Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Raphie op mei 23, 2010, 12:48:20
Wanneer komt je vervangende PPP?

ik krijg de mijne eind volgende week  ;D
Ik had de PPP deze week al verwacht, maar nog niets gehoord. Misschien ook wel volgende week ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren gekeken of ik een upgrade kon doen van de zekering in de DV9600. Met hulp van een aantal forumgenoten erachter gekomen dat dit geen zin heeft. De DV9600 heeft geen glazen zekeringen, dus is al optimaal ingericht.

Tijdens het weer aanzetten hoorde ik een enorme brom. Ik dacht dat er iets mis was. Dat was het ook wel, maar gelukkig niet met de apparatuur, alles functioneert prima, analoog/digitaal maakt niet uit. Wat was het dan wel? Nou dit...

Gelukkig zat ze (wespenkoningin) achter glas. Ze moeten me wel hebben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ben ook redelijk ver met het ontmantelen van de wand.

Nu alleen nog het frame verwijderen en dan kan het opbouwen weer beginnen...
Showcase - Topic

celerontje

Whahahaha, die brom! ;D

De grootste uitdaging zit zeker in het inkorten van 't plafond?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Citaat van: HTip op mei 23, 2010, 17:34:07
Gisteren gekeken of ik een upgrade kon doen van de zekering in de DV9600. Met hulp van een aantal forumgenoten erachter gekomen dat dit geen zin heeft. De DV9600 heeft geen glazen zekeringen, dus is al optimaal ingericht.

Tijdens het weer aanzetten hoorde ik een enorme brom. Ik dacht dat er iets mis was. Dat was het ook wel, maar gelukkig niet met de apparatuur, alles functioneert prima, analoog/digitaal maakt niet uit. Wat was het dan wel? Nou dit...

Gelukkig zat ze (wespenkoningin) achter glas. Ze moeten me wel hebben ;)
Hoezo last van bugs :D.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 17:39:37
Whahahaha, die brom! ;D

De grootste uitdaging zit zeker in het inkorten van 't plafond?

Ik denk het niet. Daar hebben we redelijk ervaring mee. Lampjes moet verplaatst worden, platen en staanders smaller maken en dan is het eigenlijk weer ok. De grootste uitdaging wordt denk ik het ophangen van de basstraps, vanwege het hoge gewicht.
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 23, 2010, 17:45:18
Ik denk het niet. Daar hebben we redelijk ervaring mee. Lampjes moet verplaatst worden, platen en staanders smaller maken en dan is het eigenlijk weer ok. De grootste uitdaging wordt denk ik het ophangen van de basstraps, vanwege het hoge gewicht.
Hoe zo'n workflow heb je hiervoor in gedachten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 17:49:58
Hoe zo'n workflow heb je hiervoor in gedachten?
:blink: En nu in het Nederlands :D
Showcase - Topic

celerontje

Hoe vertaal je dat... werkwijze? ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 17:57:26
Hoe vertaal je dat... werkwijze? ;)
M.a.w. "Hoe denk je dat te gaan doen?" :D

Is moeilijk uit te leggen, maar ik zal een poging doen. Elke basstrap krijgt een bodemplaat die de hele basstrap ondersteunt. Die plaat wordt met hele sterke beugels opgehangen en aan 2 zijden ondersteund met waarschijnlijk een stuk MDF. De voorkant van de basstrap wordt dus alleen ondersteund aan de wand. Daar zit het grootste risico.

De basstraps worden verbonden met een dwarslat, waar het scherm op rust. En dat zal ook een versteviging zijn.

Een beetje duidelijk?
Showcase - Topic

celerontje

Robbert54

wow die wespenkoningin is psycho :blink:

en daar gaat je mooie wand.. :( maar er komt ook wat moois weer voor terug :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Die is groot zeg die koningin. Wees maar blij dat d'r uitsloverige mannetjes er niet bij waren. Dat zijn van die strebertjes die jou wel effies zullen steken om te laten zien wat ze kunnen  :D.

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 23, 2010, 19:27:45
wow die wespenkoningin is psycho :blink:
Citaat van: Davey op mei 23, 2010, 20:18:29
Die is groot zeg die koningin. Wees maar blij dat d'r uitsloverige mannetjes er niet bij waren. Dat zijn van die strebertjes die jou wel effies zullen steken om te laten zien wat ze kunnen  :D.
Moet er niet aan denken. Ik heb al genoeg slechte ervaringen met die beestjes. Ze hadden met zijn honderden haar mogen begeleiden, want er zat een dikke wand met glas tussen. Alleen dan waren er veel meer dood geweest ;)

Citaat van: The Vampire op mei 23, 2010, 19:27:45
en daar gaat je mooie wand.. :( maar er komt ook wat moois weer voor terug :pompom:
Absoluut! Kan alleen maar beter worden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Snowmaster

Heb gisteren eens gegoogled op basstraps. Ik kwam aardig wat plaatjes tegen maar geen ervan had het gewicht van "The HTipTrap".
Ongelooflijk die enorme massa die je krijgt met MDF. Normaal gesproken kan dat heel wat opvangen.
Sommige bastraps hingen inderdaad, anderen stonden in hoeken of tegen achterwand.
Weet je het zeker dat je ze gaat ophangen?  Kun je niet beter zorgen voor een constructie onder de "HTipTrap"?
Ik zelf zou de neiging hebben om misschien een kleine constructie eronder te maken en dan de "HTipTrap" erop te plaatsen en te bevestigen aan de achterwand. Gewoon voor mijn gevoel omdat ik dat gewicht toch wel heftig vind en er niet aan mag denken dat het door je wand heen komt.
Zit je lekker te kijken naar Iron Man 3.....komt plotseling die hele wand los....BOEMMMMM......tegen zo'n schokeffect kan geen 4D tegenop... :D
Maar misschien maak ik mij voor niets zorgen want ik ken de situatie niet.  Kun je ze nog tillen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Citaat van: Snowmaster op mei 24, 2010, 10:04:17
Heb gisteren eens gegoogled op basstraps. Ik kwam aardig wat plaatjes tegen maar geen ervan had het gewicht van "The HTipTrap".
Ongelooflijk die enorme massa die je krijgt met MDF. Normaal gesproken kan dat heel wat opvangen.
Sommige bastraps hingen inderdaad, anderen stonden in hoeken of tegen achterwand.
Weet je het zeker dat je ze gaat ophangen?  Kun je niet beter zorgen voor een constructie onder de "HTipTrap"?
Ik zelf zou de neiging hebben om misschien een kleine constructie eronder te maken en dan de "HTipTrap" erop te plaatsen en te bevestigen aan de achterwand. Gewoon voor mijn gevoel omdat ik dat gewicht toch wel heftig vind en er niet aan mag denken dat het door je wand heen komt.
Zit je lekker te kijken naar Iron Man 3.....komt plotseling die hele wand los....BOEMMMMM......tegen zo'n schokeffect kan geen 4D tegenop... :D
Maar misschien maak ik mij voor niets zorgen want ik ken de situatie niet.  Kun je ze nog tillen?
Ironman 3? Je neemt alvast een kijkje in de toekomst?! ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Lijkt me niet moeilijk. ;)
Overal sequels op maken lijkt tegenwoordig ''the way to go'' te zijn in Hollywood. :D

Raphie

Citaat van: celerontje op mei 24, 2010, 13:23:31
Lijkt me niet moeilijk. ;)
Overal sequels op maken lijkt tegenwoordig ''the way to go'' te zijn in Hollywood. :D
hoorde dat "IronWoman" ook zou worden uitgegeven samen met "WoodMan", maar die verschijnen beiden op Digital Playground
JBL PRX Power!

Robbert54

als je hem op gaat hangen lijkt het me idd wel handig om hem sowieso op meerdere punten te gaan bevestigen en een steun aan de onderkant zou geen slecht idee zijn idd. hoe ga je het eigenlijk vastzetten Philip?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: tiptop op mei 24, 2010, 13:18:22
Ironman 3? Je neemt alvast een kijkje in de toekomst?! ;D

Ja, want het duurt wel even voor ze lostrillen  ;).  

Met jouw bouwervaring zal het ook wel goed geplaatst worden, daar maak ik mij ook geen zorgen over.
Het is wel een indrukwekkend project, respect hoor !

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

"The HTipTrap" :clapping:

De basstraps ondersteunen is zeker een goed idee, maar dat mag niet onder het binnenste hoekpunt. Het membraan van de onderste paneelabsorber moet vrij kunnen bewegen. Maar ik ga Toine vragen of ik een poot kan aanbrengen op ca. 5 cm afstand van de voorkant. Dan heb je zeg maar een tafeltje met 1 poot niet op de hoek.

De basstraps worden gefixeerd aan de zijwand (pluggen en schroeven) en achterwand (metalen L-verbindingen). Uitzondering is het bovenste deel. Die kan alleen aan achterwand worden gefixeerd. Daarnaast worden de delen van de basstraps onderling verbonden met metalen verbindingsplaatjes.

Bovendien zal de constructie van de modules achter het scherm voorkomen dat de basstraps naar het midden bewegen. Zeker als het scherm ertussen wordt geklemd, kunnen ze geen kant meer op. Alleen naar  voren ;)

En als dat pas gebeurt met Ironman 3, dan heb ik nog even :D

Citaat van: Snowmaster op mei 24, 2010, 13:33:57
Met jouw bouwervaring zal het ook wel goed geplaatst worden, daar maak ik mij ook geen zorgen over.
Het is wel een indrukwekkend project, respect hoor !
Thanks Snow!
Showcase - Topic

HTip

Vandaag heb ik de rest van de wand gedemonteerd. Als je alle materiaal bij elkaar ziet, dan is dat toch wel indrukwekkend. En dan te weten dat er nog meer materiaal in de nieuwe wand gaat zitten... :unsure:

Het plafond met toebehoren

Het materiaal (triplexplaten, houten latten en veel steenwol)

Hoe de voorkant van de HT nu uitziet

Alle lijm- en houtresten heb ik ook nog verwijderd. Elke mm is er 1 teveel :D
Showcase - Topic

Davey

Dat is inderdaad een indrukwekkende hoeveelheid materiaal zeg. Alles bij elkaar een aardig klusje.