Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

Citaat van: eddy135 op juli 11, 2010, 13:00:49
Dat wordt wel nummertjes trekken... ;) ;D

Dat is toch meer iets voor een dark room?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

skoebiedoe

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

celerontje

Citaat van: The Vampire op juli 11, 2010, 14:03:17
kaartjes kunt u reserveren bij [email protected]

met de speciale couponcode: IKBENEENHTFREAK krijgt u 5euro korting op de toegangsprijs.
ROTFLOL :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

treky22

Citaat van: The Vampire op juli 11, 2010, 14:03:17
kaartjes kunt u reserveren bij [email protected]

met de speciale couponcode: IKBENEENHTFREAK krijgt u 5euro korting op de toegangsprijs.

Hopen dat het een grote email-box is.
Want anders zal ie vlug vol zijn hahaa  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nahpets

Citaat van: Xander32 op juli 11, 2010, 17:33:06
Daar ervaring mee joh?

:) Sander.

Ja, daar hebben we elkaar voor de eerste keer 'ontmoet', toch?

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

etienne v

Altijd erg aangenaam om de vorderingen van jouw ht te volgen .

Citaat van: HTip op juli 10, 2010, 20:35:45

Jean Sibelius had mij een goede tip gegeven om de afstand tussen de latten te vergrendelen. Werkt super! :thumbs-up:

Gaat zo'n extra lat geen invloed hebben op de doelfrequentie van de helmholtzabsorber ? Je wijzigt dan toch het totaal aantal mm² van de zgn. 'port' ?

Xander32

Citaat van: Nahpets op juli 11, 2010, 18:38:41
Ja, daar hebben we elkaar voor de eerste keer 'ontmoet', toch?

:D

Dacht je al ergens van te kennen :blush:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Voordat mijn topic volledig ontspoort :D

Citaat van: Jean Sibelius op juli 11, 2010, 11:04:40
Graag gedaan :). Mooi dat er weer fysieke voortgang is in de ruimte. De komst van je DD-18 is een mooie stok achter de deur ;)

Bouw ze met dit warme weer!
De komst van de DD18 is inderdaad een mooie stimulans om zo snel mogelijk de ruimte klaar te hebben. Vandaag weer behoorlijk wat voortgang gemaakt. Andere tafeltje is ook klaar en verankerd aan de muur. De andere basstrap heb ik ook voorzien van de afstandslatjes.

Last but not least, ik moest ook nog een inkeping maken voor de leidingen. Best imposant die 2 basstraps 8)

Citaat van: etienne v op juli 11, 2010, 19:02:09
Altijd erg aangenaam om de vorderingen van jouw ht te volgen .

Gaat zo'n extra lat geen invloed hebben op de doelfrequentie van de helmholtzabsorber ? Je wijzigt dan toch het totaal aantal mm² van de zgn. 'port' ?
Dank je! Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik dacht dat de dikte van de lat, de opening tussen de latten en het volume van de kast de werking van de absorber bepaalde. Maar misschien kan Toine hier een antwoord op geven als hij dit leest.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op juli 11, 2010, 20:01:22
Last but not least, ik moest ook nog een inkeping maken voor de leidingen.
Hoe bedoel je precies?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Niet actief

Citaat van: etienne v op juli 11, 2010, 19:02:09Gaat zo'n extra lat geen invloed hebben op de doelfrequentie van de helmholtzabsorber ? Je wijzigt dan toch het totaal aantal mm² van de zgn. 'port' ?

Nee, de lat heeft enkel invloed op het effectieve frontale oppervlak van de basstrap. Immers, waar de lat zit kan geen luchtbeweging worden doorgegeven door de spleten.
Het gericht afdekken van een deel van de basstrap vermindert het rendement, maar niet de afstemming (mits de diepte een constante factor is). Nuttig als er teveel bass 'getrapt' wordt, zeg maar.
Zoiets lijkt me in deze ruimte overigens niet waarschijnlijk omdat er zoveel smalbandige laagenergie moet worden weggenomen, dat ik er op voorhand aan twijfelde of dat wel helemaal zal lukken. Er is evenwel een plan-B, alhoewel ik voor Philip van harte hoop dat het niet in werking hoeft te treden.

EDIT: En nee, het gaat bij een lattenabsorber niet om het aantal vierkante millimeters van de luchtspleet, maar enkel om 'ademend frontaal oppervlak'. Bij een echte Helmholzabsorber zou het inderdaad van invloed zijn op de afstemfrequentie, omdat het aantal gaten zelf - het perforatiepercentage - een van de bepalende parameters is voor de afstemming. Bij de lattenabsorber is het enkel de breedte van de luchtspleet die daar medebepalend voor is.

Robbert54

wat is plan B?? verhuizen en een nieuwe kelder?? ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Niet actief

etienne v

HTip

Citaat van: celerontje op juli 11, 2010, 20:05:05
Hoe bedoel je precies?

In de linkerbovenhoek lopen 2 verwarmingsleidingen

Daar heb ik voor de vorige projectiewand ook iets voor moeten verzinnen

Aangezien de basstrap tot bijna bovenaan en volledig tegen de muur komt, moest ik daar een inkeping voor  maken. Ik zal later nog een foto plaatsen van hoe dat uitziet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

HTip

Citaat van: ThingMan op juli 11, 2010, 23:47:48
Nee, de lat heeft enkel invloed op het effectieve frontale oppervlak van de basstrap. Immers, waar de lat zit kan geen luchtbeweging worden doorgegeven door de spleten.
Het gericht afdekken van een deel van de basstrap vermindert het rendement, maar niet de afstemming (mits de diepte een constante factor is). Nuttig als er teveel bass 'getrapt' wordt, zeg maar.
Zoiets lijkt me in deze ruimte overigens niet waarschijnlijk omdat er zoveel smalbandige laagenergie moet worden weggenomen, dat ik er op voorhand aan twijfelde of dat wel helemaal zal lukken. Er is evenwel een plan-B, alhoewel ik voor Philip van harte hoop dat het niet in werking hoeft te treden.

EDIT: En nee, het gaat bij een lattenabsorber niet om het aantal vierkante millimeters van de luchtspleet, maar enkel om 'ademend frontaal oppervlak'. Bij een echte Helmholzabsorber zou het inderdaad van invloed zijn op de afstemfrequentie, omdat het aantal gaten zelf - het perforatiepercentage - een van de bepalende parameters is voor de afstemming. Bij de lattenabsorber is het enkel de breedte van de luchtspleet die daar medebepalend voor is.
Bedankt voor de uitleg Toine. Ik hoop ook dat ik plan B niet nodig heb, want dat wordt lastig plaatsen ;)

Citaat van: The Vampire op juli 11, 2010, 23:57:21
wat is plan B?? verhuizen en een nieuwe kelder?? ???
:D Nee hoor, zo erg is het niet...

Citaat van: ThingMan op juli 12, 2010, 00:02:07
Heavy metal...  :pompom:
:clapping:

Citaat van: etienne v op juli 12, 2010, 11:27:35
Verbundplatten resonator ?

Klopt! En wel deze...

http://rpginc.com/products/modexplate/index.htm

Het is nog altijd een alternatief, maar ik hoop dat ik met de nieuwe projectiewand samen met het tunen van de poorten van de Notes en het EQ- en servosysteem van de DD18 dat ik het daarbij kan laten :unsure:
Showcase - Topic

Robbert54

ik hoop het voor je! en anders gewoon even een nieuwe kelder graven :yawnee:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Madhouse

Ziet er goed uit Philip! Je nieuwe DSLR doet ook goed zijn werk zo te zien  ;)

Eigenlijk moeten we weer Cloverfield gaan kijken tijdens een M&G om goed te kunnen beoordelen wat de vooruitgangen zijn, maar ik geloof dat we die met een andere film ook wel gaan merken. Sowieso moeten we een stukje van Avatar kijken (scene dat hij zijn draak moet vangen) en tegen die tijd is Iron Man 2 ook wel uit op BR...  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

wat denk je van de surround weergave bij S.H. :wub:

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik zal Saving Private Ryan en War of the Worlds wel meenemen! :devil: (zonet besteld bij Amazon.de)

HTip

Citaat van: addy op juli 11, 2010, 11:09:20
Dan had ik het toch goed ingeschat, het scherm kon echt wel breder.
Goede keus, lijkt mij zo.
Dank je. Dat had je dat inderdaad goed gezien. In het begin was het wel even wennen, maar nu willen we niet meer anders. Met de nieuwe projectiewand komen we zelfs nog 15cm dichterbij :o

Ik kijk naar een scherm van 2.80 M breed en zit er ongeveer 4.40 M vandaan, wel
full hd natuurlijk.
De belevenis is dan inderdaad erg hoog.

Dat is een groot scherm :o 4m40 is bij ons de kijkafstand vanaf de 2e rij, maar dan vinden we 260cm al best groot...

Is het zo dat je jouw room kunt bezoeken ?
Zou deze best eens willen zien.

Gr Ad.
Het lijkt er af en toe wel eens op dat ik opendagen organiseer of zoiets, maar de praktijk is anders ;) De ruimte is in principe voor privégebruik en ik organiseer wel eens een M&G voor forumvrienden, waar ik in ieder geval hier op het forum veel contact mee heb en/of reeds ontmoet heb. Begrijp me niet verkeerd, ik  wil gewoon niet de indruk wekken dat iedereen zomaar langs kan komen. Ik ben daar wat voorzichtig mee en ondanks dat ik veel van mijn ruimte laat zien ben ik wel gesteld op mijn privacy.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 12, 2010, 18:22:37
ik hoop het voor je! en anders gewoon even een nieuwe kelder graven :yawnee:

Goed idee! Kom je helpen :tongue2: :D

Citaat van: celerontje op juli 12, 2010, 18:23:07
Plan B is een duur geintje! :crazy:
Valt mee, als je bedenkt dat het hout voor de basstraps ook erg prijzig is. Maar als extra maatregel is het wel weer een investering...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op juli 12, 2010, 19:18:08
Ik ben daar wat voorzichtig mee en ondanks dat ik veel van mijn ruimte laat zien ben ik wel gesteld op mijn privacy.
Dat hoeft toch geen punt te zijn? Je kan rechtstreeks door de garagedeur de kelder in, dus jouw ''huishouden'' blijft netjes verborgen...

....
.......
...........

Tot ze moeten pissen! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D