Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Zelfs Sauron's oog ziet niet alles, zoals jullie wel weten! :D :D :D

Maargoed, ik ben weer wakker:
Op de foto's is nog steeds het Beamax scherm te zien.... :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Maximus_Aurelius

Citaat van: celerontje op september  3, 2009, 22:22:59
Is het niet ontzettend lastig om die membranen af te stellen, zeker met 4 speakers?
Hoe pak je dat aan?

In principe valt het wel mee om het af te stellen. Ik denk dat de achter LS niet veel veranderd hoeft te worden. Maar ik kan het mis hebben want zoveel ervaring heb ik niet met HT wel met afstellen van de LS die Htip heeft betreft membramen. Heb zelf ook de Note serie. ;)
Persoonlijk vind ik wel groot verschil zitten tussen alle ringen erop laten en geen ringen ertussen.
Maar als het goed is heeft Htip bij de Note 7 twee passief membramen en de Note 5 heeft er eentje.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Citaat van: HTip op augustus 30, 2009, 10:44:06
:D Niet veel gebeurd, maar wel een kleine aanwinst. Van madison een netkabel met figure 8 stekker overgenomen. Is ter vervanging van het wel erg dunne snoertje van de Panasonic BD35. Door de lange laadtijden is het wel erg moeilijk een 1-op-1 vergelijking te doen. Maar wat ons opviel was dat het beeld meer diepte en contrast bevatte. Dialogen waren beter verstaanbaar, hoge tonen klonken minder schel en de bassen waren strakker. Doordat het niet alleen mij is opgevallen, denk ik dat het niet alleen wishful thinking is :)

Foto is van madison:

Mooie kabel met Lappkabel, Balsstekkers en keurig afgewerkt met een kous en krimpfolie. Hij heeft de kabel zelfs langer gemaakt (dus eigenlijk op maat voor mij) zodat de afstand geen probleem was. Super :clapping:

Moie kabel. En zeker dat het verschil kan maken :notify: Ik heb hier nu tijdelijk een verloopje van iec naar f8 op een nordost shiva voor mijn nieuwe bd-speler. Maar koop in oktober de f8 connector van furutech als ie uitkomt en schroef die op de nordost. Nu mis ik nog wat dynamiek en het klinkt wat dun in het middengebied. Even afwachten dus.

Veel plezier ermee iig.

En wat betreft de sets van recensenten...is vaker matig dan goed, helaas. het zijn vaak helemaal geen audiomensen, maar "gewone" filmliefhebbers.

Dus een gat in de markt voor schat ik zo! baan opzeggen in het ziekenhuis (die neem ik dan wel over ;D) en gaan met die banaan. ;D
Oh ja, wist je al dat ik per 2 oktober op straat sta wegens bezuinigingen?! dan ga ik ook solliciteren in het VU en AMC voor de OK. Zitten we starks misschien nog een beetje in dezelfde hoek :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: -madison- op september  4, 2009, 14:35:50
Het valt me een beetje tegen van Celerontje, die zou dat toch moeten zien :P
:D

Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 14:44:04
Zelfs Sauron's oog ziet niet alles, zoals jullie wel weten! :D :D :D

Maargoed, ik ben weer wakker:
Op de foto's is nog steeds het Beamax scherm te zien.... :P
Sauron's oog misschien niet, maar celerontjes oog toch zeker wel. Tenminste dat dacht ik :P >:D

Zolang er niets fundamenteels verandert, ga ik niet een nieuw panorama maken. En optisch maakt het

Stewartscherm in een panorama niet veel uit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op september  4, 2009, 19:19:21
Moie kabel. En zeker dat het verschil kan maken :notify: Ik heb hier nu tijdelijk een verloopje van iec

naar f8 op een nordost shiva voor mijn nieuwe bd-speler. Maar koop in oktober de f8 connector van furutech

als ie uitkomt en schroef die op de nordost. Nu mis ik nog wat dynamiek en het klinkt wat dun in het

middengebied. Even afwachten dus.

Veel plezier ermee iig.
Dank je! Verschil is redelijk groot, maar dat kan eigenlijk niet anders als je het standaard meegeleverde snoer ziet :nopompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En wat betreft de sets van recensenten...is vaker matig dan goed, helaas. het zijn vaak helemaal geen

audiomensen, maar "gewone" filmliefhebbers.

Dus een gat in de markt voor schat ik zo! baan opzeggen in het ziekenhuis (die neem ik dan wel over ;D) en

gaan met die banaan. ;D
Ik heb inderdaad een aantal sets op highdefdigest gezien waar ik niet erg warm voor loop. Ook al is het allemaal ISF gecalibreerd en ingesteld op 75 dB, dat kan het nog zijn dat je niet alles ziet of hoort wat wel op de disk staat. Maar ik wil niet nog een keer de discussie met celerontje aangaan ;)

Kijk maar eens hier... http://www.highdefdigest.com/gear.html
Showcase - Topic

HTip

Oh ja, wist je al dat ik per 2 oktober op straat sta wegens bezuinigingen?! dan ga ik ook solliciteren in

het VU en AMC voor de OK. Zitten we starks misschien nog een beetje in dezelfde hoek :P
Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 20:45:47
WTF? Jij op straat? :o
Nee, dat wist ik nog niet :o Rot voor je man! Ik hoop dat je snel weer een baan hebt. Bij de (semi-)overheid zit je redelijk safe. Alhoewel op dit moment bij ons ook bezuinigd wordt. De crisis raakt ons dus toch allemaal.

Succes met solliciteren!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op september  3, 2009, 22:22:59
Is het niet ontzettend lastig om die membranen af te stellen, zeker met 4 speakers?
Hoe pak je dat aan?
Citaat van: Maximus_Aurelius op september  4, 2009, 18:37:13
In principe valt het wel mee om het af te stellen. Ik denk dat de achter LS niet veel veranderd hoeft te

worden. Maar ik kan het mis hebben want zoveel ervaring heb ik niet met HT wel met afstellen van de LS die

Htip heeft betreft membramen. Heb zelf ook de Note serie. ;)
Persoonlijk vind ik wel groot verschil zitten tussen alle ringen erop laten en geen ringen ertussen.
Maar als het goed is heeft Htip bij de Note 7 twee passief membramen en de Note 5 heeft er eentje.
Klopt inderdaad. De rears en center laat ik (voorlopig) zoals ze nu staan. Dat is zonder gewichtjes. De Note 7 is makkelijker af te stellen, doordat het een gescheiden midden en laag heeft met elk een eigen membraan. De Note 5 heeft ook 2 membranen, maar daar is 1 voor mid-laag en 1 voor het laag, wat eigenlijk altijd resulteert in een compromis.

Het afstellen kan op 2 manieren, de audiofiele en de gewone. :D

De gewonen manier is luisteren naar een passage van een muziekstuk wat je goed kent en dan met trial-and-error een gewichtje toevoegen. Je begint alleen met de membraan voor het laag en als je denkt dat het goed is, ga je verder met het midden, tenminste als dat dan nog nodig is.

De audiofiele manier is met diverse testsignalen op verschillende frequenties testen of de output verbetert of juist niet. Daarnaast zou je met een dB-meter kunnen kijken of demping nog invloed heeft. Ik heb een test DVD met sinussen op diverse frequenties, dus dat is een mogelijkheid.

In eerste instantie ga ik voor de gewone manier. Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op september  5, 2009, 18:32:04
Ik heb inderdaad een aantal sets op highdefdigest gezien waar ik niet erg warm voor loop. Ook al is het allemaal ISF gecalibreerd en ingesteld op 75 dB, dat kan het nog zijn dat je niet alles ziet of hoort wat wel op de disk staat. Maar ik wil niet nog een keer de discussie met celerontje aangaan ;)
Ik wel, dus zal ik ze maar een mailtje sturen dat ze binnenkort allemaal een Marantz receiver met ALR/Jordan speakers opgestuurd krijgen door een aardige man uit Belgie? :D
Btw, die Joshua Zyber heeft wel een erg mooie set, vindt je ook niet? :worship:
De oplossing: Maak Onkyo receivers duurder! ;) :D

Helaas is HT een dure hobby, anders zouden de meeste reviewers en ikzelf wel iets beters hebben staan! ;)
Ik geef je opzich gelijk hoor, maar 't belangrijkste is:
1. Wees zelf kritisch en oplettend
2. Zorg voor een set binnen je budget die niet onnodig veel verhuld/veranderd , al zal je altijd ergens consessies moeten doen. :nopompom:

En voor iedereen, dus jong/oud, arm/rijk geldt: There will ALWAYS be better! :satisfied:

P.S.
Dit noem ik overgens ''pseudo-offtopic'' :D

Robbert54

Citaat van: celerontje op september  5, 2009, 18:57:35

En voor iedereen, dus jong/oud, arm/rijk geldt: There will ALWAYS be better! :satisfied:

P.S.
eigenlijk wel een hele goede boodschap :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Neemt overgens niet weg dat mensen die een Bose 321 set kopen een beetje... tja.... wat zijn ze eigenlijk? :D

HTip

Citaat van: HTip op september  5, 2009, 18:32:39
De Note 7 is makkelijker af te stellen, doordat het een gescheiden midden en laag heeft met elk een eigen membraan. De Note 5 heeft ook 2 membranen, maar daar is 1 voor mid-laag en 1 voor het laag, wat eigenlijk altijd resulteert in een compromis.
Ik heb een plaatje van de binnenkant van de Note 7 gevonden.

Blijkt dat de membranen alleen voor het laag zijn. Ook is duidelijk te zien dat beide woofers apart getuned kunnen worden. Ieder met zijn eigen gesloten kamer. Ons probleemgebied is het laag onder de 50Hz, want daar heeft de SMS de EQ-aanpassingen. Ik denk dat ik me dus kan concentreren op het onderste membraan.
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op september  5, 2009, 18:30:54
Sauron's oog misschien niet, maar celerontjes oog toch zeker wel. Tenminste dat dacht ik :P >:D

Zolang er niets fundamenteels verandert, ga ik niet een nieuw panorama maken. En optisch maakt het

Stewartscherm in een panorama niet veel uit ;)

Er is idd niet veel wat zijn ogen ontgaan :alien:

Citaat van: HTip op september  5, 2009, 18:32:16
Nee, dat wist ik nog niet :o Rot voor je man! Ik hoop dat je snel weer een baan hebt. Bij de (semi-)overheid zit je redelijk safe. Alhoewel op dit moment bij ons ook bezuinigd wordt. De crisis raakt ons dus toch allemaal.

Succes met solliciteren!
Dank je. Er zijn genoeg vacatures in het ziekenhuis (29, vandeweek) dus ik hoop daar eentje van op te vullen. :yin-yang:
Citaat van: HTip op september  5, 2009, 18:32:39
Klopt inderdaad. De rears en center laat ik (voorlopig) zoals ze nu staan. Dat is zonder gewichtjes. De Note 7 is makkelijker af te stellen, doordat het een gescheiden midden en laag heeft met elk een eigen membraan. De Note 5 heeft ook 2 membranen, maar daar is 1 voor mid-laag en 1 voor het laag, wat eigenlijk altijd resulteert in een compromis.

Het afstellen kan op 2 manieren, de audiofiele en de gewone. :D

De gewonen manier is luisteren naar een passage van een muziekstuk wat je goed kent en dan met trial-and-error een gewichtje toevoegen. Je begint alleen met de membraan voor het laag en als je denkt dat het goed is, ga je verder met het midden, tenminste als dat dan nog nodig is.

De audiofiele manier is met diverse testsignalen op verschillende frequenties testen of de output verbetert of juist niet. Daarnaast zou je met een dB-meter kunnen kijken of demping nog invloed heeft. Ik heb een test DVD met sinussen op diverse frequenties, dus dat is een mogelijkheid.

In eerste instantie ga ik voor de gewone manier. Wordt vervolgd...
Doe maar gewoon, dan doe je al audiofiel genoeg :clapping: :D
Citaat van: celerontje op september  5, 2009, 18:57:35
Ik wel, dus zal ik ze maar een mailtje sturen dat ze binnenkort allemaal een Marantz receiver met ALR/Jordan speakers opgestuurd krijgen door een aardige man uit Belgie? :D
Btw, die Joshua Zyber heeft wel een erg mooie set, vindt je ook niet? :worship:
De oplossing: Maak Onkyo receivers duurder! ;) :D

Helaas is HT een dure hobby, anders zouden de meeste reviewers en ikzelf wel iets beters hebben staan! ;)
Ik geef je opzich gelijk hoor, maar 't belangrijkste is:
1. Wees zelf kritisch en oplettend
2. Zorg voor een set binnen je budget die niet onnodig veel verhuld/veranderd , al zal je altijd ergens consessies moeten doen. :nopompom:

P.S.

Speltip 3. Weet wanneer je moet stoppen ;D

Je hebt helemaal gelijk hoor.  8) Daarom is het ook een hobby he, je kan altijd verder :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op september  6, 2009, 10:20:33
Er is idd niet veel wat zijn ogen ontgaan :alien:

Dank je. Er zijn genoeg vacatures in het ziekenhuis (29, vandeweek) dus ik hoop daar eentje van op te vullen. :yin-yang:
Gelukkig maar. Heb je keuze?

Doe maar gewoon, dan doe je al audiofiel genoeg :clapping: :D
:D Het afstellen van de speakers met gewichtjes heeft inderdaad al een licht audiofiel gehalte :D

Speltip 3. Weet wanneer je moet stoppen ;D

Je hebt helemaal gelijk hoor.  8) Daarom is het ook een hobby he, je kan altijd verder :)
Helemaal mee eens.

Die speltip geldt overigens niet alleen voor apparatuur maar ook voor discussies :D
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op september  6, 2009, 14:01:44
Gelukkig maar. Heb je keuze?

Eerst ga ik voor anathesiemedewerker, maar als dat niet lukt voor verpleegkundige.

:D Het afstellen van de speakers met gewichtjes heeft inderdaad al een licht audiofiel gehalte :D
Helemaal mee eens.
En de rest van je HT niet?! ;D 8)

Die speltip geldt overigens niet alleen voor apparatuur maar ook voor discussies :D
Zeker in jou topic ;D

celerontje

Dus zullen we weer over de gordijnen beginnen? :D
Dat lijkt me wel een punt van aandacht, want ze kunnen voorlopig niet dicht, dus welke som klopt, 1 of 2?
1. HTip + nieuwe wand = 2009
2. HTip + nieuwe wand = 2010

HTip

Citaat van: tiptop op september  6, 2009, 14:12:38
Zeker in jou topic ;D

Citaat van: celerontje op september  6, 2009, 14:41:31
Dus zullen we weer over de gordijnen beginnen? :D
Dat lijkt me wel een punt van aandacht, want ze kunnen voorlopig niet dicht, dus welke som klopt, 1 of 2?
1. HTip + nieuwe wand = 2009
2. HTip + nieuwe wand = 2010

Ik hoop 2009, maar er moet nog veel rondom het huis gebeuren wat voorrang heeft. Maar het kan dus ook 2010 worden :unsure:
Showcase - Topic

celerontje

Ben benieuwd wat de houthandelaar ervan zal vinden wanneer hij zoveel latjes zal moeten zagen, na Jan's verhaal te hebben gelezen... :o :D

HTip

Citaat van: celerontje op september  7, 2009, 19:58:01
Ben benieuwd wat de houthandelaar ervan zal vinden wanneer hij zoveel latjes zal moeten zagen, na Jan's verhaal te hebben gelezen... :o :D
Ten eerste laat ik dat niet lezen :D en ten tweede hoef ik slechts 2 kleine basstraps te bouwen... ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: celerontje op september  7, 2009, 19:58:01

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

Citaat van: HTip op september  7, 2009, 20:00:08
Ten eerste laat ik dat niet lezen :D en ten tweede hoef ik slechts 2 kleine basstraps te bouwen... ;)
Ik zie het al voor me:
Basstrap? Wat voor trap? Zoldertrap? Trap voor je gat? Trap naar de kelder? :D

HTip

Citaat van: celerontje op september  7, 2009, 20:06:05
Ik zie het al voor me:
Basstrap? Wat voor trap? Zoldertrap? Trap voor je gat? Trap naar de kelder? :D
:D Ik vertel alleen welk materiaal en hoe groot de verschillende stukken moeten worden. De rest is geheim  :ph34r: :D
Showcase - Topic

Fabian92

Citaat van: HTip op september  7, 2009, 20:09:09
:D Ik vertel alleen welk materiaal en hoe groot de verschillende stukken moeten worden. De rest is geheim  :ph34r: :D

Dan moeten ze niet aan verkeerde dingen gaan denken  :devil:  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Waar dacht jij dan aan? ??? ::) ;)