Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Fabian92

Citaat van: eddy135 op juni 21, 2009, 11:02:19
Dat is dan wel een cadeau uit eigen zak! ;) ;D
Hahah, goeie!  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: Davey op juni 21, 2009, 10:19:20
Aangezien Daan (mijn vrouw) vandaag precies 40 weken zwanger is weet ik de komende maanden ook nog niet precies hoe alles loopt. Ik zeg laat maar komen die kleine. Leuk vaderdagcadeau toch  ;D
Gefeliciteerd! Dan zal het dus niet meer lang duren...

Citaat van: eddy135 op juni 21, 2009, 11:02:19
Dat is dan wel een cadeau uit eigen zak! ;) ;D
Citaat van: Kamidioblitz op juni 21, 2009, 12:02:58
;D :D subtiel
Citaat van: Fabian92 op juni 21, 2009, 12:10:10
Hahah, goeie!  ;D
Inderdaad goed gevonden ;D

Citaat van: Davey op juni 21, 2009, 10:19:20
Hou ik me zeker voor aanbevolen  :thumbs-up:
Dan sta je nu op de lijst voor M&G part III. Dus naast Kamidioblitz nog 2 plaatsen over...
Nu is alleen de vraag wanneer, voor of na het aanpassen van de projectiewand? :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik zou zeggen na, want anders kom ik pas bij M&G part IV! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Citaat van: HTip op juni 21, 2009, 17:57:46
Dan sta je nu op de lijst voor M&G part III. Dus naast Kamidioblitz nog 2 plaatsen over...
Nu is alleen de vraag wanneer, voor of na het aanpassen van de projectiewand? :unsure:

Ik zou het niet weten, ik ben alleen maar enorm benieuwd! ;D Met of zonder aanpassingen ;).
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Davey

Zowiezo na, geeft me wat tijd namelijk en ben erg benieuwd naar de nieuwe wand  ;)

Madhouse

Als je na het aanpassen doen meld ik me ook wel aan voor M&G part III  ;D :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik zal beide opties openhouden ;)

Ik kan de basstraps bouwen zonder dat ik daarvoor de wand moet afbreken. Die zijn erg gebonden aan de door Thingman berekende afmetingen, dus ik moet de wand erop aanpassen i.p.v. andersom. Ik ga binnenkort beginnen met het bouwplan en het verzamelen van het benodigde materiaal. Ik hoop dat ik een houtleverancier hier in de buurt vind die MDF van 30mm dik kan leveren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Leuk, weer wat bouw-actie in Chamber of Dreams  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

stoffels

jij houdt ook niet op hé  O0 (positief bedoeld)

Fabian92

Citaat van: stoffels op juni 23, 2009, 22:48:41
jij houdt ook niet op hé  O0 (positief bedoeld)

Je hebt een duivels-aantal posts bereikt  ;D :
:devil:
stoffels
senior member

I love the HTforum

Fabian92

*foutje, excuus*

HTip

Citaat van: Fabian92 op juni 23, 2009, 22:30:23
Leuk, weer wat bouw-actie in Chamber of Dreams  :D
Ja het werd weer eens tijd. Alleen deze week helemaal geen tijd voor gehad :unsure: :nopompom:

Citaat van: stoffels op juni 23, 2009, 22:48:41
jij houdt ook niet op hé  O0 (positief bedoeld)
Er komt een moment dat HTip toch echt HTready wordt, alleen wil ik nu het beeld op referentiekwaliteit is het geluid ook op hetzelfde niveau krijgen. En dat kan alleen door de akoestiek nog één keer aan te pakken met de verbouw (lees: herbouw) van de projectiewand.

Zojuist nog een film gekeken. Wat is het toch elke keer weer een fantastisch gevoel dat we dit mogen meemaken. De film was trouwens "Body of Lies", een waanzinnig goede spionagethriller met erg goed beeld en geluid. Het is door de grootte van het scherm, de kijkafstand en de surroundbubble net of je erbij bent. Prachtig gewoon :inlove:

Ik ben blij dat we niet met de demontage van de wand zijn begonnen, want anders hadden we nu niet zo kunnen genieten :pompom:
Showcase - Topic

Fabian92

Body of Lies is inderdaad een goede film. Weet niet of je Traitor al hebt gezien, ook wel een vette thriller.

HTip

Citaat van: Fabian92 op juni 27, 2009, 12:05:26
Body of Lies is inderdaad een goede film. Weet niet of je Traitor al hebt gezien, ook wel een vette thriller.
Traitor heb ik niet gezien. Zal 'm in de gaten houden. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

MLCinema

Kan ik ook beamen. Traitor is ook absoluut een aanrader. Heb beide gezien, mooie films.

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op juni 27, 2009, 23:07:50
Kan ik ook beamen. Traitor is ook absoluut een aanrader. Heb beide gezien, mooie films.
Thanks! Is dus eentje voor het verlanglijstje ;)
Showcase - Topic

HTip

Ben vandaag begonnen (eindelijk) begonnen met de ventilatieroosters voor de achterwand. Ik heb 4 MDF-plankjes van 15x15cm gezaagd met in het midden hetzelfde gat als in de achterwand zit. Mijn vrouwtje heeft die geschuurd en gespoten. Moet 24 uur drogen voordat de 2e laag erop mag. Dus dat is iets voor morgen.

Op de achterkant wordt vliegengaas geplakt, waarbij de hoekjes worden afgeknipt. Op deze manier kunnen de schroeven het gaas niet kapot trekken bij montage.

Dus deze week kan ik weer een activiteit wegstrepen ;)

Foto's volgen... :P
Showcase - Topic

celerontje

In Huize Philip;
*Zage zage, wiedewiedewage*

Daarna volgde een dubbele aflevering van ''Spuiten & Sli... ehhh Spuiten'' :D :P

Genoeg grofheid! (tenzij je ontbijt met grof volkorenbrood, wil ik nog wel even doorgaan! :D)
Al enig idee waar je het dikke MDF vandaan gaat halen?
Misschien kan je iets vinden bij een aannemer? ???

Wordt Toine ook nog betrokken bij de praktische kant van de nieuwe wand? (hee, dat rijmt! :D )
Komt er ook nog een nieuwe meting als de wand klaar is?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Davey

Citaat van: HTip op juni 28, 2009, 19:19:06
Ben vandaag begonnen (eindelijk) begonnen met de ventilatieroosters voor de achterwand. Ik heb 4 MDF-plankjes van 15x15cm gezaagd met in het midden hetzelfde gat als in de achterwand zit. Mijn vrouwtje heeft die geschuurd en gespoten. Moet 24 uur drogen voordat de 2e laag erop mag. Dus dat is iets voor morgen.

Op de achterkant wordt vliegengaas geplakt, waarbij de hoekjes worden afgeknipt. Op deze manier kunnen de schroeven het gaas niet kapot trekken bij montage.

Dus deze week kan ik weer een activiteit wegstrepen ;)

Foto's volgen... :P

Projectjes zijn altijd leuk als ze begeleid worden met foto's. Top en succes  :thumbs-up:

HTip

Citaat van: celerontje op juni 28, 2009, 19:38:06
Melige tekst...
Heb je een beetje last van de warmte? ;D

Al enig idee waar je het dikke MDF vandaan gaat halen?
Misschien kan je iets vinden bij een aannemer? ???
Nog geen idee. Ik heb ook nog niet gezocht. Er zitten hier in de buurt genoeg houthandelaars, dus het zal wel geen probleem zijn. En zo'n plaat is natuurlijk altijd te bestellen...

Wordt Toine ook nog betrokken bij de praktische kant van de nieuwe wand? (hee, dat rijmt! :D )
Komt er ook nog een nieuwe meting als de wand klaar is?
Toine heeft het plan voor de wand in detail gemaakt en ik heb een link gekregen met info over de bouw van een lattenabsorber. Als ik het materiaalplan klaar heb, dan kijkt Toine of ik het goed berekend heb en daarna is het kwestie van realiseren. Tussendoor zal ik af en toe bij Toine toetsen of ik op de goede weg zit.

Ik denk niet dat het nodig is om een 3e meting te laten doen. Hooguit om te zien of de nieuwe projectiewand werkt en doet wat ie moet doen...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op juni 28, 2009, 21:07:46
Heb je een beetje last van de warmte? ;D
Nee hoor, lekker weertje hier! :smile: ;)
Maar nu je dit zo vraagt; heb jij ''Zomerhitte'' op BD aanschaft ofzo? :D

HTip

Citaat van: Davey op juni 28, 2009, 20:18:18
Projectjes zijn altijd leuk als ze begeleid worden met foto's. Top en succes  :thumbs-up:
Thanks! Dit is inderdaad een "projectje" binnen het grote project ;) Ik zal de nodige foto's maken en posten. Heb er al een redelijk aantal...
Showcase - Topic

Madhouse

Ik kan me nog geen voorstelling maken hoe het er uit komt te zien, maar dat zal ongetwijfelt goed komen  :clapping:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 28, 2009, 22:03:00
Ik kan me nog geen voorstelling maken hoe het er uit komt te zien, maar dat zal ongetwijfelt goed komen  :clapping:
Nu wel? :P

Het gebruikte gereedschap

Het verven

Het tussenresultaat

Straks de 2e laag...
Showcase - Topic