Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Die Trend 1 is erg mooi!! (wel prijzig trouwens :o)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2009, 22:39:58
Ik ben de dagen al aan het wegstrepen op de kalender  :tounge2:
Citaat van: Marc.Visser op maart  1, 2009, 22:54:57
Net zo spannend als sinterklaas vroeger was zeker ;)
Citaat van: Madhouse op maart  2, 2009, 08:01:22
Spannender  :P
;D Ik zal een mijter opdoen. Oh nee, dat gaat niet met het verlaagd plafond ;D

Ik vind M&G's ook erg leuk om te doen ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: -madison- op maart  2, 2009, 00:28:53
Die Trend 1 is erg mooi!! (wel prijzig trouwens :o)

Dank je! Prijzen vallen best mee, als je naar alle andere opties kijkt. Je hebt zelfs racks die ver boven de €5000 liggen :o :o :o

Ik heb vandaag van Bjorn de prijzen gekregen :thumbs-up: Hij heeft nog een vraag openstaan bij de importeur en dan kan hij een prijsopgave doen voor beide varianten. Ik verwacht dus dat ik deze week de keuze kan maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2009, 21:43:43
Ik ben geen non-believer en ook geen believer. Niemand heeft me ooit het verschil kunnen horen tussen bepaalde racks. Ik vind het dan ook een beetje onzin. Wat ik geen onzin vind is dat een mooi rack niet mistaat. Zeker de keus van Philip (en vrouwlief) voor de Trent 1. Dit is een erg mooi rack en mistaat niet in het HT. Nogmaals ik ben geen non-believer en geen believer. Hij is gewoon mooi  ;)

Racks schaf ik ook niet aan voor de geluidsverandering, maar heb wel een paar keer bij toeval ontdekt dat er iets veranderd bij het wisselen van het rack.
Dat komt als je ergens jaren naar luistert en opeens 1 ding veranderd (het rack dus) en het geluid is veranderd. Het klinkt niet meer hetzelfde. Dan zal het daar toch wel in zitten denk ik.
Eigenlijk wel logisch, want als de mzuiek wat harder staat voel je duidelijk het rack (en dus de apparatuur) vibreren. Vreschillende opbouw en materialen kunen dus een andere vibrato geven en dus bij de apparatuur zorgen voor een andere weergave. (is mijn mening). ;)

Met dempende voeten hoorde ik wel duidelijke verschillen, waarbij mijn goedkoopste oplossing het nog regelmatig won ;D (halve squashballetjes.)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  2, 2009, 19:18:39
;D Ik zal een mijter opdoen. Oh nee, dat gaat niet met het verlaagd plafond ;D

Hebben ze in België wel mijters?  ;D Of mag je dan de grens weer over  ;D

Citaat van: tiptop op maart  2, 2009, 20:08:41
Racks schaf ik ook niet aan voor de geluidsverandering, maar heb wel een paar keer bij toeval ontdekt dat er iets veranderd bij het wisselen van het rack.
Dat komt als je ergens jaren naar luistert en opeens 1 ding veranderd (het rack dus) en het geluid is veranderd. Het klinkt niet meer hetzelfde. Dan zal het daar toch wel in zitten denk ik.
Eigenlijk wel logisch, want als de mzuiek wat harder staat voel je duidelijk het rack (en dus de apparatuur) vibreren. Vreschillende opbouw en materialen kunen dus een andere vibrato geven en dus bij de apparatuur zorgen voor een andere weergave. (is mijn mening). ;)

Met dempende voeten hoorde ik wel duidelijke verschillen, waarbij mijn goedkoopste oplossing het nog regelmatig won ;D (halve squashballetjes.)

Mooie en goedkope oplossing dan die squashballetjes  ;D

Ik geloof je theorie zoals je hierboven omschrijft zeker wel. Maar ik heb hier verder geen ervaring mee (wellicht in de toekomst wel).  ;)

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  2, 2009, 21:23:06
Hebben ze in België wel mijters?  ;D Of mag je dan de grens weer over  ;D
;D Ze hebben hier zelfs Sinterklaas ;D Ik mag elke dag de grens over en weer terugkomen ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op maart  2, 2009, 20:08:41

Citaat van: Madhouse op maart  2, 2009, 21:23:06
Mooie en goedkope oplossing dan die squashballetjes  ;D

Ik geloof je theorie zoals je hierboven omschrijft zeker wel. Maar ik heb hier verder geen ervaring mee (wellicht in de toekomst wel).  ;)
Ik heb dezelfde ervaringen met allemaal kleine aanpassingen. Met name het ontkoppelen van de DVD-speler met Vibrapods gaf een duidelijke verbetering in het hoog (minder schel) en laag (strakker, beter gedefinieerd). Een neveneffect was dat het rack minder vibreerde en ik had niet gedacht dat dat zou uitmaken. Soms zijn het de kleine (goedkope) aanpassingen die grote verbeteringen geven.

Ik ben ook benieuwd of het rack bijdraagt aan de kwaliteit van het geluid. De reviews zeggen van wel, maar ik wil het graag zelf constateren ;)
Showcase - Topic

MLCinema

Ik zeg nooit meer wat over sinterklaas, voor je het weet gaat het een hele pagina over sinterklaas! :devil:
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 22:42:14
Ik zeg nooit meer wat over sinterklaas, voor je het weet gaat het een hele pagina over sinterklaas! :devil:
Nu heb je het al 2 keer gedaan :devil:
Showcase - Topic

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Showcase - Topic

MLCinema

Mooi, die kan ik in me zak steken. Was al bang dat ik ervan langs zou krijgen met de roe. (waar gaat dit over ;D, ik hou me mond wel weer)

Wanneer verwacht je het rack te hebben? (Toch nog een beetje inhoud)

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 22:53:00
Mooi, die kan ik in me zak steken. Was al bang dat ik ervan langs zou krijgen met de roe. (waar gaat dit over ;D, ik hou me mond wel weer)
Nergens over, maar wel leuk. Ik hou wel van een geintje ;D

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 22:53:00
Wanneer verwacht je het rack te hebben? (Toch nog een beetje inhoud)
Ik weet niet wat de levertijden zijn, maar ik hoop ergens deze maand. Eerst moet ik nog een keuze maken uit de verschillende varianten. Zal wel deze week worden.

Daarnaast moet ik ook nog wat aanpassingen doen voor de bekabeling, nieuwe stroomkabel voor sub, 2e HDMI-kabel van de DVD-speler naar de HD1. En voor dat laatste moet ik nog meer aanpassen. De apparatuur komt door het rack ook op een andere hoogte. Ik moet nog kijken wat dat voor gevolgen heeft. En ik wil het allemaal af hebben voor 26 april ;)
Showcase - Topic

MLCinema

Ik hou ook wel van een geintje. Is een switch geen betere optie, of levert dat teveel audio problemen op?

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 23:03:45
Ik hou ook wel van een geintje. Is een switch geen betere optie, of levert dat teveel audio problemen op?
Is een beetje ingewikkeld :music:

Voor CD, DVD en DVD-A zou het kunnen, alhoewel ik dan niet optimaal van de SR9600 gebruik maak. Echter voor SACD kan dit niet. Kan pas vanaf HDMI 1.2 en mijn SR/DV9600 is HDMI 1.1. Voor SACD moet ik iLink of analoog gebruiken. De iLink geeft trouwens het beste geluid, ook met DVD, dus de best klinkende oplossing was geluid via iLink en beeld rechtstreeks naar de HD1.

Voor BD is HDMI de enige oplossing, maar dat kan alleen als alle formaten omgezet worden naar LPCM. Zo ben ik ook op de Panasonic BD35. Die kan dat nl. allemaal.

Samenvattend:
BD35 => HDMI => SR9600 => HDMI => HD1
DV9600 (geluid) => iLink => SR9600
DV9600 (beeld) => HDMI => HD1

De HDMI-kabels naar de HD1 zijn de Supra 4m. De HDMI-kabel tussen de BD35 en de SR9600 is een W&M HD-01.
Showcase - Topic

MLCinema

Pffff, dan ben ik blij dat ik het een stuk minder luxe heb. Die W&M audio kabels zijn trouwens wel mooie kabels met een goede prijskwaliteit verhouding!

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 23:19:20
Pffff, dan ben ik blij dat ik het een stuk minder luxe heb.
Ik dacht dat jij toch ook een aardige set hebt staan ;)

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2009, 23:19:20
Die W&M audio kabels zijn trouwens wel mooie kabels met een goede prijskwaliteit verhouding!
Absoluut, maar dat vind ik van Supra nu ook 8)
Showcase - Topic

denoontje

HTip

Is een flexyrack niet gewoon een simpele, goedkope en flexibele oplossing?
Jij als echte diy-er!

- draadeindes, zware mdf platen (of als het echt zwaar moet steen, door dopmoeren te gebruiken ook een soort spikes
- De platen kun je in ieder gewenst hoogte instellen, dus future proof.

(zie evt in mijn topic voor een foto).

HTip

Bedankt voor de tip!

Zou inderdaad kunnen. Je hebt zelf een mooi rack gemaakt. Maar ik ben niet zo handig met draadeinden, tappen, e.d. Sterker nog, helemaal geen ervaring mee.

Bovendien moet die plaat mijn SR9600 houden en dan moet ik toch wel erg sterk MDF hebben. Weet niet of door de plaatdikte het rack dan nog zo mooi uitziet. Het moet ook heel erg stabiel zijn, omdat het op het achterste podium staat, wat kan vibreren door de subwoofer (puur door de luchtdruk ;))
Showcase - Topic

eddy135

Neem dan (berken) multiplex in 22 of 28 mm dik; kan een olifant houden, hoor.
Of je gaat voor graniet, natuurlijk.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: eddy135 op maart  3, 2009, 18:04:09
Neem dan (berken) multiplex in 22 of 28 mm dik; kan een olifant houden, hoor.
Of je gaat voor graniet, natuurlijk.. ;)
Multiplex is inderdaad erg sterk. Daarop zijn de stoelen gemonteerd. Die zitten echt muurvast ;)

Graniet ::) Ach ja, dat hebben we al in de keuken ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  3, 2009, 19:04:02
Multiplex is inderdaad erg sterk. Daarop zijn de stoelen gemonteerd. Die zitten echt muurvast ;)

Graniet ::) Ach ja, dat hebben we al in de keuken ;D

Kun je daar toch ff een stukkie wegzagen  :tounge2:

MLCinema

Citaat van: HTip op maart  2, 2009, 23:22:44
Ik dacht dat jij toch ook een aardige set hebt staan ;)

Je hoort me ook niet klagen, alleen als ik het vergelijk dan heb ik nog wel wat verbeter punten. Waarvan de grootste is, groter beeld! En misschien aan het eind van het jaar een strakkere sub.

HTip

Showcase - Topic