eens over stroom gehad en wat daarvan de effecten zijn, maar ja de tijd van een M&G is helaas niet oneindig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Hieronder nog even een copy & paste actie van mijn kronkels :)

===
Gisteren was het dan eindelijk zover... Alweer geruime tijd geleden afgesproken en twee jaar na mijn eerste bezoek eindelijk weer een weerzien met Philip, Annet en hun 'Chamber of Dreams'.

Mijn HT-dagje begon om 10:05 nadat Huib ('treky22') en Rezah ('Clockwork') bij mij voor de deur stonden om mij op te pikken voor de reis naar België. Aangezien ik Huib en Rezah nog nooit eerder had gezien, eerst een kort kennismakingsrondje, maar het ijs was direct gebroken, want iedereen heeft dezelfde hobby en audiofielen zijn erg makkelijk in de omgang . Het was direct gezellig kletsen met een muziekje op de achtergrond. Na een rondje langs alle bouwmaterialen en een korte uitleg in mijn eigen 'dedicated ruimte in aanbouw' werd de reis rond 10:40 vervolgd in de auto van Huib op weg naar de laatste deelnemer Nico ('Maximus_Aurelius') van deze 'Meet & Greet'. Rond 11:30 waren we bij Afrit 48 alwaar de gezamenlijke reis richting Belgie met 2 auto's werd voortgezet. Iets na de afgesproken 12:00 belde we aan bij huize 'HTip' (maar 'In Progress' kan ondertussen wel vervangen worden door iets anders, maar daarover later meer). In de tijd dat Philip met zijn hobby bezig is, heeft hij ondertussen zoveel ervaring opgedaan dat het hem weinig moeite kost om zijn kennis te delen met anderen. Tijdens het koffie met gebak rondje blijken zowel Philip als Annet erg enthousiast over de hobby en de ruimte en daar waar de man meestal de vrouw moet overtuigen om vooral geen melkpakjes te hoeven kopen, die achter de gordijnen verstopt kunnen worden, bleek hier Annet de broek aan te hebben en Philip aangemoedigd te hebben om voor de huidige combi speakers te kiezen. In dit geval Note 7 als fronts in combinatie met Note 5 als rears in plaats van de oorspronkelijk geplande Note 5 + Note 3.

Rond 13:00 daalde we af in kelder, waar we na wat omzwervingen en obstakels, ineens in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte stonden. Grappig om direct het verschil te horen tussen een betonnen kelder en deze ruimte zodra je door de deur naar binnen stapt. Meteen in het oog valt de zwarte DD-18 die midden in de ruimte langs 1 van de wanden staat. De vorige keer stond daar nog een 'grote ventilator' van het merk SVS (dat mag ik nu wel zeggen, toch?) . Verder valt natuurlijk het verhoogde podium met daarop de bioscoop stoelen meteen in het oog. De HD-950 hangt direct onder het plafond en het Stewart scherm is vooralsnog verstopt achter de gordijnen. We beginnen de middag met het draaien van enkele nummers vanaf CD. Nadat er een nummer is gespeeld vraagt Philip of een Nespa-behandeling op prijs wordt gesteld en zo ja, dan wordt hetzelfde nummer na 2 minuten 'flashen' nogmaals gespeeld. In bijna alle gevallen is direct een (groot) verschil waarneembaar tussen voor en na behandeling. Ik moet mijn eigen 'Madonna – Ray of Light' nog thuis beluisteren na deze behandeling. Wat verder duidelijk opvalt, is dat het laag aanzienlijk beter onder controle is dan de vorige keer toen ik in de Chamber of Dreams had plaatsgenomen. Dit heeft alles te maken met de nieuwe voorwand die een groot deel van nagalmtijd van de lage frequenties onder controle houdt. Op de achterwand hangt nog een commercieel paneel van RPG met dezelfde functie. Door de akoestische behandeling van de ruimte is de plaatsing mooi en blijft de muziek onder alle omstandigheden goed te volgen. Zelfs bij de wat lastigere nummers blijft alles goed los van elkaar waarneembaar zonder te versmeren. Na de 'refill' gaan we verder met wat referentie stukjes uit films, zoals de 'Black Night', 'Monsters Inc.', 'Inception', et cetera. Qua beeld kwaliteit 1 woord: 'wauw'! Dit is echt heel erg mooi en dit belooft later nog wat voor mijn eigen ruimte (ik ga vooralsnog ook voor een combi JVC + Stewart). Ja, ik kan hier erg gelukkig van worden. Ook wat geluidbeleving is het ondertussen smullen in de ruimte, de DD-18 staat flink te blazen en net voor het avondeten kijken we nog een stukje Tron. Na kort overleg (alleen Nico had deze al gezien) wordt besloten dat Tron de hoofdfilm van deze dag gaat worden. Tjonge, wat een geluid... Deze film staat ondertussen op mijn verlanglijstje.

Film kijken is echt een genot in deze ruimte en ik kan me dan ook verstellen dat hier de nodige uren worden doorgebracht. Dat er dan nog een paar tegeltjes ontbreken, dat de diffusers vastgezet moeten worden met een blokje hout is dan allemaal niet van belang en wordt direct vergeten zodra de film start. Chamber of Dreams = Highly recommended (het is natuurlijk ook niet voor niets dat er ondertussen al verschillende extra M&G's gepland staan)

Philip en Annet: nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en tegen de tijd dat mijn project is afgerond, zijn jullie natuurlijk van harte welkom in NL. Dit geldt natuurlijk ook voor Huib, Rezah en Nico mochten jullie tzt interesse hebben.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Mooi verslag Jan.  :clapping:
Bedankt voor je uitnodiging. Daar ga ik tzt zeker gebruik van maken.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Inderdaad Jan, bedankt voor de uitnodiging  :thumbs-up:

Ook ik wil zeker een bezoek brengen aan je ruimte  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Ik zal mijn reactie hier dan ook even pasten ;)

=====

Erg leuk geschreven Jan. En ja, sommigen zullen wel jaloers zijn dat ik geen last heb van WAF ;) Integendeel soms is het juist dat Annet last heeft van HAF :D :D :D

Leuk ook van die ventilator. Mag je nu best zeggen, maar ik was voorheen erg tevreden over mijn trouwe SVS. Maar het kan altijd beter, zo ook hier...

Wanneer je klaar bent met je megaproject kom ik zeker graag kijken en luisteren in The Confidence Mansion :wub:

Groeten, Philip

P.S. Mijn nickname blijft voorlopig HTip, want ik ben nog steeds niet helemaal klaar. Ik zal mijn to-dolijstje eens bijwerken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

''Commercieel paneel''... Stuurt dat ding je steeds een rekening? ;) :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April 14, 2011, 17:57:38
''Commercieel paneel''... Stuurt dat ding je steeds een rekening? ;) :D
Yep! En hij maakt er nog winst op ook :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Hierbij mijn verslag. Heeft eventjes geduurd omdat ik de pols gebroken heb en alles met 1 hand moet typen, alles links doen terwijl ik rechts ben.  :devil:


Tien april stond al wekenlang gereserveerd voor de M&G bij HTip's Chamber of Dreams. Deze Chamber is nu al legendarisch en dat zal ook blijven :D.
Om 10:40u reden we richting België via Urmond waar we afgesproken hadden om bijeen te komen en dan verder te rijden naar "The Chamber".  Nadat ik eventjes heb moeten wachten zag ik Huib, Jan en Rezah  komen, even kort voorgesteld en daarna zijn we verder gereden.
Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door Philip en Annet, allemaal even kort voorgesteld en een praatje gemaakt in de woonkamer onder een genot van kop koffie en een lekker stuk vlaai. Het kon zo echte (Nederlands) Limburgse vlaai zijn :clapping:.

Om 13.00u gingen we richting The Chamber , voor mij was het de eerste keer dat ik deze ruimte in werkelijkheid zag. Ik wist even niet wat ik zag en gelijk had ik zo van wat een ongelofelijke mooie ruimte.Het oog viel ook gelijk op het bakbeest ;) Velodyne DD18  die er stond, de luidsprekers komen me bekend voor en hadden voor mij geen introductie nodig, misschien een van de weinige op het HT forum die dit niet nodig vindt ;D. Enige vraag aan Philip was hoe hij de passief membranen afgesteld had. Na een mooie uitleg van de akoestiek etc etc plaats genomen in de rode stoelen en gaan genieten van het stereo weergave. Ik had de ALR/Jordan gold cd versie Guitar meegnomen om eens te testen, Philip vroeg me om deze mee te nemen. Na een song geluisterd te hebben kon hij ook de Nespa in,  alleen Philip wist niet zeker of Gold cd's erin mogen.  Om het kort te houden had ik nog een andere akoestische cd bij me en deze op Philip zijn set gehoord en daarna in de Nespa. De Nespa is in ieder geval voor 90% geen Voodoo, de 10% eigenlijk ook niet, maar dit is het percentage dat het geen verschil kan uitmaken. ;)

Het moment was aangebroken om de gordijntjes te openen voor het Stewart scherm te showen en wat de HD950 projector in huis heeft. Wanneer het woord showen naar voren komt, dan vind ik wel dat het woord eer aan gedaan moet worden en dat het Stewart scherm en de HD950 eens laten zien wat ze kunnen ;). Ik zat nog niet helemaal klaar en mijn mond ging al wagenwijd open, intro van The Dark Knight. De scene's kan ik stuk voor stuk dromen maar wanneer ik er nu over droom dan is het deze droom  :tongue2: waar hij afspeelt op de HD950.Qua surround beleving is het echt mooi op elkaar afgestemd en de homogeniteit van de ALR/Jordan's is echt mooi te noemen. Ik wist dat deze luidsprekers dit kunnen en heb het ook zelf gehoord alleen nooit in een akoestisch aangepaste ruimte. Nu wel en het wordt precies bevestigd.
Net voor het avond eten zijn we met elkaar in overleg gegaan welke film we deden kijken na het avond eten. Na de fragmenten van TRON Legacy deed Philip een voorstel voor deze film te gaan kijken als de andere ermee eens waren. Ik had de film al gezien en zei al dat de sound zo doorgaat en de uitspraak "wie niet horen wil moet maar voelen":D. Na de heerlijke ovenpasta zijn we weer naar de Chamber verhuisd en de film gestart. Ik hoeft er niet veel maar aan toe te voegen van deze film.  Jan, Huib en Rezah hebben dit al mooi omschreven en hier sluit ik me bij aan. Wel mooi dat ik deze film een 2e keer in 3 weken tijd kan zien alleen nu in een volledige (thuis)bioscoop. :clapping:

De tijd op 10 april 2011 is te snel voorbij gegaan. Het was net alsof er binnen 60 minuten 2uur voorbij waren gegaan :nopompom:
Maar de slogan is helaas: "All things must come to a end" Om 21:45u was het zo ver, na afscheid te nemen van Philip en de rest rustig naar huis gereden en bij knooppunt A2/A73  opgesplitst en ik richting A73. Om 22:45u was ik @home.
Hartelijk dank  Philip en Annet voor de gastvrijheid en de lekkere ovenpasta ;)

Heb eigenlijk alleen maar positieve ervaring op gedaan.Misschien een klein minnetje, maar dit maakt het aan de andere kant weer plus. We noemen het concessies maken. De akoestiek is echt heel goed in surround(pluspunt) maar in stereo weergave vind ik dat het te snel allemaal doodvalt(minpuntje). Dit vind ik de muzikaliteit niet helemaal ten goede komen, ik mis soms de emotie in de muziek.
De balans vinden in de akoestiek tussen  surround en stereo is gewoon moeilijk en wat ten goede komt in surround hoeft niet altijd  ten goede te komen in Stereo.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

Mooi verslag Nico.  :worship:

Sterkte met je pols!  :crazy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Leuk verslag Nico! En dat je ondanks je gebroken pols dit doet... :worship: Krijgt een mooi plaatsje in het grote M&G-boek...

Je hebt helemaal gelijk dat het ontwerp van de akoestiek altijd een compromis is geweest. Voor HT moet je een korte nagalmtijd hebben en voor stereo een wat langere. We zijn in het midden gaan zitten en dat komt voor HT nog steeds goed uit, maar voor stereo vinden wij het ook soms te kort. Misschien dat Toine daar nog tips over heeft. Ik zal het hem eens vragen.

Bedankt voor je komst, de mooie woorden en complimenten. Ik ben blij dat ik aan je verwachtingen heb kunnen voldoen. Wij zijn dan ook erg trots op onze ruimte en als forumgenoten dat dan ook vinden, dan doet dat wel iets met ons... :wub:

Het was een erg leuke dag en ik ken weer 2 meer forumleden persoonlijk :pompom:

Sterkte met het herstel!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive