Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: tiptop op juni 15, 2009, 20:59:58
Mischien kan je dat doek (van 22 bij 27 mtr) wel overkopen voor je HT?! ;D  Vergt wel enige aanpassing van de kelderruimte, maar dan heb je ook wat. :P
Citaat van: celerontje op juni 15, 2009, 21:22:10
Dat doek is volgens mij zo groot, dat je zowat Philips hele huis mee kan bedekken! :o
;D Het doek kan inderdaad een groot stuk van het huis bedekken, dus dan zou het een drive-in HT moeten worden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: -madison- op juni 15, 2009, 20:10:34
Dat weekje verlof heb je wel verdient! Veel plezier!
Citaat van: Kamidioblitz op juni 15, 2009, 20:42:17
Ga je Ice Age 3 kijken Philip? In fatsoenlijk formaat dit keer. Want wat je thuis hebt, dat kan echt niet :D. Weekje rust heb je idd wel verdiend!
Citaat van: tiptop op juni 15, 2009, 20:59:58
Fijne vakantie samen 8)
Thanks guys! Ben er ook echt aan toe. Is wel een korte, maar die kunnen ook heerlijk zijn :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op juni 16, 2009, 07:39:30
Thanks guys! Ben er ook echt aan toe. Is wel een korte, maar die kunnen ook heerlijk zijn :pompom:

Ik ga nu weg. Als jullie het in de tussentijd niet geraden hebben, dan vertel ik het wel als ik weer thuis ben ;)

Tot vrijdag (of eerder, maar dat ligt eraan of ik ergens internet kan krijgen) :pompom:
Showcase - Topic

dijle

Citaat van: HTip op juni 16, 2009, 10:27:25
Ik ga nu weg. Als jullie het in de tussentijd niet geraden hebben, dan vertel ik het wel als ik weer thuis ben ;)

Ik gok op Technikmuseum Sinsheim?
Ze hebben daar alleszins toch een scherm van 27 op 22 meter, en de afstand kan ook ongeveer kloppen.

Verleden jaar ook een dag doorgebracht.  We hebben ons daar heel goed geamuseerd:  onze zoon van toen 9 jaar was niet te stoppen:  terwijl wij na een 6 tal uren het museum wel gezien hadden, moest hij nog persé vanalles bekijken  :crazy:

We wilden toen ook naar de Imax 3D gaan, maar de vriendelijke dame aan de kassa raadde ons dat toen af, omdat het geluidsniveau te hoog zou kunnen zijn voor ons 6 jarig zoontje ...

celerontje

Citaat van: HTip op juni 16, 2009, 07:38:31
Zover hoeven we gelukkig niet te gaan :thumbs-up: Het is iets meer dan 4 uur rijden van hieraf. Dus ga maar de opties eens na. Ben benieuwd...
Dan zijn jullie voorgelogen >:(, want het grootste IMAX scherm staat/hangt in Australie! >:D

Duitsland dus! ;D
Een documantaire in het Duits beluisteren, ook eens wat anders, jawohl! :coffee:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Hij sloop toch weer angstvallig snel richting 2e pagina. Subtiel schopje... Overigens, ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Ik ben weer thuis. Paar erg leuke dagen geweest. In het hotel kregen we weer een grotere kamer dan we hadden geboekt. Erg luxe allemaal, dus precies wat we nodig hadden :P

Citaat van: Kamidioblitz op juni 19, 2009, 14:24:50
Hij sloop toch weer angstvallig snel richting 2e pagina. Subtiel schopje...
Fijn dat ik mijn topic niet hoefde te zoeken :worship: :thumbs-up: :clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: dijle op juni 16, 2009, 10:42:30
Ik gok op Technikmuseum Sinsheim?
Ze hebben daar alleszins toch een scherm van 27 op 22 meter, en de afstand kan ook ongeveer kloppen.
Klopt helemaal :thumbs-up: :clapping:

Citaat van: celerontje op juni 16, 2009, 11:19:47
Dan zijn jullie voorgelogen >:(, want het grootste IMAX scherm staat/hangt in Australie! >:D
Je hebt gelijk. De informatie in de brochure is dus kennelijk verouderd. Het scherm in Sydney is ca. 29m hoog en 36m breed :o :o :o Maar ik vond 22m hoog en 27m breed ook wel redelijk groot >:D >:D >:D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: dijle op juni 16, 2009, 10:42:30
Verleden jaar ook een dag doorgebracht.  We hebben ons daar heel goed geamuseerd:  onze zoon van toen 9 jaar was niet te stoppen:  terwijl wij na een 6 tal uren het museum wel gezien hadden, moest hij nog persé vanalles bekijken  :crazy:
Een aantal jaren geleden zijn wilden we dat al doen, maar toen was er geen overnachting meer te krijgen vanwege een grote beurs. Toen zijn we naar Speyer geweest met de IMAX dome. Was toen erg indrukwekkend omdat de film helemaal rondom afspeelde, maar het was geen 3D.

Nu dus naar Sinsheim met als attracties de Concorde, de Tupolev (Russische Concorde), grootste Formule 1 tentoonstelling van Europa, etc. en daar staat dus het IMAX-3D theater met één van de grootste schermen ter wereld. In het museum hebben we niet eens 6 uur volgehouden. Op een gegeven moment heb je het wel gezien. En we wilden voor de spits weer weg zijn...

Citaat van: Madhouse op juni 18, 2009, 08:36:15
Ben benieuwd naar de ervaringen  ;D
Citaat van: Kamidioblitz op juni 19, 2009, 14:24:50
Overigens, ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!
We hebben 2 films, Space Station en Grand Canyon, in 3D in het IMAX-theater gezien. Heel erg indrukwekkend :o Space Station gaat over de bouw van het ISS-ruimtestation en Grand Canyon gaat over een boottocht over de Coloradorivier.

In beide gevallen was het net alsof je erbij was. Ontzettend gaaf om 3D in kleur te zien. De beeldbeleving is echt super. Er staan 2 projectoren zo afgesteld dat als je zonder 3D-bril kijkt het net lijkt of je dubbel ziet. Ik heb een paar foto's gemaakt. Krijgen jullie een indruk hoe het werkt.

Met 3D-bril zie je dus ècht diepte. De kolkende rivier genereerde natuurlijk veel waterspetters en het was net of je erdoor nat zou kunnen worden ;D

Over het geluid was ik minder enthousiast. Het was dan wel een installatie met 22000 Watt :o, maar de surroundbeleving in onze eigen HT is beter ;) Geluid is wel erg goed te plaatsen (linksonder of rechtsboven, maar dat wil je nu net niet in een surroundbubble :unsure: De soundtrack staat op 3 CD's met elk 2 sporen voor de 6 kanalen, dus ook dat is een knap staaltje techniek.

Gisteravond trouwens nog de Eagles gezien in Antwerpen. Wat is het toch een goede liveband. Geluid was in Ahoy beter geweest, maar wat die "oude mannen" ;D nog steeds presteren is erg gaaf. En ik had Annet weer een keer verrast en dat maakte het natuurlijk helemaal af :pompom: Kan niet wachten tot het concert uitkomt op DVD en hopenlijk BD...
Showcase - Topic

celerontje

Zonde, is je fototoestel scheel geworden! :D

Ik zal de 3D techniek even haarfijn uitleggen:
2 aparte filmrollen voor elk oog, links en rechts die over elkaar heen worden geprojecteerd met 2 losse projectoren of 2 projectoren in één behuizing.
Hoe kunnen de brillenglazen die beelden dan weer filteren naar elk oog apart?
Polarisatiefilters, de brillenglazen zijn gepolariseerd en komen qua polarisatierichting overeen met de filters die voor beide projectielenzen zitten, so haben Sie ein dreidimensionales bild, jawohl!!! :D :popcorn: :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Madhouse

Mooi dat jullie het naar de zin hebt gehad. Dat hadden jullie wel verdiend volgens mij na de afgelopen tijd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

dijle

Citaat van: HTip op juni 19, 2009, 17:43:13
Een aantal jaren geleden zijn wilden we dat al doen, maar toen was er geen overnachting meer te krijgen vanwege een grote beurs.

Wij hebben het museum een aantal jaren leren kennen, toen we vanuit Beieren via de A6 naar huis reden en de Concorde en Tupolev TU-144 zagen staan.  Toen had ik de mannen al beloofd dat we daar eens terug naartoe kwamen.  :headbanging:
Toen we vorig jaar in het Zwarte Woud verbleven deed de kans zich voor, en hebben we er een ganse dag voor uitgetrokken.  :thumbs-up:

Citeer
Toen zijn we naar Speyer geweest met de IMAX dome.

Hebben jullie toen ook het museum daar gedaan?
Is het de moeite om het Speyer museum ook nog eens te doen als je Sinsheim al gezien hebt?

Citeer
Nu dus naar Sinsheim met als attracties de Concorde, de Tupolev (Russische Concorde), grootste Formule 1 tentoonstelling van Europa, etc.

Ik vond het inderdaad de moeite.  Alleen jammer (maar wel begrijpelijk ...) dat de cockpits achter plexiglas zaten.

Citeer
In het museum hebben we niet eens 6 uur volgehouden. Op een gegeven moment heb je het wel gezien. En we wilden voor de spits weer weg zijn...

Vertel mij wat, maar onze oudste geraakte maar niet uitgekeken  :o Als we die lieten doen, dan deed hij het ganse museum nog eens vrolijk opnieuw  :sadlike:  We zijn uiteindelijk rond 17h00 - 18h00 naar ons hotel vertrokken, maar van spits heb ik toen niet veel gemerkt daar.

Fabian92

Is dus wel leuk geweest zo te lezen. Ik heb ook 1x in zo´n dome naar een film gekeken, ergens in NL. Was ook wel leuk om mee te maken toen. Maar dat is weer tijdje geleden  :P
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Dat was zeker in Den Haag, Fabian? In het Omniversum?

Fabian92

Klopt, dat was hem :smile:  En ik heb ook 3 jaar geleden een film met school gekeken in het Science Museum IMAX 3D te Londen, was ook wel erg vet  O0 Ze hebben daar een scherm van 20 x 26 m.
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 19, 2009, 19:01:30
Mooi dat jullie het naar de zin hebt gehad. Dat hadden jullie wel verdiend volgens mij na de afgelopen tijd  ;)
Thanks!

Citaat van: dijle op juni 19, 2009, 19:12:10
Wij hebben het museum een aantal jaren leren kennen, toen we vanuit Beieren via de A6 naar huis reden en de Concorde en Tupolev TU-144 zagen staan.  Toen had ik de mannen al beloofd dat we daar eens terug naartoe kwamen.  :headbanging:
Zo zijn wij er ook mee inraking gekomen. Elke keer als we richting Oostenrijk of Italië gaan kwamen we er langs. Toen een keer op internet opgezocht en gegaan ;)

Citaat van: dijle op juni 19, 2009, 19:12:10
Hebben jullie toen ook het museum daar gedaan?
Is het de moeite om het Speyer museum ook nog eens te doen als je Sinsheim al gezien hebt?
Ja, zeker weten. Als trekpleisters hebben ze daar een Boeing 747 in landingsconfiguratie, de Russische Space Shuttle Duran (wist niet eens dat ze die gemaakt hadden :unsure:), een U-boot, de Antonov A-22 (grootste propellervliegtuig) en nog veel meer. Kijk maar eens hier. De Duran hebben we niet gezien, de hal was toen in aanbouw...

Citaat van: Fabian92 op juni 19, 2009, 19:19:05
Is dus wel leuk geweest zo te lezen. Ik heb ook 1x in zo´n dome naar een film gekeken, ergens in NL. Was ook wel leuk om mee te maken toen. Maar dat is weer tijdje geleden  :P
Absoluut! Vond de Dome wel gaaf, maar 3D nog veel gaver :pompom:
Showcase - Topic

tiptop

Leuke locatie zeg 8)

Wat een mooi leven heb je toch zo, zonder kinderen :P

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op juni 20, 2009, 20:05:04
Leuke locatie zeg 8)

Wat een mooi leven heb je toch zo, zonder kinderen :P

Het heeft zo z'n voordelen ;)
Showcase - Topic

Davey

Wanneer een 3D-voorstelling in de Chamber of Dreams  ;). Ik hou me aanbevolen  ;D

celerontje

Philip heeft The Polar Express 3D op Blu-ray, maar da's anaglyph, dus met zo'n rood/cyaan brilletje.
Werkt best leuk, maar verre van perfect.

HTip

Citaat van: Davey op juni 21, 2009, 00:06:13
Wanneer een 3D-voorstelling in de Chamber of Dreams  ;). Ik hou me aanbevolen  ;D
Je bent van harte welkom 8) Ik heb zoals celerontje zegt inderdaad maar 1 BD in 3D, maar ook met 2D is het hier genieten :pompom:

Zal ik je op de lijst voor M&G part III plaatsen? Weet nog niet wanneer die gaat komen, maar zeker is wel dat ie gaat komen ;D
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op juni 21, 2009, 10:02:30
Je bent van harte welkom 8) Ik heb zoals celerontje zegt inderdaad maar 1 BD in 3D, maar ook met 2D is het hier genieten :pompom:

Zal ik je op de lijst voor M&G part III plaatsen? Weet nog niet wanneer die gaat komen, maar zeker is wel dat ie gaat komen ;D

Hou ik me zeker voor aanbevolen  :thumbs-up:. Aangezien Daan (mijn vrouw) vandaag precies 40 weken zwanger is weet ik de komende maanden ook nog niet precies hoe alles loopt. Ik zeg laat maar komen die kleine. Leuk vaderdagcadeau toch  ;D

eddy135

Citaat van: Davey op juni 21, 2009, 10:19:20
Hou ik me zeker voor aanbevolen  :thumbs-up:. Aangezien Daan (mijn vrouw) vandaag precies 40 weken zwanger is weet ik de komende maanden ook nog niet precies hoe alles loopt. Ik zeg laat maar komen die kleine. Leuk vaderdagcadeau toch  ;D
Dat is dan wel een cadeau uit eigen zak! ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Davey