Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Bedankt allemaal! Ik krijg er rode wangetjes van :wub:

Het is zeker een genot om in onze eigen bioscoopje te genieten van een film of van een mooi stuk muziek. Ik heb het al vaker gezegd, maar dat we het ook bijna allemaal zelf hebben gerealiseerd is toch wel erg gaaf!

De HT hebben we geleidelijk opgebouwd en verfijnd. Alleen de akoestiek moest wel direct worden aangepakt en dat heeft het langste geduurd. De eerste keer film was een heerlijk gevoel en dat is het nu weer :wub:

De speakers kon ik overigens op dezelfde plek terugplaatsen. De deur kan dus normaal open. De toegang zou anders wel erg krap zijn geworden ;)

Gisteren tijdens het luisteren heb ik ook nog geconcludeerd dat de afstelling van de speakers (gewichtjes op de passieve membranen) waarschijnlijk nog winst kan opleveren.

En dan resteert nog wat de Nespa voor effect hierop gaat hebben... :unsure:

P.S. De 7000e post :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: treky22 op september 20, 2010, 09:15:18
Veel werk wat je niet ziet, maar zeker wel hoort.
Citaat van: Davey op september 20, 2010, 10:10:58
Ook leuk om te lezen dat je echt resultaat hebt geboekt met al de bouwsels.
Dat vind ik het mooie van het ontwerp van Toine. Het doet zijn werk, maar wel onzichtbaar. Op zich is het een mooi bouwwerk geworden, maar het oogt rustiger met de gordijnen ervoor.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: treky22 op september 20, 2010, 09:15:18
Met de doeken op de speakers is het op het eerste gezicht rustiger.
Citaat van: Madhouse op september 20, 2010, 13:58:59
Ik zou idd ook de frontjes voor je speakers laten zitten, ziet er veel mooier en rustiger uit zo. Maargoed als het licht uit is zie je er toch weinig.
Citaat van: Maximus_Aurelius op september 20, 2010, 14:29:02
Persoonlijk vind ik dus bij ALR note luidsprekers zonder doek rustiger en tevens ook mooier :D Komt ook omdat ze top zijn afgewerkt met een soort velours stof. Je zult dit ontzettend moeilijk zien omdat het een donkere ruimte is en hij heeft zwarte luidsprekers.De doeken valt gelijk het oog op omdat er iets naar voren steekt/hangt. Maar dit is persoonlijk.
Zelf heb ik bij mijn Note luidsprekers ook de doek verwijderd. Moet wel zeggen dat het mooier afsteekt omdat ik geen zwarte luidspreker heb maar kersenhout heb.
Soms kan ik me indenken dat men de doek ervoor wilt houden want er zijn luidsprekers die zijn zonder doek niet om aan te zien  ;D

Ik zal nog een vergelijkingsfoto maken. De klank zal uiteindelijk de keuze bepalen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar zonder doek, want ik vind dat mooier, ondanks dat het iets minder rustig uitziet. Stiekem hoop ik dat de geluidstest mijn voorkeur ondersteunt :music:

Het zitvlak van de stoelen zitten nu ook vast? Dus ik glij niet meer van de stoel af de volgende keer  ;D
:D Yep!
Showcase - Topic

HTip

Nog 2 weekjes en dan is het eindelijk DD18 geweld!
Citaat van: Jean Sibelius op september 20, 2010, 19:58:36
De komst van de DD-18 wordt de kroon op al je werk! :worship:
Nog 9 dagen en dan weet ik wat jij (Jan) allang weet. Hoe goed de DD18 écht is!

Citaat van: Davey op september 21, 2010, 12:05:38
Met die DD18 mag je wel een dempend materiaal tussen je drie filmblikken doen. Die rammelen anders de ruimte uit  :D
:D Die lijm ik gewoon vast aan het podium :D

Als de DD18 dat zou doen, dan is er iets niet goed afgesteld. Maar ik zal het in de test meenemen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: cinebasement op september 21, 2010, 13:09:05
En nu een bar erbij?  ;D
Gaan we zeker doen, alleen niet op korte termijn. Misschien iets voor volgend jaar. Kan ook pas 2012 worden :unsure:

Eerst de bovenverdieping en daar ben ik ook wel even mee bezig... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op september 21, 2010, 20:23:11
Voor een volgende upgrade heb ik nog wel een tip.
Het begint en eindigt met een "O", maar alleen eentje van TUC via W & W.
Gratis in je eigen HT te beluisteren en gebracht door het koffiedrinkteam  :coffee:

Maar ga eerst maar lekker genieten van je verbeteringen en DD  ;)

Citaat van: The Vampire op september 22, 2010, 17:54:12
ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hij een Oppo Tuc zou moeten nemen ipv een gewone Oppo

We gaan absoluut eerst lekker genieten. Of en wanneer een Oppo, en welke versie, gaat komen weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het kan na een demo snel gaan... :P
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Geert1962 op september 22, 2010, 19:56:39
In plaats van de jaarlijkse HTForum barbeque moeten we misschien maar eens met z'n allen naar de kelder van HTip. In plaats van etenswaren neemt dan eenieder zijn eigen film mee.  ;D
Citaat van: celerontje op september 22, 2010, 20:00:07
Alsjeblieft niet, wordt een krappe en hete boel! ;D
Citaat van: Geert1962 op september 22, 2010, 20:09:45
Je weet niet wat een eventueel volgende verbouwing gaat brengen  ;D

:D Heb naast mijzelf "slechts" plaats voor 4 anderen, dus met z'n allen zou erg lang duren voordat iedereen een demo heeft gehad :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: MG76 op september 22, 2010, 20:24:31
Ik heb dit topic denk ik toch wel zo ongeveer helemaal doorgelezen in meerdere sessies (in 1x was iets teveel van het goede  ;D), maar moet zeggen dat dit toch ook wel 1 van de mooiste hier op het forum is, echt heel mooi gedaan!

Net als een aantal andere HT's hier heb ik ook door deze weer veel inspiratie op gedaan, bedankt daarvoor  :clapping: !

Mijn topic is wat uit zijn voegen gegroeid en ik kan me voorstellen dat je een paar dagen nodig hebt... Ik moet de inhoudsopgave nog bijwerken, maar daar ben ik wel even mee bezig ;)

Bedankt voor het compliment! Leuk om te lezen dat je inspiratie haalt uit mijn ideëen :thumbs-up: Ik heb op mijn beurt ook veel inspiratie gehaald uit andere HT's hier op het forum. Dat is ook het leuke van dit forum, dat iedereen kan leren van de ervaringen van anderen :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op september 22, 2010, 21:21:59
En dan resteert nog wat de Nespa voor effect hierop gaat hebben... :unsure:
Uiteraard een veel groter effect dan Toine's maatregelen... (in je zoetste dromen :P )
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op september 22, 2010, 21:29:36
Uiteraard een veel groter effect dan Toine's maatregelen... (in je zoetste dromen :P )
Als je de reviews moet geloven is het effect zeker groter dan je zou denken. Dit weekend mag ik het gaan proberen :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Maar verwacht geen magie, ook al doe je Harry Potter in dat ding! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Ik zou nog een foto maken van de speakers zonder doek. Ter vergelijk...

Wat vinden jullie?

Daarnaast hadden jullie nog een foto van het plankje tegoed

Showcase - Topic

Robbert54

ik vind met mooier. staat imho wat strakker, schoner, slicker hoe je het ook wilt noemen wat staat er trouwens op je speakers? of hoort dat bij de speaker?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

treky22

Volgens mij zijn het beeldjes van LOTR.

En nu ik de foto's zo zie, vind ik met covers er toch wel mooier uitzien.

Wat een ruimte zeg  :blink:
Heb het al eens mogen aanschouwen bij de aankoop van m'n beamer, maar het wordt er alleen maar beter op  :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Het zijn inderdaad beeldjes van de LOTR, maar niet Gandalf. Het zijn de Argonaths die de toegang tot de HT bewaken ;)

Misschien moet ik toch maar een poll opzetten... :unsure:
Showcase - Topic

Madhouse

Ik heb voor met doek gestemd al ziet het er zonder ook niet verkeerd uit!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

advr

ik heb gestemd op zonder doek... maar het doet er niet veel toe. 8)

de ruimte is echt geweldig!! :baaa: :baaa:

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

yoho

ik heb "zonder doek" gestemd.

Mooie ruimte, ik vind het totaalbeeld in ieder geval zeer geslaagd.

Jammer dat ik geen dedicated kamer over heb. Ik moet het doen met de living  ;)
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

djaxx

Zonder doek vind ik mooier, altijd eigenlijk. Maar hapt ie niet veel meer stof zonder? Die dingen worden toch met een reden gemaakt?

high-q

Geweldig HT en mooi werk geleverd!!
Je foto's doen de topic naam echt eer aan. Welke HTforummer wil dit nou niet?  :blink:

Ik zeg MET gordijnen en ZONDER doek :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Robbert54

Citaat van: HTip op september 23, 2010, 06:08:35
Het zijn inderdaad beeldjes van de LOTR, maar niet Gandalf. Het zijn de Argonaths die de toegang tot de HT bewaken ;)

Misschien moet ik toch maar een poll opzetten... :unsure:
Dat is absoluut "not done"  :P zo'n prachtige ht, dan moet je niet wat op de speakers gaan zetten, vind ik zonde van het aanzicht. No offence

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Joris1971

Citaat van: The Vampire op september 23, 2010, 14:34:34
Dat is absoluut "not done"  :P zo'n prachtige ht, dan moet je niet wat op de speakers gaan zetten, vind ik zonde van het aanzicht. No offence

mee eens, je ziet wel meer mensen die allerlei zooi op hun luidsprekers zetten! Gewoon NOT DONE