Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Wat een enorme klus zeg :o. Maar erg gaaf om te volgen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: solitaire op mei  6, 2010, 21:14:03
akoestiek ... check
stroomvoorziening ... check

:clapping:

overtuigend bezig !!

Wolf
Thanks Wolf! 2 van de zaken in een dedicated ruimte die naar mijn mening in orde moeten zijn, voordat je aan andere dingen gaat denken ;)

Met de PPP hoef ik me inderdaad geen zorgen meer te maken over de stroom :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Philip, vindt je het niet ontzettend zonde om je mooie iLink speler weg te doen?
Is het geen optie om de DV9600 te houden, het rack uit te breiden (als je daar onderdelen voor kunt krijgen) en voor BD's (en eventueel DVD's) een Oppo nemen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2010, 21:17:09
Wat een enorme klus zeg :o. Maar erg gaaf om te volgen.

Sander.
Bedankt Sander! En dan te weten dat dit de laatste echt grote klus is in mijn HT. Ben er ook af en aan sinds mei 2007 mee bezig :o

Maar hierna zijn het nog slechts "kleine" zaken die ik moet aanpakken, waarvan de meeste kosmetisch...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Balen dat je je rek moet verbouwen maar wat een mooie aanwinst. Je maakt er zeker geen half werk van HTip. I love it  :worship:

Xander32

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:21:45
Bedankt Sander! En dan te weten dat dit de laatste echt grote klus is in mijn HT. Ben er ook af en aan sinds mei 2007 mee bezig :o

Maar hierna zijn het nog slechts "kleine" zaken die ik moet aanpakken, waarvan de meeste kosmetisch...
Nog even de tanden op elkaar en dan kan dus het grote genieten beginnen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

celerontje

En nu gaat Philip zeggen:
Dat doen we nu al!
:D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:20:31
Philip, vindt je het niet ontzettend zonde om je mooie iLink speler weg te doen?
Is het geen optie om de DV9600 te houden, het rack uit te breiden (als je daar onderdelen voor kunt krijgen) en voor BD's (en eventueel DVD's) een Oppo nemen?
Eigenlijk wel :unsure: Aan de andere kant vind ik 2 apparaten die bijna hetzelfde kunnen, de een digitaal en de ander analoog, ook een beetje overdreven. Zelfde vindt BE van zijn prachtige Classé CD-speler.

Het rack uitbreiden is ook een optie, maar dan neemt het een erg dominante positie in. Nog meer dan nu.

Kan nog van alles veranderen, maar één ding is zeker. Het rack zal ik opnieuw moeten opbouwen, vanwege de grootte van de SR9600...
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:24:30
Dat doen we nu al!
Ieders z`n hobby. Ik volg dit soort projecten bij voorkeur op afstand middels m`n laptop :D.

Sander.

HTip

Citaat van: Davey op mei  6, 2010, 21:22:52
Balen dat je je rek moet verbouwen maar wat een mooie aanwinst. Je maakt er zeker geen half werk van HTip. I love it  :worship:
Bedankt Dave! Het rek verbouwen is niet zo'n punt, want het is modulair opgebouwd. Moet alleen de stangen wisselen, zodat de SR9600 een verdieping hoger kan komen. Daarnaast kan ik dan beter bij de kabelgoten, want voor de Inakustik Referenz LS-1202 moet ik de openingen in de goot herzien. Geldt overigens ook voor de stroomkabels die nu naar de PPP moeten.
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:26:03
Eigenlijk wel :unsure: Aan de andere kant vind ik 2 apparaten die bijna hetzelfde kunnen, de een digitaal en de ander analoog, ook een beetje overdreven. Zelfde vindt BE van zijn prachtige Classé CD-speler.

Het rack uitbreiden is ook een optie, maar dan neemt het een erg dominante positie in. Nog meer dan nu.

Kan nog van alles veranderen, maar één ding is zeker. Het rack zal ik opnieuw moeten opbouwen, vanwege de grootte van de SR9600...
Ik bedoel dat je Oppo enkel via HDMI aansluit, dus eigenlijk precies zo als je het nu hebt. ;)

Trouwens, de Oppo heeft ook subtitle shift, dus je kan dan ook nog eens een maskingysteem voor scope-films in elkaar knutselen! :pompom:

HTip

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2010, 21:23:51
Nog even de tanden op elkaar en dan kan dus het grote genieten beginnen.

Sander.
Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:24:30
Dat doen we nu al!
Dat doen we inderdaad gelukkig al een behoorlijke tijd (meer dan een jaar nu), maar ik heb altijd de lage tonenweergave de achilleshiel van de HT gevonden. Dat gaan we nu (eindelijk) aanpakken, want het ontwerp heb ik al meer dan een jaar in huis :unsure:

Citaat van: Xander32 op mei  6, 2010, 21:27:13
Ieders z`n hobby. Ik volg dit soort projecten bij voorkeur op afstand middels m`n laptop :D.

Sander.
:D Dat geldt in mindere mate voor celerontje. Die weet precies wat er in mijn topic is gepost, hoe mijn set is samengesteld en welke BD's ik heb. Soms weet hij zelfs beter dan ik wat ik heb. Prachtig gewoon! :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:30:37
Ik bedoel dat je Oppo enkel via HDMI aansluit, dus eigenlijk precies zo als je het nu hebt. ;)

Trouwens, de Oppo heeft ook subtitle shift, dus je kan dan ook nog eens een maskingysteem voor scope-films in elkaar knutselen! :pompom:

Ik weet dat je dat bedoelt, maar dan heb ik nog steeds 2 apparaten die kwa functionaliteit behoorlijk overlappen. Mijn BD-35 kan geen DVD-A en SACD, alleen CD, DVD en BD. En alleen voor het laatste gebruik ik die. Het liefste heb ik één apparaat voor alles.

En ik kan altijd nog de DV9600 houden en de DV9500 verkopen, want die heb ik ook nog ;)

En wat het maskingsysteem betreft, daar heb ik nog geen plannen voor...
Showcase - Topic

Madhouse

Oppo  :clapping:

Denk dat je daar een hele goede aankoop aan gaat doen! Is ook het mooiste 3 apparaten in je rack (PPP, Marantz en de Oppo)...

Een Oppo SE moet je toch wel genoeg aan hebben of ga je ook voor de Nuforce? (leverbaar via Peter)  ;)

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Als je enkel HDMI gebruikt, heb je dat niet echt nodig.
Dan volstaat de meest basic versie, de gewone 83.

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2010, 21:36:11
Oppo  :clapping:

Denk dat je daar een hele goede aankoop aan gaat doen! Is ook het mooiste 3 apparaten in je rack (PPP, Marantz en de Oppo)...

Een Oppo SE moet je toch wel genoeg aan hebben of ga je ook voor de Nuforce? (leverbaar via Peter)  ;)

Krijg ook steeds meer de indruk dat dat zo is :clapping:

Welke versie van de Oppo het beste voor mijn situatie is moet ik nog uitzoeken. Ik zal de shoot-out eens goed gaan lezen...

BTW: Met Peter bedoel je HifiSupply?
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:38:37

Klopt, dan de gewone maar zodra er analoog aan te pas komt de SE of de Nuforce SE (Of de SE SI of de Nuforce SE SI). Pfff veel keus  ;D

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:38:51
BTW: Met Peter bedoel je HifiSupply?

Jep, Silentwolf heeft hem ook via Peter.

HTip

Citaat van: celerontje op mei  6, 2010, 21:38:37
Klopt! Maar wel als ik (noodgedwongen) deze ook analoog wil aansluiten... En dat moet ik voor SACD, vanwege de HDMI-versie van de SR9600. DVD-A kan overigens wel met 1.1, voor SACD heb je 1.2 nodig.
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:38:51
Krijg ook steeds meer de indruk dat dat zo is :clapping:

Welke versie van de Oppo het beste voor mijn situatie is moet ik nog uitzoeken. Ik zal de shoot-out eens goed gaan lezen...

Of vraag Jack ff, die heeft alle versie's al gehad onderhand  ;D

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:40:48
Klopt! Maar wel als ik (noodgedwongen) deze ook analoog wil aansluiten... En dat moet ik voor SACD, vanwege de HDMI-versie van de SR9600. DVD-A kan overigens wel met 1.1, voor SACD heb je 1.2 nodig.

Of je koopt gelijk een AV8003 met een MM8003  :tongue2:

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2010, 21:41:25
Of vraag Jack ff, die heeft alle versie's al gehad onderhand  ;D
Goed idee. Misschien reageert hij wel vanzelf hier ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2010, 21:43:00
Of je koopt gelijk een AV8003 met een MM8003  :tongue2:
Grapjas! Je wilt toch niet dat ik zometeen mijn huisje moet verlaten :tongue2:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:40:48
Dat moet ik toch even toelichten:
Ja, je hebt gelijk.
ECHTER.... dat 1.2 geldt wanneer je de originele DSD stream in je receiver wilt krijgen.
De Oppo kan DSD naar PCM omzetten, waardoor het ook met 1.1 werkt.

Afijn, stel, je sluit de boel via analoog aan, dan krijg je:
DSD-PCM-DAC-analoog-ADC-PCM
Via iLink heb je: DSD-PCM, that's it!

Nu zegt dat an-sich niks over de klank, maar ik wil wel even zeggen dat iLink eigenlijk een perfecte oplossing is, met in dit HD tijdperk het nadeel dat je voor HD nog een aparte speler nodig hebt.
Je kan zeggen: So be it, ik neem een gewone Oppo van 500 euro erbij, voila!
Of je kan zeggen: Wik-weeg-wik-weeg-wik-weeg ik neem een high-end analoge speler en doe qua geluidskwaliteit een compromis ten voordele van de fysieke ruimte.

Trouwens, pas erg op met het woord ''overdreven'', want in hoeverre is iets ''overdreven'' als je een zo'n thuisbioscoop als jij hebt? :D :D :D
Voel je niet schuldig; PICTURE AND SOUND TO THE MAX, ALWAYS! :pompom:
Niks is overdreven voor een fanatieke en enthousiaste HT'er als jij! :headbanging:

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  6, 2010, 21:45:37
Grapjas! Je wilt toch niet dat ik zometeen mijn huisje moet verlaten :tongue2:

Dat zal zeker een aanslag op je portomonee zijn  :tongue2:

Maar dan stuur je Annet toch gewoon op de fiets naar haar werk i.p.v. de auto het aankomende jaar? Problem solved  ;D

celerontje