Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op april  9, 2010, 20:05:33
ik zou nog kleiner gaan. en dan een mooie strakke die je aan de muur kunt hangen zodat je ook gelijk een mooie fotoliijst hebt :D en dan met draaibare wandhouder zodat je er ook op kunt laten zien welke BR je aan het kijken bent :D of sla ik nu een beetje door??
en die je tevens een waarschuwing geeft als je moet poepen : Je drol komt er aan!   O0
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Weer een poging om on-topic te komen/blijven ;)

Citaat van: Valkyrie op april  9, 2010, 19:24:09
Ik zeg een TV-lift vanuit het podium! :D
:D Gaaf idee, maar dat gaat er niet komen ;) Een beugel op de achtermuur met de TV/monitor erop is wat iets meer in de buurt komt...

Maar een TV vinden die alle aansluitingen heeft is niet zo eenvoudig. Dus misschien toch de door jou voorgestelde mediascaler met een kleine PC-monitor met HDMI. Dat moet toch makkelijker te vinden te zijn...

Als ik afstellingen van de set doe, dan is het handig dat de monitor naar de luisterpositie kan draaien, maar als dat een lelijke beugel op de muur oplevert, dan hoeft dat voor mij niet.

Het apparaat ga ik voor het volgende gebruiken:
- Afstellen van de sub met de SMS-1 (later misschien met een DD-series): Composite of S-video
- Instellen van de SR9600: Composite en S-video
- Instellen van de DV9600/menu van DVD-A: Composite, S-video, Component of Scart

Als ik het zo bekijk is een S-video/Composite switch ook een mogelijkheid...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Met zo'n mediascaler kan je toch ook wel een PC monitor gebruiken? (die van ons heeft een draaivoet, bv.)

HTip

Citaat van: celerontje op april 10, 2010, 13:42:36
Met zo'n mediascaler kan je toch ook wel een PC monitor gebruiken? (die van ons heeft een draaivoet, bv.)
Kan ook, maar dan wordt het veel duurder, €249 voor de scaler en dan nog de monitor die HDMI moet hebben. Maar ik houd alle opties open...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op april 10, 2010, 14:48:55
Kan ook, maar dan wordt het veel duurder, €249 voor de scaler en dan nog de monitor die HDMI moet hebben. Maar ik houd alle opties open...

En dan gelijk touch screen nemen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Snowmaster

Citaat van: Madhouse op april 10, 2010, 15:06:18

Zou dat wel handig zijn i.c.m. aansturen HT?   Staat in ieder geval wel heel erg strak.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Madhouse op april 10, 2010, 15:06:18
Citaat van: Snowmaster op april 10, 2010, 15:22:48
Zou dat wel handig zijn i.c.m. aansturen HT?   Staat in ieder geval wel heel erg strak.
Zal zeker heel mooi staan, maar is niet echt praktisch als ik elke keer moet reiken van voor het rack tot de achterwand. Geef mij maar de ouderwetse AB, die ik weer kan integreren in mijn Marantz AB ;)

Over de AB gesproken... Ik ga naast de HT ook de woonkamer en de slaapkamer opnemen in de besturing. Daar liggen inmiddels ook elke keer 3-4 AB's ::) Idee is een foto van ons huis met zones voor kelder, begane grond en 1e verdieping. De link naar de kelder komt dan natuurlijk uit in de huidige setup, maar de andere zones moeten nog helemaal ontwikkeld worden. Is iets voor de vroege of late uurtjes, als Annet nog/al slaapt ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op april 10, 2010, 14:48:55
Ehhh, een simpele monitor met DVI/HDMI is goedkoper dan een TVtje, hoor. ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april 10, 2010, 21:17:25
Ehhh, een simpele monitor met DVI/HDMI is goedkoper dan een TVtje, hoor. ;)
Dat weet ik nog zo net niet. Voor €200 heb je een LCD-TV van 19" 16:9, dus dat valt best mee, maar met de prijs van de scaler erbij wordt het een dure grap...
Showcase - Topic

celerontje

En voor 100 euro heb je tegenwoordig al een leuke PC monitor. ;)

Maargoed, ik heb even meegedacht met je, en ben tot de volgende oplossing gekomen, de ingrediënten:
1. Een TV/monitor met HDMI/DVI en composiet/S-video
2. Een HDMI distribution ampilifer.
How to hook up?
Heel simpel:
Voor het receiver OSD: Gewoon een S-video (of composiet) naar het scherm, heel simpel.
Voor de DVD speler:
HDMI kabel vanaf de speler naar de distribution ampilifer, en dan in uitgang 1 een HDMI kabeltje naar het scherm en in uitgang 2 de Supra naar de beamer.

HTip

Bedankt voor het meedenken. Van wat ik gezien heb is de combinatie HDMI/Composite/S-video moeilijk te vinden. Maar zoiets zou het inderdaad moeten worden. Of de scaler kopen en mijn 19" PC 4:3 monitor met een HDMI-DVI adapter in de HT ophangen.
Showcase - Topic

Snowmaster

Ach, eigenlijk is het een weeldeprobleem  :P.
Als je eenmaal alles weer ingesteld hebt, kom je nauwelijks nog in de menu's.
Ennuh...stel dat je ooit nog geheel overgaat op zo'n mooie HDMI receiver dan is alles in één keer opgelost.

Ik wilde ook ooit een display erachter hebben, maar ben blijven hangen in een Harmony 1 en die ligt met een dikke laag stof ongebruikt op de kast....splinternieuw  :-X. Iedereen is enthousiast over die dingen, maar ik ben gewoon sneller met 3 AB's  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Etiennevh

Citaat van: Snowmaster op april 11, 2010, 11:27:39
Ennuh...stel dat je ooit nog geheel overgaat op zo'n mooie HDMI receiver dan is alles in één keer opgelost.

Ik wilde ook ooit een display erachter hebben, maar ben blijven hangen in een Harmony 1 en die ligt met een dikke laag stof ongebruikt op de kast....splinternieuw  :-X. Iedereen is enthousiast over die dingen, maar ik ben gewoon sneller met 3 AB's  ;)
is die harmony one te koop? :P

Etiennevh

ik zou ergens een scherm kopen die alle functies heeft, vervolgens al je menu instellingen doen, en binnen 8 dagen weer ruilen :)

Snowmaster

Citaat van: cyberkoe op april 11, 2010, 11:58:30
is die harmony one te koop? :P

Stuur wel een PM om topicvervuiling te voorkomen.....wie biedt er meer  ;) ?

HTip

Is ook een weeldeprobleem. En wat instellingen betreft heb je waarschijnlijk gelijk, tenzij ik blijf tweaken :P Zolang de SR9600 het goed blijft doen, zie ik niet zo snel een nieuwe receiver komen ;)

Ik vind het gaaf om de AB (in mijn geval de Marantz) zo te programmeren dat ik gedurende de film met 1 scherm alles kan bedienen. Tot nu toe lukt dat aardig...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: cyberkoe op april 11, 2010, 11:59:49
ik zou ergens een scherm kopen die alle functies heeft, vervolgens al je menu instellingen doen, en binnen 8 dagen weer ruilen :)
Is ook een manier ;) Maar ik wil het scherm ook om de menu's van DVD-A's te kunnen zien en concert DVD's te kunnen luisteren.

En als ik blijf tweaken, dan blijft het niet bij 1 keer instellen. Een andere sub, aanbrengen SilClear, andere stroomcomponenten en akoestische aanpassingen en ik kan weer opnieuw beginnen :)
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op april 11, 2010, 20:07:27
Is ook een manier ;) Maar ik wil het scherm ook om de menu's van DVD-A's te kunnen zien en concert DVD's te kunnen luisteren.

En als ik blijf tweaken, dan blijft het niet bij 1 keer instellen. Een andere sub, aanbrengen SilClear, andere stroomcomponenten en akoestische aanpassingen en ik kan weer opnieuw beginnen :)

Misschien heb ik ongelijk of niet goed gelezen, maar ik vind het een beetje een nutteloze investering, zie onderstaand rekenvoorbeeld:

Even een rekensommetje.. Wat kost een nieuwe lamp voor in je beamer? Een gokje: € 500,00? Even kijken op www.sparelamp.com en inderdaad, ik zat er niet ver vandaan: Module inclusief lamp  Merk Projector      Or./Un.           ex BTW        inc BTW        Levertijd Aantal  
                                                                 JVC DLA-HD1       Origineel          €272.24       €323.96        1-3 Dagen      

Uitgaande dat een lamp 1000 branduren heeft(2000 volgens specificatie), betekent dit dat een branduur ongeveer € 0,35 kost. (stroom en oninzichtelijke kosten niet meegenomen)

Als je een werkdag (dus 8 uur) bezig bent met het instellen van je menu's voor sub enz (= 8x 0,35 = € 2,80), en je doet dit 4 keer per jaar(als je dat al 4 keer per jaar doet :P), dan kost dit je dus omgerekend € 11,20 per jaar. Als je voor € 200,00 een tv met al die mogelijkheden koopt, kun je dus € 200,00 / € 11,20 per jaar = 17,8 jaar vooruit voordat je dat TVtje er uit hebt.

Misschien komen er nog kosten bij voor het instellen van DVD menu's enzovoorts.. laat dat je 5 minuten per DVD die je kijkt kosten.. Dat zijn 12 dvd's per branduur. Stel je kijkt iedere dag een DVD. 365 dagen in het jaar / 12 (dvd's) = 30 branduren per jaar aan dvd's dat het je kost. 30 branduren x € 0,35 = € 10,50 per jaar, + € 11,20 per jaar = totaal € 21,70 per jaar wat dat instellen van menu's e.d. kost. Als je dus voor € 200,00 een TV koopt, dan doe je er nog steeds 9 jaar en een paar maanden mee voordat je dat er uit hebt. Dan heb jij al lang weer een nieuwe lamp!! (denk ik).

Kortom, ik zou gewoon lekker menus instellen met je beamer. Bovendien lijkt me bovenstaand voorbeeld redelijk rëeel, of niet?

celerontje

Lezen, a.u.b.! :P
Philip luistert ook DVD-A's, die een eigen menu hebben, plus dat de akoestiek bij Philip beter is met de gordijnen dicht.

Madhouse

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 12:27:40
plus dat de akoestiek bij Philip beter is met de gordijnen dicht.

En daar weet jij alles van: Gordijntje dicht, gordijntje open, gordijntje....euhhhh doe maar weer dicht...AB afgepakt  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 12:27:40
Lezen, a.u.b.! :P
Philip luistert ook DVD-A's, die een eigen menu hebben, plus dat de akoestiek bij Philip beter is met de gordijnen dicht.

tsja.. lamellen een optie? kan je ook op projecteren :P

ehm..ja en wat is er nog meer bijzonder aan een dvd a? heb ik toch benoemd in mijn verhaal? LEZEN!! 5 minuten om een menu in te stellen per dvd lijkt me toch voldoende, niet?

trouwens, dit waren de voorwaarden, ik lees niets over gordijnen!

Citeer
Daarnaast ben ik de zoektocht gestart naar een kleine LCD-TV met alle aansluitingen die ik nodig heb om alle afstellingen te doen zonder de beamer aan te hoeven zetten. Daarnaast voor DVD-A om het juiste geluidsspoor te kunnen kiezen. Het is nog niet zo heel eenvoudig, omdat de TV naast HDMI ook S-video (voor de sub), Component (voor de DVD-A) en Composiet (voor menu SR9600) moet hebben.

celerontje

Een beamerlamp slijt nogal hard bij het starten, dus om nou voor 5 minuutjes de beamer aan te zetten? ;)

Citaat van: Madhouse op april 12, 2010, 12:28:48
En daar weet jij alles van: Gordijntje dicht, gordijntje open, gordijntje....euhhhh doe maar weer dicht...AB afgepakt  ;D
LOL Je was er niet eens bij! :devil: :D