Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Heb niet veel nieuws te melden, anders dan dat ik met een 3D-tekening van de projectiewand bezig ben. Moet een aantal keuzes maken en het is erg moeilijk zonder een voorstelling te kunnen maken hoe het gaat uitzien. En ik heb niet de mogelijkheid om de basstraps tijdelijk op hoogte te plaatsen, want daar zijn ze te zwaar voor.

Nog een leuke aanwinst... de SACD van het debutalbum van Boston. Op eBay gewonnen :pompom: Was één van mijn eerste CD's en is één van mijn favoriete albums allertijden. Reviews lopen uiteen, maar ik denk dat de set ook wel een rol speelt :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Ik vond het al zo rustig hier ja. Een goede voorbereiding is ook wat waard en dat neemt soms best wel wat tijd in beslag  ;)

HTip

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 06:34:07
Ik vond het al zo rustig hier ja. Een goede voorbereiding is ook wat waard en dat neemt soms best wel wat tijd in beslag  ;)
Net zoals jij heb ik alles zorgvuldig ontworpen op de computer, in zowel 2D als 3D. Dat heeft me reeds veel tijd gescheeld bij de bouw.

Deze week heeft alles stilgelegen, want ik ben wéér ziek geweest. Ik wordt er een beetje moe van. Weer de buikgriep, dit keer met nóg hogere koorts (40+), dus zelfs achter de PC kruipen had ik geen zin in. Wel veel geslapen :sleepy:

Nu weer snel opknappen en proberen zo snel mogelijk weer de kracht te hebben om de basstraps te fixeren...

Heb gisteren wel via de koptelefoon geluisterd naar mijn nieuwe SACD. Boston heeft nog nooit zo mooi geklonken. Ben erg benieuwd hoe ze over de speakers gaan klinken. Verwacht er veel van :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 19, 2010, 11:27:23

Heb gisteren wel via de koptelefoon geluisterd naar mijn nieuwe SACD. Boston heeft nog nooit zo mooi geklonken. Ben erg benieuwd hoe ze over de speakers gaan klinken. Verwacht er veel van :music:

Zal niet aan de luidsprekers liggen  :D wanneer het niet klinkt  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 19, 2010, 12:51:35
Zal niet aan de luidsprekers liggen  :D wanneer het niet klinkt  :D
En ook niet aan de bekabeling :D

Kan dan alleen nog aan de ruimte liggen :unsure:
Showcase - Topic

celerontje

Ook al ziek?
Hier verkoudheid en koppijn! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op juni 19, 2010, 13:47:05
Ook al ziek?
Ben alweer aan de beterende hand. Maar ik had (weer) een zware buikgriep. Was maandagnacht begonnen en dinsdag en woensdag kon ik niks. Veel slapen en drinken. Heb veel gehad aan de medicijnen van de vorige keer (met die wespensteek).

Ik heb in ieder geval weer zin in om verder te gaan met de wand, nu alleen nog de kracht ;)
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op juni 19, 2010, 15:08:10
Ben alweer aan de beterende hand. Maar ik had (weer) een zware buikgriep. Was maandagnacht begonnen en dinsdag en woensdag kon ik niks. Veel slapen en drinken. Heb veel gehad aan de medicijnen van de vorige keer (met die wespensteek).

Ik heb in ieder geval weer zin in om verder te gaan met de wand, nu alleen nog de kracht ;)
weer buikgriep? :nopompom: lekker virusje. hopelijk blijf je deze keer beter. en nu weer hard aan het werk! :police: ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juni 19, 2010, 16:56:25
weer buikgriep? :nopompom: lekker virusje. hopelijk blijf je deze keer beter. en nu weer hard aan het werk! :police: ;)
Yes Sir! :D Is erg frustrerend, want ik wilde deze week beginnen met de voorbereiding voor de vakantie, waarin we hoog in de Alpen willen komen. Conditie is trouwens goed, want herstel duurt veel minder lang dan vorige keer. Ik had niet eens zin om aan mijn 3D-tekening van de wand te werken, en dat wil wat zeggen...
Showcase - Topic

ajbeefde

Citaat van: celerontje op juni 19, 2010, 13:47:05
Ook al ziek?

had je beter gisteren kunnen hebben, niet in je vrije weekeinde   ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Davey

Citaat van: HTip op juni 19, 2010, 11:27:23
Net zoals jij heb ik alles zorgvuldig ontworpen op de computer, in zowel 2D als 3D. Dat heeft me reeds veel tijd gescheeld bij de bouw.

Deze week heeft alles stilgelegen, want ik ben wéér ziek geweest. Ik wordt er een beetje moe van. Weer de buikgriep, dit keer met nóg hogere koorts (40+), dus zelfs achter de PC kruipen had ik geen zin in. Wel veel geslapen :sleepy:

Nu weer snel opknappen en proberen zo snel mogelijk weer de kracht te hebben om de basstraps te fixeren...

Je hebt het aardig te pakken de laatste tijd  :(. In ieder geval niet te snel weer beginnen en effies goed op krachten komen. Zeker met een 40+ achter je kiezen. Ik ben ook altijd zo eigenwijs om te snel weer aan de gang te gaan.

Met de kast heb ik van die voorbereiding veel profijt gehad en nog kom je altijd nog dingen tegen waaraan je niet gedacht hebt  :D.

HTip

Citaat van: Davey op juni 20, 2010, 07:22:05
Je hebt het aardig te pakken de laatste tijd  :(. In ieder geval niet te snel weer beginnen en effies goed op krachten komen. Zeker met een 40+ achter je kiezen. Ik ben ook altijd zo eigenwijs om te snel weer aan de gang te gaan.
Idem hier. Deze kwam weer erg ongelegen en ik wil zo snel mogelijk weer beginnen. Ik heb morgen nog een vrije dag en ga even kijken hoe het gaat.

Citaat van: Davey op juni 20, 2010, 07:22:05
Met de kast heb ik van die voorbereiding veel profijt gehad en nog kom je altijd nog dingen tegen waaraan je niet gedacht hebt  :D.
Je kunt vantevoren niet overál aan denken :D
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op juni 20, 2010, 09:16:29
Je kunt vantevoren niet overál aan denken :D

En dat is dan irritant en vraag je jezelf af waarom je er niet eerder aan gedacht hebt  :devil:.

Maar toch is het een goede start en sluit je al heel veel dingen uit.

HTip

Showcase - Topic

HTip

Vandaag eindelijk weer iets kunnen doen aan de HT. In de broeiende hitte in de tuin 2 platen gezaagd die gaan dienen als "tafeltje" voor onder de basstrap. Moesten we met z'n 2-en doen, want we hebben de 30mm MDF-plaat gebruikt en die is écht te zwaar om alleen te dragen.

Van het weekend kan ik dan de tafeltjes afmaken en monteren aan de muur...
Showcase - Topic

Davey

Ik snap het idee van de tafeltjes nog niet helemaal maar dat zie ik wel op de foto's denk ik  :D.

Die platen moet je zeker met z'n tweetjes dragen als je je rug heel wilt houden.

HTip

Citaat van: Davey op juni 24, 2010, 23:04:39
Ik snap het idee van de tafeltjes nog niet helemaal maar dat zie ik wel op de foto's denk ik  :D.
Is ook moeilijk voor te stellen. Daarom heb ik ook een tekening gemaakt. Die is bijna klaar, maar voor mij niet meer noodzakelijk om te gaan bouwen. Ik weet nu hoe het moet ;)

Citaat van: Davey op juni 24, 2010, 23:04:39
Die platen moet je zeker met z'n tweetjes dragen als je je rug heel wilt houden.
Absoluut. De plaat was 240x60x3cm en was erg zwaar. Mijn rug moet nog langer mee :D
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op juni 24, 2010, 20:01:26
Vandaag eindelijk weer iets kunnen doen aan de HT. In de broeiende hitte in de tuin 2 platen gezaagd die gaan dienen als "tafeltje" voor onder de basstrap. Moesten we met z'n 2-en doen, want we hebben de 30mm MDF-plaat gebruikt en die is écht te zwaar om alleen te dragen.

Van het weekend kan ik dan de tafeltjes afmaken en monteren aan de muur...

Aankomend weekend toch wel even lekker gaan genieten van het mooie weer wat er zit aan te komen. Alleen maar zitten klussen met deze temperaturen lijkt me ook niet alles. Maar kan me voorstellen dat je het graag klaar wil hebben.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Madhouse

Kan me er ook echt geen voorstelling van maken en waarschijnlijk als we de foto's zien zeggen we; oooo dat bedoelde je dus  ;D

Ben erg benieuwd hoe het word, heb namelijk wel zin in M&G Part III  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Jongens, een houten plankje met pootjes eronder, meer is het niet! ;D

Valkyrie

Citaat van: celerontje op juni 25, 2010, 14:39:22

een tafel?  :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Lex Groningen

Citaat van: celerontje op juni 25, 2010, 14:39:22

Volgens mij doe je nu iemand toch echt te kort. ;D
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

celerontje

Stelletje muggenzifters die het anders niet snappen! :P

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 25, 2010, 11:45:44

Aankomend weekend toch wel even lekker gaan genieten van het mooie weer wat er zit aan te komen. Alleen maar zitten klussen met deze temperaturen lijkt me ook niet alles. Maar kan me voorstellen dat je het graag klaar wil hebben.
Gaan we zeker doen, maar als het te warm is, dan is klussen in de kelder écht een verademing :D
Showcase - Topic