Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Yepz, heb ik bekeken, goed bedacht!
Hopelijk werkt die nieuwe wand goed, dat zie je snel genoeg met de SMS-1! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 16, 2009, 22:24:27
Yepz, heb ik bekeken, goed bedacht!
Slimme oplossing en erg compact ook. Het lijkt me ook integreerbaar in een interieur. Dat geldt overigens ook voor de oplossingen van Toine, alleen moet je er dan iets meer moeite voor doen.

Citaat van: celerontje op april 16, 2009, 22:24:27
Hopelijk werkt die nieuwe wand goed, dat zie je snel genoeg met de SMS-1! ;)
Als ik het uitvoer volgens het plan van Toine, zou ik direct resultaat moeten horen. En met de SMS-1 zal ik snel de verandering in curve kunnen zien, met name rond de 40-50Hz waar op dit moment veel demping is ingesteld.

Ik hoop dat ik in Pure Direct mode de bassen niet meer zo aanwezig zijn en dat ik zonder sub kan luisteren. Aan de andere kant is de SVS op de luisterplek erg mooi geïntegreerd in het geluid, zodat je hem alleen mist als ie uit wordt gezet... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Morning!

Wie zijn er allemaal aanwezig de 26e? Sonic, Jean S., ??

HTip

Citaat van: LittleNinja op april 17, 2009, 06:25:12
Morning!

Wie zijn er allemaal aanwezig de 26e? Sonic, Jean S., ??

Ook goeiemorgen.

Klopt, daarnaast nog Madhouse en jij natuurlijk ;)

Nog (iets meer dan) één weekje 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik heb net Quantum of Solace besteld, als het goed is krijg ik die deze week binnen. Als ik hem op tijd binnen heb dan zal ik hem mee nemen  :biggrin:
Tevens neem ik Seal - One Night to Remember DVD mee....de rest heb jij allemaal al Philip  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april 18, 2009, 15:43:20
Ik heb net Quantum of Solace besteld, als het goed is krijg ik die deze week binnen. Als ik hem op tijd binnen heb dan zal ik hem mee nemen  :biggrin:
Tevens neem ik Seal - One Night to Remember DVD mee....de rest heb jij allemaal al Philip  ;)
Heel goed :thumbs-up: De openingsscene was volgens celerontje een goede demo 8)

Seal lijkt me ook erg mooi om te kijken/luisteren...

En ja, het aanbod BD is redelijk groot op dit moment :unsure: :blush:
Showcase - Topic

MLCinema

Ik heb gisteren ook weer 2 nieuwe mogen ontvangen. Van die take 3 get 4 actie van Warner. The Dark Knight en Star Wars the Clone Wars. Ook hier groeit ie gestaag. Maar dat zijn alleen maar goede tekenen toch ;). Als je bezig bent met de software ben je minder bezig met de hardware en mogelijke verbeteringen cq upgrades. Heel veel software betekent immers geen tijd om na te denken over upgrades. (of eigenlijk geen tijd om te forummen)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

The Dark Knight heeft Philip al een hele tijd ;), maar die andere niet.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

We kunnen bijna een spelletje beginnen. Iemand noemt een BD en celerontje zegt of ik hem heb of niet ;)

Zonder software heb je niks aan je hardware en op deze manier kan je redelijk ongemerkt je collectie uitbreiden. Als ik in één keer het bedrag uit moest geven wat ik tot nu heb gedaan, dan zou ik noch wel eens 2 (of zelfs meer) keer bedenken :unsure: ;D
Showcase - Topic

celerontje

Pfff, dat gaat een pittig spelletje worden... ;D
Je apparatuur heb je ook niet allemaal in één keer gekocht, by the way, je bent al sinds 2007 bezig met je HT.

Over die lattenaborber:
Worden de latten ook afgehoekt en/of geschaaft?
Misschien kan je er wat meer over vertellen?

En hoe ben je nou dat Stewart scherm tegengekomen? :D
Via iemand die je kent ofzo? Het is me nog steeds niet duidelijk! :devil: :devil: :devil:

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: celerontje op april 19, 2009, 17:59:16
Pfff, dat gaat een pittig spelletje worden... ;D
Niet voor jou, want jij weet precies wat ik aan hardware en software heb gekocht ;)

Je apparatuur heb je ook niet allemaal in één keer gekocht, by the way, je bent al sinds 2007 bezig met je HT.
Klopt, wat voor software geldt is ook zo voor hardware inderdaad. Af en toe een upgrade, wat natuurlijk meestal wel veel geld kost, merk je minder dan alles in één keer kopen :music: ;D
Showcase - Topic

HTip

En hoe ben je nou dat Stewart scherm tegengekomen? :D
Via iemand die je kent ofzo? Het is me nog steeds niet duidelijk! :devil: :devil: :devil:
Citaat van: Fabian92 op april 19, 2009, 18:30:42
Wil ook wel wat meer weten over dat scherm  :colgate:
Ik kan er weinig over zeggen, want dat heb ik beloofd. Ik zal proberen een beetje van jullie nieuwsgierigheid weg te nemen >:D

Ik had een keer bezoek van iemand die zelf in de HT business zit. Die vond het allemaal erg mooi, maar dacht dat het scherm wel beter kon. Ik zei dat ik het scherm al erg goed vond en hij kwam toen met het voorstel van het Stewartscherm, wat hij misschien ging verkopen. Daar hebben we regelmatig contact over gehad en ergens vorige maand kreeg ik de vraag of ik nog steeds geïnteresseerd was in het scherm. Ik heb direct contact opgenomen met Toine om te weten wat de consequenties zouden zijn voor de akoestiek. Toen ik eenmaal wist dat het allemaal mogelijk was heb ik de beslissing genomen het scherm over te nemen.

Binnen een paar weken verwacht ik meer te kunnen zeggen... Hier moeten jullie het voorlopig mee doen >:D
Showcase - Topic

HTip

Over die lattenaborber:
Worden de latten ook afgehoekt en/of geschaaft?
Misschien kan je er wat meer over vertellen?
Kom ik nog op terug. Ik ga nu slapen. Het wordt weer een drukke week met lange werkdagen ;)
Showcase - Topic

LittleNinja

Heren,

Ik weet dat het e.e.a. al gecommuniceerd is, echter is dat even onzuiver bij mij. Tot hoelaat loopt het programma zondag? ( Vraag i.v.m. de reistijd.. )

Sonic Circle

Tot koninginnedag, toch? Dacht dat daarom deze zondag was uitgekozen.. zodat we van de POTC, Matrix, Bourne, LOTR Trilogies, Star Wars en Harry Potter reeksen en vergeet niet alle Stephen King 'mini'-series kunnen genieten.

Toch
Toch?
Toch??
Toch???

celerontje

Bourne heeft Philip niet, altans niet op Blu-ray.
Uiteraard kan jij wel je HD DVD speler meenemen, kan je zo inpluggen bij Philip.
Als je zelf een HDMI kabeltje meeneemt, hoeft de BD speler niet eens losgekoppeld te worden, want er is nog een HDMI ingang vrij op Philip's receiver.

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op april 21, 2009, 16:16:08
Tot koninginnedag, toch? Dacht dat daarom deze zondag was uitgekozen.. zodat we van de POTC, Matrix, Bourne, LOTR Trilogies, Star Wars en Harry Potter reeksen en vergeet niet alle Stephen King 'mini'-series kunnen genieten.

Toch
Toch?
Toch??
Toch???

Ik dacht ook tot Koninginnendag....ik heb al vrij genomen de rest van de week...

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 16:19:13
Bourne heeft Philip niet, altans niet op Blu-ray.
Uiteraard kan jij wel je HD DVD speler meenemen, kan je zo inpluggen bij Philip.
Als je zelf een HDMI kabeltje meeneemt, hoeft de BD speler niet eens losgekoppeld te worden, want er is nog een HDMI ingang vrij op Philip's receiver.

Ben jij Philip ofzo? Jij weet alles wat hij wel en niet heeft/kan....  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Fabian92

Citaat van: Madhouse op april 21, 2009, 16:22:17
Ben jij Philip ofzo? Jij weet alles wat hij wel en niet heeft/kan....  :biggrin:

Inderdaad, het begint gewoon eng te worden  >:D :'( :colgate:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Niks engs aan, gewoon goed opletten en oprecht meedenken. :D
Je hebt ook mensen die elk onderdeeltje in hun auto kunnen opnoemen en beschrijven, dus 't kan veel erger... ;D

Fabian92

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 19:02:14
Niks engs aan, gewoon goed opletten en oprecht meedenken. :D
Je hebt ook mensen die elk onderdeeltje in hun auto kunnen opnoemen en beschrijven, dus 't kan veel erger... ;D

Maar dat is over het algemeen, zoals je zelf al zegt: "hun" auto of iets anders dan.  :tounge2: ;D

celerontje

Kan ook een auto van iemand anders zijn, mits dezelfde revisie/model etc. ;D
Ik weet precies wat Philip aan apparatuur in zijn HT heeft, wat is daar eng aan? :D
Ik heb bijvoorbeeld met hem meegedacht over verschillende zaken en dan is het niet zo vreemd als je daarvoor onderzoek gaat doen, wat mij onder andere bracht bij een uiterst geclassificeerd PDF document; de ''user manual'' van de SR9600 ;D :P

Fabian92

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 19:25:04
Kan ook een auto van iemand anders zijn, mits dezelfde revisie/model etc. ;D
:hehe:

Citaat van: celerontje op april 21, 2009, 19:25:04
Ik weet precies wat Philip aan apparatuur in zijn HT heeft, wat is daar eng aan? :D
Ik heb bijvoorbeeld met hem meegedacht over verschillende zaken en dan is het niet zo vreemd als je daarvoor onderzoek gaat doen, wat mij onder andere bracht bij een uiterst geclassificeerd PDF document; de ''user manual'' van de SR9600 ;D :P

Ja oké, als je er veel over hebt gepraat en gedacht weet je natuurlijk wel het een en ander.
Maar dat je zelfs o.a. precies weet in wat in welke HDMI-poort zit, betekent dat je een erg goed geheugen hebt.  :biggrin:  :P

tiptop

Celerontje is een beetje eng daarin ja ;) :shaun: :wow: ;D

Hij onthoudt wel heel veel. Hij heeft een draadloze pot met hersenen op sterk water op zijn kamer staan als extra backup denk ik. een soort BAS (Brains attached storage).
Daar slaat ie elke avond in op wat ie allemaal gelezen heeft op het forum ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Fabian92

Citaat van: tiptop op april 21, 2009, 19:52:07
Celerontje is een beetje eng daarin ja ;) :shaun: :wow: ;D

Hij onthoudt wel heel veel. Hij heeft een draadloze pot met hersenen op sterk water op zijn kamer staan als extra backup denk ik. een soort BAS (Brains attached storage).
Daar slaat ie elke avond in op wat ie allemaal gelezen heeft op het forum ;D

:P :P :hehe:

Zou wel moeten, elke keer opzoeken in topics schiet ook niet echt op  ;D