Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op april  3, 2009, 07:33:01
Hier sluit ik me bij aan. Het enige wat je met elkaar moet afspreken is een adres en een begintijd (en evt. een eindtijd) ;D maar voor de rest zien we het wel.
Ik zal zelf óók software meenemen. De uren vliegen waarschijnlijk voorbij. Mochten er speciale interesses zijn dan kunnen we die van te voren af spreken, zodat we zeker weten dat die aan bod komen op de 26-ste.

Gezien de begintijd moet een goed humeur, een gezonde bovenmatige interesse en een stel frisse oren en ogen óók voor mij geen probleem zijn >:D

Groeten, Jan

Ik sluit me hier ook bij aan! Word vast een hele leuke dag! Heb er zin in....  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Citaat van: Jean Sibelius op april  3, 2009, 07:33:01
Hier sluit ik me bij aan. Het enige wat je met elkaar moet afspreken is een adres en een begintijd (en evt. een eindtijd) ;D maar voor de rest zien we het wel.
Ik zal zelf óók software meenemen. De uren vliegen waarschijnlijk voorbij. Mochten er speciale interesses zijn dan kunnen we die van te voren af spreken, zodat we zeker weten dat die aan bod komen op de 26-ste.

Gezien de begintijd moet een goed humeur, een gezonde bovenmatige interesse en een stel frisse oren en ogen óók voor mij geen probleem zijn >:D

Groeten, Jan

Zal wat muziek-DVD's meenemen die ik de laatste tijd veel beluisterd heb, ben namelijk ontzettend benieuwd naar de set van Philip en hoe dat materiaal nu op zjin set en in een andere ruimte klinkt. Bijvoorbeeld ook naar het verschil in kwaliteit, detail en beleving tussen een BD met HD-audio track en dezelfde track in DTS/DD.

En het zal volgens mij boven alles gezellig worden :)
Heb er zin in.

HTip

Prima! :thumbs-up:

Ik heb er ook zin in. Erg leuk om weer forumleden te ontmoeten en te praten over van alles-en-nog-wat (het meeste waarschijnlijk HT-gerelateerd ;)) Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van mijn set vinden en welke adviezen jullie nog hebben. Het geluid gaat nog verbeteren (met name de lage tonen), maar helaas niet voor de M&G. Om dat verschil mee te maken, moeten jullie daarna nog een keer komen ;D

Iedereen neemt zijn favoriete muziek en film mee. Ik zorg natuurlijk ook voor de inwendige mens :P

Ik hoop dat ik het nieuwe scherm heb hangen, maar daar kan ik nu nog niets van zeggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op april  3, 2009, 09:21:10
Zal wat muziek-DVD's meenemen die ik de laatste tijd veel beluisterd heb, ben namelijk ontzettend benieuwd naar de set van Philip en hoe dat materiaal nu op zjin set en in een andere ruimte klinkt. Bijvoorbeeld ook naar het verschil in kwaliteit, detail en beleving tussen een BD met HD-audio track en dezelfde track in DTS/DD.

En het zal volgens mij boven alles gezellig worden :)
Heb er zin in.
Een handige disc om dat te testen is ''The Dark Knight'' deze heeft zowel een Dolby Digital track, als een Dolby TrueHD track, die je in het pop-up menu eenvoudig kan selecteren, dus je kan tijdens de film gewoon heen en weer switchen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: HTip op april  3, 2009, 17:55:43
Prima! :thumbs-up:

Ik heb er ook zin in. Erg leuk om weer forumleden te ontmoeten en te praten over van alles-en-nog-wat (het meeste waarschijnlijk HT-gerelateerd ;)) Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van mijn set vinden en welke adviezen jullie nog hebben. Het geluid gaat nog verbeteren (met name de lage tonen), maar helaas niet voor de M&G. Om dat verschil mee te maken, moeten jullie daarna nog een keer komen ;D

Iedereen neemt zijn favoriete muziek en film mee. Ik zorg natuurlijk ook voor de inwendige mens :P

Ik hoop dat ik het nieuwe scherm heb hangen, maar daar kan ik nu nog niets van zeggen...

Zowiezo even een stukje F1 kijken in je HT. Ben benieuwd hoe indrukwekkend dat er uit ziet.

Citaat van: celerontje op april  3, 2009, 18:07:38
Een handige disc om dat te testen is ''The Dark Knight'' deze heeft zowel een Dolby Digital track, als een Dolby TrueHD track, die je in het pop-up menu eenvoudig kan selecteren, dus je kan tijdens de film gewoon heen en weer switchen.

Gelikkig is die film niet zeldzaam en hebben we, als we niet oppassen maarliefst 4 stuks tot onze beschikking....Kunnen we kijken of we verschil kunnen horen tussen die 4  :biggrin:

HTip

Citaat van: Madhouse op april  3, 2009, 18:40:45
Zowiezo even een stukje F1 kijken in je HT. Ben benieuwd hoe indrukwekkend dat er uit ziet.
Ben ik ook erg benieuwd naar 8) Wordt voor mij ook de eerste keer!

Citaat van: Madhouse op april  3, 2009, 18:40:45
Gelikkig is die film niet zeldzaam en hebben we, als we niet oppassen maarliefst 4 stuks tot onze beschikking....Kunnen we kijken of we verschil kunnen horen tussen die 4  :biggrin:
;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb van Jack een aantal slimline BD-doosjes overgenomen. Heb direct alle extra dikke BD-doosjes (UK versies hebben dat veel) hierdoor vervangen. Een klein stukje van de cover afsnijden (heb een eenvoudige snijmachine) en het past prima.

Heb 11 BD's gedaan en dat scheelt de helft aan ruimte :o Dan lijkt de collectie ook niet zo groot ;D Zal nog een foto maken van het verschil...
Showcase - Topic

celerontje

Ehh, Philip... dat regiseurs ''cut'' roepen, betekent nog niet dat je in het hoesje van de film moet gaan snijden... ;D

De meeste BD's in mijn collectie zijn ook UK uitgaves en die laat ik lekker in hun originele doosje zitten, die Amaray's zijn een stuk steviger en m'n collectie lijkt groter!;D
Probleem bij jou was dat ie te groot leek... ;D

En inderdaad willen wij A.U.B. foto's! :biggrin:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april  4, 2009, 14:00:11
Ehh, Philip... dat regiseurs ''cut'' roepen, betekent nog niet dat je in het hoesje van de film moet gaan snijden... ;D
;D Ik snij ook niet in het doosje, maar in de cover :P ;D

De meeste BD's in mijn collectie zijn ook UK uitgaves en die laat ik lekker in hun originele doosje zitten, die Amaray's zijn een stuk steviger en m'n collectie lijkt groter!;D
Vind dat de BD's ook niet altijd even makkelijk uit het doosje komen. Dat is met de slimline ook beter. Als je er meer gaat krijgen, dan ga je de doosjes vanzelf op dieet zetten ;D

Probleem bij jou was dat ie te groot leek... ;D
Niet alleen leek ;D

En inderdaad willen wij A.U.B. foto's! :biggrin:
Gaan komen... ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op april  4, 2009, 14:33:44
Vind dat de BD's ook niet altijd even makkelijk uit het doosje komen. Dat is met de slimline ook beter. Als je er meer gaat krijgen, dan ga je de doosjes
Vond ik ook, maar ik heb een trucje:
Hoesje tegen je bovenbeen aandrukken, druk op de houder, FLOEP, je hebt 'm! :)
Er weer in doen doe ik zo: disc los op de houder leggen, op de houder drukken, disc lichtjes aandrukken en klik, hij zit vast. :)
Als je niet zelf op de houder drukt maar puur op de disc, komt er nogal veel kracht op de disc te staan, wat mij niet goed lijkt, dus vandaar doe ik het zó.

celerontje

Citaat van: HTip op april  4, 2009, 14:33:44
Als je er meer gaat krijgen, dan ga je de doosjes vanzelf op dieet zetten ;D
\
Nee hoor, dan zoek ga ik verder op een andere plank, heb toch ruimte zat. ;D

HTip

Citaat van: celerontje op april  4, 2009, 14:40:01
Vond ik ook, maar ik heb een trucje:
Hoesje tegen je bovenbeen aandrukken, druk op de houder, FLOEP, je hebt 'm! :)
Er weer in doen doe ik zo: disc los op de houder leggen, op de houder drukken, disc lichtjes aandrukken en klik, hij zit vast. :)
Als je niet zelf op de houder drukt maar puur op de disc, komt er nogal veel kracht op de disc te staan, wat mij niet goed lijkt, dus vandaar doe ik het zó.
Zal het zo eens proberen...

Citaat van: celerontje op april  4, 2009, 14:41:50
Nee hoor, dan zoek ga ik verder op een andere plank, heb toch ruimte zat. ;D
Kan best, maar ik wil niet te veel planken aan de achterwand ivm de werking van het tapijt als absorber ;)
Showcase - Topic

celerontje

Voor de goede orde:
Mijn BD's bewaar ik niet in mijn HT ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april  4, 2009, 14:52:17
Voor de goede orde:
Ik op termijn ook niet. Helaas nu nog wel ;)
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: celerontje op april  4, 2009, 14:52:17
Voor de goede orde:
Volgens mij ook niet. Daar heb jij een zwaarbewaakte kluis voor en zijde handschoentjes. ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op april  4, 2009, 17:32:09
Volgens mij ook niet. Daar heb jij een zwaarbewaakte kluis voor en zijde handschoentjes. ;D ;)
;D Vooral de POTC box :P
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op april  4, 2009, 17:41:26
;D

We lachen je niet uit, maar toe, he ;)
Absoluut! Het was toen gewoon erg amusant ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april  4, 2009, 17:42:46
Absoluut! Het was toen gewoon erg amusant ;)

Enige uitleg is wel op z'n plaats hier  ;) :P

HTip

Citaat van: Madhouse op april  4, 2009, 18:48:03
Enige uitleg is wel op z'n plaats hier  ;) :P
Ok, omdat je zo aandringt ;D

Voor de M&G had celerontje de POTC box meegenomen. Die had ik toen (nog) niet en in deel 3 zat een scene die celerontje wilde demonstreren. De POTC box is nogal glossy en daar zie je heel snel vingers op, dus ook de mijne ;D Verdere uitleg lijkt me overbodig >:D

De scene was trouwens de achtervolging in de draaikolk en inderdaad demomateriaal :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Hij glimt weer hoor, ik heb 'm gepoetst! :)
Even vegen over de vlek met een licht vochtig doekje, daarna even met een droog doekje er overheen, voila, schoon!

tiptop

HTip

Citaat van: celerontje op april  5, 2009, 14:23:03
Hij glimt weer hoor, ik heb 'm gepoetst! :)
Even vegen over de vlek met een licht vochtig doekje, daarna even met een droog doekje er overheen, voila, schoon!
Mooi 8) Zijn gelukkig mijn vingerafdrukken niet vereeuwigd ;D
Showcase - Topic

celerontje

Ik heb wel wat beters te doen dan detectiveje spelen. ;D

Ik ben gewoon erg zuinig op mijn dure spullen.
Als ik lekker met CDtjes wil smijten, pak ik wel een een CD-Rtje ofzo. ;D

HTip

Na lange tijd van inactiviteit in de bouw vandaag weer wat voortgang te melden.

Ben met de constructie voor de diffusers bij de deur begonnen. 2 van de 4 hangen nu aan de muur, maar ik moest iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze niet tegen de deurklink aankomen. Ik heb een paar balken van 8cm diep aan het Clickboard gemonteerd en daaraan vast een stoelprofiel op dezelfde manier als de diffusers aan de andere muur.

Nu moet ik de pootjes met zwenkwiel gaan maken. Ik zit te denken aan en soort veerconstructie, zodat het pootje de grond leest en altijd contact maakt. Weet nog niet precies hoe ik dat ga doen, dus als iemand tips heeft, graag!

De balken worden zwart geverfd (goh, wat verrassend :P) en de achterkant van de diffusers natuurlijk ook, want die is nu zichtbaar. Ik weet niet of ik dat al gemeld had, maar Toine heeft aangegeven dat de constructie met de pianoscharnier geen problemen oplevert met het rendement van de diffusers. Er is dan nl. een kleine afstand tussen diffuser 2 en 3.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic