Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Valkyrie

Mooie/leuke foto-update Philip! Begint er al goed uit te zien. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Thanks guys!

Citaat van: celerontje op mei 30, 2010, 21:39:05
En wat is de echte naam van die ''Jamoschroef''?
Als ik google vind ik alleen dit topic! ;D
Moet je wel op google.be zoeken en dan vind je dit... Ik weet niet wat een andere naam is van de Jamoschroef. Ik zal eens op de verpakking kijken en een foto van een schroef maken.

Citaat van: celerontje op mei 30, 2010, 21:39:05
Btw, klemt het scherm eigenlijk wel tussen de diffusers?
Je bedoelt waarschijnlijk de basstraps (lattenabsorbers) ;) Nee, het klemt niet, want ik heb een klein beetje speling nodig om het scherm perfect waterpas te hangen.

Citaat van: Madhouse op mei 30, 2010, 21:45:21
Bijna jammer dat er straks weer gordijnen voor hangen! ;)
Bijna wel inderdaad, maar ik denk dat het onzichtbaar zijn bijdraagt aan de rust in het beeld.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

zou het gewoon zo laten. ziet er bijzonder stoer uit! :D

is dat niet gewoon een speciale torque-schroef??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

celerontje

Citaat van: HTip op mei 30, 2010, 22:02:33
Je bedoelt waarschijnlijk de basstraps (lattenabsorbers) ;)  
My bad... :-X

Fabrikant van de schroeven:
http://www.wurth.nl/
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 30, 2010, 22:03:27
zou het gewoon zo laten. ziet er bijzonder stoer uit! :D
Is ook eigenlijk wel zo, maar ik wil mijn scherm weer kunnen beschermen tegen stof en vuil. Daarnaast is het prettiger met muziek luisteren. Leidt minder af ;)

Citaat van: The Vampire op mei 30, 2010, 22:03:27
is dat niet gewoon een speciale torque-schroef??
Geen idee. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik het advies van de DHZ-zaak kreeg...

Citaat van: CoSo op mei 30, 2010, 22:05:49
ziet er erg spectaculair uit  :worship:
Dankje! Ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Het gewicht is ook indrukwekkend. Heb de basstraps 2x in en uit de HT gesleept. Je moet er wat voor over hebben :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op mei 30, 2010, 22:11:59
My bad... :-X

Fabrikant van de schroeven:
http://www.wurth.nl/
Je kan niet alles weten. Zelfs jij niet :D

Heb je overigens wel snel gevonden :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 30, 2010, 22:17:00
Je kan niet alles weten. Zelfs jij niet :D
Er is ook nog zoiets als met gedachten even ergens anders zitten.. :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Davey

Het is werkelijk prachtig geworden. Wat zal dat allemaal gaaf staan als het helemaal af en aangekleed is  8)

Volgens mij wist je dus allang dat het allemaal goed ging komen met je demontabel zijwand en je speciale schroeven  :hmmm:

Jean Sibelius

Mooi dat het scherm weer past :)! Ga je de zijkanten van de basstraps beplakken met vilt (ivm bedekken van de schroeven)?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Davey op mei 30, 2010, 22:40:21
Het is werkelijk prachtig geworden. Wat zal dat allemaal gaaf staan als het helemaal af en aangekleed is  8)
Dankje Dave. Het rare is dat het dan weer precies hetzelfde uitziet als 1,5 jaar geleden :-X Alleen nu met een groter scherm en beter functionerende akoestiek :music:

Citaat van: Davey op mei 30, 2010, 22:40:21
Volgens mij wist je dus allang dat het allemaal goed ging komen met je demontabel zijwand en je speciale schroeven  :hmmm:
Je hebt me door. Ik heb recent aandelen Parador gekocht en dacht... Wat reclame voor dat prachtige ClickBoard kan geen kwaad :D

Nee hoor, we kwamen pas op het idee toen we in de kelder aan het passen waren. Echt waar! ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 31, 2010, 06:41:55
Mooi dat het scherm weer past :)! Ga je de zijkanten van de basstraps beplakken met vilt (ivm bedekken van de schroeven)?
Zijn we ook erg blij mee. Dat is een echte opluchting. De schroeven zijn straks niet meer zichtbaar, omdat het scherm die afdekt. De voorkant van het frame lijnt precies met de voorkant van de basstraps.
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 31, 2010, 07:16:49
De voorkant van het frame lijnt precies met de voorkant van de basstraps.
Yep, natuurlijk! :) (had ik moeten weten => het leek ineens wel erg veel op mijn oplossing)

Misschien nog een laatste vraag (in het kader van voorkomen is beter dan genezen)...
Zijn jouw muren volledig waterpas ten opzichte van elkaar? (het zou namelijk jammer zijn als ze naar boven toe een beetje naar elkaar toe lopen, waardoor het straks weer niet past)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

En speciaal voor jou: KEF schroeven! ;D

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 31, 2010, 18:03:20
Yep, natuurlijk! :) (had ik moeten weten => het leek ineens wel erg veel op mijn oplossing)
Je kan niet alles weten ;)

Citaat van: Jean Sibelius op mei 31, 2010, 18:03:20
Misschien nog een laatste vraag (in het kader van voorkomen is beter dan genezen)...
Zijn jouw muren volledig waterpas ten opzichte van elkaar? (het zou namelijk jammer zijn als ze naar boven toe een beetje naar elkaar toe lopen, waardoor het straks weer niet past)
De wanden lopen inderdaad volledig waterpas. Bij het afstellen van de regels letten we daar speciaal op. En als de wand niet waterpas loopt, dan past het ClickBoard niet goed.

Maar mocht het toch iets meer kieren, dan is er nog geen probleem. Tussen het scherm en de basstraps zou ik nog iets kunnen plaatsen, waarmee het scherm kan ingeklemd worden. We hebben overigens een beetje meer speling genomen, zodat het scherm ook horizontaal waterpas hangt.

Citaat van: celerontje op mei 31, 2010, 18:07:22
Jamo schroeven! ;)
Daarmee kan je dat inderdaad prima regelen.

Citaat van: Madhouse op mei 31, 2010, 18:57:48
Misschien hebben ze ook wel B&W schoeven ofzo  ;D
Citaat van: celerontje op mei 31, 2010, 19:03:02
:clapping:
Showcase - Topic

HTip

Ben sinds gisteren weer in het bezit van een nieuwe PPP :pompom:

Die staat nu in de woonkamer "in te spelen" zonder belasting. Ik heb de uitgangsspanning afgeregeld op 234V en de uitgangsvervorming (THD) is 0.3-0.4%. Lager kan niet :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Heb gisteren ook antwoord van Toine gekregen. De tafelconstructie (met 1 poot niet op de hoek) vormt geen probleem. Ben daar een stuk geruster op. Dan weet ik zeker dat de basstraps niet kunnen overhellen. Ik heb gevraagd bij het zagen een zo groot mogelijk stuk van de plaat over te houden. Daar kan ik mooi de tafeltjes van maken.

Er staat dus niets meer in de weg om de wand te gaan bouwen.
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op juni  1, 2010, 20:17:56
Ben sinds gisteren weer in het bezit van een nieuwe PPP :pompom:

Die staat nu in de woonkamer "in te spelen" zonder belasting. Ik heb de uitgangsspanning afgeregeld op 234V en de uitgangsvervorming (THD) is 0.3-0.4%. Lager kan niet :thumbs-up:

Lekker dat ie weer thuis is. Na de verhalen van Raphie te hebben gelezen moet het bij jou gejeukt hebben om ook weer te kunnen experimenteren volgens mij  :D

HTip

Citaat van: Davey op juni  1, 2010, 20:46:01
Lekker dat ie weer thuis is. Na de verhalen van Raphie te hebben gelezen moet het bij jou gejeukt hebben om ook weer te kunnen experimenteren volgens mij  :D
Absoluut! Is een prachtige aanwinst, waardoor de hele set op een hoger niveau speelt. Ga straks nog even testen (kan het niet laten ;)) met de koptelefoon. Denk dat de ervaring weer hetzelfde is :music:
Showcase - Topic

celerontje

Ing. HTip's expirimenteer laboratorium...

KABOEM! :o

:D :D :D

HTip

Is de vorige keer ook goed gegaan. Alleen de hoofdzekering van de SR9600 heeft het even moeilijk gehad. De SR9600 is overigens dus prima beveiligd tegen dit soort spanningsverschillen.
Showcase - Topic

celerontje

Valkyrie

Citaat van: celerontje op mei 31, 2010, 19:03:02

Bij de nieuwe Reference-serie krijg je zo'n doosje erbij: :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster