Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op september  3, 2010, 13:10:01
Op zich dus wel interesant om ze 1 op 1 te vergelijken. Tillen is geen probleem hoor. We moeten maar even kijken hoe het gaat lopen...

Is goed. Als het te combineren is, dan kijken we tegen die tijd wel hoe we het doen. Gaat dan natuurlijk wel een deel van de M&G verloren aan de test en het opbouwen van de subs, maar dat is dan voor een goed doel. Vorige keer hebben we geen programma gevolgd en het op zijn beloop gelaten. Dat lijkt me in dit geval niet verstandig...

Citaat van: celerontje op september  3, 2010, 13:10:58
Ik zou het niet doen, zonder EQ is het toch appels met peren vergelijken!

Zonder SMS zal het best goed klinken. Veel EQ was niet nodig. Het instellen van de fase en polariteit zal wat lastig zijn, omdat de fase op SVS van 0-180 graden is in te stellen i.t.t. de SMS die van 0-360 graden kon.

En trouwens, veel gebruikers van een SVS hebben niet eens een EQ ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: HTip op september  3, 2010, 14:37:00
Is goed. Als het te combineren is, dan kijken we tegen die tijd wel hoe we het doen. Gaat dan natuurlijk wel een deel van de M&G verloren aan de test en het opbouwen van de subs, maar dat is dan voor een goed doel. Vorige keer hebben we geen programma gevolgd en het op zijn beloop gelaten. Dat lijkt me in dit geval niet verstandig...

We kijken wel. Als het het toelaat dan is het leuk, anders gewoon genieten van de DD18  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Lex Groningen

Wanneer heb je eigenlijk een M&G, Philip? Niet dat ik mezelf wil uitnodigen, maar lijkt me erg fijn om eens een keer bij je langs te komen. Heb namelijk zelf ook leuke plannen om volgend jaar wat met HT te gaan doen. Op stereo gebied heb ik het zelf nu leuk voor elkaar, maar een leuke sound bij het kijken van film begint me meer en meer te interesseren.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

We moeten een apart topic openen: Htips M&G inschrijving.

Wordt een beetje topic vervuiling zo. Ik wacht wel op de invitation ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Lijkt me duidelijk.. we zien wel wie er uitgenodigd worden....
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Alex Groningen op september  3, 2010, 17:59:09
Wanneer heb je eigenlijk een M&G, Philip? Niet dat ik mezelf wil uitnodigen, maar lijkt me erg fijn om eens een keer bij je langs te komen. Heb namelijk zelf ook leuke plannen om volgend jaar wat met HT te gaan doen. Op stereo gebied heb ik het zelf nu leuk voor elkaar, maar een leuke sound bij het kijken van film begint me meer en meer te interesseren.
Denk zo ergens in oktober/november. Zoals al eerder een keer gezegd (is wel lang geleden ;)) ben je zeker welkom. Leuk dat je plannen hebt voor een HT. Jouw stereoset is zeker van een hoog niveau :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik vind het erg leuk dat zoveel forumleden interesse hebben om mijn HT te beleven. Vind het ook leuk om mijn HT te laten beleven, dus dat is een match. Ik heb 5 stoelen, dus 4 plaatsen voor een M&G. Maar volgens mij is er genoeg belangstelling voor 3 M&G's :o

Overigens heb ik vandaag weer een stap gemaakt zodat een M&G ook kán plaatsvinden ;)

De "kast" is bijna klaar. We hebben flink doorgewerkt en als het zo doorgaat is zondag misschien de projectiewand klaar. Morgen moeten we naar een bruiloft, dus zal niet veel gebeuren in de HT.

Foto's volgen...
Showcase - Topic

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Lex Groningen

Citaat van: HTip op september  3, 2010, 23:17:53
Denk zo ergens in oktober/november. Zoals al eerder een keer gezegd (is wel lang geleden ;)) ben je zeker welkom. Leuk dat je plannen hebt voor een HT. Jouw stereoset is zeker van een hoog niveau :music:

Klopt dat je het een keer eerder hebt gezegd, anders had ik het ook niet gevraagd ;). Maar november zou mij persoonlijk goed uitkomen, omdat ik het de komende weken erg druk heb met mijn werk en nieuwe studie. Maar ik stuur binnenkort wel even een PM.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Maximus_Aurelius

Het schiet nu toch best al een eindje op of heb ik het mis ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Etiennevh op september  3, 2010, 23:40:27
Keep up the good work! Een fijne dag morgen!
Thanks! Bruiloft was erg gezellig en gisteravond de rest van Flash Forward gezien, dus de zaterdag was daarmee om ;)

Citaat van: Alex Groningen op september  4, 2010, 10:17:08
Klopt dat je het een keer eerder hebt gezegd, anders had ik het ook niet gevraagd ;). Maar november zou mij persoonlijk goed uitkomen, omdat ik het de komende weken erg druk heb met mijn werk en nieuwe studie. Maar ik stuur binnenkort wel even een PM.
Is goed. Zou best kunnen dat er een M&G in oktober én november komt :unsure:

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  4, 2010, 20:10:16
Het schiet nu toch best al een eindje op of heb ik het mis ;)
Nee hoor, je hebt het niet mis :D Ik zit redelijk op schema...
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Klopt! Daar ben ik nog mee bezig. Heb best wat foto's gemaakt en dat kost ook tijd... :-X
Showcase - Topic

Robbert54

geduld is een schone zaak :angel: ben wel erg benieuwd moet ik zeggen, bij mij gaat de bouw binnenkort ook eindelijk van start (hoop ik) vind het toch altijd weer leuk en spannend om te doen,

lijkt me een geweldig gevoel wanneer je weet dat je zelf zoveel aan je eigen HT hebt gedaan, diep respect :worship:

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op september  5, 2010, 20:43:37
geduld is een schone zaak :angel: ben wel erg benieuwd moet ik zeggen, bij mij gaat de bouw binnenkort ook eindelijk van start (hoop ik) vind het toch altijd weer leuk en spannend om te doen,

lijkt me een geweldig gevoel wanneer je weet dat je zelf zoveel aan je eigen HT hebt gedaan, diep respect :worship:
Dank (weer) voor de lovende woorden. Jouw meubel wordt ook een leuk projectje. Het zelf bouwen geeft inderdaad veel voldoening. Duurt wel veel langer, maar ja, we wonen hier toch nog even...

Nog even geduld en dan komen de foto's ;)
Showcase - Topic

HTip

Zoals gezegd veel gedaan dit weekend. Het was iets teveel om de hele wand af te krijgen, maar we zijn een flink eind gekomen. De absorbers zijn beter gebouwd dan de vorige keer, want ik heb nu afstandshouders geplaatst zodat de steenwolplaten precies staan en ook niet naar voren of achteren kunnen bewegen.

En hier zien dan de beloofde foto's :lookaround:

"Kastje" vullen met steenwol

"Kastje" afsluiten...

"Kastje" dicht

Steenwolplaten plaatsen

Alle steenwol op zijn plaats

1e membraan

Deze week wordt weer druk op het werk met veel avonduren, dus afronden van de wand (met verven) zal volgend weekend gebeuren...
Showcase - Topic

celerontje

Mooi, kijk aan!

Maar zulke kleine fotootjes kunnen echt niet, maak er dan tumbnails van die naar grotere foto's linken, want ook al zijn het ''tussenfoto's'', je ziet er weinig op. ;)

blue-eyes

Respect voor je werk en geduld dat je hebt. Man, wat ben je lang bezig, dat zou mij niet lukken!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 21:58:17
Respect voor je werk en geduld dat je hebt. Man, wat ben je lang bezig, dat zou mij niet lukken!
Bedankt! Moet zeker geduld hebben en het kost heel veel werk, maar het eindresultaat is het helemaal waard.

Trouwens, het geduld wat jij hebt met de Pronto is ook niet voor iedereen weggelegd ;) Ik heb ook veel tijd in mijn AB zitten, maar wat jullie nu met de Pronto aan het doen zijn is erg gaaf :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op september  5, 2010, 21:57:31
Mooi, kijk aan!

Maar zulke kleine fotootjes kunnen echt niet, maak er dan tumbnails van die naar grotere foto's linken, want ook al zijn het ''tussenfoto's'', je ziet er weinig op. ;)

Het zijn erg veel foto's en dat zou teveel ruimte innemen in de post. Ik wil ze best op 800x600 posten, maar dan moet er veel gescrolled worden ;)
Showcase - Topic

skoebiedoe

respect dude.... O0

nee echt waar heel goed bezig.

Robbert54

ongelofelijk.. gewoon jammer dat je er straks bijna niks meer van ziet :nopompom: :D

Woonkamer HT
Stereo