Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Gaetan op februari 22, 2011, 00:06:21
ik vind het wel 'jammer' dat iedereen hier Avatar ter referentie disc neemt, terwijl dit eigenlijk toch voornamelijk CGI is. Is goed voor het wauw gevoel, maar geen film waar ik bvb een keuze voor een aankoop van een afspeel apparaat zou op baseren. Ook voor kleur echtheid enzo...

maar desalniettemin feli met je HD950. lijkt me een droom van een apparaat!!

Bedankt Gaetan! Ik had je post even gemist ;)

Avatar is prachtig, maar je hebt gelijk dat een groot deel van de film CGI is. Het eerste deel is dat overigens niet en ook dat ik superscherp en prachtig weergegeven. In de tussentijd al meerdere films gezien, waaronder ook een aantal documentaires, maar ook speelfilms en de beleving is iedere keer hetzelfde. De HD950 is inderdaad een droomapparaat en past dan ook erg goed in mijn droomkamer ;D

Ik weet niet of je de IMAX documentaire Fighter Pilot kent, maar dat is zo levensecht dat je vanzelf meebeweegt met de piloten in de straaljagers :o De BBC documentaire Life is ook prachtig en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Ik heb een paar screenshots gemaakt. Dat is overigens niet makkelijk, want de lens en processor van de camera doen natuurlijk veel aan de weergave, maar ik heb de witbalans op 6500K gezet en geen kleurfilters toegepast. Is nog niet helemaal wat ik op het scherm zag, maar je krijgt toch een aardige indruk... Bovendien moet ik vanwege de lichtcondities de film op pauze zetten en dan gaat een deel van de scherpte verloren.

Iron Man. Let op het detail in de witte sjaal van Jeff Bridges.

The Dark Knight

Ik heb nog meer screenshots en ga er ook nog meer maken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

WAUW  :o
Ziet er heel mooi uit.
Ik hoor als het goed is vandaag of ik 11 maart vrij krijg.
Ben benieuwd. Ze zijn hier op het werk niet zo snel met reageren.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Gaeje

mooi man. die screenshots doen het apparaat geen recht aan, maar tis altijd leuk natuurlijk

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Prachtige screenshots!  :worship:

En mooi om te lezen dat kick-ass wat gebalanceerder overkwam. Lijkt me qua geluid sowieso wel een vrij moeilijke film om echt goed weer te geven.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

CoSo

Voor hoe ver te zien is hier geeft het beeld de details mooi weer en de HD1 was al overtuigend met jou scherm.

Het blijft een droom ht en zal er veel details uit gebruiken in mijn toekomstige ht ;)

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 08:54:08

Martijn, ik heb nog 2 plaatsen vrij voor september en de inschrijving schijnt gisteren gestart te zijn ;D
Bij deze, lijkt het mij toch geweldig om het is mee te maken, mocht er nog plek zijn. Las net dat ook Robbert zich aangemeld heeft, lijkt me ook leuk om je een keer te ontmoeten :)

Over de screenshots: Wauw, ziet er heel mooi uit, zeker de zwartwaardes komen in de laatste 2 heel goed uit!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 25, 2011, 09:51:20
WAUW  :o
Ziet er heel mooi uit.
Ik hoor als het goed is vandaag of ik 11 maart vrij krijg.
Ben benieuwd. Ze zijn hier op het werk niet zo snel met reageren.
Thanks! Ik hoop het voor je...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Gaetan op februari 25, 2011, 11:33:54
mooi man. die screenshots doen het apparaat geen recht aan, maar tis altijd leuk natuurlijk
Thanks! heb je helemaal gelijk in. In het echt is het veel beter, maar ik nog betere proberen te maken. Is zoals gezegd niet eenvoudig, vanwege de witbalans, e.d. Ik zal een RAW-opnamen maken en die dan proberen te matchen met wat ik zie. Dan is het natuurlijk ook nog afhankelijk van mijn laptopscherm en het scherm waarop jullie de foto's bekijken. Veel factoren dus ;)

Citaat van: Etiennevh op februari 25, 2011, 12:51:08
Ziet er al fabulous uit!!
Citaat van: The Vampire op februari 25, 2011, 13:19:29
Prachtige screenshots!  :worship:
Citaat van: Marsh op februari 25, 2011, 13:19:34
Netjes!
Bedankt allemaal! :wub:

Citaat van: CoSo op februari 25, 2011, 15:18:11
Voor hoe ver te zien is hier geeft het beeld de details mooi weer en de HD1 was al overtuigend met jou scherm.
De HD1 was écht al een goede projector, maar de HD950 is gewoon een paar klassen beter. Het topmodel van vorig jaar was natuurlijk ook 2 generaties nieuwer ;)

Citaat van: Martijn90 op februari 25, 2011, 16:38:29
Over de screenshots: Wauw, ziet er heel mooi uit, zeker de zwartwaardes komen in de laatste 2 heel goed uit!
Thanks! De zwartwaardes en het contrast zorgen ook voor de hoge kwaliteit van het beeld :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 25, 2011, 13:19:29
En mooi om te lezen dat kick-ass wat gebalanceerder overkwam. Lijkt me qua geluid sowieso wel een vrij moeilijke film om echt goed weer te geven.
Was dit keer écht een stuk beter te verdragen als de vorige keer. Maar toen zat ik wel op de acherste rij rechts en dat is behoorlijk anders dan op de sweetspot. De bas op de achterste rij is trouwens, dankzij Bjorn, ook nog verbeterd!
Showcase - Topic

RonG

HTip

Citaat van: CoSo op februari 25, 2011, 15:18:11
Het blijft een droom ht en zal er veel details uit gebruiken in mijn toekomstige ht ;)
Thanks Corné! Als ik je tegen die tijd tips/adviezen kan geven, dan hoor ik het wel...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 25, 2011, 16:38:29
Bij deze, lijkt het mij toch geweldig om het is mee te maken, mocht er nog plek zijn. Las net dat ook Robbert zich aangemeld heeft, lijkt me ook leuk om je een keer te ontmoeten :)
Er is zeker nog plek, na nu dus 1 minder ;) Of Robbert komt hangt af wie van de wachtlijst zich nog aanmeld...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RonG op februari 25, 2011, 17:52:03
Wow, hoop ook ooit eens zo te kunnen upgraden.
Bedankt Ron! Het kost natuurlijk veel geld, maar het is het helemaal waard :wub:

Misschien is het dan niet verstandig dat je een keer langskomt. Kan een duur grapje worden ;)
Showcase - Topic

CoSo

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:59:39
Thanks Corné! Als ik je tegen die tijd tips/adviezen kan geven, dan hoor ik het wel...
Eerst een ander huis of ik moet met tips van jullie toch me zolder kunnen gebruiken, dan zou ik na de zomer al kunnen beginnen.

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:49:30
Was dit keer écht een stuk beter te verdragen als de vorige keer. Maar toen zat ik wel op de acherste rij rechts en dat is behoorlijk anders dan op de sweetspot. De bas op de achterste rij is trouwens, dankzij Bjorn, ook nog verbeterd!
blijf het knap vinden wat de heren van BB&G kunnen, want daar reflecteerde de bass toch behoorlijk. Ik zat tijdens de film wel op de sweetspot en toen vond ik de bass bij vlagen te overweldigend, maar gaf toen de schuld aan mijn minieme sub kennis en de film zelf.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is de upgrade in beeld.  :popcorn: wat ik uit de screenshots kan opmaken (voor zover dat mogelijk is) is het vooral een upgrade qua contrast en scherpte. Ben ook erg benieuwd hoeveel meer detail de 950 weergeeft :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Robbert, heb je tegen die tijd nog een taxi nodig? :D Ik zou graag de verbetering t.o.v. de HD1 zien. Maar eerst gaan de mensen voor die nog niet zijn geweest uiteraard. En dan is de vraag nog of ik uberhaupt wel welkom ben ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 25, 2011, 20:45:47
blijf het knap vinden wat de heren van BB&G kunnen, want daar reflecteerde de bass toch behoorlijk. Ik zat tijdens de film wel op de sweetspot en toen vond ik de bass bij vlagen te overweldigend, maar gaf toen de schuld aan mijn minieme sub kennis en de film zelf.
Bjorn heeft natuurlijk heel veel ervaring en dat merk je. Het leuke/moeilijke is dat dit altijd custom-made oplossingen zijn. Wat bij mij werkt, hoeft bij iemand anders helemaal niet te werken. Gisteren 2012 opnieuw gekeken, enerzijds natuurlijk voor het beeld, maar ook voor het geluid. En ook hier was het geluid veel beter in balans. De dreiging van een nieuwe ramp is continu aanwezig, doordat het sublaag continu aanwezig is en dan zich echt laat horen als de actie weer begint. De uitbarsting van de vulkaan in Yellowstone Park voel je letterlijk aankomen :thumbs-up:

Citeer
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is de upgrade in beeld.  :popcorn: wat ik uit de screenshots kan opmaken (voor zover dat mogelijk is) is het vooral een upgrade qua contrast en scherpte. Ben ook erg benieuwd hoeveel meer detail de 950 weergeeft :popcorn:
Zoals gezegd doen de screenshots het beeld wat we zien geen eer aan. Contrast en scherpte zijn zeker beter en daardoor meer detail. En zoals Jaap zegt, het CMS zorgt voor kleurechtheid die ik nog nooit zo heb mogen ervaren. In plaats van alleen RGB, bestaat het CMS van de HD950 uit 6 kleuren :o en wel RGBCMY en dat zorgt voor dat ook moeilijke kleuren toch kleurecht worden weergegeven. Daarnaast natuurlijk nog gamma wat over 4 kleuren kan worden ingesteld en tot slot nog de kleurtemperatuur. Ik ga nog, ter documentatie, foto's maken van alle settings en daar ben ik denk ik wel even mee bezig ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 25, 2011, 23:01:57
Robbert, heb je tegen die tijd nog een taxi nodig? :D Ik zou graag de verbetering t.o.v. de HD1 zien. Maar eerst gaan de mensen voor die nog niet zijn geweest uiteraard. En dan is de vraag nog of ik uberhaupt wel welkom ben ;)
Ik denk dat het makkelijk is te beweren dat iedereen die bij mij al een keer een M&G heeft meegemaakt benieuwd is naar de verschillen van mijn upgrades (beeld en/of geluid). En je bent zeker welkom ;), maar zoals je al aangeeft is het eerlijker als degenen die nog op de wachtlijst staan voorgaan. Ik woon hier nog wel even, dus je komt vanzelf weer aan de beurt ;)
Showcase - Topic

screw

Denk idd dat de foto's nog veel detail verbergen....gewoonweg prachtig!

gr

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

JCL

Citaat van: HTip op februari 26, 2011, 08:24:41
Zoals gezegd doen de screenshots het beeld wat we zien geen eer aan. Contrast en scherpte zijn zeker beter en daardoor meer detail. En zoals Jaap zegt, het CMS zorgt voor kleurechtheid die ik nog nooit zo heb mogen ervaren. In plaats van alleen RGB, bestaat het CMS van de HD950 uit 6 kleuren :o en wel RGBCMY en dat zorgt voor dat ook moeilijke kleuren toch kleurecht worden weergegeven. Daarnaast natuurlijk nog gamma wat over 4 kleuren kan worden ingesteld en tot slot nog de kleurtemperatuur. Ik ga nog, ter documentatie, foto's maken van alle settings en daar ben ik denk ik wel even mee bezig ;)

Heeft de beamer geen optie om de settings op te slaan? Dat zou nog wel eens een tip zijn voor JVC (en anderen) om dat toe te passen! Mijn nieuwe Denon heeft dat en is toch wel erg makkelijk!

HTip

Citaat van: screw op februari 26, 2011, 10:23:04
Denk idd dat de foto's nog veel detail verbergen....gewoonweg prachtig!

gr

george
Thanks George! Ik heb net gelezen dat de HD950 een pauzefunctie heeft om stills te maken. Even zoeken hoe ik dat moet doen. Ik denk/hoop dat dat betere plaatjes gaat opleveren.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op februari 26, 2011, 10:27:03
Heeft de beamer geen optie om de settings op te slaan? Dat zou nog wel eens een tip zijn voor JVC (en anderen) om dat toe te passen! Mijn nieuwe Denon heeft dat en is toch wel erg makkelijk!
Je bedoelt een export naar bijv. PC? Geen idee, maar dat is zeker een goed idee. Misschien kan dat al en weet ik het alleen nog niet. Ik ga eens zoeken...
Showcase - Topic