Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: HTip op juni 25, 2010, 16:40:21
Gaan we zeker doen, maar als het te warm is, dan is klussen in de kelder écht een verademing :D

Dan weet ik al waar jij bent van het weekend  :D. Ik hoor al dat we de 30 graden gaan overschrijden van het weekend  :o. Ach, zijn de bandenwarmers in Valencia niet nodig van het weekend  :D

HTip

Ik zal proberen uit te leggen hoe de constructie werkt...

Om het ontwerp van de projectiewand te realiseren moeten de basstraps opgehangen worden. In het oorspronkelijke plan kwam een plank tegen de muur, waarop de basstraps werden geplaatst. Deze werden afzonderlijk vastgemaakt aan de zij- en achterwand. Echter toen wist ik nog niet hoe zwaar die bastraps gingen worden.

Nu weet ik dat dus wel en leek het idee van de plank aan de muur niet meer zo goed. In het nieuwe plan wordt de plank ondersteund door poten op de hoeken, maar dat kan slechts op 3 plaatsen, tegen de zijwand (voor en achter) en tegen de muur (achter). Aan de voorkant moet de poot bijna 10cm naar binnen worden geplaatst. Reden is dat er een laag steenwol voor komt. Waarschijnlijk komt er ook nog een poot op dezelfde afstand van de voorkant maar dan in het midden van de plank.

Een plaatje is duidelijker, maar in 3D is moeilijker dan ik dacht...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Davey op juni 25, 2010, 16:45:30
Dan weet ik al waar jij bent van het weekend  :D. Ik hoor al dat we de 30 graden gaan overschrijden van het weekend  :o. Ach, zijn de bandenwarmers in Valencia niet nodig van het weekend  :D
:D Ik zal inderdaad ook een deel van de tijd voor de buis zitten. Je bent F1-fan of je bent het niet :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Citaat van: HTip op juni 25, 2010, 16:40:21
Gaan we zeker doen, maar als het te warm is, dan is klussen in de kelder écht een verademing :D

Laat me raden, de airco vol open en heerlijk de verkoeling zoeken. ;)
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 25, 2010, 23:06:50

Dat hoeft niet eens. De kelder is heerlijk koel, in de winter zelfs iets té koel :D Zeker de HT, want daar kan geen zonlicht binnenkomen.
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: Alex Groningen op juni 25, 2010, 23:06:50

Hij zit ONDER de grond, net een mol....is koud daar hoor  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op juni 26, 2010, 15:16:49

;D

Had al zo'n vermoeden. ;)
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Snowmaster op juni 26, 2010, 15:16:49
Ach ieder z`n hobby in de kelder.
Je hebt ze die er allerlei tuigjes en stellages plaatsen en zich er vervolgens laten vastketenen en kleineren door een in rubber/leer gehuld persoon, daarnaast heb ik ook iets vernomen van een Oostenrijkse meneer die een bijzondere hobby uitvoerde in z`n kelder. Dan lijkt mij die van de TS nog vrij gewoontjes.

:D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

Philip heeft wel allerlei zagen en tafels in zijn kelder staan, dus wie weet wat hij van plan is... :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op juni 26, 2010, 18:03:46
Philip heeft wel allerlei zagen en tafels in zijn kelder staan, dus wie weet wat hij van plan is... :D :D :D
saw VII Htip's lair..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Jullie zijn weer aardig op dreef :D

Van de planken had jullie nog de foto's tegoed. Is niet veel, maar was wel weer de eerste bouwactiviteit sinds lang, dus...

Het uitmeten van de planken

De gezaagde planken (30mm MDF)

Op naar de volgende activiteit...
Showcase - Topic

HTip

Om het ontwerp van de projectiewand te verduidelijken (tenminste dat hoop ik ;)) heb ik een 3D-tekening gemaakt. De voorkant zal jullie wel bekend voorkomen :D

De achterkant is waar het natuurlijk allemaal om draait.

De poten van de plank (het zgn. tafeltje) zitten dus niet op de uithoeken. Het grote groen/gele vlak zijn de steenwolplaten en die bepalen de plek van de poten. Ik denk dat het zo stevig genoeg is en dat de basstraps goed ondersteund worden. De poten worden aan de wanden bevestigd, net als de plank.
Showcase - Topic

celerontje

Ik snap nog steeds het verband niet tussen waarom die poten niet in de uithoeken kunnen en het isolatiemateriaal? ??? ??? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Tussen de voorplaat en het isolatiemateriaal moet ruimte zitten die niet mag worden onderbroken. De voorplaat is nl. een membraan en elk voorwerp wat de vrije ruimte onderbreekt belemmert het membraan in de beweging. Dus de eerst plaats in vlak achter de steenwolplaten.
Showcase - Topic

Robbert54

volgens mij kan dat tafeltje mooi zo. ben benieuwd!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juni 26, 2010, 22:56:47
volgens mij kan dat tafeltje mooi zo. ben benieuwd!
Ik hoop het, want anders moet ik iets compleet anders gaan verzinnen...
Showcase - Topic

celerontje

Stuur de tekening voor de zekerheid ook nog even naar Toine, idee?

Robbert54

Citaat van: HTip op juni 26, 2010, 23:14:43
Ik hoop het, want anders moet ik iets compleet anders gaan verzinnen...
misschien nog van harder hout een tafelblad maken?? of komt dit de werking niet ten goede??

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op juni 26, 2010, 23:24:13
Stuur de tekening voor de zekerheid ook nog even naar Toine, idee?
Zeker een idee. Toine heeft het denk ik wel begrepen, maar het kan natuurlijk geen kwaad.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op juni 26, 2010, 23:26:40
misschien nog van harder hout een tafelblad maken?? of komt dit de werking niet ten goede??
Denk niet dat het om het blad gaat. 30mm MDF is al heel star. Probleem dat het volledige gewicht aan de voorkant drukt, terwijl daar geen ondersteuning mag komen.

Maar ik heb goede hoop dat dit gaat werken. Eerst proberen en dan merk ik het gauw genoeg ;)
Showcase - Topic

celerontje

Poten aan de voorkant lijken mij geen enkel probleem, mits 1 CM of zo naar achter zodat het membraan ze niet kan raken. (of denk ik nu te simpel?)

HTip

Citaat van: celerontje op juni 27, 2010, 00:03:24
Poten aan de voorkant lijken mij geen enkel probleem, mits 1 CM of zo naar achter zodat het membraan ze niet kan raken. (of denk ik nu te simpel?)
Zou misschien kunnen, maar Toine heeft aangegeven dat, voor de juiste werking van het membraan, het het beste is als de holle ruimte helemaal niet onderbroken wordt. Die absorber moet een groot deel van het probleemgebied rond 70Hz opvangen. Ik houd me dus liever precies aan het ontwerp van Toine.
Showcase - Topic

HTip

Voor degene die nog op zoek is naar een Velodyne SMS-1 in goede staat...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102164.0

Jullie mogen ook meedenken ;)
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: celerontje op juni 30, 2010, 23:17:57
Velodyne DD-15 op het oog? ;)
Nee dat niet, wel iets waarbij ik geen SMS-1 meer nodig heb ;)
Showcase - Topic