Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op april 10, 2009, 18:06:02
Tja, wat noem je ''geschikt''? Hij deed het toch? ;D
Hij deed het inderdaad, maar het was geen audiofiele kabel ;D

Citaat van: celerontje op april 10, 2009, 18:06:02
Met mijn idee was niks mis, ik vergat enkel te vermelden dat je dan difussers moet hebben die gemaakt zijn van dik vurenhout ;D
O is dat alles? Dan heeft ie wel een hele andere werking, maar ok, dan was er niks mis met je idee. Enige wat ik dan nog kan verzinnen is dat het te veel de ruimte in zou zijn gekomen en dat het dan moeilijk binnenkomen zou zijn geweest ;D

Citaat van: celerontje op april 10, 2009, 18:06:02
Over dat wiel: misschien een spiraal met een soort sterke veer eromheen?
Misschien is een wiel niet eens nodig. En dat ik kan volstaan met een uitklap/uitschuifbare poot. Maakt het weer een stuk eenvoudiger.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op april 10, 2009, 19:36:20
Ziet er weer heel erg mooi uit  :inlove:


:blush: Thanks! Nog een paar weken en dan moet het klaar zijn, want dan komen Jean Sibelius, Madhouse en Sonic Circle voor M&G part II
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SpeedyAndré

#3528
Citaat van: HTip op april 10, 2009, 16:34:04
Heb de QED iLink aangesloten. Wat direct opvalt is dat de connector veel beter aansluit dan de Vivanco. Die viel af en toe gewoon uit de connector.

Een paar (SA)CD's die ik goed ken beluisterd en wat opvalt is dat de QED minder scherp klinkt. Kabel klinkt gedetailleerder, maar de details worden subtiel weergegeven (niet storend). Zit veel rust in het geluidsbeeld. Ik vond het erg prettig om zelfs op hoge volumes naar een stereo SA(CD) te luisteren. Ook nog surround geprobeerd en ook daar worden de surrounds en center homogener weergegeven.

Al met al ben ik weer happy :happy:

Goed om te lezen, nu heb je highend voor een hifi prijsje  :hehe:
Ik was zelf ook al een tijd op zoek naar een goede vervanger voor de standaard Pio dropveter  :turn:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

Citaat van: SpeedyAndré op april 10, 2009, 19:49:39
Goed om te lezen, nu heb je highend voor een hifi prijsje  :hehe:
Ik was zelf ook al een tijd op zoek naar een goede vervanger voor de standaard Pio dropveter  :turn:

André  8)
:hehe: En die had je hiermee gevonden en ik nu ook :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Ziet er goed uit Philip! Kan niet wachten om dit real-life te zien O0.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april 10, 2009, 19:55:38
Ziet er goed uit Philip! Kan niet wachten om dit real-life te zien O0.

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Zondag over 2 weken is het zover O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op april 10, 2009, 19:48:23
:blush: Thanks! Nog een paar weken en dan moet het klaar zijn, want dan komen Jean Sibelius, Madhouse en Sonic Circle voor M&G part II

Leuk 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Mooi hoor, zelfs mijn vriendin vind het mooi! Geslaagde oplossing ook zo met die panelen. Flink BR collectie valt me ook op. :thumbs-up:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Madhouse

Ziet er weer goed uit Philip. Erg netjes gedaan met die diffuser (diffuser rel?  ;)). Kan nummer 4 er niet gewoon aan hangen of word het dan te zwaar?

Nog maar 2 weekjes en dan kan ik alles in het eggie zien. Ik tel de dagen al af  :sleep:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle


Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 11, 2009, 10:31:49
Mooi hoor, zelfs mijn vriendin vind het mooi!
Citaat van: advr op april 11, 2009, 10:39:26
het is ongelooflijk mooi!!! :D :music: :hehe: :angel: :angel:
Citaat van: Madhouse op april 11, 2009, 10:45:45
Ziet er weer goed uit Philip.
Bedankt weer allemaal! Ik wordt er rood van ;) Het is natuurlijk nog niet helemaal af. Het moet allemaal nog zwart worden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 11, 2009, 10:31:49
Geslaagde oplossing ook zo met die panelen.
Citaat van: Madhouse op april 11, 2009, 10:45:45
Erg netjes gedaan met die diffuser (diffuser rel?  ;)). Kan nummer 4 er niet gewoon aan hangen of word het dan te zwaar?

Is inderdaad een erg geslaagde oplossing, zonder karretje en de problemen die dat weer kon veroorzaken. Nummer 4 komt er ook aan te hangen, maar dat lukte niet in mijn eentje. Ik heb 2 en 3 met de pianoscharnier vastgemaakt en dat kon ik nog redelijk eenvoudig zelf ophangen. 1 en 2 moeten aan elkaar gemaakt en 3 en 4 en dan weegt het geheel 48 kg :o Met de breedte van 64cm krijg ik het niet meer alleen getild. Vandaag was te mooi weer om binnen te blijven en dus de hele dag in de tuin bezig geweest. Moet natuurlijk toonbaar blijven ;)

De diffusers worden aan elkaar bevestigd met 2 repen MDF van 18 mm, dus dat zit wel stevig. Dan alleen nog een poot eronder en klaar!

Citaat van: Madhouse op april 11, 2009, 10:45:45
(diffuser rel?  ;))
;D 14 april hoop ik dat de diffusers worden goedgekeurd, want die van Toine hebben ook 2 lagen. Daarentegen hebben ze geen gaten voor de extra downforce, dus legaal zijn ze zowiezo ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 11, 2009, 10:31:49
Flink BR collectie valt me ook op. :thumbs-up:
:blush: Het past ondanks alle slimlinedoosjes niet meer op 1 plank :o Ik had liever veel software en een instapspeler dan een high-endspeler zonder software ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op april 11, 2009, 10:45:45
Nog maar 2 weekjes en dan kan ik alles in het eggie zien. Ik tel de dagen al af  :sleep:
Citaat van: Sonic Circle op april 11, 2009, 11:26:36
Heb er ook ontzettend veel zin in!
Citaat van: Fabian92 op april 11, 2009, 13:12:11
Zou gek zijn als dat niet zo was  :hehe:
Ik vind het ook ontzettend leuk om weer te doen en 3 forumgenoten te leren kennen. Wordt een leuke dag, daar ben ik van overtuigd. Ik hoop alleen dat ik aan de verwachtingen kan voldoen ::)

Het is nu wel zeker dat met de M&G part II het nieuwe scherm nog niet hangt. Heeft wat vertraging opgelopen, maar daarentegen is het dus ook zeker dat het gordijn operationeel is ;D

Als het scherm er is, dan begin ik ook met de bouw van de nieuwe projectiewand. Wordt nog een hele uitdaging, maar ik heb er veel zin in. Het lagetonenprobleem is dan waarschijnlijk opgelost en kan ik weer Pure Direct stereo luisteren. Nu luister ik met de sub die mede door Bjorn perfect is geïntegreerd in het geluidsbeeld. Ben benieuwd of jullie dat ook vinden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Jullie hadden trouwens nog een foto tegoed (dat jullie er niet om gevraagd hebben ::) ;D)

Zoals jullie weten heb ik alle dikke BD-doosjes vervangen door de slimline doosjes die ik van Jack heb overgenomen. Beetje afsnijden van de zijkanten en het past prima. Alle titels zijn nog goed te lezen maar dan wel in minder dan de helft van de ruimte :o

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

En hoe ziet het er aan de voorkant/achterkant uit?
Ik zou het zelf niet doen, maar jij kan bijna niet anders met je steeds groter wordende collectie. :D

En al een concrete oplossing in je hoofd voor een poot/wiel?

En gaan bij die lattenabsorber de latten individueel zichtbaar zijn, of komt er nog doek/vilt voor?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 11, 2009, 20:10:44
En hoe ziet het er aan de voorkant/achterkant uit?
Ik zou het zelf niet doen, maar jij kan bijna niet anders met je steeds groter wordende collectie. :D
Voor- en achterkant zien er prima uit. Er gaat aan beide kanten niet meer dan 2 à 3 mm vanaf, dus dat ziet geen hond ;)

Citaat van: celerontje op april 11, 2009, 20:10:44
En al een concrete oplossing in je hoofd voor een poot/wiel?
Ik denk dat niet dat een wiel nodig is. Een uitklapbare poot met rubberen dop zou al voldoende remmen. Ik heb zoiets al eens gezien, alleen nog nooit zelf gebruikt.

Citaat van: celerontje op april 11, 2009, 20:10:44
En gaan bij die lattenabsorber de latten individueel zichtbaar zijn, of komt er nog doek/vilt voor?
Achter de latten komt een niet-doorlatend zwart doek. Maar de gordijne komen er ook nog voor dus ze gaan onzichtbaar hun goede werk doen :thumbs-up: Net zoals de volledige projectiewand, want niemand ziet wat er achter de schermen (het scherm en de gordijnen ;)) zich afspeelt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op april 11, 2009, 20:21:23
Ik denk dat niet dat een wiel nodig is. Een uitklapbare poot met rubberen dop zou al voldoende remmen. Ik heb zoiets al eens gezien, alleen nog nooit zelf gebruikt.
Als het mogelijk is zou ik voor een wiel gaan, om 2 redenen:
1: Tijdens het klappen heb je ook volledige ondersteuning.
2: Zo'n poot uitklappen is toch wel irritant en het met je voeten doen is ook geen goed idee.

Citaat van: HTip op april 11, 2009, 20:21:23
Achter de latten komt een niet-doorlatend zwart doek. Maar de gordijne komen er ook nog voor dus ze gaan onzichtbaar hun goede werk doen :thumbs-up: Net zoals de volledige projectiewand, want niemand ziet wat er achter de schermen (het scherm en de gordijnen ;)) zich afspeelt ;D
Je ziet toch nog een gedeelte; naast het scherm een beetje, maar bovendien vooral onder het scherm.
Dit is makkelijk op te lossen door hier velours te plakken tot aan iets voorbij het open gordijn.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april 11, 2009, 20:30:27
Als het mogelijk is zou ik voor een wiel gaan, om 2 redenen:
1: Tijdens het klappen heb je ook volledige ondersteuning.
2: Zo'n poot uitklappen is toch wel irritant en het met je voeten doen is ook geen goed idee.
Ik heb de volledige ondersteuning waarschijnlijk niet nodig. Alleen om ervoor te zorgen dat de diffuser op zijn plaats blijft. Hoe het precies gaat worden weet ik nog niet. Ik gebruik nu een dikke balk die eronder geklemd wordt ;)

Citaat van: celerontje op april 11, 2009, 20:30:27
Je ziet toch nog een gedeelte; naast het scherm een beetje, maar bovendien vooral onder het scherm. Dit is makkelijk op te lossen door hier velours te plakken tot aan iets voorbij het open gordijn.
De lattenabsorbers zitten alleen naast het scherm. De overige secties zijn paneelabsorbers, alleen wat dieper ;) Ik denk overigen niet dat de lattenabsorbers zichtbaar zijn, want het frame van het scherm in meer dan 8 cm :o Als daar iets van gordijn overheen valt zie je het toch niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Citaat van: HTip op april 11, 2009, 20:04:13
Jullie hadden trouwens nog een foto tegoed (dat jullie er niet om gevraagd hebben ::) ;D)

Zoals jullie weten heb ik alle dikke BD-doosjes vervangen door de slimline doosjes die ik van Jack heb overgenomen. Beetje afsnijden van de zijkanten en het past prima. Alle titels zijn nog goed te lezen maar dan wel in minder dan de helft van de ruimte :o

*image*

Bespaart inderdaad veel ruimte. Voor mijn gevoel zullen ze dan alleen niet echt helemaal meer 'origineel' zijn.
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

vind je het dan niet jammer dat je BD's niet meer orgineel zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo