Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

RonG

:o :o

Ik heb met doek gestemd vind ik persoonlijk mooier.

Weet niet waar je van bent maar zou met plezier wel eens komen luisteren cq kijken. Heb verder dan mijn eigen HT nog geen ander gezien.

HTip

Citaat van: LittleNinja op oktober  2, 2010, 08:43:50
Geweldig!! 8)

Wat een gigantische SUB is dat toch!
Zeker! En niet alleen in formaat, ook in prestaties. Ik ben benieuwd naar Cloverfield. Vanavond gaan we War of the Worlds kijken. Is denk ik ook wel een leuke workout.

Heb je nog zin en tijd om een keer te komen? Kermit heeft ook aangegeven een keer deze kant op te komen. Jullie wonen dichtbij elkaar, dus misschien komen jullie dan samen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: henkt1 op oktober  2, 2010, 08:52:48
gefeliciteerd! super  O0

Henk
Bedankt Henk! Jij hebt toch ook een Velodyne? En heeft BB&G die toen met de MIC-5 unit ingeregeld?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 16:50:37
Bedankt Henk! Jij hebt toch ook een Velodyne? En heeft BB&G die toen met de MIC-5 unit ingeregeld?

Hij heeft SPL-1500R, maar ingeregeld met SMS-1 ;)

HTip

Citaat van: treky22 op oktober  2, 2010, 08:54:03
OMG  :blink:

Wat een bakbeest is het.

Daar ga je zeker heel veel luisterplezier mee beleven  :headbanging:

Is het al maart/april ??  ::)
Bijna, eerst wordt het nog november :D

Ik heb het al vaker gezegd maar met de kap erop valt de grootte best mee. Met kap eraf is het een ander verhaal :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: bmateijsen op oktober  2, 2010, 16:52:16
Hij heeft SPL-1500R, maar ingeregeld met SMS-1 ;)
Dat had ik het bijna goed ;) Lijkt me ook niet verkeerd 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Davey op oktober  2, 2010, 09:23:52
Da's kwaliteit i.p.v. prutswerk dat werkelijk je huis laat schudden  8).
8) Ik hoop niet letterlijk, alleen de broekspijpen en ingewanden :D

Heel graag en dan zou ik graag een keertje samen met Danielle willen langskomen. Het heeft geen haast en zo te lezen is er altijd veel animo  :D. Eind april gaan we de schuur/veranda plaatsen. Daarna wil ik heel graag wat inspiratie gaan opdoen bij jouw HT en hopelijk ook bij die van Jan om zelf te beginnen met de garage om te toveren.
Lijkt me heel gezellig. Animo is er inderdaad genoeg en eind april is het zo ;)

Die LNB's moet ik ook nog steeds van de rail afhalen wat ik echt moet gaan doen. Het scheelt 16 kabeltjes naar binnen  :D
:D Ook dat heeft geen haast. De satellietset staat volgend jaar pas op het programma ;)

Mijn hemel, wat een kast zeg  :o
Yep! Maar wel een mooie kast ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober  2, 2010, 10:04:45
Man man wat een pracht sub en die ruimte!  :inlove: :worship:

Ik kan me in de verste verte niet eens voorstellen hoe zo'n sub ervaren word. Als ik al lees dat het laag er gewoon IS dan moet dat echt een hele ervaring zijn!  8)

Heel veel plezier ermee (niet alleen de sub, maar de hele HT natuurlijk), maar dat zijn natuurlijk onnodige woorden ;)
Bedankt Martijn! De ervaring is heel moeilijk te beschrijven. Maar dat het genieten is... Absoluut!
Showcase - Topic

Sol

Dat ziet er serieus erg goed uit, Philip! Boom shake the room! :headbanging:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: MG76 op oktober  2, 2010, 10:15:09
Zo wat een gaaf ding, mooi om te zien dat het meteen allemaal zo professioneel geplaatst wordt!
Een professionele plaatsing is echt noodzakelijk om het maximale eruit te halen. Ik zou wel een eind gekomen zijn, maar niet zoals het nu is gebeurd. En de setting voor een volle ruimte had ik zonder de 5 meetmicrofoons helemaal nooit voor elkaar gekregen...

Citaat van: MG76 op oktober  2, 2010, 10:15:09
Zo op het zicht lijkt hij ongeveeer net zo groot als mijn sub. Je hebt hem redelijk dichtbij de stoelen aan de zijkant staan, maar "wijst" dan wel richting scherm. Scheelde dat dan veel van naar welke richting je hem hebt wijzen? Omdat ik hem zo ongeveer op elke richting heb zien staan.....
De sub staat in het midden van de ruimte en de woofer wijst naar de stoelen. Of het uitmaakt welke kant de woofer uitwijst weet ik niet, maar de aansluitingen zouden anders zichtbaar zijn.

Tussen de fronts had een mooie curve opgeleverd, maar dan is er veel EQ nodig. Op de huidige plaats is de curve iets moeilijker goed te krijgen, maar heb je weer minder EQ nodig. Wat precies het beste is weet ik niet. Het klinkt prima zo en het scheelt me weer nieuwe (langere) kabels :D
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Volgens mij zou de sub in beeld komen als-ie tussen de fronts zou staan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: mimic op oktober  2, 2010, 15:34:59
Wat een monster! Gefeliciteerd!

Los daarvan vind k het erg mooi hoe jij de ruimte zo "clean" hebt kunnen houden visueel. Er staat toch niet voor een geringe hoeveelheid spulletjes!
Bedankt! Geen idee eigenlijk. Nu je het zegt... De apparatuur achteraan helpt waarschijnlijk. Wellicht ook de kleurstelling. Is niet echt bewust zo gekozen. Ik kan eerlijk gezegd weinig anders, want het staat inderdaad best vol.

Citaat van: celerontje op oktober  2, 2010, 15:40:38
Da's zeker knap inderdaad, je kan nog net langs ''het monster'' lopen. ;D
Dat valt best mee, maar dat zie je volgende week wel... ;)

Citaat van: mimic op oktober  2, 2010, 15:34:59
Eneh ( wellicht lees ik er overheen ) hoe klinkt ie?
Heb nog niet zo veel kunnen luisteren als ik zou willen (de tuin vroeg ook om aandacht ;)), maar wat we hebben gehoord is erg mooi. De integratie met de fronts in stereo en met alle speakers in surround is erg goed. Hoe Bjorn het weer voor elkaar gekregen heeft weet ik niet, maar met ogen dicht kan je de sub niet aanwijzen. Alleen met sommige nummers is de druk in mijn rechteroor iets hoger, maar dat zijn uitzonderingen.

Ik ga nog veel meer luisteren, want ik heb genoeg materiaal. Alleen de tijd nog... :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Nooff op oktober  2, 2010, 15:38:03
Schitterend Philip! Nu maar hopen dat de films ook weer beter gaan worden  :D  :D Je hebt in ieder geval een prachtige ruimte met hele mooie apparatuur. Genieten nu!  8)
Dat is wel te hopen :D

Bedankt Nooff! Ga ik zeker doen!!
Showcase - Topic

Madhouse

Zo, eindelijk je HT weer uit gekomen  :D

Erg indrukwekkend Philip! Een DD12 heb ik al eens gehoord maar dit zal de overteffende trap worden. Ben heel benieuwd volgende week!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Mario D

Gefeliciteerd hoor philip, een natte droom van vele HT'ers denk ik.  :smile:  ;)

Het kan niet anders dan een enorme upgarde zijn dan de 25-31.  :worship:

HTip

Citaat van: RonG op oktober  2, 2010, 16:44:26
:o :o

Ik heb met doek gestemd vind ik persoonlijk mooier.
Met doek oogt inderdaad rustiger, maar ik vind het zonder mooier klinken. En zonder ziet toch wel mooi uit met de fluwelen afwerking van de voorkant.

Citaat van: RonG op oktober  2, 2010, 16:44:26
Weet niet waar je van bent maar zou met plezier wel eens komen luisteren cq kijken. Heb verder dan mijn eigen HT nog geen ander gezien.
Denk niet ver van jou, want ik woon net over de grens van Maastricht ;)

Jouw ruimte is ook erg mooi. Gezellige bar erbij. Erg goed :thumbs-up: Ik kan me dus voorstellen dat je geen andere HT hoeft te zien :D Bar wil ik ook nog een keer gaan doen, maar dat is iets voor later...

Ik zal je op de lijst erbij zetten. Moet echt tickets gaan verloten :D De vraag is veel groter dan het mogelijke aanbod :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sol op oktober  2, 2010, 17:00:19
Dat ziet er serieus erg goed uit, Philip! Boom shake the room! :headbanging:
Bedankt Sven! Shaken doet het zeker, alleen niet the room. Ik hou het bij ingewanden en broekspijpen :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op oktober  2, 2010, 17:08:54
Volgens mij zou de sub in beeld komen als-ie tussen de fronts zou staan.
Zal niet veel schelen want de schermrand is ook best breed, maar ik denk dat je gelijk hebt...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  2, 2010, 17:18:09
Zo, eindelijk je HT weer uit gekomen  :D
Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar ik ben vandaag nog niet in de HT geweest :o De tuin vroeg aandacht en we hebben tussen de buien door ook nog gewandeld. Moet de conditie op peil houden ;)

Citaat van: Madhouse op oktober  2, 2010, 17:18:09
Erg indrukwekkend Philip! Een DD12 heb ik al eens gehoord maar dit zal de overteffende trap worden. Ben heel benieuwd volgende week!  ;)
Ben benieuwd of je dan verschil hoort met de DD12 en of je je nog de SVS kan herinneren. Ik wil overigs de DD18 niet meer verplaatsen. Hij staat nu perfect op de centimeter (Bjorn wilde de timing helemaal goed hebben) en ik ben bang dat bij verplaatsing ik dit deel teniet doe.

Neem maar van mij aan dat het verschil hoorbaar is :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: kalimero op oktober  2, 2010, 17:24:37
Gefeliciteerd hoor philip, een natte droom van vele HT'ers denk ik.  :smile:  ;)

Het kan niet anders dan een enorme upgarde zijn dan de 25-31.  :worship:

Bedankt Mario! Jij hebt ook de nodige subs na de 25-31 gehad, dus je weet dat ie erg goed was. Maar de DD18 is een klasse apart :D
Showcase - Topic

Marsh

Ik ben benieuwd of ik m kan vergelijken met mijn BK XXLS 400  ;D
Ben zwaar benieuwd naar de afstelling! Daar kan ik nog wat van leren denk ik.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

CoSo

HTip

Citaat van: Marsh op oktober  2, 2010, 17:40:09
Ik ben benieuwd of ik m kan vergelijken met mijn BK XXLS 400  ;D
Ben zwaar benieuwd naar de afstelling! Daar kan ik nog wat van leren denk ik.
Dat is toch ook geen kleintje ;) De afstelling van de DD-series is een vak apart. Het is niet een kwestie van een paar knopjes draaien en klaar. Het is echt iets voor de profs. Ik heb het vorig jaar geprobeerd met de SMS-1, maar was iets doorgeslagen in de EQ :D
Showcase - Topic