Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: oplettend luisteraartje op januari 26, 2011, 13:07:14
Ben ik even blij met m'n zilveren Art Speak dropveters voor 30 euro. Ik vind 195 euro voor een interlink best veel geld, hoor.
Die zijn echt niet opgebouwd uit puur zilver. ;) Anders zijn het geen dropveters. ;D

dat betaal je niet voor een nieuwe kabel.
Daar zitten zilveren bullitpluggen op die alleen al 130 euro voor 4 stuks zijn. Laat staan afgemonteerd op een zilveren kabel met mantel enz.. (Ik heb ook een zilver/goud kabeltje met die dingen er op. 230 euro samen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

oplettend luisteraartje

Jawel, ze zijn wel puur zilver. Maar tweedehands gekocht van Miesepies. Voor dat bedrag kun je ze zelf niet maken wist iemand te vertellen. Nu kan ik voor geen enkel bedrag iets zelf maken, maar dat terzijde.  ;D

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 26, 2011, 13:07:51
Dat is voor sommige een hele hoop. ;) (en het is absoluut gezien ook een hoop :-\)

Zefanja had het trouwens over VERzilverd! Zijn twee heel verschillende dingen natuurlijk! Massief tegen koper met een zilver laagje. Die klinken over het algemeen erg scherp (niet allemaal, zoals NO bijv.) en daarom denken mensen dat zilveren kabels ook zo klinken. Wat niet zo is. :)

Ik had het inderdaad over verzilverd. Helemaal zilver word erg duur ja.
Als het hoog een beetje bij de speakers blijft plakken is het wel een mooie oplossing.
Wat voor klankkleur geeft volledig zilver dan?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 26, 2011, 12:48:31
Zou best kunnen, maar dat wordt denk ik erg duur. Een voorbeeld is de Verastarr Silver Signature, maar ik moet 4 sets hebben en dan ben ik zo €1600 kwijt voor 4 interlinks. Ik ga voorlopig voor de NF-1302, die nieuw ook niet goedkoop is, maar 2e hands prima te doen is.

Dat word erg duur ja. Met een beetje goede verzilverde kabel zit je denk ik al tegen de 1000 euro aan voor 4 setjes.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 13:28:09
Dat word erg duur ja. Met een beetje goede verzilverde kabel zit je denk ik al tegen de 1000 euro aan voor 4 setjes.

ZILVER! ::) :P
Verzilverd koop je al voor een paar tientjes. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 26, 2011, 13:32:12
ZILVER! ::) :P
Verzilverd koop je al voor een paar tientjes. ;)

Ik heb het dan wel over degelijk verzilverde kabels he ;)

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 13:57:53
Ik heb het dan wel over degelijk verzilverde kabels he ;)

?
Bedoel je dan de duurdere kabels van NO oid?

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 26, 2011, 14:00:08
?
Bedoel je dan de duurdere kabels van NO oid?

Trouwens het kan goedkoper. Dan kom je uit bij viablue en dat zijn absoluut geen slechte kabels.

screw

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 14:09:27
Trouwens het kan goedkoper. Dan kom je uit bij viablue en dat zijn absoluut geen slechte kabels.

Idd een erg mooie kabel!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

erik s.

bij HGA dus vanaf 780 euro voor 4 sets met massief zilver.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 14:09:27

Schiet mij maar lek. ik begrijp je niet meer. :wacko: ;D

Zefanja

Citaat van: tiptop op januari 26, 2011, 14:18:05
Schiet mij maar lek. ik begrijp je niet meer. :wacko: ;D

Dat als je verzilverde kabels wil het niet duur hoeft te zijn, maar toch goede kabels hebt
En wat erik laat zien, dat een massief zilvere kabels ook niet duur hoeft te zijn.

tiptop

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 14:28:02
Dat als je verzilverde kabels wil het niet duur hoeft te zijn, maar toch goede kabels hebt
En wat erik laat zien, dat een massief zilvere kabels ook niet duur hoeft te zijn.
Precies! :worship:

Je maakte mij in de war met deze post, waar het mee begon.

HTip

Ik vermoed overigens dat zilver niet de match is, waarnaar ik op zoek ben. En ik denk ook dat ik niet verder zoek als de NF-1302 bevalt. We weten precies wat we missen met de NF-1202, dus een conclusie is snel te maken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 26, 2011, 22:41:02
Ik vermoed overigens dat zilver niet de match is, waarnaar ik op zoek ben. En ik denk ook dat ik niet verder zoek als de NF-1302 bevalt. We weten precies wat we missen met de NF-1202, dus een conclusie is snel te maken...

Ja idd, als de 1302 net dat stukje meer openheid geeft in het hoog dan hoef je niet verder te zoeken.
Laten we hopen dat de kabel brengt wat je verwacht.

tiptop

Citaat van: HTip op januari 26, 2011, 22:41:02
Maar eerst luisteren he. ;) :)

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 26, 2011, 23:59:31
Ja idd, als de 1302 net dat stukje meer openheid geeft in het hoog dan hoef je niet verder te zoeken.
Precies! Als het hoog iets meer los komt van het midden en het midden niet vol loopt, dan is de zoektocht beëindigd.

Citeer
Laten we hopen dat de kabel brengt wat je verwacht.
Hoop ik ook! Dan kan ik weer verder met genieten van muziek :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op januari 27, 2011, 16:14:07
Maar eerst luisteren he. ;) :)
Zeker! We hebben de hele avond muziek geluisterd. Allemaal CD's die nog niet eerder in de Oppo en Nespa zijn geweest. Hele verschillende muziekstijlen en alles klinkt even lekker. We beginnen aan het karakter van de NF-1202 te wennen, maar missen nog het detail in het hoog.

(SA)CD's die in de Oppo zijn geweest (na een behandeling met de Nespa):
- Katinka Wilson - One Life (SACD)
- Katie Melua - Collection
- Alan Parsons - Tales of mistery and imagination
- Yes! - 90125 en Big Generator
- Simple Minds - Best of (SACD)
- Toto - Fahrenheit

90125 van Yes! was waanzinnig gaaf om zo te luisteren. Heerlijk gewoon om zo van muziek te genieten :thumbs-up:
Showcase - Topic

erik s.

mocht je de zoektocht nu te simpel vinden, ik krijg een 1302 met WBT 0110cu binnen van 60 cm...  :D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op januari 27, 2011, 22:53:25
mocht je de zoektocht nu te simpel vinden, ik krijg een 1302 met WBT 0110cu binnen van 60 cm...  :D
;D Grapjas! Als ik ook nog verschillende pluggen moet gaan testen, dan ben ik 2012 nog niet klaar ;D

Ik hou het voorlopig op de NF-1302 GAP.
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 27, 2011, 22:50:01
Zeker! We hebben de hele avond muziek geluisterd. Allemaal CD's die nog niet eerder in de Oppo en Nespa zijn geweest. Hele verschillende muziekstijlen en alles klinkt even lekker. We beginnen aan het karakter van de NF-1202 te wennen, maar missen nog het detail in het hoog.

(SA)CD's die in de Oppo zijn geweest (na een behandeling met de Nespa):
- Katinka Wilson - One Life (SACD)
- Katie Melua - Collection
- Alan Parsons - Tales of mistery and imagination
- Yes! - 90125 en Big Generator
- Simple Minds - Best of (SACD)
- Toto - Fahrenheit

90125 van Yes! was waanzinnig gaaf om zo te luisteren. Heerlijk gewoon om zo van muziek te genieten :thumsb-up:
Leuk dat jullie zo genieten 8)

Zefanja

Ik weet nietof jullie de muziek kennen en of jullie ervan houden, maar Otis Redding is ook erg mooie muziek om naar te luisteren.

HTip

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:07:49
Leuk dat jullie zo genieten 8)
:music:

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 09:41:35
Ik weet nietof jullie de muziek kennen en of jullie ervan houden, maar Otis Redding is ook erg mooie muziek om naar te luisteren.
Ik ken hem alleen van "Sitting at the dock of the Bay", maar ik zal eens verder kijken. Bedankt voor de tip :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Vandaag met enige vertraging (omdat DHL niet aan postbussen levert :nopompom:) van Snowmaster de NF-1302 gekregen. Ben er speciaal voor naar mijn postbus gereden, maar dat is het helemaal waard 8)

De NF-1302 heeft dezelfde GAP-pluggen als de NF-1202, wat een vergelijking eerlijk maakt. Ik ben erg benieuwd. Ga vandaag forumgenoot daydreamer helpen zijn set af te stellen, dus veel tijd heb ik niet, maar vanavond gaan we zeker luisteren.

Me helemaal heppie :happy: :pompom:

Thanks Snow! :worship:
Showcase - Topic

Snowmaster

Tussen de kleinere broertjes van Inakustik zat er indertijd ook wel verschil, maar niets schokkends.
Het wordt steeds weer ietsje opener, gedetailleerder, daarom verwacht ik geen schokkende verschillen tussen een 1202 en een 1302, maar nuanceverschillen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)