Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik heb de review ook hier geplaatst. Ben benieuwd naar de reacties ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Hipster op november 15, 2009, 14:21:58
Mooie review. :thumbs-up:
Ik heb het zelf na een maand of 3 nog eens verwijderd ter vergelijk om het vervolgens snel weer aan te brengen. ;) :D
Thanks! Was het verschil zo groot in negatieve zin? Kan het me helemaal voorstellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op november 15, 2009, 15:19:12
Leuk verslagje weer! 8)

Je bent ook weer druk in de weer overal mee zeg.

Raak je dan nooit uitge-HT-t ;D 8)
Bedankt Fabian. Mijn nickname is niet voor niets HTip :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Starred op november 15, 2009, 16:30:39
Heb je de Furutech netkabels geleend, of gelijk gekocht?
Ben ook wel op de markt om standaardkabels te vervangen, maar wil het liefst eerst eens zelf beluisteren
Ik had ingeschreven op de Furutech powerbuy en eigenlijk de kabels blind gekocht op basis van de reviews de ik had gelezen. Het was ook één van de weinige afgemonteerde kabels met een figure-8 connector ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: De Lange op november 15, 2009, 17:02:25
Leuk om te lezen, heb eens een flesje met vloeistof gehad dat ongeveer het zelfde
zou moeten doen maar ik geloof er niet zo in, ga er  toch maar eens mee tweaken.
Dank je! Bedoel je zoiets als DeoxIt?

P.S. Prachtige ruimte heb je. Die diffuserpanelen komen me heel bekend voor :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op november 15, 2009, 17:13:20
mooie en duidelijke review Philip! grappig dat het juist de kleine tweaks zijn die het hem doen.
Bedankt Robbert! Nooit gedacht dat zo'n relatief kleine tweak zo'n groot verschil kon opleveren. Ik ga wat meer met dit soort middelen experimenteren.

zou de review idd bij de kabels plaatsen.
Heb ik inderdaad gedaan.

ben wel erg benieuwd of je nu ook grote verschillen gaat merken bij bijvoorbeeld Cloverfield..
Hoe het precies met films gaat uitpakken weet ik niet. Als ik alles weer heb afgesteld zal ik Cloverfield eens beluisteren. Misschien is het niet eens nodig en moet ik gewoon de versterker minder hard zetten :D

en mooi dat Raymen nog weer racken voor je gaat maken. ziet er super uit! :pompom:
Dat wordt heel strak. Aan beide kanten dezelfde soort rekken voor CD, DVD en BD. Kan nog wel even duren, maar dat vind ik niet erg ;)
Showcase - Topic

tiptop

Eigenlijk levert het dus alleen maar geld op, dat spul. :xmas:

versterker een aantal dB zachter scheelt in jou geval een hoop stroom minder. :smile:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 19:33:31
Bedankt Robbert! Nooit gedacht dat zo'n relatief kleine tweak zo'n groot verschil kon opleveren. Ik ga wat meer met dit soort middelen experimenteren.
Wierrook kan je ook eens proberen! :D ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op november 16, 2009, 19:58:19
Dat klinkt toch alleen maar slechter? Het versluierd namelijk de hele stage ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 19:44:14
Eigenlijk levert het dus alleen maar geld op, dat spul. :xmas:

versterker een aantal dB zachter scheelt in jou geval een hoop stroom minder. :smile:
:D Klopt ook nog ;) -10dB ipv -2 dB scheelt inderdaad veel vermogen :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op november 16, 2009, 19:58:19
No way! Het enige wat dat doet is mij misselijk maken :D

Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 20:05:36
Dat klinkt toch alleen maar slechter? Het versluierd namelijk de hele stage ;D
:D
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:08:15
No way! Het enige wat dat doet is mij misselijk maken :D
Dan heb je de nieuwste CD van K3 nog niet gehoord op je installatie! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

Citaat van: celerontje op november 16, 2009, 20:21:19
Die moet je ook op dvd aanschaffen. Dan heb je namelijk erg leuke afleiding qua beeld. 8)

HTip

Citaat van: celerontje op november 16, 2009, 20:21:19
Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 20:25:42
Die moet je ook op dvd aanschaffen. Dan heb je namelijk erg leuke afleiding qua beeld. 8)
Ook die komt er zeker niet in :P :D Ook niet op DVD ;)
Showcase - Topic

tiptop

Philip, je moet wel je land een beetje steunen in tijd van recessie, he. ::)

Dan maar de laatste van Urbanus. :P

HTip

Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 20:30:44
Philip, je moet wel je land een beetje steunen in tijd van recessie, he. ::)
Doe ik ook, maar niet met K3 of Donna Winner, etc. :P

Citaat van: tiptop op november 16, 2009, 20:30:44
Dan maar de laatste van Urbanus. :P
Die ken ik niet. Ik vond Urbanus vroeger best leuk. Hoe die nu is weet ik niet.
Showcase - Topic

celerontje

HTip

We dwalen weer een beetje af :D

In het andere topic vinden trouwens Garmt en Arjen behandeling met SilClear niet een verbetering. Ben benieuwd of naast Hipster nog anderen een positief effect beleven :music:
Showcase - Topic

celerontje

Ach, mocht 't niet bevallen, kan je er nog altijd Annet's zilverwerk mee poetsen! :D

Snowmaster

Zou Silclear ook nog een korte inspeeltijd nodig hebben?  Zou mij dat kunnen voorstellen omdat je eigenlijk een "nieuwe" overgang maakt waarin de stroom/data een nieuwe weg moet vinden.
Miste je bv. een beetje middengebied en was hoog nadrukkelijker in het begin?  Ik vraag dit omdat je meldt dat bepaalde nummers iets slechter/kritischer klinken.
Of was direct het hele geluidsbeeld gewoon goed aanwezig ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:51:11
We dwalen weer een beetje af :D

In het andere topic vinden trouwens Garmt en Arjen behandeling met SilClear niet een verbetering. Ben benieuwd of naast Hipster nog anderen een positief effect beleven :music:
ach ja, hun mening is vaak belangrijk, maar lang niet heilig. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Staaled

Citaat van: Snowmaster op november 16, 2009, 22:18:44
Zou Silclear ook nog een korte inspeeltijd nodig hebben?  Zou mij dat kunnen voorstellen omdat je eigenlijk een "nieuwe" overgang maakt waarin de stroom/data een nieuwe weg moet vinden.
Miste je bv. een beetje middengebied en was hoog nadrukkelijker in het begin?  Ik vraag dit omdat je meldt dat bepaalde nummers iets slechter/kritischer klinken.
Of was direct het hele geluidsbeeld gewoon goed aanwezig ?
Naar mijn ervaring moet het "settelen" ,ja.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Ben zelf nu bezig met klemkracht van de contacten, upgrade in de zekeringen, goede richting van de zekeringen, lichtnet ontstoren en software verbetering.
Gewoon zoeken naar zinvolle tweaks dus.

Er ligt hier nog ergens een selfmade Furutech/Belden 4mm netsnoer dat direct erg "slecht"klonk.
Heb daar even geen zin in en heb nu spijt van mijn drang om Furutech eens te proberen.

Komende dagen ontvang ik nog een paar betere zekeringen en die gaan in mijn Pio scherm.
Ben benieuwd welke het beste is. (heb nu wel een vooroordeel  ;) )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

hoe bepaal je de richting van de zekeringen? ;)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A