Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Als je van plan bent een vrij dure BD speler te kopen, zou ik het meteen goed doen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Grindtegel

Ik zou eerder mijn geld steken in masking en een "goedkopere" Oppo kopen. Die 950 die er aan zit te komen verdiend gewoon een masking systeem, scheelt echt zo ontzettend veel kwa beleving.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HTip

Citaat van: Madhouse op december 22, 2010, 08:53:03
De TUC versie's vind ik veels te duur. Maar die prijs zal ongetwijfelt in de kwaliteit terug te vinden zijn. Maar ik ga daar mijn geld niet aan uit geven.
De BDP-95 vind ik wel een hele mooie speler maar ik ben bang dat ze in NL er weer de jackpot voor gaan vragen.
Voorlopig neig ik naar de BDP-93 maar ook daar vragen ze de jackpot voor in NL (zie topic over de BDP-93).
Helemaal mee eens. De TUC vraagt weer een behoorlijke investering en het is nog maar de vraag of die dat waard is. De BDP95 heeft 'm misschien weer (deels) ingehaald...

Citaat van: bmateijsen op december 22, 2010, 08:58:20
Kijk vooral hoe je hem gaat aansluiten, als dat alleen via HDMI is, dan zijn de verschillen een heel stuk kleiner ;)
Geloof ik graag. Het idee wat ik heb is de BD-speler rechtstreeks op de HD950 aan te sluiten en de audio analoog naar de SR9600 te sturen. Dan is reparatie van het digitale board ook niet noodzakelijk. Even afwachten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marsh op december 22, 2010, 17:44:29
Htip.. sterkte in deze aankomende moeilijke dagen.  ;) ;D
;D Bedankt! Ik heb nog steeds het idee dat jullie er meer moeite mee hebben ;)

Citaat van: Etiennevh op december 22, 2010, 21:32:57
Ik volg ze ook op de voet.. Ben het met je eens Roy over de prijsstellingen.. Ben wel benieuwd wat het grote verschil gaat worden met de 95.. als er alleen een (kleine) audiowinst is, denk ik dat ik genoegen neem met de 93..

Ontopic: succes met wachten! Kriebelt het al? Philip, wat vind je zelf van de spelers? Waar neig jij naar?
Het kriebelt echt wel, maar niet zoveel dat ik er last van heb ;) Denk precies zo over de speler. Ik vermoed echter dat de BDP95 echt een stuk beter zal zijn. En ik wil ook de DV9600 hiermee vervangen en dan maar 1 speler te hebben. Dus waarschijnlijk zal ik uitkomen bij de BDP95. Staat natuurlijk ook goed bij de HD950 ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 22, 2010, 21:36:36
Een Marantz zal ook niet verkeerd staan in jouw set ;) De UD8004. Misschien tegen die tijd dat jij besluit om een nieuwe player dat er nieuwe uitkomen of aangekondigd zijn. Een Denon 4011 is ook een mooi apparaat. Denon vind ik persoonlijk in het beeld beter dan Marantz maar Marantz is qua geluid wat audiofieler ;)
De Marantz en Denon vind ik met afstand de mooiste spelers (oog wil ook wat), maar zoals celerontje aangeeft zal ik in de nabije toekomst behoefte hebben aan subtitle shift. Maskingpanelen staan in ieder geval op de wishlist voor 2011. Is in mijn geval ook niet heel erg moeilijk te realiseren.

Citaat van: Grindtegel op december 22, 2010, 23:49:41
Ik zou eerder mijn geld steken in masking en een "goedkopere" Oppo kopen. Die 950 die er aan zit te komen verdiend gewoon een masking systeem, scheelt echt zo ontzettend veel kwa beleving.
Precies mijn gedachte. Of dan een "goedkope" Oppo de oplossing biedt, weet ik niet. De masking zal niet heel erg high-end zijn. Ik denk aan MDF-planken bekleed met zwart plakvilt/fluweel, met aan weerszijden metalen strips met slotgaten die in schroeven in de basstraps vallen. Lijkt me dan ook geen kostbare zaak :unsure:
Showcase - Topic

celerontje

Of iets geraffineerder, anders kan je ze niet gebruiken voor 65mm 2:20:1 films, zoals The Sound of Music, Baraka en een hoop andere klassiekers die eraan komen op BD. (Lawrence of Arabia, bv.)
Probleem met losse panelen is dat je elke keer als je film gaat kijken nogal moet oppassen, anders heb je een deuk in je speakers of erger. ;)

Ga maar eens op AVS kijken, inspiratie genoeg!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Grindtegel

Ik heb een tijd geleden ook ooit het idee gehad om zelf met masking aan de gang te gaan. Maar een combinatie van twee linker handen en geen geduld hebben dat project om zeep geholpen  :P

Heb toen maar besloten om bij Gtdesign een nieuw scherm met masking aan te schaffen. Werkt perfect en zeer fraai afgewerkt. Enige probleem is zoals Celeron al aangaf de afwijkende 2.20:1 beeldformaten die net binne/buiten de masking vallen. Maar aangezien 95% (of meer) van de films of 1.85 dan wel 2.35:1 zijn is dat geen probleem.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

celerontje

Philip heeft gelukkig MDF basstraps naast zijn scherm, waarin hij spijkertjes in kan slaan om de panelen aan te hangen. (wat je dus in meerdere formaten kan doen; gewoon extra spijkertjes erin slaan)
Probleem is dat je dus elke keer in zo'n smalle ruimte tussen de speakers door met 2 brede planken moet lopen als je de panelen weg wilt halen. (nou ja, het onderste paneel kan je gewoon onder het doek hangen bij een 1:85:1 film, maar de bovenste is een ander verhaal. ;))

HTip

Citaat van: celerontje op december 23, 2010, 00:09:55
Of iets geraffineerder, anders kan je ze niet gebruiken voor 65mm 2:20:1 films, zoals The Sound of Music, Baraka en een hoop andere klassiekers die eraan komen op BD. (Lawrence of Arabia, bv.)
Het moet een simpele oplossing worden. Weet niet of dat lukt als ik met verschillende formaten rekening moet houden...

Citeer
Probleem met losse panelen is dat je elke keer als je film gaat kijken nogal moet oppassen, anders heb je een deuk in je speakers of erger. ;)
Ik zou ze bijvoorbeeld op het voorpodium kunnen leggen (als de panelen niet te breed zijn).

Citeer
Ga maar eens op AVS kijken, inspiratie genoeg!
Heb je een linkje? Ik ben lui vandaag :P
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Grindtegel op december 23, 2010, 00:23:03
Ik heb een tijd geleden ook ooit het idee gehad om zelf met masking aan de gang te gaan. Maar een combinatie van twee linker handen en geen geduld hebben dat project om zeep geholpen  :P
;D

Citeer
Heb toen maar besloten om bij Gtdesign een nieuw scherm met masking aan te schaffen. Werkt perfect en zeer fraai afgewerkt. Enige probleem is zoals Celeron al aangaf de afwijkende 2.20:1 beeldformaten die net binne/buiten de masking vallen. Maar aangezien 95% (of meer) van de films of 1.85 dan wel 2.35:1 zijn is dat geen probleem.
Ik ga niet mijn scherm vervangen, want dat is high-end. Ik heb scherm van Gé bij Sonic Circle gezien. Inderdaad erg handig. Ik denk dat je gelijk hebt dat je bij slechts 5% van de films in "problemen" komt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op december 23, 2010, 00:44:46
Philip heeft gelukkig MDF basstraps naast zijn scherm, waarin hij spijkertjes in kan slaan om de panelen aan te hangen. (wat je dus in meerdere formaten kan doen; gewoon extra spijkertjes erin slaan)
Zou inderdaad verschillende panelen kunnen maken voor de verschillende formaten, maar dat lijkt me iets te veel van het goede. Maar je hebt gelijk dat het ophangen van de panelen door de basstraps erg eenvoudig wordt.

Citeer
Probleem is dat je dus elke keer in zo'n smalle ruimte tussen de speakers door met 2 brede planken moet lopen als je de panelen weg wilt halen. (nou ja, het onderste paneel kan je gewoon onder het doek hangen bij een 1:85:1 film, maar de bovenste is een ander verhaal. ;))
Ik denk niet dat ik het paneel onderaan het scherm kan laten hangen, vanwege de eventuele negatieve invloed op de akoestiek...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 00:00:45
De Marantz en Denon vind ik met afstand de mooiste spelers (oog wil ook wat)
Het zijn ook mooie apparaten.Ik vind de T+A BD1260 R ook heel mooi. Wat de prijs betreft is het ook een hele mooie :whatsthat: ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fugazi_2009

Citaat van: HTip op december 22, 2010, 23:50:03
Helemaal mee eens. De TUC vraagt weer een behoorlijke investering en het is nog maar de vraag of die dat waard is. De BDP95 heeft 'm misschien weer (deels) ingehaald...
Geloof ik graag. Het idee wat ik heb is de BD-speler rechtstreeks op de HD950 aan te sluiten en de audio analoog naar de SR9600 te sturen. Dan is reparatie van het digitale board ook niet noodzakelijk. Even afwachten...

Als je ooit een TUC wilt beluisteren, ben je welkom. Ik vond destijds bij de Oppo shootout de verschillen tussen de standaard 83, SE, NuForce, en 83 SI best significant. In ieder geval significant genoeg om voor de 83 SE NuForce SI te gaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 23, 2010, 17:24:38
Het zijn ook mooie apparaten.Ik vind de T+A BD1260 R ook heel mooi. Wat de prijs betreft is het ook een hele mooie :whatsthat: ;)
Koopje! Je hebt eigenlijk een geweldige (SA)CD-speler met bluray-functie. :) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 23, 2010, 17:24:38
Citaat van: tiptop op december 23, 2010, 18:06:08
Koopje! Je hebt eigenlijk een geweldige (SA)CD-speler met bluray-functie. :) ;D
Ligt nét iets boven budget :P En dan vind ik de Marantz toch mooier ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op december 23, 2010, 17:47:55
Als je ooit een TUC wilt beluisteren, ben je welkom. Ik vond destijds bij de Oppo shootout de verschillen tussen de standaard 83, SE, NuForce, en 83 SI best significant. In ieder geval significant genoeg om voor de 83 SE NuForce SI te gaan.

Bedankt Jack! Die zal ik onthouden. De bedoeling is dat ergens in 2011 (niet al te verre toekomst) Snowmaster langs komt met een TUC, zodat we die in mijn set kunnen luisteren en kijken. Gaat dat niet door, dan houd ik me aanbevolen. Thanks!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 23, 2010, 17:51:03
Wat is masking nou precies?
Masking is het fysiek blinderen van een scherm zodat de zwarte balken (verticaal of horizontaal) afgedekt worden door diepzwart materiaal. Dat kan op diverse manieren, maar een plank ter grootte van de balk, bekleed met plakvilt/fluweek, is daarvan de eenvoudigste. Marius heeft zo'n scherm, waarbij het paneel kan uit- en inklappen. Voor de verticale gebruik ik op dit moment het gordijn.

De mooiste oplossing heeft Stewart. Electrisch en in alle richtingen... Director's choice :o
Showcase - Topic

bmateijsen

De HD950 is inmiddels opnieuw gekalibreerd en staat al klaar voor je. ;D.
(vandaag hebben we ook de RS50 binnen gekregen en is het alleen nog wachten op het 3D pakket. ;). )

Groet,

Bjorn

jaco

Morgen oppassen voor auto's uit Belgie die met hoge snelheid over de besneeuwde linker baan richting Hilversum gaan...
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

bmateijsen

Citaat van: jaco op december 23, 2010, 19:45:12
Morgen oppassen voor auto's uit Belgie die met hoge snelheid over de besneeuwde linker baan richting Hilversum gaan...

Ik denk dat HTIP fijn wacht tot dinsdag ;)

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 19:26:46
De HD950 is inmiddels opnieuw gekalibreerd en staat al klaar voor je. ;D.
(vandaag hebben we ook de RS50 binnen gekregen en is het alleen nog wachten op het 3D pakket. ;). )

Groet,

Bjorn
Jippie!!! Het komt nu echt dichtbij 8)

RS50 :o Dat is toch de X9? Lijken me voor jullie ook spannende dagen...

Citaat van: jaco op december 23, 2010, 19:45:12
:clapping:

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 19:52:56
Ik denk dat HTIP fijn wacht tot dinsdag ;)
Zeker weten! Ik hoef morgen niet de weg op en zal dat ook niet doen (ondanks dat ik met mijn winterbanden eenvoudig de moeilijke omstandigheden trotseer). Ik hoop dat de weergoden een beetje meewerken en dat je dinsdag kan komen... :unsure:
Showcase - Topic

denoontje

nou wellicht moeten er wat dagen op de teller bij..Limburg en België raken ingesneeuwd....

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 20:03:45
Jippie!!! Het komt nu echt dichtbij 8)

RS50 :o Dat is toch de X9? Lijken me voor jullie ook spannende dagen...
:clapping:

X7, maar wij voeren als JVC Pro dealer liever de RS benamingen, dus RS40, RS50 en RS60.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: denoontje op december 23, 2010, 20:07:07
nou wellicht moeten er wat dagen op de teller bij..Limburg en België raken ingesneeuwd....

Ach, we zien het wel, over het algemeen waren de snelwegen prima te bereiden (zolang ze niet geblokkeerd worden ;D)