Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: Raphie op mei 16, 2010, 14:37:05
bij beveiliging is er iets in de configuratie wat functioneren voorkomt, bij zekering functioneert het apparaat niet.

dus is de PPP "dood" of in een "vage standby" modus? wel klote dit weer
Heb je het nou over de PPP of de SR9600? (even voor de duidelijkheid)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Hoi Philip. Vervelend om te lezen :-[. Hopelijk is het inderdaad gewoon de zekering.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

Citaat van: celerontje op mei 16, 2010, 14:47:02
Heb je het nou over de PPP of de SR9600? (even voor de duidelijkheid)
sorry, sr9600
JBL PRX Power!

Xander32

Succes met de SR maar dat gaat vast wel goed komen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Snowmaster

Tjemig, nu snap ik het pas. De PPP leverde te veel vermogen en je 9600 knalde eruit  :-\.

Ik hoop dat de schade beperkt blijft. Succes in ieder geval. 

Maar eh...waarom trek je de 9600 niet los, die kun je zo gedeeltelijk doormeten met een spannningszoeker. Intern zitten ook meerdere zekeringen die je met een multimeter kunt testen en eventueel verwisselen. Je kunt dan de zekeringen van bv. 6 en 7 uitgang verplaatsen naar hoofdzekering of elders. Kost je hooguit een half uurtje speuren en je bent veel wijzer. 
Als België dichterbij was, wipte ik even voorbij.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

blue-eyes

Balen zeg..... je zal goed geschrokken zijn!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

eddy135

Waardeloos zeg; hopelijk geen blijvende schade aan SR... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

Citaat van: Snowmaster op mei 16, 2010, 20:45:38
Tjemig, nu snap ik het pas. De PPP leverde te veel vermogen en je 9600 knalde eruit  :-\.

lekker zeg en dat voor 2300 eurootjes voor zo een PPP...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Appraat vraag vermogen natuurlijk.. Het is niet de aanbieder die de stroom bepaald, maar de afnemer..

Aangesloten devices kunnen er wellicht niet tegen als de spanning opeens veel te laag wordt, of veel te hoog. Ik zou niet akkoord gaan met een verklaring dat het niet aan de PPP kan liggen.

Erg jammer.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Bedankt allemaal!! Ik ben inderdaad erg geschrokken. Het is goed dat er dit soort beveiligingen bestaan, want het had natuurlijk ook erger kunnen aflopen.

De PPP wordt vandaag of morgen opgehaald door UPS en gaat voor onderzoek retour naar de VS. Ik heb aangegeven aan de importeur voor de Benelux  dat het naar mijn mening geen toeval kan zijn dat de storing van de PPP de SR9600 in protectmode stelde. Juist omdat de uitgangsspanning zo sterk fluctueerde. En dat ik ervan uitga dat als het niet een (of meerdere) zekering(en) van de SR9600 betreft dat de SR9600 op kosten van PS Audio kan worden gerepareerd.

Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen, maar ik laat het er in ieder geval niet bij zitten.

Maar eh...waarom trek je de 9600 niet los, die kun je zo gedeeltelijk doormeten met een spannningszoeker. Intern zitten ook meerdere zekeringen die je met een multimeter kunt testen en eventueel verwisselen. Je kunt dan de zekeringen van bv. 6 en 7 uitgang verplaatsen naar hoofdzekering of elders. Kost je hooguit een half uurtje speuren en je bent veel wijzer. Als België dichterbij was, wipte ik even voorbij.

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen. Ik weet niet of het vandaag wordt, maar zeker morgen. Ik heb de SR9600 ook alweer op de "oude" stroom aangesloten gehad, met alle kabels losgekoppeld, maar dat hielp helaas niets. Ik kan nu wel bekijken, hoeveel en welke zekeringen er in de SR9600 zitten, dus ik wordt er wijzer van. Alleen de reden had ik me iets voorgesteld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Laat geen zekering tussen je printplaten vallen, want dan is het lastig om hem terug te pakken als je geen speciaal grijpertje hebt. Ik ken iemand die hier ervaring mee heeft  :-X
Je kunt de receiver in het uiterste geval op de kop houden en schudden  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Goed nieuws! De SR9600 is weer tot leven gekomen :pompom:

Het was de hoofdzekering van het voedingsbord. Het was niet eenvoudig om te repareren, want de zekering is niet erg toegankelijk. Maar het is gelukt en heb de kapotte zekering vervangen door een gewoon exemplaar van, schrik niet, €0.50 :D. Bij het aanzetten moest ik nog wel de AB gebruiken om de protectmode uit te schakelen.

Citaat van: Snowmaster op mei 17, 2010, 20:03:16
Laat geen zekering tussen je printplaten vallen, want dan is het lastig om hem terug te pakken als je geen speciaal grijpertje hebt. Ik ken iemand die hier ervaring mee heeft  :-X
Je kunt de receiver in het uiterste geval op de kop houden en schudden  :D.
Dat is dus niet gebeurd, maar makkelijk was het niet :unsure:

Natuurlijk de nodige foto's van het proces gemaakt. Eventueel als bewijsmateriaal ;)

De patient op de operatietafel ;)

Onderplaat van het chassis is volledig van koper

De kap eraf...

Een paar detailopnamen... Leuke kleine condensatoren :D

Nog een leuk detail. De 8 HDAM-SA2 modules voor de analoge ingangen op een rijtje. Er zijn er 2 voor ieder kanaal.

Op zoek naar de zekering... Deze was het niet, want daar zat geen zekering :unsure:

Deze was het dus. Zie hoe zwart de zekering is :o Ik moest dus op zoek naar een T6.3A. Gelukkig had de elektronicazaak in het dorp deze. Annet heeft ze gehaald en meteen maar 2 meegenomen, voor het geval dat er 1 kapot zou gaan...

De boosdoener in close-up...

Ik weet nog niet of alles werkt, maar dat ga ik morgen proberen. Ik ga de DV9600 op alle manieren aansluiten, analoog (2.0 als 5.1), coax, toslink, i.Link en HDMI. Maar het ziet er dus goed uit!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

je moet de spanning natuurlijk wel even opbouwen en pas onderaan pas zetten dat hij weer tot leven is gekomen :devil:

maar mooi dat hij het weer doet. hopen dat alles ook nog werkt nu.

en wat een beest is het toch he? prachtig! waar is overigens dat gat aan de zijkant voor. met die witten tanden zeg maar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 17:49:35
Bij het aanzetten moest ik nog wel de AB gebruiken om de protectmode uit te schakelen.

Hij reageerd nu weer wel gewoon op de universele AB? Mooi dat het opgelost is.

En nu je weet hoe hij een beetje in elkaar zit kun je gaan tunen met andere zekeringen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

The Miss-Taker

Dat zijn heel wat aansluitingen...

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 18:05:41
je moet de spanning natuurlijk wel even opbouwen en pas onderaan pas zetten dat hij weer tot leven is gekomen :devil:
Zal ik volgende keer aan denken. Ik was nu te blij :D

maar mooi dat hij het weer doet. hopen dat alles ook nog werkt nu.
Ben erg blij dat de voeding aanschakelde en dat ik weer display zag. De instellingen zijn ook bewaard gebleven, dus ik heb goede hoop. Nu alleen hopen dat er geen andere zekeringen (die ik niet kan zien zonder verder te demonteren) doorgebrand zijn...

en wat een beest is het toch he? prachtig! waar is overigens dat gat aan de zijkant voor. met die witten tanden zeg maar.
Het is inderdaad een prachtig beest. 26kg en 22cm hoog! Is niet makkelijk te tillen, daarom heeft Annet me geholpen het beest naar de keuken te tillen.

Het gat aan de zijkant is voor de koeling. Erachter zitten de versterkers en een ventilator (die ik nog nooit heb gehoord). Op de volgende foto van areadvd.de zie je wat ik bedoel...

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op mei 18, 2010, 18:16:46
Hij reageerd nu weer wel gewoon op de universele AB? Mooi dat het opgelost is.
Yep! De powerknop die ik heb toegevoegd werkt prima :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op mei 18, 2010, 18:16:46
En nu je weet hoe hij een beetje in elkaar zit kun je gaan tunen met andere zekeringen  ;D
Die ene zekering ga ik zeker vervangen door een betere, waarschijnlijk de Ultimate-2 van HifiTuning. De andere zekeringen kan ik niet zien, dus laat ik maar zo. Ik heb nog wel iets anders gezien wat beter kan... En dat is de IEC-ingang op de receiver. Daar zijn mogelijkheden genoeg voor, van goedkoop tot heel duur. Allemaal van Furutech, dus dat zit wel goed. Voordeel van de duurdere modellen is de schroefverbinding van de aansluitdraden...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Miss-Taker op mei 18, 2010, 18:45:45
Dat zijn heel wat aansluitingen...
Helemaal mee eens! Ik gebruik er ook best een hoop van:
- 2x HDMI-in en 1x HDMI-out
- 1x i.Link
- Pre-out voor de sub
- 5.1 analoog in
- 2.0 analoog voor de SMS-1
- remote-kabel van DV9600
- monitor uitgang voor OSD

En dan heeft ie nog heel veel ongebruikte in- en uitgangen :D
Showcase - Topic

HTip

Omdat ik dacht de zekering van de DV9600 te kunnen gebruiken heb ik die ook opengemaakt  (ik was toch bezig ;)), maar kon geen zekering vinden. Heb zelfs het complete voedingsbord eruit gehaald, maar niets te zien :blink:

Het voedingsbord met details

Dit lijkt me de plaats waar een zekering zou kunnen zitten... Niet dus :unsure:

En omdat ik toch bezig was heb ik ook nog een paar foto's van de opbouw gemaakt.

Het analoge audioboard

De printplaat achter de aan-/uitknop. Misschien zit in dat zwarte huis een zekering??

De hoofdtelefoonaansluiting

Tot slot nog een van de buitenkant. De DV9600 heeft een dubbele onderplaat van staal. Ik neem aan voor de stabiliteit. Die heb ik hier overigens eraf gehaald, omdat ik dacht dat ik zo bij de onderkant van de printplaat te kunnen komen. Niet dus...

Zo, dat zijn genoeg foto's voor vandaag... :D
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 19:34:32
Zal ik volgende keer aan denken. Ik was nu te blij :D
Ben erg blij dat de voeding aanschakelde en dat ik weer display zag. De instellingen zijn ook bewaard gebleven, dus ik heb goede hoop. Nu alleen hopen dat er geen andere zekeringen (die ik niet kan zien zonder verder te demonteren) doorgebrand zijn...
Het is inderdaad een prachtig beest. 26kg en 22cm hoog! Is niet makkelijk te tillen, daarom heeft Annet me geholpen het beest naar de keuken te tillen.

Het gat aan de zijkant is voor de koeling. Erachter zitten de versterkers en een ventilator (die ik nog nooit heb gehoord). Op de volgende foto van areadvd.de zie je wat ik bedoel...

begrijpelijk :D

ah dan zat ik wel goed te denken.

prachtige foto's ook van de de DV. ziet toch allemaal wel erg imposant uit!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 20:06:27
prachtige foto's ook van de de DV. ziet toch allemaal wel erg imposant uit!
Dankje! De DV9600 zit inderdaad erg goed in elkaar. Voor elke functie een apart board met goede componenten. Dat heb ik wel eens anders gezien. Zelfde geldt overigens ook voor de SR9600!
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 20:10:38
Dankje! De DV9600 zit inderdaad erg goed in elkaar. Voor elke functie een apart board met goede componenten. Dat heb ik wel eens anders gezien. Zelfde geldt overigens ook voor de SR9600!
Goed om te lezen en te zien dat je de boesdoener hebt gevonden en kunnen vervangen :clapping:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

roberti

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 19:54:23
Omdat ik dacht de zekering van de DV9600 te kunnen gebruiken heb ik die ook opengemaakt  (ik was toch bezig ;)), maar kon geen zekering vinden. Heb zelfs het complete voedingsbord eruit gehaald, maar niets te zien :blink:

Die bruine ronde dingen kunnen ook zekeringen zijn (er staat ook dezelfde waarde op die ernaast op de printplaat staat). Ik heb ze vaker gezien, maar dan zaten ze in een socket.

The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel