Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Het was gisteren een leuke dag. Philip en Annet dank voor de gastvrijheid. Was ook leuk om de personen te ontmoeten die zich schuil houden onder HT forum nickname. ;)

Betreft de hoofdfilm had ik ze al gewaarschuwd "Wie niet horen wil moet maar voelen"   :tongue2:  :D omdat ik de film al gezien had en wist precies wat TRON in zijn mars had qua geluid.
Na een klein stukje demo van de film( entree van Sam Flynn in The Grid) waren ze onder de indruk van het geluid, ik dacht laat me maar even zeggen dat dit bijna de hele film is.;) en dat er nog een overtreffende scene zit qua laagweergave  ;) Het viel even stil, net alsof ik wat verkeerds gezegd had  :D maar daarna zei Philip  "Zullen we deze film dan kijken" iedereen was het ermee eens. Ik ook  :D voor de tweede keer in 3 weken tijd. Ik kan niet anders zeggen "BEAUTIFUL"
Nee mijn capslock blijft niet hangen
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Jean Sibelius

Gisteren was het dan eindelijk zover... Alweer geruime tijd geleden afgesproken en twee jaar na mijn eerste bezoek eindelijk weer een weerzien met Philip, Annet en hun 'Chamber of Dreams'.

Mijn HT-dagje begon om 10:05 nadat Huib ('treky22') en Rezah ('Clockwork') bij mij voor de deur stonden om mij op te pikken voor de reis naar België. Aangezien ik Huib en Rezah nog nooit eerder had gezien, eerst een kort kennismakingsrondje, maar het ijs was direct gebroken, want iedereen heeft dezelfde hobby en audiofielen zijn erg makkelijk in de omgang :). Het was direct gezellig kletsen met een muziekje op de achtergrond. Na een rondje langs alle bouwmaterialen en een korte uitleg in mijn eigen 'dedicated ruimte in aanbouw' werd de reis rond 10:40 vervolgd in de auto van Huib op weg naar de laatste deelnemer Nico ('Maximus_Aurelius') van deze 'Meet & Greet'. Rond 11:30 waren we bij Afrit 48 alwaar de gezamenlijke reis richting Belgie met 2 auto's werd voortgezet. Iets na de afgesproken 12:00 belde we aan bij huize 'HTip' (maar 'In Progress' kan ondertussen wel vervangen worden door iets anders, maar daarover later meer). In de tijd dat Philip met zijn hobby bezig is, heeft hij ondertussen zoveel ervaring opgedaan dat het hem weinig moeite kost om zijn kennis te delen met anderen. Tijdens het koffie met gebak rondje blijken zowel Philip als Annet erg enthousiast over de hobby en de ruimte en daar waar de man meestal de vrouw moet overtuigen om vooral geen melkpakjes te hoeven kopen, die achter de gordijnen verstopt kunnen worden, bleek hier Annet de broek aan te hebben en Philip aangemoedigd te hebben om voor de huidige combi speakers te kiezen. In dit geval Note 7 als fronts in combinatie met Note 5 als rears in plaats van de oorspronkelijk geplande Note 5 + Note 3.

Rond 13:00 daalde we af in kelder, waar we na wat omzwervingen en obstakels, ineens in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte stonden. Grappig om direct het verschil te horen tussen een betonnen kelder en deze ruimte zodra je door de deur naar binnen stapt. Meteen in het oog valt de zwarte DD-18 die midden in de ruimte langs 1 van de wanden staat. De vorige keer stond daar nog een 'grote ventilator' van het merk SVS (dat mag ik nu wel zeggen, toch?) :D. Verder valt natuurlijk het verhoogde podium met daarop de bioscoop stoelen meteen in het oog. De HD-950 hangt direct onder het plafond en het Stewart scherm is vooralsnog verstopt achter de gordijnen. We beginnen de middag met het draaien van enkele nummers vanaf CD. Nadat er een nummer is gespeeld vraagt Philip of een Nespa-behandeling op prijs wordt gesteld en zo ja, dan wordt hetzelfde nummer na 2 minuten 'flashen' nogmaals gespeeld. In bijna alle gevallen is direct een (groot) verschil waarneembaar tussen voor en na behandeling. Ik moet mijn eigen 'Madonna – Ray of Light' nog thuis beluisteren na deze behandeling. Wat verder duidelijk opvalt, is dat het laag aanzienlijk beter onder controle is dan de vorige keer toen ik in de Chamber of Dreams had plaatsgenomen. Dit heeft alles te maken met de nieuwe voorwand die een groot deel van nagalmtijd van de lage frequenties onder controle houdt. Op de achterwand hangt nog een commercieel paneel van RPG met dezelfde functie. Door de akoestische behandeling van de ruimte is de plaatsing mooi en blijft de muziek onder alle omstandigheden goed te volgen. Zelfs bij de wat lastigere nummers blijft alles goed los van elkaar waarneembaar zonder te versmeren. Na de 'refill' gaan we verder met wat referentie stukjes uit films, zoals de 'Black Night', 'Monsters Inc.', 'Inception', et cetera. Qua beeld kwaliteit 1 woord: 'wauw'! Dit is echt heel erg mooi en dit belooft later nog wat voor mijn eigen ruimte (ik ga vooralsnog ook voor een combi JVC + Stewart). Ja, ik kan hier erg gelukkig van worden. Ook wat geluidbeleving is het ondertussen smullen in de ruimte, de DD-18 staat flink te blazen en net voor het avondeten kijken we nog een stukje Tron. Na kort overleg (alleen Nico had deze al gezien) wordt besloten dat Tron de hoofdfilm van deze dag gaat worden. Tjonge, wat een geluid... Deze film staat ondertussen op mijn verlanglijstje.

Film kijken is echt een genot in deze ruimte en ik kan me dan ook verstellen dat hier de nodige uren worden doorgebracht. Dat er dan nog een paar tegeltjes ontbreken, dat de diffusers vastgezet moeten worden met een blokje hout is dan allemaal niet van belang en wordt direct vergeten zodra de film start. Chamber of Dreams = Highly recommended (het is natuurlijk ook niet voor niets dat er ondertussen al verschillende extra M&G's gepland staan) ;D

Philip en Annet: nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en tegen de tijd dat mijn project is afgerond, zijn jullie natuurlijk van harte welkom in NL. Dit geldt natuurlijk ook voor Huib, Rezah en Nico mochten jullie tzt interesse hebben.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Erg leuk geschreven Jan. En ja, sommigen zullen wel jaloers zijn dat ik geen last heb van WAF ;) Integendeel soms is het juist dat Annet last heeft van HAF :D :D :D

Leuk ook van die ventilator. Mag je nu best zeggen, maar ik was voorheen erg tevreden over mijn trouwe SVS. Maar het kan altijd beter, zo ook hier...

Wanneer je klaar bent met je megaproject kom ik zeker graag kijken en luisteren in The Confidence Mansion :wub:

Groeten, Philip

P.S. Mijn nickname blijft voorlopig HTip, want ik ben nog steeds niet helemaal klaar. Ik zal mijn to-dolijstje eens bijwerken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Jean Sibelius op april 11, 2011, 20:13:00
De vorige keer stond daar nog een 'grote ventilator' van het merk SVS (dat mag ik nu wel zeggen, toch?) :D.
Helemaal niet! Hij staat nu hier trouwe dienst te doen!! :P  ;D

Leuk verslag, klinkt weer als een geslaagde dag..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Leuke verslagen weer heren!! Brengt weer herinneringen naar boven :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

DD2

Leuk om te lezen weer!  kan niet wachten.

Ik geloof trouwens dat "Vladibeast"  3 juli naar de M&G wil komen ook, dus wellicht zit deze dan ook vol.

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vladibeast

Volgens dd2 moest ik me hier even inschrijven? Ik kom 3 juli graag mee!! :headbanging:

HTip

Citaat van: DD2 op april 12, 2011, 09:23:36
Leuk om te lezen weer!  kan niet wachten.
Nog iets minder dan 3 maandjes ;)

Citeer
Ik geloof trouwens dat "Vladibeast"  3 juli naar de M&G wil komen ook, dus wellicht zit deze dan ook vol.
Er is inderdaad nog 1 plaats over, maar die is voor mensen die op de wachtlijst staan. En zoals je kan zien is ie nogal lang ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 11, 2011, 21:53:31
Helemaal niet! Hij staat nu hier trouwe dienst te doen!! :P  ;D
Gelukkig heeft hij een nieuw baasje gevonden die van hem geniet :music: :thumbs-up:

Citeer
Leuk verslag, klinkt weer als een geslaagde dag..
Wat het zeker, in alle opzichten. Eigen is elke M&G een geslaagde dag geweest. Ik vind het dan ook erg leuk om te doen... :pompom:
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op april 12, 2011, 22:08:46
Er is inderdaad nog 1 plaats over, maar die is voor mensen die op de wachtlijst staan. En zoals je kan zien is ie nogal lang ;)

en hoe werkt dat dan? wie het komt eerst maalt, of werk je vanaf boven de lijst af?
3 juli is bij ons vrij op de agenda?
maar ik wacht natuurlijk gewoon rustig mijn beurt af ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 12, 2011, 22:10:59
Gelukkig heeft hij een nieuw baasje gevonden die van hem geniet :music: :thumbs-up:
Wat het zeker, in alle opzichten. Eigen is elke M&G een geslaagde dag geweest. Ik vind het dan ook erg leuk om te doen... :pompom:

En die hem goed te eten geeft, met dezelfde voeding ;) (SR9600 + nordost) :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 12, 2011, 22:28:56
En die hem goed te eten geeft, met dezelfde voeding ;) (SR9600 + nordost) :D
:clapping: LOL :clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: vladibeast op april 12, 2011, 20:45:11
Volgens dd2 moest ik me hier even inschrijven? Ik kom 3 juli graag mee!! :headbanging:
Mijn HT is nog altijd een ruimte die privé is, al zou je dat niet denken als je ziet hoeveel M&G's ik heb gehad en nog gaan komen. Los van het feit dat de wachtlijst redelijk lang is, is deze lijst in hoofdzaak beperkt tot personen die ik al (min of meer) ken en/of waar ik een "goed gevoel bij heb". Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben voorzichtig in het uitnodigen van voor mij "wildvreemde" mensen.

Citaat van: SV..S op april 12, 2011, 22:17:30
en hoe werkt dat dan? wie het komt eerst maalt, of werk je vanaf boven de lijst af?
3 juli is bij ons vrij op de agenda?
maar ik wacht natuurlijk gewoon rustig mijn beurt af ;)
Dat eerste, want de lijst is alfabetisch ;) Ik heb aangegeven dat er een plaats vrij is en niemand heeft zich gemeld, dus Jos, jij bent de eerste en is de M&G bij deze vol! Ik zal je promoveren ;D
Showcase - Topic

vladibeast

Dat begrijp ik helemaal, beetje een misverstand ben ik bang.. Ik wens de gelukkig een hele fijne kijk en luister ervaring  :thumbs-up:

HTip

Citaat van: vladibeast op april 13, 2011, 07:50:49
Dat begrijp ik helemaal, beetje een misverstand ben ik bang.. Ik wens de gelukkig een hele fijne kijk en luister ervaring  :thumbs-up:
Geen probleem hoor. Bedankt voor je begrip :thumbs-up:
Showcase - Topic

Zefanja

Leuk om te lezen dat er weer zo genoten is.
Hoop idd ook voor je dat de SR9600 het nog heel lang mag blijven doen.
Het is een blijft een heel indrukwekkend apparaat.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

Mijn verslag ben ik ook aan het uitwerken. Deze komt vandaag nog op het forum. Weinig tijd gehad. :blush:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Zefanja op april 13, 2011, 12:10:27
Leuk om te lezen dat er weer zo genoten is.
Hoop idd ook voor je dat de SR9600 het nog heel lang mag blijven doen.
Het is een blijft een heel indrukwekkend apparaat.
Bedankt Zefanja! :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 13, 2011, 12:15:26
Mijn verslag ben ik ook aan het uitwerken. Deze komt vandaag nog op het forum. Weinig tijd gehad. :blush:
Bedankt Nico! Is geen haast bij hoor. Ik vind het al leuk dat jullie de tijd nemen om een verslag te schrijven :thumbs-up:

Plaats je het in het M&G-topic van Huib?

@Jan: Zou je jouw verslag ook in het M&G-topic willen plaatsen? Dan heb ik alle verslagen bij elkaar :pompom:
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op april 12, 2011, 22:55:27
Dat eerste, want de lijst is alfabetisch ;) Ik heb aangegeven dat er een plaats vrij is en niemand heeft zich gemeld, dus Jos, jij bent de eerste en is de M&G bij deze vol! Ik zal je promoveren ;D

dat is top ;D
heb ik nog 2 maanden de tijd om die 390 pagina's nog eens door te snuffelen zodat ik ongeveer weet wat me te wachten staat  O0

maar ik kan alvast wel verklappen dat de Lasagne de doorslag gaf :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Robbert54

Citaat van: SV..S op april 13, 2011, 22:06:01
dat is top ;D
heb ik nog 2 maanden de tijd om die 390 pagina's nog eens door te snuffelen zodat ik ongeveer weet wat me te wachten staat  O0

niet nodig, de verwachtingen zullen nooit voldoen aan de ervaring :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: SV..S op april 13, 2011, 22:06:01
dat is top ;D

:clapping:

Als je de korte versie (zgn. Donald Duck versie: veel plaatjes :D) wil lezen, dan kan je mijn topic op DVD.nl bekijken. Daar is maar 12 pagina's ;)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=78740
Showcase - Topic