Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 13:40:32
Een beamerlamp slijt nogal hard bij het starten, dus om nou voor 5 minuutjes de beamer aan te zetten? ;)
LOL Je was er niet eens bij! :devil: :D

Het lijkt me toch dat als je het menu instelt, dat je de dvd ook gaat kijken?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Niet als je DVD-A gaat luisteren. ;)
Afijn, voor jou is het niet handig, voor Philip wel, heel simpel! :tongue2:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 14:43:51
Niet als je DVD-A gaat luisteren. ;)
Afijn, voor jou is het niet handig, voor Philip wel, heel simpel! :tongue2:
heeft Philip dat jou verteld dan? :P

bovendien, heb je een Home Theatre, THEATRE DAMNIT! En dan ga je lekker in je stoel zitten luisteren? Dan ist toch veel rilekster om erbij te kijken? Lijkt me zo hoor..

In een theater ga je toch ook niet met oogkleppen op een musical zitten LUISTEREN..Als je alleen muziek wilt luisteren dan koop je toch een stereo installatie, tenminste in mijn geval zou ik niet zoveel geld aan een HT besteden als ik het kijkgedeelte toch nauwelijks gebruik..bovendien een beetje tijdsverspilling als je lekker in je HT muziek gaat luisteren, licht uit..muziek aan, gezellig, in het donker muziek luisteren.

Maargoed, ik zal het wel niet snappen.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Philip luistert ook muziek in zijn HT, mede omdat de akoestiek in z'n woonkamer niet zo goed is.

En Philip heeft me meer verteld dan je denkt, ik heb ben immers bij een M&G geweest. ;)

Btw, Philip is een filmliefhebber EN muziekliefhebber, dus daarom heeft hij z'n HT een soort ''best of both worlds'' gemaakt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 15:01:40
Philip luistert ook muziek in zijn HT, mede omdat de akoestiek in z'n woonkamer niet zo goed is.

En Philip heeft me meer verteld dan je denkt, ik heb ben immers bij een M&G geweest. ;)

Btw, Philip is een filmliefhebber EN muziekliefhebber, dus daarom heeft hij z'n HT een soort ''best of both worlds'' gemaakt.
Ja ok. Maar als je er dan toch zit, zou je dan niet effe je beamer aanzetten? :P :D Leuk toch, kijken naar muziek?

Haha oke dat is wel duidelijk.

Ik houdt ook erg van muziek, maar ik zou er ook bij willen kijken als dat toch bij een van de mogelijkheden hoort. :)

Etiennevh

Citaat van: cyberkoe op april 12, 2010, 15:06:49
Ja ok. Maar als je er dan toch zit, zou je dan niet effe je beamer aanzetten? :P :D Leuk toch, kijken naar muziek?

Ik houdt ook erg van muziek, maar ik zou er ook bij willen kijken als dat toch bij een van de mogelijkheden hoort. :)
Woeiiii daar ging even offtopic mijn 100e post en nu is mijn status member :D

celerontje

Een beamer aanzetten als je een CDtje wilt luisteren en een boekje lezen is vrij nutteloos. :D

Sk

Beeld erbij trekt je aandacht en daardoor concentreer je je minder op het geluid. Daarom beeld uit!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

celerontje

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 15:08:23
Een beamer aanzetten als je een CDtje wilt luisteren en een boekje lezen is vrij nutteloos. :D
Ehh net ging het nog over DVD-a ?

Sk

Citaat van: cyberkoe op april 12, 2010, 15:26:39
Ehh net ging het nog over DVD-a ?

Een DVD-A bevat net zoals een Audio CD geen beeld.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

celerontje

Etiennevh

Citaat van: Sk op april 12, 2010, 15:29:01
Een DVD-A bevat net zoals een Audio CD geen beeld.
Dat verklaart een hoop, nu snapt ik het.

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 15:08:23

Citaat van: Sk op april 12, 2010, 15:09:29
Beeld erbij trekt je aandacht en daardoor concentreer je je minder op het geluid. Daarom beeld uit!

Dus als je een cdtje luistert en een boekje leest, heb je meer aandacht voor het geluid dan wanneer je DVD kijkt! Schei toch uit.! :P :thumbs-up:

Sk

Citaat van: cyberkoe op april 12, 2010, 16:10:56
Dus als je een cdtje luistert en een boekje leest, heb je meer aandacht voor het geluid dan wanneer je DVD kijkt! Schei toch uit.! :P :thumbs-up:

Ik probeerde meer te zeggen dat beeld ontzettend af leid, oftewel je zit veel minder te genieten van de muziek. Als ik naar een cd luister lees ik geen boek maar ga ik er echt voor zitten.

Etiennevh

Citaat van: Sk op april 12, 2010, 16:17:55
Ik probeerde meer te zeggen dat beeld ontzettend af leid, oftewel je zit veel minder te genieten van de muziek. Als ik naar een cd luister lees ik geen boek maar ga ik er echt voor zitten.
Snap ik.

HTip

Geen ruzie maken jongens. Dat is het nu ook weer niet waard ;) :D

De rekensom van cyberkoe is nog zo gek nog niet (bedankt daarvoor :thumbs-up:), want met name voor instellingen van de set gebruik ik nu inderdaad de beamer. Aansluitend test ik meteen met van alles en nog wat, dus beamer staat niet alleen kort aan. Ook voor de sub, hoewel ik dat niet vaak verwacht te moeten doen. Alleen als er iets in de akoestiek veranderd, of een andere sub komt moet ik de SMS-1 opnieuw afstellen.

Het punt is inderdaad de menu's van DVD-A en concerten op DVD/BD. Op sommige DVD-A's staan naast het menu ook songteksten of videoclips. Ik luister graag naar muziek en zoals Sk zegt wil ik dan eigenlijk geen beeld, omdat dat inderdaad kan afleiden van de beleving. Ik ga er ook voor zitten, doe soms zelfs mijn ogen dicht ;)

Wat ik kan doen is schermafdrukken van het menu van mijn DVD-A's en concert-DVD/BD's maken en een "handleiding" hoe bepaalde keuzes te maken. Die dan verzamelen in een soort album.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 12, 2010, 19:19:29
Geen ruzie maken jongens. Dat is het nu ook weer niet waard ;) :D

De rekensom van cyberkoe is nog zo gek nog niet (bedankt daarvoor :thumbs-up:), want met name voor instellingen van de set gebruik ik nu inderdaad de beamer. Aansluitend test ik meteen met van alles en nog wat, dus beamer staat niet alleen kort aan. Ook voor de sub, hoewel ik dat niet vaak verwacht te moeten doen. Alleen als er iets in de akoestiek veranderd, of een andere sub komt moet ik de SMS-1 opnieuw afstellen.

Het punt is inderdaad de menu's van DVD-A en concerten op DVD/BD. Op sommige DVD-A's staan naast het menu ook songteksten of videoclips. Ik luister graag naar muziek en zoals Sk zegt wil ik dan eigenlijk geen beeld, omdat dat inderdaad kan afleiden van de beleving. Ik ga er ook voor zitten, doe soms zelfs mijn ogen dicht ;)

Wat ik kan doen is schermafdrukken van het menu van mijn DVD-A's en concert-DVD/BD's maken en een "handleiding" hoe bepaalde keuzes te maken. Die dan verzamelen in een soort album.

Hehe geen ruzie joh! Gewoon menings / belevingsverschil

You are welcome :)

Dat zou je kunnen doen inderdaad.. :) Wel veel werk, tenminste weet niet hoeveel DVD-a's je hebt.

HTip

Citaat van: cyberkoe op april 12, 2010, 19:37:32
Hehe geen ruzie joh! Gewoon menings / belevingsverschil
Weet ik hoor, maar het ging er "nogal heftig" eraan toe. Ben ik niet gewend in mijn topic :D

Citaat van: cyberkoe op april 12, 2010, 19:37:32
You are welcome :)

Dat zou je kunnen doen inderdaad.. :) Wel veel werk, tenminste weet niet hoeveel DVD-a's je hebt.
Valt wel mee. Ik denk zo'n 10 DVD-A's, 20 concert-DVD's en 10 concert-BD's. Kan ik allemaal op mijn laptop maken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even een voorbeeld. Mijn DVD-speler in mijn laptop kan niet de DVD-A native lezen, dus zie ik alleen het DVD-V spoor :unsure:
Maar je krijgt een aardig beeld van hoe het kan worden...
Showcase - Topic

Etiennevh

alweer een paar dagen stil hier.. maar ik denk dat het er keurig uit ziet :)

HTip

Citaat van: cyberkoe op april 15, 2010, 13:44:38
alweer een paar dagen stil hier.. maar ik denk dat het er keurig uit ziet :)
Is weinig te melden... Druk op het werk gehad en dus weinig tijd voor de HT ;)

Heb wel contact gehad met de houtleverancier. Bleek dat de 30mm MDF nog niet was geleverd. Is direct actie op ondernomen. Betekent dus wel dat als ik niet had gereageerd, dat er geen actie zou zijn ondernomen :nopompom:

Wachten dus maar weer...
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op april 16, 2010, 16:52:55
Is weinig te melden... Druk op het werk gehad en dus weinig tijd voor de HT ;)

Heb wel contact gehad met de houtleverancier. Bleek dat de 30mm MDF nog niet was geleverd. Is direct actie op ondernomen. Betekent dus wel dat als ik niet had gereageerd, dat er geen actie zou zijn ondernomen :nopompom:

Wachten dus maar weer...

Balen en altijd onbegrijpelijk. Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat bedrijven klanten vergeten. Ik wil niet zeuren maar de laaste tijd heb ik hier ook wat last van. Momenteel met een sat ontvanger.

HTip

Citaat van: Davey op april 16, 2010, 17:46:03
Balen en altijd onbegrijpelijk. Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat bedrijven klanten vergeten. Ik wil niet zeuren maar de laaste tijd heb ik hier ook wat last van. Momenteel met een sat ontvanger.
Ik snap het ook niet. Je verwacht in dit economisch klimaat, dat bedrijven blij zijn met een opdracht. Waarschijnlijk is mijn opdracht niet interessant genoeg. Ze vergeten daarbij vaak de lange termijn effecten :unsure:

Je raakt eraan gewend, maar het frustreert wel...
Showcase - Topic