Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Whahaha ;D
Ik ken wel iemand die bij TNO werkt, ik zal er eens naar vragen! ;D :D
Ik heb wel een ''BAS'' op mijn kamer, oftewel ''Blu Attached Storage'', met andere woorden, een stapel Blu-ray films! ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Nee. ;)
Ik ben afgelopen zaterdag ook nog met gordijnen bezig geweest op een toneel, met zo'n slinger eraan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: LittleNinja op april 21, 2009, 10:50:28
Heren,

Ik weet dat het e.e.a. al gecommuniceerd is, echter is dat even onzuiver bij mij. Tot hoelaat loopt het programma zondag? ( Vraag i.v.m. de reistijd.. )
Citaat van: Sonic Circle op april 21, 2009, 16:16:08
Tot koninginnedag, toch? Dacht dat daarom deze zondag was uitgekozen.. zodat we van de POTC, Matrix, Bourne, LOTR Trilogies, Star Wars en Harry Potter reeksen en vergeet niet alle Stephen King 'mini'-series kunnen genieten.

Toch
Toch?
Toch??
Toch???
Citaat van: Madhouse op april 21, 2009, 16:22:17
Ik dacht ook tot Koninginnendag....ik heb al vrij genomen de rest van de week...

Ben jij Philip ofzo? Jij weet alles wat hij wel en niet heeft/kan....  :biggrin:
Hahahahaha!!! Kan, maar dan ben ik er zelf niet bij en zal ik entreegeld moeten vragen voor de bijdrage aan de lamp voor de JVC die dan 100 uur aan één stuk aanstaat :P

Maar even serieus :unsure:
Het programma zou duren tot ca. 22.00, omdat Madhouse uiterlijk 00.00 uur thuis wilde zijn. Een andere reden is dat ik de volgende dag gewoon moet werken, maar dat ik wel later ga beginnen...

Dan hebben we 10 uur :o de tijd voor kletsen, muziek luister, film kijken, over HT praten, etc. Lijkt me ruim voldoende, maar tijd kan snel gaan. Dat weet ik nog van de vorige M&G...

Tot slot...
POTC trilogie? Check, op BD
Matrix trilogie? Check, op BD
Bourne trilogie? Check, op DVD
LOTR trilogie? Check, op DVD
Star Wars reeks? Nope
Harry Potter reeks? Check, op DVD/BD
Stephen King mini serie's? Nope

Genoeg om de dag door te komen dus ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 16:19:13
Bourne heeft Philip niet, altans niet op Blu-ray.
Uiteraard kan jij wel je HD DVD speler meenemen, kan je zo inpluggen bij Philip.
Als je zelf een HDMI kabeltje meeneemt, hoeft de BD speler niet eens losgekoppeld te worden, want er is nog een HDMI ingang vrij op Philip's receiver.
Citaat van: Madhouse op april 21, 2009, 16:22:17
Ben jij Philip ofzo? Jij weet alles wat hij wel en niet heeft/kan....  :biggrin:
Citaat van: Fabian92 op april 21, 2009, 18:41:06
Inderdaad, het begint gewoon eng te worden  >:D :'( :colgate:
Citaat van: tiptop op april 21, 2009, 19:52:07
Celerontje is een beetje eng daarin ja ;) :shaun: :wow: ;D

Hij onthoudt wel heel veel. Hij heeft een draadloze pot met hersenen op sterk water op zijn kamer staan als extra backup denk ik. een soort BAS (Brains attached storage).
Daar slaat ie elke avond in op wat ie allemaal gelezen heeft op het forum ;D
Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 20:11:56
Whahaha ;D
Ik heb wel een ''BAS'' op mijn kamer, oftewel ''Blu Attached Storage'', met andere woorden, een stapel Blu-ray films! ;D ;D ;D

Schitterend allemaal :thumbs-up: We kunnen dus het spelletje spelen met software èn hardware ;D

Ik verbaas me er ook steeds over wat celerontje allemaal kan onthouden. Hij weet het nl. niet alleen van mijn set, maar ook van Audioloog en nog andere forumgenoten. Knap hoor 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 20:11:56
Whahaha ;D
Citaat van: Kamidioblitz op april 21, 2009, 23:47:16
En die BAS bewaar je zeker achter een gordijntje ;D.
Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 23:52:43
Nee. ;)
Ik ben afgelopen zaterdag ook nog met gordijnen bezig geweest op een toneel, met zo'n slinger eraan.
Citaat van: Kamidioblitz op april 21, 2009, 23:56:40
Das zo ouderwets, gemotoriseerd moeten die dingen zijn.  ;)
O jee, ik voel weer iets opkomen wat weer een redelijke tijd niet is genoemd... ;D
Showcase - Topic

HTip

Om de avond met een serieuze noot af te sluiten (tenminste voor mij, want ik ga nu slapen :sleep:)

Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 17:59:16
Over die lattenaborber:
Worden de latten ook afgehoekt en/of geschaaft?
Misschien kan je er wat meer over vertellen?
De lattenabsorber bestaat aan de voorkant uit vertikaal gemonteerde latten die op een front plaat gemonteerd worden, waarbij de frontplaat akoestisch geïsoleerd is. De achterkant van de absorber bestaat uit een holle ruimte, hermetisch afgesloten van de rest van de ruimte. De latten zijn eigenlijk redelijk eenvoudig, ze hebben alleen een exacte dikte, breedte en lengte. De afstand tussen de latten is ook cruciaal voor de werking.

Voor het optisch effect wordt meestal een zichtstof (niet doorlatend) geplaatst, zodat je de holle ruimte niet kan zien. En een groot deel wordt onttrokken aan het zicht door de gordijnen. Hoe het precies uit komt te zien wordt duidelijk als ik ermee begin. Vanzelfsprekend maak ik daar de nodige foto's van ;)

Truste en tot morgen. PM voor de M&G part II volgt nog...
Showcase - Topic

MLCinema

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 00:04:10
Ik schrijf me alvast in voor Meet en Greet Part III ;D.
Is genoteerd ;D

Ik ga eerst het nieuwe scherm integreren in de nieuwe projectiewand, dus dan heb je de primeur ;)

Nu ga ik ècht slapen :unsure:
Showcase - Topic

MLCinema

Nog een tip voor het slapen gaan. Ik heb me nuttig gemaakt met een post in het playboy topic :angel:. Opzich wel de moeite waard.

Wel kicke dat ik dan de primeur heb O0

MLCinema

Hmm, vraag het toch maar even hier, grootste kans dat degene voor wie het bedoeld is dit ook daadwerkelijk leest. Celerontje, waar blijft jou private home theather topic! ;D

celerontje

Zeg nooit ''nooit''...
Maar je mag best een keer komen kijken, PM me maar voor verdere vragen!

Robbert54

Citaat van: HTip op april 21, 2009, 23:59:03
Dan hebben we 10 uur

10 uur maar! een stelletje HT gekken in 1 ruimte kunnen al wel 10 uur lang alleen maar praten over hun hobby! :devil: :biggrin:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 22, 2009, 01:38:16
Eerder regel dan uitzondering! ;D
man ik zou al niet uitgepraat raken over hoe zijn bioscoop eruit ziet! laat staan dat je er met een stelletje HT gekken ook nog films moet gaan kijken!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: Robbert54 op april 22, 2009, 01:41:44
man ik zou al niet uitgepraat raken over hoe zijn bioscoop eruit ziet! laat staan dat je er met een stelletje HT gekken ook nog films moet gaan kijken!!

10uur is best lang. Maar uitlopen mag het van mij ook wel hoor. 22.00uur is een streven, maar ik zou het niet erg vinden als het later word  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Gezien de tijdsduur van de terugreis voor o.a. mezelf (en Dennis nog weer minstens 35min. langer) vind ik 22.00 echt wel de max.

Hahahahaha!!! Kan, maar dan ben ik er zelf niet bij en zal ik entreegeld moeten vragen voor de bijdrage aan de lamp voor de JVC die dan 100 uur aan één stuk aanstaat :P

Dat kan geregeld worden, is altijd nog veel goedkoper van 4 overnachtingen bij een hotel ;D
En veel leuker.

Maar even serieus :unsure:
Het programma zou duren tot ca. 22.00, omdat Madhouse uiterlijk 00.00 uur thuis wilde zijn. Een andere reden is dat ik de volgende dag gewoon moet werken, maar dat ik wel later ga beginnen...

Dan hebben we 10 uur :o de tijd voor kletsen, muziek luister, film kijken, over HT praten, etc. Lijkt me ruim voldoende, maar tijd kan snel gaan. Dat weet ik nog van de vorige M&G...

Lijkt me meer dan voldoende voor een heel leuke tijd!

Tot slot...
POTC trilogie? Check, op BD
Matrix trilogie? Check, op BD
Bourne trilogie? Check, op DVD
LOTR trilogie? Check, op DVD
Star Wars reeks? Nope
Harry Potter reeks? Check, op DVD/BD
Stephen King mini serie's? Nope

Genoeg om de dag door te komen dus ;D

Zo te zien valt er genoeg te genieten!
Was je van plan een bepaalde planning aan te houden, of zie je wel wat er voorbij gaat komen?
Zal zelf wat films en muziek DVD's meenemen, ben erg benieuwd hoe deze op jou set 'beleven'.

LittleNinja

Ik wil ook niet meteen gaan klagen, maar ik heb veruit de langste reistijd (zeker 2,5 uur), het meeste jonge kinderen en een vrouw die op dat moment pas een paar dagen aan het herstellen is van een operatie... Dus mijn streven is niet om zo lang mogelijk door te gaan maar om zoveel mogelijk plezier te beleven in een relatief tijdsbestek. 8)

Fabian92

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2009, 17:06:59
Ik wil ook niet meteen gaan klagen, maar ik heb veruit de langste reistijd (zeker 2,5 uur), het meeste jonge kinderen en een vrouw die op dat moment pas een paar dagen aan het herstellen is van een operatie... Dus mijn streven is niet om zo lang mogelijk door te gaan maar om zoveel mogelijk plezier te beleven in een relatief tijdsbestek. 8)

That's the spirit  ;D

En alvast beterschap aan je vrouw  ;)  ;D ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Madhouse

Alle begrip! Ik pas me dan gewoon aan jou aan!  :)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Geen enkel probleem voor mij, dus jij bepaalt wat mij betreft de eindtijd en indirect ook de etenstijd ;)

Heel veel sterkte voor je vrouw!!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april 22, 2009, 09:40:01
Gezien de tijdsduur van de terugreis voor o.a. mezelf (en Dennis nog weer minstens 35min. langer) vind ik 22.00 echt wel de max.
Ik ook, want ik moet de volgende dag vroeg op :baaa:

Dat kan geregeld worden, is altijd nog veel goedkoper van 4 overnachtingen bij een hotel ;D
En veel leuker.
;D Grapjas! ;D

Was je van plan een bepaalde planning aan te houden, of zie je wel wat er voorbij gaat komen?
Zal zelf wat films en muziek DVD's meenemen, ben erg benieuwd hoe deze op jou set 'beleven'.
Geen planning gemaakt, lekker improviseren. Vorige keer had ik wel een programma gemaakt, maar kwam ook weinig van terecht ;)
Showcase - Topic

Sonic Circle

Goed plan! Bij de M&G bij mij bleek dat ook prima te werken, ga er helemaal vanuit dat de gezamenlijke gezellige en positieve insteek tot een leuke dag zal lijeiden.

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april 22, 2009, 22:43:30
Goed plan! Bij de M&G bij mij bleek dat ook prima te werken, ga er helemaal vanuit dat de gezamenlijke gezellige en positieve insteek tot een leuke dag zal lijeiden.

;D Dan doen we het zo ;)
Showcase - Topic