Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op oktober 29, 2010, 15:41:11
ehh.. :P  :nopompom:onder 1 voorwaarde dat ik mijn auto nog heb tegen die tijd ;) haha
ach en anders gaan we met de Twingo 120 door de bocht :-X :-X :crazy: :crazy:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 08:29:49
Vragen mag altijd ;D

Helemaal klaar is een groot woord ;) Maar op een aantal gebieden komen er geen upgrades meer. Het scherm (beter kan je eigenlijk niet krijgen), de sub (beter kan nog wel, maar dan moet ik mijn auto verkopen ;D) en mijn speakers met de kabels (3 van de 4G's en erg goede match met Marantz, o ja en ze klinken fantastisch :music:)

De HD1 was een mooie stap vanaf de Optoma en de RS25/HD950 is een mooie stap vanaf de HD1. Maar deze zal wat mij betreft een flink aantal jaren mogen blijven.

Enige upgrade die ik nog graag wil doen is de BD-speler. Het liefste dan ook 1 die de DV9600 dan ook kan vervangen, maar dan moet ie wat SACD en DVDA betreft wel van goede huizen komen ;)

De SR9600 is ook een blijvertje. Na reparatie van het 96kHz probleem is ie weer als nieuw...

Bijna klaar dan. ;) Maar de afgelopen jaren heb je dan ook flink geïnvesteerd  om tot deze prachtige HT ruimte te komen die je nu bezit.
En ach, wensen blijven er altijd over.

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 08:30:54
:D Jawel hoor, ik was alleen een paar daagjes in Berlijn ;)

En leuk gehad? Werk of prive? Ik ga zelf morgen ook richting Duitsland, alleen wel een stukje dichterbij naar Bremen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 08:30:54
:D Jawel hoor, ik was alleen een paar daagjes in Berlijn ;)

Daar was ik 2 maanden terug ook. ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 29, 2010, 18:12:14
ach en anders gaan we met de Twingo 120 door de bocht :-X :-X :crazy: :crazy:
Jep! Waarschijnlijk dan 120 keer rollen :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober 29, 2010, 18:39:10
Bijna klaar dan. ;) Maar de afgelopen jaren heb je dan ook flink geïnvesteerd  om tot deze prachtige HT ruimte te komen die je nu bezit.
En ach, wensen blijven er altijd over.
Thanks! We hebben inderdaad behoorlijk wat van onze spaarcentjes zien verdampen :D Maar we hebben er wat moois en blijvends voor terug gekregen. Het was overigens niet mogelijk om dit allemaal in 1 keer te doen :P

Citeer
En leuk gehad? Werk of prive? Ik ga zelf morgen ook richting Duitsland, alleen wel een stukje dichterbij naar Bremen.
Bremen is voor jou naast de deur ;) Was voor werk, maar er was ook wat tijd om Berlijn zelf te zien. De bekende attracties Reichstag en Brandenburger Tor hebben we gezien, maar ook de Gendarmen Markt. Dat was erg imposant. Ik moet wel zeggen dat Berlijn niet erg gezellig en knus overkomt. Alles is nogal massaal en pompeus...

Leuke was dat de mensen ook al een keer bij ons op bezoek waren geweest en zij vonden Maastricht zo gezellig en knus, met leuke smalle steegjes met de kroegen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 23:54:58

Was voor werk, maar er was ook wat tijd om Berlijn zelf te zien. De bekende attracties Reichstag en Brandenburger Tor hebben we gezien, maar ook de Gendarmen Markt. Dat was erg imposant. Ik moet wel zeggen dat Berlijn niet erg gezellig en knus overkomt. Alles is nogal massaal en pompeus...

Dit was en het is nog steeds ook mijn indruk van Berlijn massaal en pompeus en grootste ergernis vind ik toch wel de vele bouwputten overal.
Ik vind Ost-Berlin veel gezelliger dan West-Berlin. In Ost is ook meer te doen s'avonds. Er zijn voor mij echt wel mooiere steden in Duitsland en ook gezelligere (Duitse) steden. De Gendarmen Markt vind ik ook een mooi plek in West-Berlijn. Even verder ligt een leuke Biergarten die van oorsprong uit München komt.De Augustiner Keller  :pompom: :clapping: Daar heerst uiteraard Stimmung  :pompom:

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 23:54:58
Leuke was dat de mensen ook al een keer bij ons op bezoek waren geweest en zij vonden Maastricht zo gezellig en knus, met leuke smalle steegjes met de kroegen ;)

Ze zijn het niet gewend, ze hebben daar nog niet eens een gezellig plein waar van alles te doen is qua terrasjes en gezelligheid.
Ik kan me goed indenken dat ze Maastricht gezellig vinden.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Slecht nieuws! De RS25 gaat er niet komen...

Geintje! ;D :laugh: Het wordt toch de HD950 :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Citaat van: HTip op oktober 31, 2010, 11:53:43

First i was like :( :nopompom:

but then i went :D :D :D :pompom:

CoSo

Citaat van: HTip op oktober 31, 2010, 11:53:43
Grapjas  ;D ;D ;D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

advr

ik kan dit topic niet meer volgen.... ???
al die afkortingen en dingen die wel en niet komen... :withstupid:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robbert54

Citaat van: advr op oktober 31, 2010, 15:11:21
ik kan dit topic niet meer volgen.... ???
al die afkortingen en dingen die wel en niet komen... :withstupid:
wat wilt u weten meneer? :angel:

Woonkamer HT
Stereo

advr

ik hoef niet veel te weten, was benieuwd of er dingen gingen veranderen voordat ik 13 nov een van de gelukkigen ben eens een echte HT mag ondergaan :xmas: :xmas:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robbert54

Nope. Na die tijd wordt de JVC alleen vervangen. (niet dat de huidige slecht is of zo, U gaat zeker een geweldige en leerzame dag tegemoet)

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik heb jullie toch niet te veel laten schrikken...? ;D

Er gaat inderdaad niets veranderen voor 13 november ;)

Zoals Robbert aangeeft wordt de JVC rond de jaarwisseling vervangen. Eerst dacht ik dat het de RS25 zou worden, maar dat is de HD950 geworden. Technisch gezien helemaal gelijk, alleen is o.a. de lensring van de RS25 goud- en die van de HD950 zilverkleurig. Vind ik zelfs mooier, omdat we veel RVS en zilver hebben.

Kijk en vergelijk...

JVC DLA-RS25JVC DLA-HD950

Iedereen weer gerust gesteld? :tongue2:
Showcase - Topic

advr

Citaat van: HTip op oktober 31, 2010, 15:38:03
Ik heb jullie toch niet te veel laten schrikken...? ;D

Er gaat inderdaad niets veranderen voor 13 november ;)

Zoals Robbert aangeeft wordt de JVC rond de jaarwisseling vervangen. Eerst dacht ik dat het de RS25 zou worden, maar dat is de HD950 geworden. Technisch gezien helemaal gelijk, alleen is o.a. de lensring van de RS25 goud- en die van de HD950 zilverkleurig. Vind ik zelfs mooier, omdat we veel RVS en zilver hebben.
Iedereen weer gerust gesteld? :tongue2:

nou ben ik niet zo snel ongerust hoor. Ik wist dat de HD1 zou blijven hangen tot einde van het jaar. Maar ik kon al die posts niet zo snel volgen.  8)

nog maar 2 weken... :P

HTip

Citaat van: advr op oktober 31, 2010, 16:29:51
nou ben ik niet zo snel ongerust hoor. Ik wist dat de HD1 zou blijven hangen tot einde van het jaar. Maar ik kon al die posts niet zo snel volgen.  8)
Gaat af en toe inderdaad wat snel. Ben je een paar dagen niet op het forum heb je meteen een achterstand. Geldt overigens ook voor mij ;D

Citeer
nog maar 2 weken... :P
Yep! :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Ik heb overigens voor de beamerplaat van de HD1 een apart topic aangemaakt. Dus iedereen die een HD1/HD100 heeft en de beamer wil ophangen met een Quatro-Fix steun, grijp je kans!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105918.0

Voordeel is dat de steun een kogelgewricht heeft en daardoor perfect waterpas (in beide richtingen) kan worden afgesteld.
Showcase - Topic

kermit

Shit, Zwartwaarde van de RS25 is veel dieper als de 950. Ik zou het niet doen

:D :D :D

HTip

Citaat van: kermit op oktober 31, 2010, 17:16:40
Shit, Zwartwaarde van de RS25 is veel dieper als de 950.

:D :D :D

:clapping:

Gelukkig niet! Anders had ik wel anders gepiept ;D

Voor de anderen die niet weten waar we het over hebben:

Overzicht van de verschillende typen JVC's

JVC Reference SeriesJVC Consumer Series
RS1HD1
RS2HD100
RS10HD350
RS15HD550
RS20HD750
RS25HD950
RS35HD990
RS40X3
RS50X7
RS60X9

Technisch helemaal gelijk, alleen uiterlijk verschilt. Bijv. geheel zwart of goud ipv zilver. Het maakt het in ieder geval niet makkelijker voor de consument ;)
Showcase - Topic

tiptop

Nou nog een 3D blurayspeler zoals de UD9005 of iets en dan is het helemaal smullen :P 8)

Geweldig weer allemaal hoor Philip. Bofkont! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 31, 2010, 19:50:01
Nou nog een 3D blurayspeler zoals de UD9005 of iets en dan is het helemaal smullen :P 8)

Geweldig weer allemaal hoor Philip. Bofkont! ;)
Bedankt Fabian! Ik bof inderdaad ;)

3D interesseert me niet op dit moment. En dan zou ik weer moeten upgraden van beamer, terwijl de HD950 moet voldoen voor de komende jaren. Een goede BD-speler staat nog wel op mijn verlanglijstje, maar wat het precies gaat worden (Marantz, Oppo, etc.) weet ik nog niet.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 01:51:33
De 950 doet geen 3D. ;)
Klopt, vanaf de X3 wordt pas HDMI 1.4 ondersteund.

Citaat van: jaco op november  1, 2010, 06:28:09
Zijn scherm ook niet  ;D
;D Ik hoef "alleen maar" mijn StudioTek G130 te vervangen door Silver 3D :unsure: ;D
Showcase - Topic