Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Mooi hoor die diffusers. Nog even schilderen en ze zijn perfect!  ;)
trouwens, wat zie ik, bij/onder de deur nog geen tegels gelegd? Of zie ik dat verkeerd?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

En zo'n stokje onder de diffuser vind ik wel een beetje cheapie :sigh: ;D

Je maakt het elke keer weer mooier 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

MLCinema

Mooi hoor, met een beetje geluk schrijf ik me voor de volgende M&G in, als het kan ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 18:01:56
Het probleem is, dat straks met je verbeterde laagabsorbtie je teveel dempt met je huidige settings.
Het is niet zomaar wat minder dB's dempen, het is ook een kwestie van de Q en het frequentiegebied van je schuifjes opnieuw bekijken.
Ik zal beginnen met de huidige settings goed te documenteren en te begrijpen. Ik denk dat fase, polariteit en slope hetzelfde kunnen blijven, maar de ruimte wordt wel 15 cm korter. Wat dat precies doet ? Geen idee. Misschien moet ik wel helemaal opnieuw beginnen, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 18:01:56
Ik ben sinds kort zelf bezig met TV's en beamers kalibreren, daar wordt ik ook steeds handiger/sneller in, dus alles hangt af van ervaring, inderdaad.
Knap hoor! Ervaring is alles in het leven, dus hoe meer je er doet hoe beter je wordt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april 13, 2009, 19:10:59
Mooi hoor die diffusers. Nog even schilderen en ze zijn perfect!  ;)
trouwens, wat zie ik, bij/onder de deur nog geen tegels gelegd? Of zie ik dat verkeerd?
Dank je! Weet niet of ik ze geschilderd heb voor de M&G. De werking wordt er in ieder geval niet beter van ;)

En ja, je ogen zijn nog helemaal goed. Er liggen inderdaad onder de deur nog geen tegels. De vloer loopt daar op en de tegelvloer leverde bij het leggen daar problemen op. Ik heb me op andere dingen gericht, maar ik moet er nu toch aan geloven. De deur moet ik een beetje bijwerken. Er zal een paar mm van de onderkant af moeten. Misschien ook van de deurstijl. De tegels moeten ook nog gezaagd worden en daar had ik niet echt zin in :unsure:

Maar het moet natuurlijk nog wel gebeuren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op april 13, 2009, 20:32:22
En zo'n stokje onder de diffuser vind ik wel een beetje cheapie :sigh: ;D
;D Werkt overigens prima, maar moet natuurlijk wel anders ;)

Citaat van: tiptop op april 13, 2009, 20:32:22
Je maakt het elke keer weer mooier 8)
Ik probeer het spannend te houden voor iedereen (incl. mezelf). Niet alles in één keer, want dan is de lol er snel af ;)

Het geluid is (je zult het niet geloven) weer verbeterd, nu de diffusers de symmetrie van de ruimte afmaken. De linker frontspeaker is minder aanwezig en op de linker zitplaats klinkt het homogener, terwijl voorheen de linker duidelijk meer aanwezig was. Soms was de rechter niet eens te horen, door de overheersing van de linker. Ik denk dat ik de afstelling met de dB-meter nog een keer opnieuw ga doen. Kan nl. best zijn de setup hierdoor weer veranderd is...

Dat wil ik natuurlijk gedaan hebben voor M&G part II ;)
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 13, 2009, 22:29:32
Mooi hoor, met een beetje geluk schrijf ik me voor de volgende M&G in, als het kan ;D
Thanks Marc! Heb zo het idee dat er na de verandering van de projectiewand en het nieuwe scherm snel een M&G part III komt :unsure:

Bij deze sta je op de lijst ;) Net zoals de vorige keer hebben we het over het plannen van de volgende M&G, terwijl de ander nog moet plaatsvinden ;D
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 22:50:49
Thanks Marc! Heb zo het idee dat er na de verandering van de projectiewand en het nieuwe scherm snel een M&G part III komt :unsure:

Bij deze sta je op de lijst ;) Net zoals de vorige keer hebben we het over het plannen van de volgende M&G, terwijl de ander nog moet plaatsvinden ;D

Sorry to bring it up :tongue2: ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 22:49:30
Super! :thumbs-up: Volgende week PM ik aan iedereen de exacte gegevens...

Is niet nodig, die heb ik wel:
Dorpsgekstraat 13, 1313
Rariteitskewold, Limburg. ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

CiteerOok namens mij bedankt voor de mooie woorden. Voor mij geldt hetzelfde als voor Jan. Ik post ook niet hier om indruk te maken. Het is net de waardering die je hier op het forum krijgt die je zelfs op moeilijke momenten de motivatie geven om door te gaan. Daar zal Jan ook nog veel aan hebben  En natuurlijk de schat aan kennis die hier aanwezig is. Daar heb ik zoveel van geleerd

Noticed, was overigens ook niet om te slijmen ofzo, ben gewoon telkens onder de indruk. Je kan het vergelijken met een disney film. Ik had cars gehaald vorige week en die heb ik samen met mijn vriendin gekeken, met de hele film een smile van oor tot oor. Dat gevoel ongeveer ;D

HTip

Citaat van: celerontje op april 13, 2009, 23:03:18
Is niet nodig, die heb ik wel:
Dorpsgekstraat 13, 1313
Rariteitskewold, Limburg. ;D ;D ;D
Waarom post je je eigen adres in mijn topic? Limburg moet dan wel Drenthe zijn, maar da's gewoon een typefout ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 13, 2009, 22:58:15
Sorry to bring it up :tongue2: ;D
No worries! Valt me gewoon op. Was ook met M&G part I ;)

Citaat van: Kamidioblitz op april 13, 2009, 23:05:40
Noticed, was overigens ook niet om te slijmen ofzo, ben gewoon telkens onder de indruk. Je kan het vergelijken met een disney film. Ik had cars gehaald vorige week en die heb ik samen met mijn vriendin gekeken, met de hele film een smile van oor tot oor. Dat gevoel ongeveer ;D
Zo heb ik het ook helemaal niet opgevat. Vond het gewoon erg fijn om te lezen. Ik heb dat ook met andere topics gedaan en had precies hetzelfde gevoel. En Cars? Wat kan ik zeggen... :wub:
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 23:13:51
No worries! Valt me gewoon op. Was ook met M&G part I ;)
Zo heb ik het ook helemaal niet opgevat. Vond het gewoon erg fijn om te lezen. Ik heb dat ook met andere topics gedaan en had precies hetzelfde gevoel. En Cars? Wat kan ik zeggen... :wub:

Weet ik, zei ik voor mezelf ;)

celerontje

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 23:13:29
Waarom post je je eigen adres in mijn topic? Limburg moet dan wel Drenthe zijn, maar da's gewoon een typefout ;D
Ehh, nee hoor, NL postcodes hebben ook nog 2 letters! ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 17:07:56
Vandaag het ophangen van de diffusers afgerond. Het aan elkaar vastmaken bleek erg eenvoudig, alleen het ophangen van het bijna 50 kg :o wegende gevaarte moest echt samen.

Maar ook dat is weer gelukt :thumbs-up:
Ziet er goed uit Philip :). Bedankt voor het plaatsen van de detailfoto's!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Jij gaat ook?! Leuk man. Helemaal prima! Moeten we dan nog even goed kortsluiten.

Citaat van: Sonic Circle op april 14, 2009, 08:59:13
Gezellig! Samen oprijden misschien?

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 14, 2009, 06:52:46
Ziet er goed uit Philip :). Bedankt voor het plaatsen van de detailfoto's!

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Heb je wat aan de ophangconstructie? Aan de andere muur hebben we die stoelprofielen rechtstreeks op de wand gemonteerd. Bij de deur ging dat niet vanwege de klink. Maar deze oplossing is een stuk eleganter en eenvoudiger dan het karretje met 2 diffusers erop gemonteerd ;)

Ik kan je volgende week wel precies laten zien hoe het in elkaar zit...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april 14, 2009, 08:59:13
Gezellig! Samen oprijden misschien?
Citaat van: LittleNinja op april 14, 2009, 11:21:40
Jij gaat ook?! Leuk man. Helemaal prima! Moeten we dan nog even goed kortsluiten.

Slim, want jullie wonen niet al te ver uit elkaar. Misschien komen jullie nog langs Jan. Kan hij ook nog meerijden...

Voor de volledigheid. Deelnemerslijst voor M&G part II op 26 april:
- Jean Sibelius
- Madhouse
- Sonic Circle
- LittleNinja

Wordt heel erg gezellig :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Ik heb nog een tip voor het ''pootje'':
Bij bouwmarkten zijn van die ''deurpootjes'' te koop die je uit kan klappen.
Helaas zijn deze zilverkleurig, maar je 'm uiteraard spuiten of beplakken met vilt, dan reflecteert het ook niet tijdens een film. ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 20:16:43
Ik heb nog een tip voor het ''pootje'':
Bij bouwmarkten zijn van die ''deurpootjes'' te koop die je uit kan klappen.
Helaas zijn deze zilverkleurig, maar je 'm uiteraard spuiten of beplakken met vilt, dan reflecteert het ook niet tijdens een film. ;)
Bedankt voor de tip!

Weet je ook of die 32 cm kunnen overbruggen? Want wat ik gezien hebben van een "deurpoot" is een kleine metalen poot met een rubberdop aan de onderkant, zodat een deur blijft openstaan. Bedoel je zoiets?
Showcase - Topic

celerontje

Yepz, zo'n ding!
Ze zijn inderdaad te kort, maar je zou het rubberen dopje eraf kunnen halen en vervolgens verlengen met een knelkoppeling en een stukje verwarmingsbuis o.i.d.

tiptop

Was je er nog niet uit qua pootje?

Vandeweek alsnog even langs de bouwmarkt dan. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.