Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

JCL

En wandelen is natuurlijk veel saaier dan je eigen Chamber of Dreams, laten we eerlijk zijn! Nee natuurlijk kost het geld, maar deel van de hobby is dan ook het eindeloos afzoeken van internet naar de mooie koopjes! En als ik dan, zoals vandaag, de nieuwe BD van Billy Joel opzet dan is het weer iedere cent waard!

Deleted member

Hoi Philip, vraagje tussendoor, ik heb je topic even doorgezocht en ik zie dat je een Belden kabel hebt van de meterkast naar je stekkerblok maar kan niet vinden welk type. Kun jij dat zelf wellicht nog ergens terugvinden?

HTip

Citaat van: denoontje op maart 18, 2011, 13:13:05
Tja maar jij zit diep wegestoken in een kelder, ik in een opbouw met houten vloer ;-)
en die vloer is tevens het doorgetrokken dak van de buren
Tja, natuurlijk niet echt te vergelijken. Anders speelde ik ook niet zo luid. De relatie met de buren is ook wat waard ;)

Citeer
Ik weet ook niet of je al die waarden van -18, -2 etc kan vergelijken
Zit wat in. Hangt natuurlijk af van je afstelling en vermogen van de versterker. Geen idee of je die op dB's mag vergelijken. Misschien dat iemand hier iets over kan zeggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JCL op maart 18, 2011, 18:42:11
En wandelen is natuurlijk veel saaier dan je eigen Chamber of Dreams, laten we eerlijk zijn! Nee natuurlijk kost het geld, maar deel van de hobby is dan ook het eindeloos afzoeken van internet naar de mooie koopjes! En als ik dan, zoals vandaag, de nieuwe BD van Billy Joel opzet dan is het weer iedere cent waard!
Wandelen doen we heel graag. Bij ons in de omgeving is het heerlijk en zeker niet saai, alleen niet te vergelijken met het genieten van een lekkere film of een heerlijk stuk muziek. De zoektocht naar mooie koopjes is ook een deel van de hobby, daar heb je helemaal gelijk in. Dat die koopjes dan toch veel geld kosten, dat mag de pret niet drukken. Je leeft maar één keer.

En die BD van Billy Joel staat ook op mijn verlanglijstje. De laatste tijd wat vaker een muziek BD gekocht en dat is toch ook wel erg genieten. Lijkt soms wel dat je erbij bent met de band voor je en het publiek achter ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Antoine op maart 18, 2011, 18:42:56
Hoi Philip, vraagje tussendoor, ik heb je topic even doorgezocht en ik zie dat je een Belden kabel hebt van de meterkast naar je stekkerblok maar kan niet vinden welk type. Kun jij dat zelf wellicht nog ergens terugvinden?
Hoi Antione, ik dacht dat het Belden 19364 was, maar dat moet ik even voor je nakijken. Heb als het goed is nog een stuk ongebruikt liggen, dus het zal wel ergens op de kabel staan ;)

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

erik s.

Citaat van: HTip op maart 19, 2011, 09:37:56
Hoi Antione, ik dacht dat het Belden 19364 was, maar dat moet ik even voor je nakijken. Heb als het goed is nog een stuk ongebruikt liggen, dus het zal wel ergens op de kabel staan ;)

Wordt vervolgd...
staat niet op de kabel. op de 2.1 staan een heleboel nummers, maar geen 19364. op de 3.3 staat audiobenelux, da's Karel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted member

Erik, Philip bedankt voor jullie reacties! Zoals ik 't van Frank2 begrijp heeft ook hij de/een Belden maar gaat 'ie dat na uitgebreid onderzoek van Snowmaster vervangen. Ik wacht even af wat daar uit komt. :) Goed weekend!

HTip

Citaat van: Antoine op maart 19, 2011, 12:53:33
Erik, Philip bedankt voor jullie reacties! Zoals ik 't van Frank2 begrijp heeft ook hij de/een Belden maar gaat 'ie dat na uitgebreid onderzoek van Snowmaster vervangen. Ik wacht even af wat daar uit komt. :) Goed weekend!
Graag gedaan! Dat is wat Snowmaster bij mij ook nog wil proberen, plus nog een aantal andere tweaks, die ik nog niet weet. Ben erg benieuwd wat dat nog gaat brengen. Het is er echter helaas nog niet van gekomen, maar ja dat komt door de afstand...
Showcase - Topic

Deleted member

O ja, dat is waar ook, Snowmaster gaat ook nog bij jou aan de gang! :) Ik was trouwens een beetje aan 't kijken wat hier en daar wordt gebruikt tussen de meterkast en de set omdat ik straks met 't nieuwe plafond ook simpel een kabel erboven kan wegwerken voor een aparte groep, vandaar dus mijn vraag.  :)

HTip

Citaat van: Antoine op maart 19, 2011, 13:09:38
O ja, dat is waar ook, Snowmaster gaat ook nog bij jou aan de gang! :)
Als hij helemaal klaar is met testen is mijn set aan de beurt. Ben erg benieuwd wat er nog voor verbetering mogelijk is.

Citeer
Ik was trouwens een beetje aan 't kijken wat hier en daar wordt gebruikt tussen de meterkast en de set omdat ik straks met 't nieuwe plafond ook simpel een kabel erboven kan wegwerken voor een aparte groep, vandaar dus mijn vraag.  :)
Ik had het in je topic gelezen. Goed initiatief wat je, samen met de akoestiek, een aanzienlijke verbetering zal opleveren. Zowel goede akoestiek als goede stroom zijn de basis van een goede set.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:55:42
De vorige keer dat ik met de caps experimenteerde hoorden we duidelijk verschil. Ik neem aan dat dat nu niet anders is, maar sowieso is het beter voor de apparatuur dat er geen stof binnen kan komen.

Afgelopen weekend nog bezig geweest met experimenteren met de RCA caps. Onafgedekt was natuurlijk mijn referentie en dat klonk al prima, maar met de kunststof dopjes was er meer rust in het geluid, met name in het hoog. Daardoor klonk het (weer) gedetailleerder. Met de metalen caps, die ik van Madhouse heb gekregen :worship:, had ik het gevoel dat het leven uit de muziek werd genomen, dus die zijn er weer af. Die kunststofdopjes heb ik erop gelaten en dat geeft op dit moment het beste resultaat.

Ik vraag me af welke in- en uitgangen kunnen profiteren van de metalen versie. Dus ik ga nog verder met experimenteren. Bijv. alleen de Oppo met metaal en de SR9600 met kunststof.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Van Jack de tip gekregen van een tweak voor de Oppo. De tip komt van de eigenaar van TUC, dus dat zit wel goed. Ga ik nog doen en die heeft ook te maken met wat de RCA caps doen, dus misschien is het op dit moment te veel. Het ERS (EMI/RFI Shield) materiaal wordt daarbij vervangen door aluminium tape.

Ben erg benieuwd, maar moet eerst nog de tape bestellen...
Showcase - Topic

VlisChris

Zeg, ligt die laatste tegel er onderhand al eens in?  :devil:

HTip

Citaat van: Christiaan S op maart 22, 2011, 07:33:05
Zeg, ligt die laatste tegel er onderhand al eens in?  :devil:
;D Je hebt helemaal gelijk! Moet nog gebeuren, maar dat heeft even niet onze hoogste prioriteit gekregen :blush: ;)
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Wanneer de M&G is op 10 april heb je dan eventueel interesse dat ik wat mooie sacd's meeneem? Ik heb niet veel SACD's maar ik heb er wel een paar waar ik zeer gecharmeerd van ben. Ik heb een bepaald album gekocht nadat ik hem op een Lindemann 820s gehoord had. Wanneer iets goed klinkt op een Lindemnan ben ik verkocht :wub: en als het ook nog mijn genre is waar ik van hou  :o. Akoestisch vind ik sowieso altijd mooi. Ik heb ook nog mooie live opname van STS digital.
Een blu-ray heeft toch geen zin want jij bent net een videotheek  :D. ik geloof niet wat ik in mijn collectie heb dat jij dat NIET hebt  ;)

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Je mag meenemen wat je wil en mooie SACD's ben ik altijd voor in. STS Digital gebruikt bij de post-productie standaard de Nespa, dus zeker benieuwd naar zo'n topproduct. Neem je ook de inakustik sampler van ALR/Jordan ook mee?

Ik heb niet alle BD's ;D, maar inderdaad wel een aardige collectie. Die staat trouwens op internet en wel hier: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/HTip
Showcase - Topic

HTip

De data waarop iedereen van de volgende M&G kan zijn: 26 juni en 3 juli.

Onverwacht is er een plaats vrijgekomen. Dus als je op de lijst in de 1e post staat en je kan op 26 juni en 3 juli, grijp dan je kans!
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 23, 2011, 23:15:00
Je mag meenemen wat je wil en mooie SACD's ben ik altijd voor in. STS Digital gebruikt bij de post-productie standaard de Nespa, dus zeker benieuwd naar zo'n topproduct. Neem je ook de inakustik sampler van ALR/Jordan ook mee?

Ik meen me te herinneren dat ergens in dit topic iets staat welke versie(s) jij bezit. Ik heb de Guitar versie. Wanneer jij deze niet hebt dan neem ik hem wel mee.
Is een nostalgie versie i.v.m. er staan de Factor serie van de ALR/Jordan in het boekje. ;). De Factor 7 serie is nog altijd een mooie luidspreker  :o alleen is hij helemaal niet te tillen. Is de voorganger van de Note 9, alleen die Factor 7 serie weegt maar 135 kilo  :tongue2:

Citaat van: HTip op maart 23, 2011, 23:15:00
Ik heb niet alle BD's ;D, maar inderdaad wel een aardige collectie. Die staat trouwens op internet en wel hier: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/HTip

Dat is een mooie collectie  ;D. Ik zie dat jij Elton John hebt in Madison square garden  8), deze staat op mijn lijstje om hem te kopen.
Ik denk dat ik deze ook eens ga bestellen samen met U2 Live @ Rose bowl.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Lex Groningen

Citaat van: HTip op maart 23, 2011, 23:17:53
De data waarop iedereen van de volgende M&G kan zijn: 26 juni en 3 juli.

Onverwacht is er een plaats vrijgekomen. Dus als je op de lijst in de 1e post staat en je kan op 26 juni en 3 juli, grijp dan je kans!

Verheug me nu al op 3 juli.  ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 24, 2011, 00:39:28
Ik meen me te herinneren dat ergens in dit topic iets staat welke versie(s) jij bezit. Ik heb de Guitar versie. Wanneer jij deze niet hebt dan neem ik hem wel mee.
Is een nostalgie versie i.v.m. er staan de Factor serie van de ALR/Jordan in het boekje. ;). De Factor 7 serie is nog altijd een mooie luidspreker  :o alleen is hij helemaal niet te tillen. Is de voorganger van de Note 9, alleen die Factor 7 serie weegt maar 135 kilo  :tongue2:
Ik heb de Jazz-versie, dus Guitars mag je meenemen. De Factor en Take-serie is voor mijn ALR/Jordantijd, maar 135 kg :o lijkt me inderdaad net iets te veel ;D

Citeer
Dat is een mooie collectie  ;D. Ik zie dat jij Elton John hebt in Madison square garden  8), deze staat op mijn lijstje om hem te kopen.
Ik denk dat ik deze ook eens ga bestellen samen met U2 Live @ Rose bowl.
Mocht je daar iets van willen zien, dan kan dat natuurlijk. Dan weet je je wat je koopt. Die van U2 heb ik ook veel goede dingen over gelezen :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op maart 24, 2011, 05:42:00
Verheug me nu al op 3 juli.  ;D
Aangezien jij een hele sterke voorkeur voor 3 juli hebt ;) is dat bij deze de datum ;D

Staat nu ook in mijn 1e post...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Ik heb de beschikbare data voor de M&G na de zomer (Part VIII alweer) in de openingspost toegevoegd. Dus denoontje, Martijn90, RalphH en Valkyrie mogen samen kijken welke dag het best uitkomt.
Showcase - Topic

treky22

We zijn de afgelopen weken druk bezig geweest met de voorbereiding voor de roadtrip richting
                         THE CHAMBER OF DREAMS

Het is gelukt, we zijn eruit  :pompom:
Verwachte aankomst-tijd zal rond 12:00u zijn.
Wordt 10 April een lange, maar geweldige dag  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Madhouse

Citaat van: treky22 op maart 24, 2011, 08:10:45
Verwachte aankomst-tijd zal rond 12:00u zijn.

Ik kan je nu al vertellen dat dit veels te laat is!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub