Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ben trouwens vandaag bezig geweest om de komst van de HD950 voor te bereiden. De inakustik Referenz HDMI ligt (hangt) op zijn plaats. De Supra's en de Monster M1000CV heb ik verwijderd. Alle overbodige kabels heb ik ook verwijderd en dat ruimte lekker op. De LS-1202 heb ik wat meer ruimte gegeven in de kabelgoot en het rack opnieuw ingedeeld, zoals eerder aangegeven. Ziet niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 20:10:37
Ben trouwens vandaag bezig geweest om de komst van de HD950 voor te bereiden. De inakustik Referenz HDMI ligt (hangt) op zijn plaats. De Supra's en de Monster M1000CV heb ik verwijderd. Alle overbodige kabels heb ik ook verwijderd en dat ruimte lekker op. De LS-1202 heb ik wat meer ruimte gegeven in de kabelgoot en het rack opnieuw ingedeeld, zoals eerder aangegeven. Ziet niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf...

Ik gooi hem er wel in: foto's!!!!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 20:12:52
Ik gooi hem er wel in: foto's!!!!  :D
:D Ik had die vraag al (eerder :tongue2:) verwacht en die gaan natuurlijk komen, maar nog even geduld... :devil:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 20:16:39
:D Ik had die vraag al (eerder :tongue2:) verwacht en die gaan natuurlijk komen, maar nog even geduld... :devil:

Sorry, ik was niet eerder online  :tongue2:

Kan het niet vaak genoeg zeggen, het blijft een geweldige ruimte met erg mooie apparatuur.  :pompom:

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 20:17:34
Sorry, ik was niet eerder online  :tongue2:
Het is je vergeven ;D Volgende keer is het record om te verbeteren... 2m15s ;D

Citeer
Kan het niet vaak genoeg zeggen, het blijft een geweldige ruimte met erg mooie apparatuur.  :pompom:
Thanks Roy!!
Showcase - Topic

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Citaat van: Denon Focal op februari 13, 2011, 20:33:44
Ben benieuwd hoe het eruit ziet

Ben nog niet helemaal klaar en ik ga nu schaatsen kijken, dus nog even geduld. Morgenavond zal ik foto's maken...
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 20:06:02
Thanks! Het lijkt me ook dat de opvolger van de SR9600 prachtig moet klinken. De 8003 combi staat in ieder geval hoog op het verlanglijstje als de SR9600 het zou begeven...
Beetje moeilijk te organiseren, maar lijkt me zeker een interessant vergelijk!
Ik heb ook zo'n vermoeden, maar het kan ook verrassend zijn. Zeker door de nieuwe technieken kan een nieuwe receiver beter klinken. Crossover instellen voor elke speaker apart en de max LPF voor de sub zijn bijvoorbeeld zaken die een betere surroundbubble kunnen geven.

Hoeft niet moeilijk te zijn. Ik heb een SR7005 en jij hebt een SR9600 en Etienne heeft er ook 1.
Etienne woont volgens mij ook erg dicht bij mij dus who knows... :)

Maar het kan idd een verrassende uitslag worden door de nieuwe technieken in de SR7005
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

In dat opzicht is het inderdaad niet moeilijk. In mijn rack ik niet een andere receiver erbij plaatsen en dan alle speakerkabels aansluiten. Daar zijn ze niet lang genoeg voor. Bij mij zou natuurlijk wel het mooiste zijn, maar misschien kan het bij jou?
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2011, 21:24:47
Hoeft niet moeilijk te zijn. Ik heb een SR7005 en jij hebt een SR9600 en Etienne heeft er ook 1.
Etienne woont volgens mij ook erg dicht bij mij dus who knows... :)

Maar het kan idd een verrassende uitslag worden door de nieuwe technieken in de SR7005
Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 22:34:26
In dat opzicht is het inderdaad niet moeilijk. In mijn rack ik niet een andere receiver erbij plaatsen en dan alle speakerkabels aansluiten. Daar zijn ze niet lang genoeg voor. Bij mij zou natuurlijk wel het mooiste zijn, maar misschien kan het bij jou?

Als jullie er niet uitkomen of geen zin hebben om vele kilometers te gaan slepen met je receiver, stel ik mijn huis graag open voor een vergelijk. Jullie zijn van harte welkom. Enige vraag is of mijn fronts een goede referentie zijn op de beide receivers. ( ik ga even uit van wel )

Lijkt me wel makkelijk dat ik dan wat banaanpluggen in huis heb, dat gaat wat sneller met verwisselen dan met schroeven.. :) Enig idee welke goede referentie speler er moet komen? (mooi vergelijk tussen de UD5005 en de Oppo BD83 kan dan ook meteen ;) )
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Zou inderdaad een goed idee zijn. Als jij en Zefanja zo dicht bij elkaar in de buurt dan lijkt me dat het best haalbare. Het hangt ervan af wat we gaan testen wat voor speler je zou willen gebruiken. Als je naast HDMI ook analoog wil testen, moet de speler ook goede DAC's hebben.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 14, 2011, 20:27:26
Zou inderdaad een goed idee zijn. Als jij en Zefanja zo dicht bij elkaar in de buurt dan lijkt me dat het best haalbare. Het hangt ervan af wat we gaan testen wat voor speler je zou willen gebruiken. Als je naast HDMI ook analoog wil testen, moet de speler ook goede DAC's hebben.

Wordt vervolgd...
Inderdaad :) Moeten we even overleggen wat we willen testen. Ik hoor het wel.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Bij mij is ook mogelijk, ik zal alleen nog geen goed ingespeelde speakers hebben.
En het zou idd ook een mooi vergelijk zijn tussen de UD5005 en de Oppo.

Etienne volgens mij wonen wij niet zo dicht bij elkaar als ik dacht of woon je nog toch nog steeds in Zevenaar?

Maar hoe dan ook, dit lijkt me wel leuk om te plannen.
Ik wil wel met mijn receiver slepen of mijn huis beschikbaar stellen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 14, 2011, 22:06:31
Bij mij is ook mogelijk, ik zal alleen nog geen goed ingespeelde speakers hebben.

Etienne volgens mij wonen wij niet zo dicht bij elkaar als ik dacht of woon je nog toch nog steeds in Zevenaar?

Lijkt me best een interessant vergelijk. Ook zeker met de Oppo en UD5005. Al is de Oppo van Philip natuurlijk een zwaar gemodificeerde speler en is een eerlijk vergelijk niet aan de orde. Maar een SR9600/SR7005 vergelijk ben ik wel benieuwd naar. Ik schrijf me bij deze vast in  ;D

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 14, 2011, 22:06:31

Haha inderdaad. Ik woon nu in de polder, maar mijn ouders wonen nog in Zevenaar. Kom wel regelmatig in de buurt hoor :) Mocht het nodig zijn, zijn jullie van harte welkom, zie het namelijk niet zo zitten om met het ding te gaan slepen. (heb een zwakke rug en met het plaatsen had ik al pijn, haha)

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 14, 2011, 22:16:25
Haha inderdaad. Ik woon nu in de polder, maar mijn ouders wonen nog in Zevenaar. Kom wel regelmatig in de buurt hoor :) Mocht het nodig zijn, zijn jullie van harte welkom, zie het namelijk niet zo zitten om met het ding te gaan slepen. (heb een zwakke rug en met het plaatsen had ik al pijn, haha)

Haha ik ken het probleem. Altijd zorgen dat je goed door de knieën gaat  ;)

Maar als we echt de vergelijking willen maken vind ik het geen probleem om naar je toe te rijden.
Voor jou ook een buitenkans om te kijken welke speler je gaat nemen, al zal het geen super reëel beeld zijn.

Citaat van: Madhouse op februari 14, 2011, 22:08:54
Lijkt me best een interessant vergelijk. Ook zeker met de Oppo en UD5005. Al is de Oppo van Philip natuurlijk een zwaar gemodificeerde speler en is een eerlijk vergelijk niet aan de orde. Maar een SR9600/SR7005 vergelijk ben ik wel benieuwd naar. Ik schrijf me bij deze vast in  ;D

En voor jou de gelegenheid om te horen wat je hebt laten liggen  :devil:

HTip

Ik heb gisteren 2 keer het 26kg zware monster in mijn handen gehad. Daarnaast ook nog de 16kg zware PPP (ook 2x) en tot slot de 8kg zware Oppo. Al met al genoeg fitness voor de komende tijd ;)

Mijn Oppo is inderdaad niet een eerlijk vergelijk met de UD5005 of een standaard Oppo. Daarna wil je nl. geen ander meer ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Toch is een vergelijk leuk, al is het maar om te weten waar je " meer " voor betaalt. :)

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 14, 2011, 22:35:36
Mijn Oppo is inderdaad niet een eerlijk vergelijk met de UD5005 of een standaard Oppo. Daarna wil je nl. geen ander meer ;)

Inderdaad, de standaard Oppo vs. de UD5005 zou eerlijker zijn. Maar wie weet hebben we nog een persoon die zich aanmeld met een BDP-93  ;)

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 14, 2011, 22:49:08
Toch is een vergelijk leuk, al is het maar om te weten waar je " meer " voor betaalt. :)
Er is een keer een shootout geweest en de standaard legde het, zoals te verachten was, af tegen de gemodificeerde versies (SE, NuForce en TUC). Natuurlijk is een vergelijk leuk, maar is dan op eigen risico :D

Citaat van: Madhouse op februari 15, 2011, 09:00:07
Inderdaad, de standaard Oppo vs. de UD5005 zou eerlijker zijn. Maar wie weet hebben we nog een persoon die zich aanmeld met een BDP-93  ;)
Wordt dan wel nachtwerk :D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb gisteravond de nieuwe HDMI kabel weggewerkt in het plafond en alles weer aangesloten. De apparatuur is veel toegankelijker dan voorheen en de "kabelzooi" is een stuk overzichtelijker geworden. Ik heb natuurlijk nieuwe foto's, maar daar moeten jullie nog even geduld mee hebben...

Ook voor het eerst surround geluisterd. Eerst tijdens het opruimen, maar daarna toch even gaan zitten. Het was "slechts" via HDMI, maar dat klonk al heerlijk. De surroundbubble was dusdanig dat ik het gevoel had naar stereo te luisteren, met een diepte over de hele lengte van de ruimte. Wordt steeds benieuwder hoe dat gaat zijn met de analoge 5.1-uitgang.

De HDMI-kabel heb ik vastgezet met de inakustik HDMI-safety clips. Was even werk, maar de kabel zit nu goed vast.
Showcase - Topic

fugazi_2009

Jij hebt toch niet de NuForce versie? Dan dus toch nog wat te wensen (om over de 95 nog maar niet te spreken)  ;) En zo blijven we bezig.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik heb gisteren 2 keer het 26kg zware monster in mijn handen gehad. Daarnaast ook nog de 16kg zware PPP (ook 2x) en tot slot de 8kg zware Oppo. Al met al genoeg fitness voor de komende tijd ;)

Altijd fijn met apparatuur slepen. Net zoals toen Bjorn bij mij mijn rack had gebracht. Hadden we samen op zijn plek gezet (rack is iets van 60kg of zo) en daarna de apparatuur er in gezet (2x Burmester a 35kg e.d.) Vervolgens bedacht ik mij de volgende dag dat het toch handiger was als het rack aan de andere kant van de kamer kwam te staan.  :nopompom:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one