Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

He,

Leuk dat je voor Creaktiv hebt gekozen 8)

Mischien dat ik ook wel zoiets koop als ik de zolder af moet :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 17:05:35
Uit het topic van Jean Sibelius om dat niet te veel te vervuilen ;)
:)

Ben benieuwd of ze net zo goed klinken als dat ze eruit zien! (ik heb het merk nog nooit gehoord namelijk)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: tiptop op februari 28, 2009, 20:17:42
He,

Leuk dat je voor Creaktiv hebt gekozen 8)

Mischien dat ik ook wel zoiets koop als ik de zolder af moet :)
Is gewoon het beste rack binnen mijn budget als ik het zo lees. Veel beter dan Empire Precision en ook nog alle ruimte voor de kabels. Helemaal goed! Bedankt nog voor de tip :thumbs-up:

Bjorn komt waarschijnlijk begin volgende week met een prijsopgave voor beide varianten. Daarna is keuze snel gemaakt denk ik ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2009, 20:23:20
:)

Ben benieuwd of ze net zo goed klinken als dat ze eruit zien! (ik heb het merk nog nooit gehoord namelijk)
Ben ook benieuwd hoe jij de Notes vindt. Ik ben nog bezig met het finetunen van het geluid. Heb nog veel opties, spikes, schoteltjes, absorbers en gewichtjes op de membranen.

Denk dat ik er wel uit ben voor 26 april ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 15:06:23

Ook wat reviews gelezen uit Stereo magazine en die zijn erg veelbelovend 8) Creaktiv heeft nu alle modellen ook met een zgn. Aktiv Plus uitvoering. De buizen zijn doorontwikkeld en worden gevuld en gedempt geleverd, kegels zijn standaard en in de buizen zijn chips gemonteerd die elektromagnetische straling tegengaan :o

Ik zie al weer een een soort kabel topic opkomen ;-)

Maar feli met de keuze, alles beter dan op de vloer zetten en in een mooi rack even beter!

bmateijsen

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 23:37:09
Is gewoon het beste rack binnen mijn budget als ik het zo lees. Veel beter dan Empire Precision en ook nog alle ruimte voor de kabels. Helemaal goed! Bedankt nog voor de tip :thumbs-up:

Bjorn komt waarschijnlijk begin volgende week met een prijsopgave voor beide varianten. Daarna is keuze snel gemaakt denk ik ;)

Zodra ik het binnen heb, dan hoor je het. Op de website van de importeur staan nog niet de nieuwe prijslijsten, maar die is normaal ook niet zo snel ...

HTip

Citaat van: denoontje op maart  1, 2009, 09:41:15
Ik zie al weer een een soort kabel topic opkomen ;-)
Alsjeblieft niet! :music: ;D

Citaat van: denoontje op maart  1, 2009, 09:41:15
Maar feli met de keuze, alles beter dan op de vloer zetten en in een mooi rack even beter!
Dank je! Het heeft inderdaad lang genoeg op de grond gestaan. Ik had wat moeite om te kiezen, maar dankzij een toptip van tiptop ;D ben ik bij Creaktiv terecht gekomen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: bmateijsen op maart  1, 2009, 09:52:29
Zodra ik het binnen heb, dan hoor je het. Op de website van de importeur staan nog niet de nieuwe prijslijsten, maar die is normaal ook niet zo snel ...
Had ik inderdaad al gemerkt ;) Creaktiv heeft nu 2 websites, één met "standaard" racks en één met "aktiv plus" (zgn. 4 steps ahead) varianten. Die laatste staat ook nog niet bij audioclassics.nl :unsure:

Ik ben benieuwd naar de NL prijzen. Bedankt alvast!
Showcase - Topic

Valkyrie

Wellicht is Spectral ook een optie om te overwegen? :inlove:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

tiptop

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 10:01:20
Alsjeblieft niet! :music: ;D
Dank je! Het heeft inderdaad lang genoeg op de grond gestaan. Ik had wat moeite om te kiezen, maar dankzij een toptip van tiptop ;D ben ik bij Creaktiv terecht gekomen.

Toptip? :bigsmile:

Gewoon hetgeen ik ken doorgegeven hoor. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: Valkyrie op maart  1, 2009, 20:02:57
Pittige prijzen. :-\

En ik vraag me af of ze een rack hebben waar de receiver in past EN geen kabelgoot achter zit. ;)

HTip

Citaat van: Valkyrie op maart  1, 2009, 20:02:57
Racks hebben allemaal glazen platen. Hout klinkt beter en de buizen zijn niet in het zwart, tenminste degene die ik even snel heb bekeken. Ten derde hebben ze een kabelgoot in het midden en dan zitten mijn interlinks in de weg ;)
Showcase - Topic

HTip

Kom net terug van een concert (nou ja, jamsessie) van Steve Lukather. Voor degenen die hem niet kennen, hij was de leadguitarist van Toto. Ontzettend gaaf om mee te maken, want het was een klein zaaltje. Gave muziek, maar het geluid was echt bagger. Veel te hard en de akoestiek was om te huilen. Erg jammer!

Gelukkig heb ik geen M&G in de komende dagen, want ik heb het gevoel dat er continu muggen in mijn hoofd rondzoemen :unsure: :colgate:

Eén voordeel. Het zal nooit meer té hard kunnen zijn in onze HT :music: ;D
Showcase - Topic

HTip

Dus als jullie wat posten, wat harder typen!!! ;D ;D ;D
Showcase - Topic

tiptop

De racks van spectral schijnen wel beter glas te hebbebn dan doorsnee, waardoor ze minder invloed op het signaal zouden hebben. ;)

Ook zijn er (grote) racks waarbij er van achteren geen kabelgoot zit. Echter is de hoogte vooor je receiver dan een probleem. ;)

Maar de creaktiv racks zijn in jou geval een veel solider en praktischer oplossing tov elke concurentie op dit moment. (voor zover ik de concurentie ken. Maar dat zijn er best wel wat.) :hehe:

tiptop

celerontje

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 20:38:46
Kom net terug van een concert (nou ja, jamsessie) van Steve Lukather. Voor degenen die hem niet kennen, hij was de leadguitarist van Toto. Ontzettend gaaf om mee te maken, want het was een klein zaaltje. Gave muziek, maar het geluid was echt bagger. Veel te hard en de akoestiek was om te huilen. Erg jammer!

Gelukkig heb ik geen M&G in de komende dagen, want ik heb het gevoel dat er continu muggen in mijn hoofd rondzoemen :unsure: :colgate:

Eén voordeel. Het zal nooit meer té hard kunnen zijn in onze HT :music: ;D
Mmm, z'n speakers zaten zeker vol met water door het Toto liedje over Afrika, met die ''rain'' ;D
Er is trouwens ook een SACD van Toto, heb je die?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: tiptop op maart  1, 2009, 20:43:16
De racks van spectral schijnen wel beter glas te hebbebn dan doorsnee, waardoor ze minder invloed op het signaal zouden hebben. ;)
Vind glas ook minder goed passen in de kelder, tussen alle hout en metaal.

Ook zijn er (grote) racks waarbij er van achteren geen kabelgoot zit. Echter is de hoogte vooor je receiver dan een probleem. ;)
Ook dat. De SR9600 is niet een standaard maat receiver, zowel in de hoogte als diepte. Daar hebben veel racks moeite mee denk ik.

Maar de creaktiv racks zijn in jou geval een veel solider en praktischer oplossing tov elke concurentie op dit moment. (voor zover ik de concurentie ken. Maar dat zijn er best wel wat.) :hehe:
Denk ik ook. Racks zien er goed uit, hebben geen kabelgoot in het midden (nogmaals bedankt voor de tip ;)) en hebben de eigenschap om een set beter te laten klinken. Bovendien zijn ze ook nog redelijk geprijsd, dus wat wil je nog meer.

Nu alleen nog beslissen tussen Standaard of Aktiv Plus. Maar dat weet ik binnenkort ;)
Showcase - Topic

tiptop

hebben de eigenschap om een set beter te laten klinken

Laat de bekende non-believers het maar niet lezen. Dan kan je wel weer een nieuw topic beginnen ;D

HTip

Citaat van: celerontje op maart  1, 2009, 20:49:14
Mmm, z'n speakers zaten zeker vol met water door het Toto liedje over Afrika, met die ''rain'' ;D
;D

Citaat van: celerontje op maart  1, 2009, 20:49:14
Er is trouwens ook een SACD van Toto, heb je die?
Nee nog niet. Er zijn er zelfs 2, Hydra en Toto IV. De laatste is ook nog eens 2 keer uitgebracht, stereo en multi-ch. Volgens SA-CD.net is de kwaliteit wel goed, alleen de surroundmix niet altijd even mooi. Op Amazon.co.uk zijn ze lovender. Eentje voor het verlanglijstje ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op maart  1, 2009, 20:58:19
hebben de eigenschap om een set beter te laten klinken

Laat de bekende non-believers het maar niet lezen. Dan kan je wel weer een nieuw topic beginnen ;D
Als jij het ze niet vertelt, doe ik het ook niet ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 21:04:14
Als jij het ze niet vertelt, doe ik het ook niet ;D

Ik ben geen non-believer en ook geen believer. Niemand heeft me ooit het verschil kunnen horen tussen bepaalde racks. Ik vind het dan ook een beetje onzin. Wat ik geen onzin vind is dat een mooi rack niet mistaat. Zeker de keus van Philip (en vrouwlief) voor de Trent 1. Dit is een erg mooi rack en mistaat niet in het HT. Nogmaals ik ben geen non-believer en geen believer. Hij is gewoon mooi  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2009, 21:43:43
Wat ik geen onzin vind is dat een mooi rack niet mistaat. Zeker de keus van Philip (en vrouwlief) voor de Trend 1. Dit is een erg mooi rack en mistaat niet in het HT. Hij is gewoon mooi  ;)
Helemaal mee eens. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de HT gaat staan. Zal denk ik een grote optische verandering zijn. En nog 8 weken en dan kan je het zelf ook zien ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 21:52:11
Helemaal mee eens. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de HT gaat staan. Zal denk ik een grote optische verandering zijn. En nog 8 weken en dan kan je het zelf ook zien ;)

Ik ben de dagen al aan het wegstrepen op de kalender  :tounge2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2009, 22:39:58
Ik ben de dagen al aan het wegstrepen op de kalender  :tounge2:

Net zo spannend als sinterklaas vroeger was zeker ;)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5