Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Robbert54

ja maar dan verraad ik het. volgens mij het laatste wat hij heeft besteld. moest jij nog over pm'en met Naphets dacht ik ben wel erg benieuwd wat dat gaat doen in jou set :popcorn:

edit: ah Eisse heeft het al gevonden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

:clapping:

Dat is het voordeel van admin zijn :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 17:14:11
:clapping:

Dat is het voordeel van admin zijn :D

Nee hoor, dat is juist het NADEEL van admin zijn, je wordt geacht alles te zien. Wat ik heb gevonden, geknipt en geplakt heeft iedereen rechten voor.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 17:12:40
ja maar dan verraad ik het. volgens mij het laatste wat hij heeft besteld. moest jij nog over pm'en met Naphets dacht ik ben wel erg benieuwd wat dat gaat doen in jou set :popcorn:

edit: ah Eisse heeft het al gevonden
Da's specifiek genoeg ;)

Wat een goed geheugen heb jij, dat je dat allemaal nog weet :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 17:16:50
Nee hoor, dat is juist het NADEEL van admin zijn, je wordt geacht alles te zien. Wat ik heb gevonden, geknipt en geplakt heeft iedereen rechten voor.
Zeker op dit forum, lijkt me dat een dagtaak. Maar je had het wel heel erg snel gevonden :D
Showcase - Topic

HTip

Nu het geraden is kan ik jullie wel wat leesvoer geven. Op psaudio.nl staat een hele lijst reviews. Klik maar eens op de volgende link: PS Audio Power Plant Premier

Deze review van Toine (Thingman) heeft me geïnspireerd, nog voor Raphie erover begon.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85671.0

Er staan ook de nodige foto's in.

Mijn verwachtingen zijn dan ook hooggespannen....
Showcase - Topic

celerontje

Ga 'm IN je HT zetten of BUITEN je HT?

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 17:31:19
Ga 'm IN je HT zetten of BUITEN je HT?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Het is een audiocomponent die aan de achterkant 5 uitgangen heeft voor 5 netstekkers, dus kan die alleen maar in de buurt van de andere componenten staan. Enige kabel waar ik misschien een aanpassing voor moet doen is de kabel van de HD1. Die zou wellicht iets te kort zijn.

Daarnaast ga ik dan de Rittal verdeeldoos vervangen door een audiograde wandcontactdoos, bv. HMS. Maar dat is voor later...
Showcase - Topic

celerontje

Oooh, op die fiets.
Ik dacht dat er nog een stekkerdoos achter gehangen zou worden, waardoor je 'm dus ook eventueel buiten je HT kan neerzetten. (omdat je rack anders erg vol wordt :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 17:45:46
Oooh, op die fiets.
Ik dacht dat er nog een stekkerdoos achter gehangen zou worden, waardoor je 'm dus ook eventueel buiten je HT kan neerzetten. (omdat je rack anders erg vol wordt :D)
Rack wordt inderdaad erg vol op deze manier, maar dat kan niet anders.

Trouwens als ik je leesvoer geef, moet je dat natuurlijk wel lezen :P :D
Showcase - Topic

celerontje

Maximus_Aurelius

Dat is een mooie aanwinst en een serieuze upgrade.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 17:18:05
Zeker op dit forum, lijkt me dat een dagtaak. Maar je had het wel heel erg snel gevonden :D

Ik heb een goed geheugen. Ik kon me herinneren dat je iets in het topic van Raphie had geschreven. Dat topic is natuurlijk snel gevonden :D

celerontje

Mits hij z'n naam. niet veranderd heeft in ''THUNDERSOUND'' o.i.d. :D

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 30, 2010, 18:21:06
Dat is een mooie aanwinst en een serieuze upgrade.
Thanks!

Ik heb alleen maar lovende reviews gelezen en heb een aanbod gekregen wat ik niet kon afslaan. Zit zelfs een PS Audio Wave AC-3 stroomkabel bij om aan te sluiten op het lichtnet. De set begint met de nieuwe bekabeling steeds meer in balans te komen en dan heeft zo'n major upgrade ook zin.

Ik ga hier natuurlijk mijn ervaringen posten, maar de review van Toine (Thingman) kan ik echt niet overtreffen. Die review heeft me ook over de streep getrokken. Mijn ruimte is akoestisch bijna optimaal, bekabeling matched erg goed met speakers en de set is ook van voldoende niveau (kan natuurlijk altijd beter).

Het advies van Toine is ook om de PPP aan te sluiten op een dedicated audiogroep. Dus hoe beter de ingangsstroom, des te minder de PPP eerst moet filteren, voordat de stroom opnieuw wordt opgebouwd. Dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Enige wat ik nog zou willen doen is de Rittal verdeeldoos vervangen door een audiograde WCD, bijv. HMS, Furutech, etc.
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Dat is een mooie upgrade Philip! O0
Ik heb de PS vorige week op de audioclub gehoord en ik was dermate onder de indruk van de verschillen dat ik tzt het effect hier thuis ook wel eens wil horen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei  1, 2010, 08:12:33
Dat is een mooie upgrade Philip! O0
Ik heb de PS vorige week op de audioclub gehoord en ik was dermate onder de indruk van de verschillen dat ik tzt het effect hier thuis ook wel eens wil horen.

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Ik kan 'm meenemen naar jou toe, als je ruimte klaar is. En Toine heeft 'm ook, dus hoe dan ook is het wel te organiseren ;)
Showcase - Topic

HTip

De afstandhouders zijn voor het leggen van laminaat, maar niet erg nauwkeurig. Zoeken op internet heeft ook (nog) niet geleid tot het gewenste resultaat. Dus dan maar zelf maken. Ga nu wat proberen en dan uitproberen of dat nauwkeurig genoeg is.

De toleranties zijn erg klein en de houtleverancier heeft uitstekend werk geleverd, dus moeten de afstandhouders ook zo zijn.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Madhouse

Zelf maken met jouw ervaring moet toch geen probleem zijn?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Betreft WCD kan ik Furutech wel aanraden.Deze heb ik ook in de Rodium versie.
De meerwaarde uit zich in kleine details. Het zijn geen hele grote upgrades en je moet niet verwachten dat het echt enorm verschil is ten opzichten van standaard WCD. Er is verschil zeer zeker en voor de prijs hoeft je het niet te laten.Is in verhouding kleine uitgave.Er is wel enorm verschil tussen de bouwkwaliteit van de Furutech ten opzichten van een standaard WCD en ook ten opzichten van een HMS etc.

Diegene die bij mij het aangesloten heeft heeft niets met HT/audio en vind het allemaal belachelijk dat we zoveel geld uitgeven voor wat muziek.Ik laat hem rustig in zijn waarde want iedereen heeft zijn eigen mening en mag die ook hebben.Maar toen hij deze WCD in de handen had was hij echt onder de indruk.Zo'n WCD heb ik nog nooit gezien ook niet qua afwerking en ook hoe hij gemaakt is van binnen in. Dit zegt iemand die al duizende misschien wel nog meer WCD aangesloten heeft en iemand die in deze branche zit.Meer en deel wel proffesioneel.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Nahpets

Citaat van: HTip op mei  1, 2010, 07:43:39
heb een aanbod gekregen wat ik niet kon afslaan.

Even uit nieuwsgeirigheid....mijn adres?

Gefeliciteerd, hoop dat je er net zo veel plezier van krijgt als ik.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  1, 2010, 12:19:47
Zelf maken met jouw ervaring moet toch geen probleem zijn?
Dat dacht ik ook, maar materiaal vinden met die exacte dikte is het probleem. Gister geprobeerd met een houten plaat waarvan ik dacht dat ie precies de dikte was, maar na één basstrap opgebouwd te hebben (niet vast) bleek dat nog te dik zijn.

Gisteren bij de winkel waar de echte DHZ'er niet zonder ken metalen strips gevonden met de goede dikte. Nu nog kijken of deze exact is, maar ik heb goede hoop. Dan rest alleen nog een aantal strips zagen en dan kan ik beginnen.

Voor de zekerheid ook nog 400 schroeven gekocht, dus nu staat niets meer in de weg ::)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  1, 2010, 12:27:55
Betreft WCD kan ik Furutech wel aanraden.Deze heb ik ook in de Rodium versie.
De meerwaarde uit zich in kleine details. Het zijn geen hele grote upgrades en je moet niet verwachten dat het echt enorm verschil is ten opzichten van standaard WCD. Er is verschil zeer zeker en voor de prijs hoeft je het niet te laten.Is in verhouding kleine uitgave.Er is wel enorm verschil tussen de bouwkwaliteit van de Furutech ten opzichten van een standaard WCD en ook ten opzichten van een HMS etc.

Diegene die bij mij het aangesloten heeft heeft niets met HT/audio en vind het allemaal belachelijk dat we zoveel geld uitgeven voor wat muziek.Ik laat hem rustig in zijn waarde want iedereen heeft zijn eigen mening en mag die ook hebben.Maar toen hij deze WCD in de handen had was hij echt onder de indruk.Zo'n WCD heb ik nog nooit gezien ook niet qua afwerking en ook hoe hij gemaakt is van binnen in. Dit zegt iemand die al duizende misschien wel nog meer WCD aangesloten heeft en iemand die in deze branche zit.Meer en deel wel proffesioneel.
Furutech staat sinds de stroomkabels ook hoog op het verlanglijstje. Welk type heb jij, want er zijn er meerdere met Rhodium...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Nahpets op mei  1, 2010, 16:22:00
Even uit nieuwsgeirigheid....mijn adres?

Gefeliciteerd, hoop dat je er net zo veel plezier van krijgt als ik.

Dank je! En ja, jouw adres. Bedankt nog daarvoor :thumbs-up:

Als alles goed gaat, krijg ik 'm deze week :pompom:
Showcase - Topic