Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 26, 2009, 17:30:22
Ik zou zwart zeggen, anders gaat het zilver teveel overheersen, naar mijn mening.
Kijk, je hebt nu zwarte pilaren met zilverkleurige studiospots, zwarte pilaren met zilverkleurige CD/DVD/BD rekken ernaast.
Dan lijkt het mij wel een goede combinatie om een zwart rek te nemen met gedeeltelijk zilverkleurige apparatuur erin, dan is het mooi in verhouding met elkaar.
Wat zeg je ervan?
Goeie analyse ;D

Citaat van: -madison- op februari 26, 2009, 17:38:06
Zwarte platen en poten vind ikzelf ook het mooist. Vooral omdat de zilveren componenten er dan een beetje uitspringen!
Vind het bij jou ook erg mooi staan 8)

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2009, 18:27:47
Ik zeg ook zwart/zwart....laat der Marantzen en de BD speler maar lekker opvallen!  ;D
Dat is dan 3-0

Citaat van: tiptop op februari 26, 2009, 19:10:34
In de eerste instantie zou ik zeggen, zwart/zilver, maar je apparatuur is meer champagnekleur, dus dan klopt het niet bij elkaar. ;)
Apparatuur is echt zilverkleurig, maar door het licht kan het wel eens anders uitzien ;)

Citaat van: Marc.Visser op februari 26, 2009, 19:27:30
Één ding staat buiten kijf, je set hoort niet op de grond thuis :tongue2:
;D

Mijn vrouw zegt ook zwart/zwart, dus dan is het definitief ;D Nee hoor, eerst zaterdag nog even kijken :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: -madison- op februari 26, 2009, 19:36:04
Daar zit ook wat in! De kleuren zilver zullen waarschijnlijk verschillen..

Edit:/ Je kunt natuurlijk ook zelf een rack maken! Je hebt nu veel klus ervaring, daar moet je toch gebruik van maken? ;D ;D
Zou inderdaad kunnen, maar ik heb daar nu even niet zoveel zin in. Moet de diffusers nog ophangen en de stoelframes nog spuiten, dus nog genoeg te doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op februari 26, 2009, 20:20:04
Ben wederom benieuwd :hehe:
Ik ook :P Het rack ziet er op de plaatjes erg netjes uit.
Showcase - Topic

HTip

Even nog iets anders...
Ik heb eergisteren nog geschoven met de speakers. Heb het puur op het gehoor gedaan. Met de SACD van 1812 (waarvoor nog bedankt Fabian :thumbs-up:) en de SACD van Dire Straits. Beide natuurlijk in stereo.

• Licht naar buiten gedraaid: beetje vreemd stereobeeld. Vond het onnatuurlijk klinken, want de stemmen leken niet uit het midden te komen.
  • Recht naar voren: stereobeeld was beter, maar ik miste de homogeniteit
  • Licht ingedraaid (zoals Bjorn had gedaan): mooi homogeen stereobeeld
  • Verder ingedraaid: smaller stereobeeld, meer focus, maar klonk minder natuurlijk.
Dus de speakers staan weer terug op de positie zoals Bjorn had gedaan. Alleen is de rechter front een paar cm naar het midden verhuisd. Hierdoor was het geluid op de sweetspot volledig in balans.

Daarna waren de surrounds aan de beurt. De verste speaker was op de sweetspot niet mooi geïntegreerd. Daarop heb ik de speakers nog iets ingedraaid en het time-alignment aangepast.

Daarna met de CARA DVD de levels van de verschillende kanalen op elkaar afgestemd. Leuke is dat de roze ruis die de CARA DVD uitstuurt een ander resultaat geeft dan de ingebouwde testtoon van de receiver. Ook hier moest ik de nodige aanpassingen doen.

Resultaat: Zowel in stereo als in surround is de set wat mij betreft weer helemaal goed ingesteld. Bij The Dark Knight zaten we midden in de film en leken de speakers onzichtbaar in het geluidsbeeld. Heerlijke surroundbeleving 8)
Showcase - Topic

HTip

En nog een nieuwe aanwinst... De 2e Supra HDMI kabel, zodat de DVD-speler en de BD-speler tegelijk op de beamer kunnen worden aangesloten :thumbs-up:

Moet het plafond en de pilaar voor worden aangepast, dus daar ben ik wel even mee zoet, maar ik ga het wel binnenkort doen natuurlijk ;)
Showcase - Topic

celerontje

Je hebt de speakerlevels dus gemeten met de CARA DVD, werkt dat gebruikvriendelijker dan DVE?
Ik gebruik zelf AVIA, dat werkt echt supermakkelijk, hele duidelijke Engelse menu's en vele testbeelden/tonen.

Ik merkte bij de pijlenschietscenes van King Arthur wel dat de linkersurround iets harder klonk, maar ik zat ook links, logisch dus. ;D
Staan de levels van links en rechts trouwens gelijk?
Dus als bijvoorbeeld FL op 0 staat, FR ook op 0, bv?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 26, 2009, 20:42:20
Je hebt de speakerlevels dus gemeten met de CARA DVD, werkt dat gebruikvriendelijker dan DVE?
Ik gebruik zelf AVIA, dat werkt echt supermakkelijk, hele duidelijke Engelse menu's en vele testbeelden/tonen.
CARA DVD is uitsluitend voor het surroundgeluid en de homogeniteit ervan. Daar wordt heel veel aandacht aan besteed. Je begint met de FL op 0 dB en je vergelijkt dan FL met C, waarbij je dan alleen de C bijsteld tot het gelijke niveau, dan C en FR, dan FL en FR, FL en SL, FR en SR en tot slot SL en SR. Als je het dan goed gedaan hebt, moet je op elk kanaal hetzelfde volume hebben. Ik heb ook het idee dat de roze ruis een breder spectrum beslaat.

Citaat van: celerontje op februari 26, 2009, 20:42:20
Ik merkte bij de pijlenschietscenes van King Arthur wel dat de linkersurround iets harder klonk, maar ik zat ook links, logisch dus. ;D
Staan de levels van links en rechts trouwens gelijk?
Dus als bijvoorbeeld FL op 0 staat, FR ook op 0, bv?
Weet ik niet, zal ik een keer checken. Moet ik trouwens nog doen van de totale setup, want dat doe ik altijd na een aanpassing.
Showcase - Topic

celerontje

Wat ik me trouwens afvraag:
Heb je geen volumelevel verschillen tussen PCM via de BD speler en iLink vanaf de DVD speler?
Natuurlijk zal vast wel het mainvolume verschillen, maar als je met de volumeknop de linkerfront op 75 dB SPL zet, meet het dan verder gelijk, ook qua LFE?

Hoe was 't geluid vanavond bij de film?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 23:06:07
Wat ik me trouwens afvraag:
Heb je geen volumelevel verschillen tussen PCM via de BD speler en iLink vanaf de DVD speler?
Natuurlijk zal vast wel het mainvolume verschillen, maar als je met de volumeknop de linkerfront op 75 dB SPL zet, meet het dan verder gelijk, ook qua LFE?
Heb ik nog nooit gemeten, maar -5dB bij een DVD (via iLink) is te hard. Terwijl met BD dat volume erg goed gaat. Lijkt me dus dat iLink een hoger volume heeft.

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 23:06:07
Hoe was 't geluid vanavond bij de film?
Geluid was erg indrukwekkend en completeerde de film heel erg goed. De surroundbubble is voor mijn gevoel nu optimaal. De soundtrack had veel detail en ruimtelijkheid en op gezette momenten mooie effecten. Het LFE kanaal was vaak aanwezig voor de sfeer...

Voor degene die het niet weten, ik heb Déjà Vu gekeken ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik verwacht dat het allemaal in orde is, ik heb tijdens de M&G in ieder geval niks vreemds gehoord, maar toch vraag ik het.

Fijn de surroundbubble nu optimaal is!
Mocht je trouwens die bubble nog beter willen testen, Finding Nemo, daarin zit een scene waarin die gele vis roept: Bubbles! Bubbles! Bubbles, my Bubbles! ;D ;D ;D

Ik ga trouwens binnenkort ook maar eens expirimenteren met de delay van de center, want die is momenteel gewoon gelijk aan de fronts.
Surrounds hebben overgens wel de juiste delay, no worries! :)

HTip

Citaat van: celerontje op februari 27, 2009, 23:24:00
Ik verwacht dat het allemaal in orde is, ik heb tijdens de M&G in ieder geval niks vreemds gehoord, maar toch vraag ik het.
Ik vond het ook al goed, maar ik had geen tijd meer gehad om het met dB-meter en test DVD de fijnafstemming te doen.

Fijn de surroundbubble nu optimaal is!
Mocht je trouwens die bubble nog beter willen testen, Finding Nemo, daarin zit een scene waarin die gele vis roept: Bubbles! Bubbles! Bubbles, my Bubbles! ;D ;D ;D
;D Gaat niet lukken. Finding Nemo is nog niet op BD ;D

Ik ga trouwens binnenkort ook maar eens expirimenteren met de delay van de center, want die is momenteel gewoon gelijk aan de fronts.
Surrounds hebben overgens wel de juiste delay, no worries! :)
Toen Bjorn dat had aangepast, was de center veel beter geïntegreerd in het geluidsbeeld voor. Met de dB-meter kwam ik er ook nog achter dat het kanaal 0,5dB te hard stond ;) Klinkt als een aanpassing van niets, maar kleine aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben ;D
Showcase - Topic

HTip

We gaan straks kijken voor een rack van Creaktiv. Er zijn 2 kandidaten, de Trend 1 en de Audio 1. Hoop dat ze beide hebben staan, zodat we ook een visueel vergelijk kunnen doen. Het prijsverschil is aanzienlijk, maar als het kwaliteitsverschil evenredig is, is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Alhoewel, de Trend vinden we mooier en strakker uitzien ;)

Trend 1 (maar dan in het zwart met zwarte poten)

Audio 1 (maar dan met zwarte poten)

Er zijn nog veel meer modellen, maar dan wordt het te duur :music:
Showcase - Topic

Madhouse

De Trend 1 is idd mooier  ;) Die zal er zwart/zwart wel erg mooi uit gaan zien!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Zeer mooie meubeltjes :thumbs-up:. Dat gaat er beter uit zien dan de apparatuur op de grond.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2009, 09:36:39
De Trend 1 is idd mooier  ;) Die zal er zwart/zwart wel erg mooi uit gaan zien!
Denken wij ook ;)

Citaat van: Marc.Visser op februari 28, 2009, 11:46:42
Zeer mooie meubeltjes :thumbs-up:. Dat gaat er beter uit zien dan de apparatuur op de grond.
Dank je! Alles ziet beter uit dan de apparatuur op de grond ;D

Vanochtend een aantal dealers van Creaktiv in de omgeving gebeld en ze kunnen alles leveren, maar hadden niets ter demo staan :unsure: Dus die tijd maar gebruikt om wat meer te lezen hier op het forum. Staat veel info over Creaktiv rekken en wat blijkt... BB&G zijn ook dealer ;)

Ook wat reviews gelezen uit Stereo magazine en die zijn erg veelbelovend 8) Creaktiv heeft nu alle modellen ook met een zgn. Aktiv Plus uitvoering. De buizen zijn doorontwikkeld en worden gevuld en gedempt geleverd, kegels zijn standaard en in de buizen zijn chips gemonteerd die elektromagnetische straling tegengaan :o

Van de site van audio-moebel.de
Citeer
Tuning-Chip-Technologie (2 Tuningchips an der Rückseite der Rohre) zur filterlosen Reduzierung von Elektrosmog. Weiterentwicklung zu den bisherigen gefüllten Rohren. Die 4-Kammer Antiresonanzrohre (Ø = 35 mm, alu schwarz oder silber) sind gefüllt mit creaktiv Kristallen zur Reduzierung von Materialstress in den Geräten und Kabeln. Die Ebenen haben eine Plattenstärke von 28 mm und eine maximale Tragkraft von ca. 80 Kg je Stellfläche. Sie sind versehen mit einer hochwertigen, kratzfesten Melaminbeschichtung. Rack incl. Bodenkegel und Unterlegscheiben

Reviews:
- Trend 1-4
- Trend Aktiv Plus

Als ik het dan toch nergens kan bekijken, dan maar afgaan op de foto's hier op het forum en de reviews. Veel forumleden hebben zwarte planken met grijze buizen, maar hebben dan wel zwarte apparatuur. Dus met mijn hoofdzakelijk zilveren apparatuur denk ik dat zwarte buizen mooier is.

Ga Bjorn vragen voor zijn mening over de meerwaarde van de Aktiv Plus t.o.v. de standaard en een prijsopgave voor beide modellen. Bjorn als je dit leest mag je ook hier reageren ;)

P.S. Topic heet vanaf nu "Chamber of Dreams". Mission is bijna accomplished ;D
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 15:06:23
De buizen zijn doorontwikkeld en worden gevuld en gedempt geleverd, kegels zijn standaard en in de buizen zijn chips gemonteerd die elektromagnetische straling tegengaan :o
Makkelijke bewering, niemand gaat dat ding openslopen! ;D

Ik ben benieuwd wat het wordt! :)

Vraagje:
Ik zag tijdens de M&G dat de stroomkabel van subwoofer gewoon los over de vloer ligt.
Is dat omdat ie te kort is om door de plint heen te doen?

HTip

Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 15:16:58
Makkelijke bewering, niemand gaat dat ding openslopen! ;D

Ik ben benieuwd wat het wordt! :)
;D Eén ding is zeker het wordt een Creaktiv Trendline ;)

Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 15:16:58
Vraagje:
Ik zag tijdens de M&G dat de stroomkabel van subwoofer gewoon los over de vloer ligt.
Is dat omdat ie te kort is om door de plint heen te doen?
Goed gezien ;) Kabel is te kort. Moet de kabel nog opnieuw maken. Heb nog genoeg Belden kabel liggen, dus het is alleen een kwestie van doen. Moet dan nog de plint aanpassen en klaar!
Showcase - Topic

bmateijsen

Hoi Philip,

Om eerlijk te zijn, geen idee, maar wat ik als verschil zie en lees is zandgevulde buizen, en een bodem-kegelset.
Dat zijn opties die je normaal ook kon nemen, maar misschien noemen ze dat nu aktiv plus.

Groet,

Bjorn

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 15:06:23

Ga Bjorn vragen voor zijn mening over de meerwaarde van de Aktiv Plus t.o.v. de standaard en een prijsopgave voor beide modellen. Bjorn als je dit leest mag je ook hier reageren ;)

P.S. Topic heet vanaf nu "Chamber of Dreams". Mission is bijna accomplished ;D

HTip

Citaat van: bmateijsen op februari 28, 2009, 16:00:15
Hoi Philip,

Om eerlijk te zijn, geen idee, maar wat ik als verschil zie en lees is zandgevulde buizen, en een bodem-kegelset.
Dat zijn opties die je normaal ook kon nemen, maar misschien noemen ze dat nu aktiv plus.

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

Je kan niet alles weten ;) Ik had gelezen dat de vulling met een speciaal kristal gebeurde en dat er een tuning chip op de achterste buizen wordt geplaatst die de stroomverzorging optimaliseert. De kegels zijn inderdaad dezelfde die je ook apart kan bestellen.

Citeer
Tuning-Chip-Technologie (2 Tuningchips an der Rückseite der Rohre) zur filterlosen Reduzierung von Elektrosmog. Weiterentwicklung zu den bisherigen gefüllten Rohren. Die 4-Kammer Antiresonanzrohre (Ø = 35 mm, alu schwarz oder silber) sind gefüllt mit creaktiv Kristallen zur Reduzierung von Materialstress in den Geräten und Kabeln. Die Ebenen haben eine Plattenstärke von 28 mm und eine maximale Tragkraft von ca. 80 Kg je Stellfläche. Sie sind versehen mit einer hochwertigen, kratzfesten Melaminbeschichtung. Rack incl. Bodenkegel und Unterlegscheiben

Ik heb ook nog een andere site gevonden vanuit Creaktiv, waarbij de volgende links interessant zijn:
- http://www.4stepsahead.creaktiv-hifi.com/trendaktivplus.php
- http://www.4stepsahead.creaktiv-hifi.com/tuningchip_power.php

Groet,
Philip
Showcase - Topic

bmateijsen

Geen ervaring mee met de tunings chips. Ik weet ook niet helemaal wat ik mij erbij moet voorstellen ;D.
Prijzen zou ik overigens moeten opvragen. (wat ik bij deze ook gelijk ga doen ;))

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 16:25:34
Hoi Bjorn,

Je kan niet alles weten ;) Ik had gelezen dat de vulling met een speciaal kristal gebeurde en dat er een tuning chip op de achterste buizen wordt geplaatst die de stroomverzorging optimaliseert. De kegels zijn inderdaad dezelfde die je ook apart kan bestellen.

Ik heb ook nog een andere site gevonden vanuit Creaktiv, waarbij de volgende links interessant zijn:
- http://www.4stepsahead.creaktiv-hifi.com/trendaktivplus.php
- http://www.4stepsahead.creaktiv-hifi.com/tuningchip_power.php

Groet,
Philip

HTip

Citaat van: bmateijsen op februari 28, 2009, 16:35:18
Geen ervaring mee met de tunings chips. Ik weet ook niet helemaal wat ik mij erbij moet voorstellen ;D.
Ik kan me er ook weinig bij voorstellen, anders dan wat ik in de review lees van Stereo ;)

Citaat van: bmateijsen op februari 28, 2009, 16:35:18
Prijzen zou ik overigens moeten opvragen. (wat ik bij deze ook gelijk ga doen ;))
Thanks!
Showcase - Topic

ajbeefde

Waarom kies je voor een rack met vaste afmetingen tussen de planken?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

HTip

Citaat van: ajbalmere op februari 28, 2009, 16:46:19
Waarom kies je voor een rack met vaste afmetingen tussen de planken?

Meerdere redenen. Eén is budget. Andere is dat ik niet van plan ben om op korte termijn mijn apparatuur te upgraden. Vaste afstanden zie ik ook niet als een probleem, omdat ik op de onderste plank mijn SR9600 prima kan plaatsen. Die is bij elk rack de bottleneck gebleken, zowel kwa hoogte als diepte.
Showcase - Topic

HTip

Uit het topic van Jean Sibelius om dat niet te veel te vervuilen ;)

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 14:55:44
Blijven erg indrukwekkende speakers Jan :o Dan vallen mijn Notes echt in het niet ;D
Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2009, 15:15:56
Ik kom ze binnenkort bekijken en beluisteren
Mogelijk dat jij in de toekomst ook nog besluit om naar grotere speakers te gaan ;)
Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 15:45:54
In dezelfde range is er nog de Note 9 :o Eén speaker kost dan hetzelfde als 2x Note 7 :o Ik denk niet dat ie er snel gaat komen :music: ;D
Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 16:11:17
Vooral NIET proberen, dan gaat de bas al helemaal overheersen in jouw ruimte, ben ik bang! ;D
Maar waarom zijn ze zoveel duurder?
De Note 9 is het topmodel van ALR/Jordan. Met een compleet andere opbouw, grotere woofer, lager -3dB punt en bijna 2x zo zwaar :o Daarbij is de Note 9 5,5cm breder, 11cm hoger en 14,5cm dieper dan de al niet kleine Note 7 ;)

Vergelijk ze maar eens:
ALR/Jordan Note Series
Showcase - Topic