Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 29, 2011, 09:44:47
Ga vandaag forumgenoot daydreamer helpen zijn set af te stellen, dus veel tijd heb ik niet, maar vanavond gaan we zeker luisteren.
Was een leuke dag en ook een uitdaging om mijn instelgids bij iemand anders in praktijk te brengen. Alle stappen doorlopen (zonder te spieken ;)) en ik mag wel zeggen dat het nu heel aardig klinkt. Ik heb ook weer nieuwe settings in de Marantz SR-7005 leren kennen. Mooie receiver trouwens :wub:

In ieder geval een forumgenoot uit de buurt blij gemaakt :pompom:

Binnenkort komt hij bij mij luisteren. Ben benieuwd hoe hij dat vindt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari 29, 2011, 16:53:20
Tussen de kleinere broertjes van Inakustik zat er indertijd ook wel verschil, maar niets schokkends.
Het wordt steeds weer ietsje opener, gedetailleerder, daarom verwacht ik geen schokkende verschillen tussen een 1202 en een 1302, maar nuanceverschillen.

Heb je helemaal gelijk in. Het zijn niet volledig anders klinkende kabels, maar uitvoerig testen van het weekend en gisteren heeft ons wel duidelijk gemaakt dat er verschillen zijn. Het zit inderdaad in de nuances.

Het midden en hoog van de NF-1202 en NF-1302 klinkt bijna gelijk als het gaat om rustige passages met beperkte vocals en instrumenten. Zo gauw er meer stemmen/instrumenten gaan meedoen loopt het midden van de 1202 "vol", waardoor het hoog wordt overstemd. Bij de 1302 gebeurt dit niet en klinkt naar onze mening dan een stuk natuurlijker. Het laag van de 1302 klinkt duidelijk beter dan de 1202 en is strakker en gaat dieper.

Het maakte niet uit wat voor soort muziek we speelden. Wanneer er sprake was van de situatie die ik hierboven heb beschreven hadden we elke keer een duidelijke voorkeur voor de 1302. Precies wat we misten met de 1202 voegde de 1302 weer toe.

Voor de gein (toen ik alleen zat) nog even de W&M AC-01 aangesloten, maar ik ben nu helemaal gewend geraakt aan het karakter van de inakustik Referenz, dus die verdween weer snel uit de set ;) De W&M AC-01 hebben we altijd prettig gevonden om naar te luisteren, maar het karakter van de NF-1302 bevalt ons uiteindelijk beter.

Conclusie
De NF-1302 gaan we voor alle analoge uitgangen van de Oppo gebruiken. Ben erg benieuwd hoe surround gaat klinken met de NF-1302...

@Snowmaster: Bedankt voor het mogen uitproberen, maar de kabel gaat niet retour :music: Je hebt PM ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op februari  2, 2011, 00:13:54
ik krijg een setje binnen....
Super! Ik zal de 1202 deze week terugsturen...
Showcase - Topic

ivo1986

Citaat van: HTip op januari 29, 2011, 09:41:35
Ik ken hem alleen van "Sitting at the dock of the Bay", maar ik zal eens verder kijken. Bedankt voor de tip :thumbs-up:

Heb ik ook heel vaak gedraaid. Klinkt echt heel lekker.

tiptop

Leuk dat de kabel dat geeft wat je miste. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

Weer een leuk stukje om te lezen wat jullie beleving is, veel luisterplezier! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op februari  1, 2011, 23:59:54
Heb je helemaal gelijk in. Het zijn niet volledig anders klinkende kabels, maar uitvoerig testen van het weekend en gisteren heeft ons wel duidelijk gemaakt dat er verschillen zijn. Het zit inderdaad in de nuances.

Het midden en hoog van de NF-1202 en NF-1302 klinkt bijna gelijk als het gaat om rustige passages met beperkte vocals en instrumenten. Zo gauw er meer stemmen/instrumenten gaan meedoen loopt het midden van de 1202 "vol", waardoor het hoog wordt overstemd. Bij de 1302 gebeurt dit niet en klinkt naar onze mening dan een stuk natuurlijker. Het laag van de 1302 klinkt duidelijk beter dan de 1202 en is strakker en gaat dieper.

Het maakte niet uit wat voor soort muziek we speelden. Wanneer er sprake was van de situatie die ik hierboven heb beschreven hadden we elke keer een duidelijke voorkeur voor de 1302. Precies wat we misten met de 1202 voegde de 1302 weer toe.

Voor de gein (toen ik alleen zat) nog even de W&M AC-01 aangesloten, maar ik ben nu helemaal gewend geraakt aan het karakter van de inakustik Referenz, dus die verdween weer snel uit de set ;) De W&M AC-01 hebben we altijd prettig gevonden om naar te luisteren, maar het karakter van de NF-1302 bevalt ons uiteindelijk beter.

Conclusie
De NF-1302 gaan we voor alle analoge uitgangen van de Oppo gebruiken. Ben erg benieuwd hoe surround gaat klinken met de NF-1302...

@Snowmaster: Bedankt voor het mogen uitproberen, maar de kabel gaat niet retour :music: Je hebt PM ;)

Voor mij is dit geen nieuws  :D. Toen jij de klank van de 1202 omschreef nadat je hem getest had wist ik al genoeg ;). Het wordt de 1302.
The finishing touch  :)
Wel leuk om te lezen dat je (bijna) precies hetzelfde ervaart wat ik ook al ervaren heb.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  2, 2011, 12:17:24
Voor mij is dit geen nieuws  :D. Toen jij de klank van de 1202 omschreef nadat je hem getest had wist ik al genoeg ;). Het wordt de 1302.
The finishing touch  :)
Wel leuk om te lezen dat je (bijna) precies hetzelfde ervaart wat ik ook al ervaren heb.

Inakustik zijn gewoon hele eerlijke kabels, maar niet in elke set doen ze het even goed. Dit wordt vooral bepaald door de luidsprekerkabels. Als die ook van Inakustik zijn, is gewoon elk stapje hoger in rang ook direct een verbetering.
De 1202 en daaronder spelen nog ietswat "commercieel" met meer nadruk op het midden.
Met de NF 1302 komt de natuurlijkheid naar voren en vallen nuances op hun plek.
Vanaf deze serie en de 1102 speakerkabel wordt ook het verschil gemaakt tussen HT sets. Vanaf de instappers tot de middenklasse receivers hebben de 1302 en 1102 geen zin.  Zij maken de verschillen pas duidelijk op open klinkende sets vanaf middenklasse en hoger.
Sterker nog......naarmate je de potentie van de set beter benut, blijven deze kabels lang met je meegroeien.
Door mijn Denonlink heb ik nu geen analoge link meer nodig.
Veel plezier ermee, Philip.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 29, 2011, 09:41:35
:music:
Ik ken hem alleen van "Sitting at the dock of the Bay", maar ik zal eens verder kijken. Bedankt voor de tip :thumbs-up:

Echt een aanrader. Heerlijke ouwe soul.

Goed om te lezen trouwens dat de kabel bevallen. Net dat beetje extra.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

bmateijsen

De 950 is binnenkort weer terug, duurt allemaal iets langer dan gehoopt.

Groet,

Bjorn

celerontje

Daarom moet je ook niks hopen, shit happens anyway! ;D

Maar 't zou fijn zijn als-ie snel weer aan het plafond hangt! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Ach, het zit nog steeds binnen de destijds geschatte tijd ;). Maar daar had ik zelf al een paar weken bij opgeteld.

Etiennevh

Citaat van: bmateijsen op februari  3, 2011, 16:37:33

Groet,

Bjorn
Hopen doe je op het toilet, maar het zal wel iets langer duren dan waar je op had vertrouwd ;) :P  :withstupid:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: jaco op februari  3, 2011, 16:31:48
Wanneer komt die projector nu eens ?
Citaat van: bmateijsen op februari  3, 2011, 16:37:33
Mooi om te horen. Na de muziek zijn we erg benieuwd hoe de filmbeleving weer gaat zijn.

Ik wacht in spanning af...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: ivo1986 op februari  2, 2011, 00:39:35
Heb ik ook heel vaak gedraaid. Klinkt echt heel lekker.
Citaat van: Zefanja op februari  3, 2011, 13:48:04
Echt een aanrader. Heerlijke ouwe soul.
Ik zal eens kijken of ik iets van hem kan vinden. Hebben jullie een luistertip? Welke CD is een echte aanrader?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op februari  2, 2011, 09:00:50
Leuk dat de kabel dat geeft wat je miste. :)
Blijft interessant om te zien dat zelfs een mantel van een ader een verschil kan brengen ;) Maar dat is precies wat de kabel nodig had om te geven wat me misten...

Citaat van: Valkyrie op februari  2, 2011, 09:21:23
Weer een leuk stukje om te lezen wat jullie beleving is, veel luisterplezier! :)
Dank je! Gister- en vanavond weer een groot deel van de avond muziek geluisterd. We hebben de afgelopen weken nog nooit zoveel muziek geluisterd. Het is écht een genot. Maakt niet uit wat we spelen.

Citeer
Goed om te lezen trouwens dat de kabels bevallen. Net dat beetje extra.
Kabels presteren erg goed en is precies de sound die we zoeken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  2, 2011, 12:17:24
Voor mij is dit geen nieuws  :D. Toen jij de klank van de 1202 omschreef nadat je hem getest had wist ik al genoeg ;). Het wordt de 1302.
The finishing touch  :)

Jij had het inderdaad al voorspeld :thumbs-up: De 1302 past gewoon erg goed bij de Notes. De Note 7 is in staat de kleinste details en subtielste nuance te laten horen en dat is nu precies wat we nu meemaken. Weer horen we dingen die we nog niet eerder gehoord hebben. Het wordt een beetje saai, maar het is écht zo.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari  2, 2011, 22:09:40
Inakustik zijn gewoon hele eerlijke kabels, maar niet in elke set doen ze het even goed. Dit wordt vooral bepaald door de luidsprekerkabels. Als die ook van Inakustik zijn, is gewoon elk stapje hoger in rang ook direct een verbetering.
De 1202 en daaronder spelen nog ietswat "commercieel" met meer nadruk op het midden.
Met de NF 1302 komt de natuurlijkheid naar voren en vallen nuances op hun plek.
Vanaf deze serie en de 1102 speakerkabel wordt ook het verschil gemaakt tussen HT sets. Vanaf de instappers tot de middenklasse receivers hebben de 1302 en 1102 geen zin.  Zij maken de verschillen pas duidelijk op open klinkende sets vanaf middenklasse en hoger.
Sterker nog......naarmate je de potentie van de set beter benut, blijven deze kabels lang met je meegroeien.
Door mijn Denonlink heb ik nu geen analoge link meer nodig.
Veel plezier ermee, Philip. 
Bedankt Frank! Ik denk dat je precies de spijker op de kop slaat. Doordat onze set op een steeds hoger niveau komt is het de investering in betere kabels ook waard. Zowel de stroom, akoestiek en apparatuur spelen hier natuurlijk een grote rol bij en dat is precies waar we het afgelopen jaar een grote stap in hebben gemaakt. We merken nu steeds meer de potentie die in de set zit. En die blijkt dus veel groter te zijn dan we ooit hadden gedacht ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op februari  2, 2011, 00:16:42
Super! Ik zal de 1202 deze week terugsturen...
Erik, het is door de drukte op het werk nog niet gelukt. Wordt waarschijnlijk pas volgende week...
Showcase - Topic

Zefanja

Ik kan je the very best of otis redding aanraden en dan de cd waar nummer 1 these arms of mine is.
The immortal otis redding en love songs voor de romantisce momenten  ::)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op februari  3, 2011, 23:51:31
Ik kan je the very best of otis redding aanraden en dan de cd waar nummer 1 these arms of mine is.
The immortal otis redding en love songs voor de romantisce momenten  ::)

Thanks! Ik ga op zoek... Ben altijd wel te vinden voor nieuwe muziek :music:
Showcase - Topic

erik s.

Citaat van: HTip op februari  3, 2011, 23:51:14
Erik, het is door de drukte op het werk nog niet gelukt. Wordt waarschijnlijk pas volgende week...

geen ramp, ik er meer op voorraad.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op februari  4, 2011, 09:36:18
geen ramp, ik er meer op voorraad.
Bedankt Erik. Maandag gaat ie op de bus naar jou.
Showcase - Topic