Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Bedankt allemaal! Het genieten gaat over ca. een uur beginnen :pompom:

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2011, 10:28:52
Philip,

Die 96/24 soundtracks, ga je het board nog laten repareren?? Ik heb gisteren John Mayer op BD nog zitten luisteren, dat is toch wel een engeltje voor je oren die BD. Wat een heerlijke sound zit daar in. Ik zou tenminste niet meer zonder kunnen ;)
Als het analoog klinkt zoals ik denk dat het gaat klinken, dan niet. Anders zal ik wel moeten ;) Want de 96/24-tracks heb ik ook veel op mijn DVD-A's en die kan ik niet luisteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 11:30:57
Bedankt allemaal! Het genieten gaat over ca. een uur beginnen :pompom:
Als het analoog klinkt zoals ik denk dat het gaat klinken, dan niet. Anders zal ik wel moeten ;) Want de 96/24-tracks heb ik ook veel op mijn DVD-A's en die kan ik niet luisteren...
Zend de Oppo analoog geen 96/24 uit dan? Nog niet zoveel kaas van gegeten blijkbaar... Veel plezier he!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

Citaat van: HTip op april  7, 2011, 23:00:47
Zeker Jos! Ik woon in België in de buurt van Maastricht op ca. 350 km van Groningen. Echter Alex rijdt via de Flevopolder om DD2 te ontmoeten.

Maastricht is voor mij een goede 2 uur, dus dat is prima te doen.

het is hier genieten in het zonnetje, die zullen jullie vandaag niet veel zien denk ik ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Citaat van: Alex Groningen op april  9, 2011, 20:56:04

Heb ook wel eer van mijn werk hoor. ;) Gelukkig was het probleem in een uurtje opgelost.
Nu alleen nog even kijken hoe het met de verzekering gergeld gaat worden.

Wens je veel kijk en luisterplezier bij Philip.

ik heb ook ooit eens een 75 mm gasleiding gesloopt.
echter omdat hij op een plek lag waar hij volgend de tekeningen niet hoorde waren hieraan geen kosten voor mij verbonden.
ik had eerst tekeningen opgevraagd
http://www.kadaster.nl/klic/

misschien alsnog interessant om te doen?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

celerontje

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2011, 11:54:41
Zend de Oppo analoog geen 96/24 uit dan? Nog niet zoveel kaas van gegeten blijkbaar... Veel plezier he!
Tuurlijk wel. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DD2

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 10, 2011, 15:05:34
Tuurlijk wel. ;)
Wat verklaart dan dat Philip zegt dat 96/24 niet meer nodig is bij Analoog? Of begrijp ik zijn zin verkeerd?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

De boards daarvoor in de SR9600 zijn dan niet meer nodig, omdat je gewoon dat ding een analoog signaal voert, en analoog is gewoon analoog, of de bron nou een BD is met DTS-HD is of een casseterecorder. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

denoontje

Lex Groningen

Citaat van: SV..S op april 10, 2011, 14:48:30
ik heb ook ooit eens een 75 mm gasleiding gesloopt.
echter omdat hij op een plek lag waar hij volgend de tekeningen niet hoorde waren hieraan geen kosten voor mij verbonden.
ik had eerst tekeningen opgevraagd
http://www.kadaster.nl/klic/

misschien alsnog interessant om te doen?

Achteraf hadden we daar beter eerst kunnen informeren. Maar wij dachten dat precies op een erfscheiding geen kabels of buizen zouden lopen.
Maar goed ik weet nu waar ze liggen dus dit overkomt me ook geen 2e keer. En zelf hoef ik me ook geen zorgen te maken, de buren regelen het met hun eigen verzekering.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

treky22

Net terug vanuit Belgie  :smile:

Wat een dag zeg  :bigsmile:

En die sub met de hoofdfilm ....  :worship: :worship:

Al met al een geweldige dag. Verslag volgt later. Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg op
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op april 10, 2011, 23:25:47
Net terug vanuit Belgie  :smile:

Wat een dag zeg  :bigsmile:

En die sub met de hoofdfilm ....  :worship: :worship:

Al met al een geweldige dag. Verslag volgt later. Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg op
Ik vond het ook (weer) een geweldige dag in alle opzichten. De hoofdfilm was :o :o :o

Vond het leuk om jullie (Jan en jij) weer te zien en Maximus en clockwork te leren kennen.

En bedankt voor de kado's (ook van Annet) :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Ik heb zo'n vermoeden dat de hooffilm, Tron was..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2011, 11:54:41
Als ik via PCM over HDMI luister worden de DAC's van de SR9600 gebruikt. En daar zit het probleem. Echter als ik het signaal analoog naar de SR9600 stuur dan gebruik ik de DAC's van de Oppo. En zo gauw het signaal analoog is heb ik het probleem niet meer. En dan maakt het (zoals celerontje zegt) niet meer uit wat de bron is: DVD, DVD-A of BD.

Bovendien zijn de DAC's van de Oppo beter en hebben een groter dynamisch bereik, dus de kwaliteit van het geluid gaat ook nog eens vooruit. Nu alleen nog 2 setjes NF-1302 en ik kan genieten van de beste kwaliteit surround...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op april 10, 2011, 23:36:34
Ik heb zo'n vermoeden dat de hoofdfilm, Tron was..
Hoe kom je tot dat vermoeden?
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 23:41:18
Hoe kom je tot dat vermoeden?
Kan me op dit moment geen betere film voor je ruimte voorstellen. een tester voor je surround, je sub en je JVC :wub: En die film is ook nog behoorlijk :o :o :o

Vandaar mijn vermoeden :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 10, 2011, 23:43:45
Kan me op dit moment geen betere film voor je ruimte voorstellen. een tester voor je surround, je sub en je JVC :wub: En die film is ook nog behoorlijk :o :o :o

Vandaar mijn vermoeden :D
Goeie analyse en ook nog helemaal goed :worship: Via de Dune van treky22 en ik was onder de indruk van de kwaliteit. Met een gewone stroomkabel direct op de dedicated groep. Ik denk dat ik met een Furutech kabel op de PPP nog meer onder de indruk zou zijn.

Goede workout voor de sub en dus ook voor ons ;D
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 23:50:00
Goeie analyse en ook nog helemaal goed :worship: Via de Dune van treky22 en ik was onder de indruk van de kwaliteit. Met een gewone stroomkabel direct op de dedicated groep. Ik denk dat ik met een Furutech kabel op de PPP nog meer onder de indruk zou zijn.

Goede workout voor de sub en dus ook voor ons ;D
;D Alleen die openingscene al. Met die soundtrack van Daftpunk. Geweldig. En dan die prachtige IMax scenes erbij. De Dune zal ook zeker niet slecht zijn, maar was benieuwd geweest als je de BD had hoe het vergelijk dan zou zijn.

Al met al weer een leuke dag gehad dus?? :pompom:

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 10, 2011, 23:55:17
;D Alleen die openingscene al. Met die soundtrack van Daftpunk. Geweldig. En dan die prachtige IMax scenes erbij. De Dune zal ook zeker niet slecht zijn, maar was benieuwd geweest als je de BD had hoe het vergelijk dan zou zijn.

De openingsscene was inderdaad erg gaaf en daardoor hebben we besloten om Tron als hoofdfilm te kijken. Ik zou ook graag willen weten wat het verschil zou zijn tussen de ISO in de Dune en BD in de Oppo. Maar ik heb Tron (nog) niet...

Zeker een hele leuke dag gehad. Maar de details laat ik over aan mijn gasten om te vertellen ;)
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op april 11, 2011, 00:01:29
De openingsscene was inderdaad erg gaaf en daardoor hebben we besloten om Tron als hoofdfilm te kijken. Ik zou ook graag willen weten wat het verschil zou zijn tussen de ISO in de Dune en BD in de Oppo. Maar ik heb Tron (nog) niet...

Zeker een hele leuke dag gehad. Maar de details laat ik over aan mijn gasten om te vertellen ;)
Ja als je die kijkt ben je gelijk om. Vooral zodra de letters TRON verticaal in beeld komen :o

Misschien in een volgend vergelijk. DD2 neemt toch zijn Pc mee? Ben ook wel benieuwd naar het vergelijk daarmee.

Ben benieuwd naar de M&G verslagen  :popcorn: :popcorn:

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: SV..S op april 10, 2011, 14:40:37
Maastricht is voor mij een goede 2 uur, dus dat is prima te doen.

het is hier genieten in het zonnetje, die zullen jullie vandaag niet veel zien denk ik ;)
Die hebben we inderdaad niet veel gezien. En clockwork moest nog een uur langer rijden, dus 2 uur is eigenlijk vlakbij ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op april 10, 2011, 17:38:14
HAve Fun!   :popcorn:
Dat is wat mij betreft helemaal gelukt :pompom:

Nog iets minder dan 3 maanden tot de volgende M&G :popcorn:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 23:40:34
Als ik via PCM over HDMI luister worden de DAC's van de SR9600 gebruikt. En daar zit het probleem. Echter als ik het signaal analoog naar de SR9600 stuur dan gebruik ik de DAC's van de Oppo. En zo gauw het signaal analoog is heb ik het probleem niet meer. En dan maakt het (zoals celerontje zegt) niet meer uit wat de bron is: DVD, DVD-A of BD.

Bovendien zijn de DAC's van de Oppo beter en hebben een groter dynamisch bereik, dus de kwaliteit van het geluid gaat ook nog eens vooruit. Nu alleen nog 2 setjes NF-1302 en ik kan genieten van de beste kwaliteit surround...
Aha oke duidelijk.. dat ontschoot me even. Nou ben benieuwd wat je dat allemaal gaat brengen dan! :)

celerontje

Citaat van: The Vampire op april 10, 2011, 23:55:17

Die scenes zijn gewoon precies zo opgenomen als de rest van de film, alleen heeft men de cropping naar 2:35:1 weggelaten. ;)

Kwam het eten vanavond uit de magneTRON? :D :D :D

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad! (natuurlijk zal niemand anders beweren uit angst voor uitbanning :D)

clockwork

Ik was gisteren na een lange dag met heeeel veel nieuwe indrukken om 1 uur weer thuis. Ik moet alles nog even laten bezinken om het op een juiste manier te kunnen verslaan.

Philip en Annet in elk geval hartelijk dank voor de gastvrijheid. Ik heb een enorm leuke dag gehad.

Tron is idd een aanrader. Het verhaal stelt niet zoveel voor maar de effecten. :omg: :inlove:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling