Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

hoekie

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

treky22

Het ziet er weer geweldig, en zeeeeeeer indrukwekkend uit.
Veel werk wat je niet ziet, maar zeker wel hoort.

Dat wordt weer genieten voor jullie 2  :music:

Met de frontjes op de speakers is het op het eerste gezicht rustiger.
Nu is het wachten op het sub-geweld, de DD-18 :headbanging:

Perfect, much respect  :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Davey

Citaat van: HTip op september 19, 2010, 22:57:01
We hebben vooraf aan de film ook nog muziek (in stereo zonder sub) geluisterd, want we waren toch wel erg benieuwd of de wand zijn werk doet. We hebben onze bekende CD's in de speler gehad, waarvan we precies weten waar de probleemgebieden lagen. Wat een verschil :o Waar voorheen nog de bas écht aanwezig was en "boomy" was die nu strak, droog en snel. Doordat er geen reflectie is van die lage is tonen komen ook stemmen en instrumenten beter uit. Weer dingen gehoord die voor ons nieuw zijn. Kortom... We zijn erg tevreden :music:

Toen was het tijd voor surroundmuziek, waarbij de sub wel meedoet. Eerste wat opvalt is het ontbreken van de SMS. Omdat volume en fase electronisch geregeld werden, moest ik nogal wat veranderen, maar uiteindelijk klonk het weer best goed. De EQ was natuurlijk afwezig, maar toch. Toen de timing van de speakers nog aangepast en nu is de surroundbubble weer helemaal top! Ook nu valt weer op dat de rust in het laag veel groter is en daardoor de muziek natuurlijker klinkt.

Van al die instellingen profiteert een film natuurlijk ook en dat was weer als vanouds, maar dan beter. Heerlijk gewoon om na bijna 4 maanden weer in de HT kunnen genieten en dat het eindresultaat helemaal naar wens is. Kan bijna niet wachten tot 1 oktober, want ik weet nu dat de DD18 gewoon een super upgrade gaat zijn!!

Hulde en respect  :worship:. Je hebt het viusueel werkelijk fantastisch geïntergreerd en het nog mooier gemaakt dan dat het al was. Ook leuk om te lezen dat je echt resultaat hebt geboekt met al de bouwsels. Veel plezier in je "nieuwe" HT  ;)

Madhouse

Wat is het weer mooi geworden zeg! Ik zou idd ook de frontjes voor je speakers laten zitten, ziet er veel mooier en rustiger uit zo. Maargoed als het licht uit is zie je er toch weinig. Nog 2 weekjes en dan is het eindelijk DD18 geweld!

Het zitvlak van de stoelen zitten nu ook vast? Dus ik glij niet meer van de stoel af de volgende keer  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: treky22 op september 20, 2010, 09:15:18
Het ziet er weer geweldig, en zeeeeeeer indrukwekkend uit.
Veel werk wat je niet ziet, maar zeker wel hoort.

Dat wordt weer genieten voor jullie 2  :music:

Met de doeken op de speakers is het op het eerste gezicht rustiger.

Perfect, much respect  :worship:

Persoonlijk vind ik dus bij ALR note luidsprekers zonder doek rustiger en tevens ook mooier :D Komt ook omdat ze top zijn afgewerkt met een soort velours stof. Je zult dit ontzettend moeilijk zien omdat het een donkere ruimte is en hij heeft zwarte luidsprekers.De doeken valt gelijk het oog op omdat er iets naar voren steekt/hangt. Maar dit is persoonlijk.
Zelf heb ik bij mijn Note luidsprekers ook de doek verwijderd. Moet wel zeggen dat het mooier afsteekt omdat ik geen zwarte luidspreker heb maar kersenhout heb.
Soms kan ik me indenken dat men de doek ervoor wilt houden want er zijn luidsprekers die zijn zonder doek niet om aan te zien  ;D

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

eddy135

Citaat van: Blue-Eyes op september 20, 2010, 08:38:43
Het is NOOIT klaar :D :D

Dat was ook mijn eerste gedachte..
Maar kijkend naar deze fantastische ruimte, zou ik zo 1-2-3 geen verbetering kunnen noemen; hoewel beeld en geluid natuurlijk ALTIJD beter kunnen... ;)
In ieder geval weer een mooi stuk werk geleverd.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martijnst1990

Wauw!  8)

Echt heel erg mooi, wat moet dat genieten zijn zeg, in je eigen HT een film op mogen zetten of heerlijk laid back een cd luisteren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Jean Sibelius

Mooi Philip 8)! De komst van de DD-18 wordt de kroon op al je werk! :worship:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Bedankt allemaal voor de mooie woorden :wub:
Ik was gisteren laat thuis en vandaag ben ik de hele dag weg, maar ik ben jullie niet vergeten :D

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op september 20, 2010, 19:58:36
Mooi Philip 8)! De komst van de DD-18 wordt de kroon op al je werk! :worship:

Met die DD18 mag je wel een dempend materiaal tussen je drie filmblikken doen. Die rammelen anders de ruimte uit  :D

CoSo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snowmaster

Voor een volgende upgrade heb ik nog wel een tip.
Het begint en eindigt met een "O", maar alleen eentje van TUC via W & W.
Gratis in je eigen HT te beluisteren en gebracht door het koffiedrinkteam  :coffee:

Maar ga eerst maar lekker genieten van je verbeteringen en DD  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Mwah, best redelijk setje en dito ruimte  8).

Prachtig hoor!!!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op september 21, 2010, 20:23:11
Voor een volgende upgrade heb ik nog wel een tip.
Het begint en eindigt met een "O", maar alleen eentje van TUC via W & W.
Gratis in je eigen HT te beluisteren en gebracht door het koffiedrinkteam  :coffee:

Maar ga eerst maar lekker genieten van je verbeteringen en DD  ;)

ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hij een Oppo Tuc zou moeten nemen ipv een gewone Oppo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Geert

In plaats van de jaarlijkse HTForum barbeque moeten we misschien maar eens met z'n allen naar de kelder van HTip. In plaats van etenswaren neemt dan eenieder zijn eigen film mee.  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Geert

Citaat van: celerontje op september 22, 2010, 20:00:07
Alsjeblieft niet, wordt een krappe en hete boel! ;D

Je weet niet wat een eventueel volgende verbouwing gaat brengen  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

MG76

Ik heb dit topic denk ik toch wel zo ongeveer helemaal doorgelezen in meerdere sessies (in 1x was iets teveel van het goede  ;D), maar moet zeggen dat dit toch ook wel 1 van de mooiste hier op het forum is, echt heel mooi gedaan!

Net als een aantal andere HT's hier heb ik ook door deze weer veel inspiratie op gedaan, bedankt daarvoor  :clapping: !

HTip

Het is NOOIT klaar :D :D
Citaat van: eddy135 op september 20, 2010, 16:34:21
Dat was ook mijn eerste gedachte..
Maar kijkend naar deze fantastische ruimte, zou ik zo 1-2-3 geen verbetering kunnen noemen; hoewel beeld en geluid natuurlijk ALTIJD beter kunnen... ;)
:D :D  Dat heb ik vaker gehoord, maar daarop blijf ik HTip (HT in progress) :D :D

Wat ga je nu doen? :P
Eerst heel erg genieten. De laatste puntjes op de i zetten en dan laat ik de HT voor wat die is. Het bouwen is erg leuk geweest en misschien wel stiekem een deel van de hobby, maar daar komt een keer een eind aan ;)

Verbouwen gaat wel door, maar niet aan de HT. Nu is de bovenverdieping aan de beurt. We wonen hier nu 6 jaar en daar is nog niets aan gebeurd...

Maar top, en een strakke planning. Komt goed uit ;)
:D Ik heb het afgestemd op jouw komst naar het zuiden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive