Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 21, 2009, 17:44:13
Goed nieuws! Vanmiddag de HD1 voor het eerst sinds 2 weken weer aan gehad en de instellingen van Garmt waren nog aanwezig. Misschien hoeft ie dus toch niet terug :pompom:
Toevallig het liedje ''Walk and don't look back'' gedraaid, voordat je op vakantie ging? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fabian92

Mooi zo, hopelijk geen problemen meer  :smile:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: Valkyrie op augustus 21, 2009, 17:52:18
Hopelijk blijft dat dan ook zo! ;)
Citaat van: Fabian92 op augustus 21, 2009, 17:58:18
Mooi zo, hopelijk geen problemen meer  :smile:
Ik hoop het ook. Ik zal toch de komende tijd elke keer als ik de beamer aanzet controleren of de settings nog zijn behouden. Maar ik heb goede hoop...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Ben je al wat verder met de schets voor je foyer? Ik ben benieuwd wat je op het oog hebt! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

tiptop

Hoi Philip,

Nog nieuwtjes? :eh: Al een week niks gepost :o ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: tiptop op augustus 28, 2009, 19:41:30
Hij moet waarschijnlijk nog bijkomen van de vakantie >:D (en nog een heleboel films kijken)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 28, 2009, 19:44:20
Hij moet waarschijnlijk nog bijkomen van de vakantie >:D (en nog een heleboel films kijken)

Alsof het een straf is hé  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Sonic Circle

Hij heeft nog een aardige back-log volgens mij :D.

tiptop

Hij kan wel gaan recenseren. Notitieboekje erbij en het verdiend nog geld ook zo'n hobby. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: Valkyrie op augustus 28, 2009, 12:11:20
Ben je al wat verder met de schets voor je foyer? Ik ben benieuwd wat je op het oog hebt! ;)
Nog niet. Ik heb zoals gezegd alleen een overzicht van de ruimte op schaal. Verder wel wat getekend op papier, maar nog niet uitgewerkt. Ik maak al mijn ontwerpen in Visio, maar dat staat niet op mijn huidige laptop. Moet ik nog een keer doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op augustus 28, 2009, 19:41:30
Hoi Philip,

:D Niet veel gebeurd, maar wel een kleine aanwinst. Van madison een netkabel met figure 8 stekker overgenomen. Is ter vervanging van het wel erg dunne snoertje van de Panasonic BD35. Door de lange laadtijden is het wel erg moeilijk een 1-op-1 vergelijking te doen. Maar wat ons opviel was dat het beeld meer diepte en contrast bevatte. Dialogen waren beter verstaanbaar, hoge tonen klonken minder schel en de bassen waren strakker. Doordat het niet alleen mij is opgevallen, denk ik dat het niet alleen wishful thinking is :)

Foto is van madison:

Mooie kabel met Lappkabel, Balsstekkers en keurig afgewerkt met een kous en krimpfolie. Hij heeft de kabel zelfs langer gemaakt (dus eigenlijk op maat voor mij) zodat de afstand geen probleem was. Super :clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 28, 2009, 19:44:20
Ik hoefde niet echt bij te komen van de vakantie >:D maar de tuin vroeg om aandacht en het was te mooi weer om binnen te blijven. En de 1e week werken viel ook tegen, maar ik heb tot het einde van het jaar ieder weekend een lang weekend ;)

Citaat van: Sonic Circle op augustus 28, 2009, 23:29:20
Hij heeft nog een aardige back-log volgens mij :D.
Klopt! Ik heb nog genoeg films te kijken, waarmee we de winter makkelijk mee kunnen doorkomen ;)

Citaat van: Fabian92 op augustus 28, 2009, 20:58:13
Alsof het een straf is hé  :D
Absoluut niet :D Maar we zijn met het mooie weer ook veel buiten, ook om de conditie op peil te houden. En dat lukt aardig!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op augustus 30, 2009, 00:35:28
Hij kan wel gaan recenseren. Notitieboekje erbij en het verdiend nog geld ook zo'n hobby. :P
Citaat van: celerontje op augustus 30, 2009, 01:27:17
DVD.nl zoekt nog reviewers... ;)
Zou inderdaad wel kunnen, maar dan wordt filmkijken ook "moeten" en het gaat dan ook weer van de vrije tijd af. Vind filmkijken wel erg leuk en ik heb de set waarmee je wel een review kan schrijven, dus misschien iets voor de toekomst ;)
Showcase - Topic

celerontje

Sterker nog: Dan heb jij de mooiste set van heel DVD.nl! :pompom:

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2009, 13:14:06
Sterker nog: Dan heb jij de mooiste set van heel DVD.nl! :pompom:
Dat hoop ik niet, want je kan denk ik niet een goede review schrijven, als je set niet op niveau is. Zeker als het over zwartniveau of scherpte gaat. Ook op geluidsgebied moet de set optimaal zijn afgesteld...
Showcase - Topic

celerontje

Hoe bedoel je?
Dat t.o.v. van jou set, hun sets niet op niveau zijn? ;)

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2009, 16:33:29
Hoe bedoel je?
Dat t.o.v. van jou set, hun sets niet op niveau zijn? ;)
Geen idee! Het zijn jouw woorden ;)
Showcase - Topic

celerontje

Klopt, maar ik snap dit niet helemaal:
Citaat van: HTip op augustus 30, 2009, 16:24:38
Dat hoop ik niet, want je kan denk ik niet een goede review schrijven, als je set niet op niveau is. Zeker als het over zwartniveau of scherpte gaat. Ook op geluidsgebied moet de set optimaal zijn afgesteld...
In welk geval kan je dan GEEN goede review schrijven? ???

HTip

Ik bedoel dat ik niet hoop dat mijn set dan het beste is van de reviewers van DVD.nl. Ik ben van mening dat je een goed afgestelde bron en weergever moet hebben om het beeld te kunnen beoordelen op bijv. zwartniveau en scherpte. Datzelfde geldt voor de geluidsbeleving. Als je set niet optimaal is afgesteld kan je subtiele details missen, of aangeven dat dialogen niet goed verstaanbaar zijn (terwijl dat aan je centerspeakerinstelling ligt ;)
Showcase - Topic

celerontje

De TV's van de reviewers zijn ISF gekalibreerd, maar voor de rest hebben de meesten gewoon een simpele geluidsinstallatie met receiver in hun woonkamer. (wel afgesteld met dB meter)
Kijk, 't gaat ook niet om de allerfijnste zwartdetails, want dan ben je meer aan het ''muggenziften'', dan aan het ''beoordelen''. >:D

Als je alle zwartdetails wilt zien, kan je beter met een heel laag gamma gaan kijken.
Het beeld ziet er dan wel onkijkbaar flets en uitgewassen uit... achja... :D

Als je naar de kapper gaat, gaat 't om het totale kapsel als resultaat, niet om elk klein haartje apart! ;)

HTip

Vandaag een nieuwe aanwinst gekregen (overgenomen van een forumgenoot)

4 Vibrapods model 4 voor onder de receiver. Mijn vorige model 2 bleek echt te zwak en liggen nu onder de Pana BD35. Daarnaast (of liever gezegd bovenop ;)) 8 Vibracones voor nòg betere ontkoppeling van de spelers. Ik heb kort een vergelijkende test gedaan en ik moet zeggen dat ik weer verschil hoor in het hoog (minder schel en beter gedefinieer), midden (gitaren en piano klinken ronder) en laag (strakker en sneller).

Kortom een relatief kleine investering, waarbij muziek weer een stukje natuurlijker klinkt. Ik zal binnenkort wat foto's maken van de apparatuur met vibrapods en cones.

Ook ben ik begonnen met het tunen van de passieve membranen. Het is wel even werk, maar het is wel waard. Wordt vervolgd...

Oh ja, ook nog mijn sig veranderd. Er stond nog Beamax, moet natuurlijk Stewart zijn. Dat niemand dat is opgevallen :unsure: ;D
Showcase - Topic

celerontje

Is het niet ontzettend lastig om die membranen af te stellen, zeker met 4 speakers?
Hoe pak je dat aan?

-madison-

Citaat van: HTip op september  3, 2009, 22:19:47
Oh ja, ook nog mijn sig veranderd. Er stond nog Beamax, moet natuurlijk Stewart zijn. Dat niemand dat is opgevallen :unsure: ;D

Het valt me een beetje tegen van Celerontje, die zou dat toch moeten zien :P
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.