Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

ProXius

Waanzinnig mooi spul.  :wub: :-*
TV oogt inderdaad erg klein.  ;D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Davey

Waanzinnig mooie set met allemaal supercomponenten. Dit is al een redelijk walhalla voor de audiofiel en het word nog subliemer met een aparte ruimte.

MLCinema

Size does matter! Wat zijn die fronts groot! Wat Joris ook al zei, jou vrouw heeft een hele hoge WAF grens
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Blijven erg indrukwekkende speakers Jan :o Dan vallen mijn Notes echt in het niet ;D

Toe-in en toe-out heb ik ook recent mee geëxperimenteerd en ik weet nu dat er bij mijn speaker hoorbaar verschil is. Spikes moet ik ook nog eens proberen, als ik jouw positieve ervaringen zo hoor.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Joris1971 op februari 28, 2009, 10:51:52
Mooie set, alleen die tv oogt wel erg klein tussen die berg apparatuur!  ;D
Wees maar blij met je vrouw... die heeft een hoge WAF grens.
Dank je! :) Die TV doet inderdaad nog steeds pijn, maar Angelie wilde destijds geen grotere. Overigens als het projectiescherm naar beneden komt dan is alles wel weer redelijk in verhouding.
Straks in de dedicated ruimte komt er een scherm wat beter is afgestemd op de afmetingen van de ruimte en de speakers.
Mijn vriendin is inderdaad de moeilijkste niet... hoeveel vrouwen stellen namelijk zelf voor om een dedicated ruimte te gaan bouwen?
(uiteraard snijdt het mes aan twee kanten: alle apparatuur weg uit de woonkamer, dan heeft zij weer meer ruimte in de woonkamer voor nieuwe meubels, et cetera)

Citaat van: ProXius op februari 28, 2009, 11:17:45
Waanzinnig mooi spul.  :wub: :-*
TV oogt inderdaad erg klein.  ;D
Bedankt! :) TV is inderdaad een 26". Dat zet tegenwoordig geen zoden meer aan de dijk. >:D

Citaat van: Davey op februari 28, 2009, 11:29:34
Waanzinnig mooie set met allemaal supercomponenten. Dit is al een redelijk walhalla voor de audiofiel en het word nog subliemer met een aparte ruimte.
Dank je Dave. Jij als voormalig bezitter van JC-1's weet hoe ze kunnen klinken. Probleem van de set is momenteel wel dat hij alles laat horen
(óók dat de akoestiek zijn beperkingen heeft, maar daar wordt hard aangewerkt)
=> de akoestische panelen staan momenteel in opslag, dus ik kan niet even testen hoe het klinkt in een 'geoptimaliseerde' woonkamer.

Citaat van: Marc.Visser op februari 28, 2009, 11:41:45
Size does matter! Wat zijn die fronts groot! Wat Joris ook al zei, jou vrouw heeft een hele hoge WAF grens
Uiteindelijk (b)lijkt het toch noodzakelijk om grote speakers te hebben om een overtuigende stage te hebben en live gevoel te creëren.
Dat laatste is misschien nog wel de grootste stap die ik iedere keer weer hoor. De betrokkenheid bij de muziek is enorm toegenomen.

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 14:55:44
Blijven erg indrukwekkende speakers Jan :o Dan vallen mijn Notes echt in het niet ;D

Toe-in en toe-out heb ik ook recent mee geëxperimenteerd en ik weet nu dat er bij mijn speaker hoorbaar verschil is. Spikes moet ik ook nog eens proberen, als ik jouw positieve ervaringen zo hoor.
Ik kom ze binnenkort bekijken en beluisteren
Mogelijk dat jij in de toekomst ook nog besluit om naar grotere speakers te gaan ;)

Ik had de spikes in mijn geval een weekje of twee geleden uitgedraaid. Initieel leek dat een verbetering, maar omdat de speakers ingespeeld raakte werd de bas iets te overheersend.
Door de spikes op bijgeleverde schoteltjes te zetten is dat weer verminderd. Het blijft constant zoeken naar de optimale instellingen. Omdat ik al had verwacht dat het nodige zou veranderen aan de karakteristiek van de speakers daarom tevens besloten om nog niets te veranderen aan de settings van de Velodyne => dan had ik het nu weer over kunnen doen.

Een terechte vraag blijft overigens... heb je de Velodyne nog wel nodig voor stereo weergave? Persoonlijk verwacht ik van wel, maar dan laat ik hem aanzienlijk eerder wegfilteren door de processor.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2009, 15:15:56
Mijn vriendin is inderdaad de moeilijkste niet... hoeveel vrouwen stellen namelijk zelf voor om een dedicated ruimte te gaan bouwen?
Dat zullen niet veel zijn ;) Ik heb ook erg geluk gehad.

(uiteraard snijdt het mes aan twee kanten: alle apparatuur weg uit de woonkamer, dan heeft zij weer meer ruimte in de woonkamer voor nieuwe meubels, et cetera)
Ook dat komt bekend voor ;D Geen "gebouwen" meer in de kamer ;) Aparte kijk-hoek, zodat de TV niet in het zitgedeelte staat, etc.

Ik kom ze binnenkort bekijken en beluisteren
Mogelijk dat jij in de toekomst ook nog besluit om naar grotere speakers te gaan ;)
In dezelfde range is er nog de Note 9 :o Eén speaker kost dan hetzelfde als 2x Note 7 :o Ik denk niet dat ie er snel gaat komen :music: ;D

Ik had de spikes in mijn geval een weekje of twee geleden uitgedraaid. Initieel leek dat een verbetering, maar omdat de speakers ingespeeld raakte werd de bas iets te overheersend.
Door de spikes op bijgeleverde schoteltjes te zetten is dat weer verminderd. Het blijft constant zoeken naar de optimale instellingen. Omdat ik al had verwacht dat het nodige zou veranderen aan de karakteristiek van de speakers daarom tevens besloten om nog niets te veranderen aan de settings van de Velodyne => dan had ik het nu weer over kunnen doen.
Ga ook eens experimeteren met spikes en schoteltjes e.d. Want in stereo met speakers op LARGE dan overheerst de bas. In SMALL met sub kan ik dat redelijk nivelleren, maar dat lukt niet met alle bronnen. Met name met DVD-A heb ik daar moeite mee.

Een terechte vraag blijft overigens... heb je de Velodyne nog wel nodig voor stereo weergave? Persoonlijk verwacht ik van wel, maar dan laat ik hem aanzienlijk eerder wegfilteren door de processor.
Ligt eraan hoe laag de C4's echt gaan. Het -3dB punt van de C4's ligt volgens de beschrijving op 27Hz. Dat is erg laag voor een speaker. Mijn Notes gaat slechts tot 35 Hz. Ik heb gemerkt dat mijn sub, alhoewel helemaal niet erg muzikaal, het geluidsbeeld completeert door het dieper kunnen doorgaan dan mijn fronts. Maar als je 27 Hz voldoende laag vind kan het inderdaad zijn dat je de sub niet meer nodig hebt voor stereo. Maar je kan met je DD-18 natuurlijk de sub erg mooi laten integreren. Zal dus proberen worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Cremers

Lijkt mij niet de ideale ruimte om al een oordeel te vellen over deze speakers. Ze is te klein en ik zie niets anders dan steen en glas. Een dik velours gordijn zou al wonderen doen. Vergeet niet, het belangrijkste component uit je setup is de kamer.

Alex

celerontje

Citaat van: HTip op februari 28, 2009, 15:45:54
In dezelfde range is er nog de Note 9 :o Eén speaker kost dan hetzelfde als 2x Note 7 :o Ik denk niet dat ie er snel gaat komen :music: ;D
Vooral NIET proberen, dan gaat de bas al helemaal overheersen in jouw ruimte, ben ik bang! ;D
Maar waarom zijn ze zoveel duurder?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 28, 2009, 16:11:17
Vooral NIET proberen, dan gaat de bas al helemaal overheersen in jouw ruimte, ben ik bang! ;D
Maar waarom zijn ze zoveel duurder?
Ik zal het topic van Jan niet teveel vervuilen, dus het antwoord komt in mijn topic...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Cremers op februari 28, 2009, 15:57:55
Lijkt mij niet de ideale ruimte om al een oordeel te vellen over deze speakers. Ze is te klein en ik zie niets anders dan steen en glas. Een dik velours gordijn zou al wonderen doen. Vergeet niet, het belangrijkste component uit je setup is de kamer.

Alex
Daarom is Jan ook een dedicated ruimte aan het bouwen, die akoestisch optimaal is ;)
Showcase - Topic

Alex Cremers

Dat weet ik en juist daarom ik vind het gewoon voorbarig om het gedrag van de speakers te beoordelen.

HTip

Citaat van: Alex Cremers op februari 28, 2009, 17:10:10
Dat weet ik en juist daarom ik vind het gewoon voorbarig om het gedrag van de speakers te beoordelen.
Klopt ook wel. Maar totdat de ruimte klaar is wil je er toch nog wel van kunnen genieten. Anders staan ze alleen maar mooi te wezen ;D
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: Alex Cremers op februari 28, 2009, 15:57:55

Alex
Hoi Alex,

Op zich heeft deze woonkamer niet eens zo'n hele slechte akoestische eigenschappen. Ik heb o.a. destijds bewust een verlaagd plafond in de ruimte aangelegd om het midlaag onder controle te houden.
Op basis van advies/metingen van Toine Dingemans zijn voor nagalmtijdbeheersing destijds akoestische absorptie panelen gebouwd.
Dit in combinatie met 16 verplaatsbare diffusie panelen zorgen voor een goede luisterruimte => deze panelen liggen nu in opslag, dus vandaar dat ik niet even snel wat kan testen.

Als je echter 'echt alles' uit de kast wilt halen, dan moet je zoals HTip schrijft vanaf 0 beginnen en alles richten op een ideale akoestiek. Het statement wat ik hierboven maakte was dat de ingespeelde C4's inclusief spikes iets teveel bas gaven. Qua basweergave kom ik natuurlijk uit een redelijk ideale situatie waarbij de Velodyne DD-18 en de Contour 3.3's zowel in tijd als frequentie domein ideaal op elkaar waren afgestemd (dit ging verder als het standaard afstellen met de Velodyne software).

De Contour 3.3's lieten echter in het mid/hoog op een gegeven moment dingen liggen => vandaar dat ik momenteel misschien wel erg kritisch ben hoe een ideale laagweergave moet klinken ;) (maar dat is work in progress en gaat helemaal goedkomen, zowel in de huidige woonkamer als straks in de aparte ruimte)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Alex Cremers op februari 28, 2009, 17:10:10
Ik durf op basis van hetgeen wat ik momenteel hoor te beweren dat de C4's minder problemen in het laag veroorzaken als de Contour 3.3's.
Een verklaring hiervoor heb ik niet, maar wat wel opvalt is dat ik momenteel zonder problemen zonder sub speel (die tevens voor kamerakoestiek corrigeert) en dat (b)leek met de 3.3's onmogelijk.
=> destijds bijvoorbeeld een reden om geen CD-speler met een variable uitgang te kopen die ik direct op de monoblokken aan kon sluiten, omdat ik dan de AV8 en DD-18 zou bypassen met alle bijkomende ellende.

Dus alleen maar lof over deze speakers! :D
The Confidence Mansion

Steven Se

on-ge-loof-lijk  :blink:

Volgens mij wil ik niet eens weten wat zoiets kost  :colgate:
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

frank2

Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2009, 17:14:26

.

=> vandaar dat ik momenteel misschien wel erg kritisch ben hoe een ideale laagweergave moet klinken ;)
Groeten, Jan

Ik weet heel goed hoe ideaal laag dient te klinken. Ik heb het hier thuis wat dat betreft goed voor elkaar.
Mischien moet je maar langs komen, om het aan te horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jean Sibelius

The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Steven Se op februari 28, 2009, 17:47:39
Volgens mij wil ik niet eens weten wat zoiets kost :colgate:
Ik óók eigenlijk niet, maar ik ben verplicht om het bij te houden voor de verzekering ;) (maar ik zou het er weer zó voor uitgeven)
The Confidence Mansion

frank2

och even googlen en je weet het, mijn speakers zijn 500 euro goedkoper.
Geloof me deze speakers of andere in deze prijsklasse zijn dusdanig goed klinkend dat je vele verhalen die je hier leest vaak met en korrel zout neemt. Vooral verhalen van beter bestaat niet en dergelijke.

Ik heb ooit 1x speakers gehoord uit dezelfde prijscategorie die ook erg de moeite waard waren. Meestal (en vanwege de lagere prijs) hoor je speakers die netjes klinken maar die nooit je eigen muziekkwaliteit die je thuis hebt evenaren.
Het spreekt vanzelf dat je er een bijpassende stereo/ht set bij hebt staan.

Voor de verzekering heb ik extra 10 euro p/mnd moeten betalen en een alarm installatie had ik nodig (deze had ik gelukkig al) Maar het is een dure hobby, (hoewel eenmalige aanschaf) en je krijgt er iets prachtigs voor terug.
Gelukkig heb ik over een 3 jaar een verzekering waarbij je niets extra's hoeft te betalen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jean Sibelius

Ondertussen is er wederom een hoop gebeurd op audio-gebied (zie tevens het zustertopic ivm de bouw van de dedicated ruimte).
=> de gemeente is ondertussen langs geweest en zowel het grondwerk als de bewapening zijn goedgekeurd. De aannemer gaat nu kijken of het nog lukt om voor maandag beton te regelen om de fundering te storten.

Op het gebied van puur hifi zijn gisteren samen met Koen, die ik ondertussen al jaren ken via de audioclub, metingen verricht om de Velodyne wederom nagenoeg naadloos te laten integreren met de Dynaudio's. Alvorens echt te beginnen met de metingen hebben we eerst geluisterd naar diverse muziekstukken zodat Koen óók een idee kreeg van de huidige stand van zaken.

Zoals ik al eerder schreef bleek er in het laag wel een probleempje, maar dat heeft puur te maken met de kamerakoestiek (en de muziekkeuze die uiteraard niet geheel willekeurig was). Zoals ik al eerder schreef viel bij Koen óók meteen de schoonheid en de detaillering van het midden en hoog op. Op zich dus geen slecht uitgangspunt, maar het laag zou nog wel wat beter kunnen en worden ;)

Om een goede indruk te krijgen of er verschillen bestaan tussen de linker en rechter frontspeaker zijn vervolgens overdrachten van beide speakers separaat gemeten. De rechter speaker laat een nagenoeg vlakke karakteristiek zien, maar het blijkt dat het akoestisch probleem met name wordt veroorzaakt door de linker speaker. In de overdracht van deze speaker blijkt rond 35 [Hz] een (flinke) resonantie aanwezig, die dus alleen door de linker speaker wordt aangestoten (mogelijk de open keuken die daar een bijdrage aan levert). Gezien de afmetingen van de speakers en de footprint kunnen we daar in de gegeven situatie nauwelijks iets aan doen, dus besloten om het probleem zo goed als mogelijk digitaal aan te pakken. Straks in de dedicated ruimte gaan we op basis van dergelijk metingen uiteraard eerst de positie van de speakers fine-tunen alvorens de subwoofer de overige ellende te laten compenseren. Zodra die posities bepaald zijn komen pas de diffusie panelen aan de zijwanden.

Vervolgens is met behulp van tijdsignalen exact bepaald wat de feitelijke delay is tussen de fronts en de subwoofer, zodat deze in het tijddomein nagenoeg naadloos in elkaar overgaan. Wat leuk is om te zien in de metingen is dat de fronts (gezien het kleinere woofer oppervlak) sneller in staat zijn om een specifieke toon met een constante amplitude te produceren. De subwoofer is ondanks zijn enorm vermogen (maar grotere massatraagheid) later op de uiteindelijke en gewenste waarde. Door twee tonen die exact op 3 [sec] na elkaar beginnen, en afgespeeld allereerst over de front en daarna over de subwoofer, in één meting op te nemen kan bepaald worden wat de delay is. Uiteindelijk is gekozen om de subwoofer onder de 50 [Hz] in te schakelen (dus de crossover frequentie in de processor staat op de genoemde waarde). De delay in de AV8 moet ingesteld worden in meters, het verschil staat nu op 2.5 [m] => terwijl dat fysiek slechts 0.5 [m] is. Een hele zinvolle meting dus!

Daarna is opnieuw middels overdrachten bepaald hoe de digitale filters van de Velodyne ingesteld moesten worden. Afgezien van de 35 [Hz] was er niet zo heel veel te corrigeren, dus daar waren we snel mee klaar. Nog wel even geprobeerd of we een dip bij 20 [Hz] konden corrigeren, maar dat bleek niet mogelijk. De subwoofer kan feitelijk niet op een andere plek staan als waar hij momenteel staat, dus daar moet ik nog maar even mee leren leven.

De basloopjes klinken ondertussen heel natuurlijk en de subwoofer doet zijn ding tussen de 15 en 50 [Hz]. Gezien de beperkingen om alles optimaal te plaatsen is het geen karakteristiek geworden die vlak loopt binnen 2 [dB] tussen 15 [Hz] en 20 [kHz], maar de metingen laten wel zien dat dit straks zeker tot de mogelijkheden gaat behoren. Met name de frequentie karakteristiek van de Confidence C4 is enorm vlak. Iets wat volgens Koen óók direct bij binnenkomst te horen was in de rust van het geluidsbeeld.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2009, 10:48:33De Contours staan ondertussen achter de bank (samen met de C1's) => het lijkt wel een winkel ;D

Manmanman...

Jouw vriendin heeft echt een  :angel:  geduld!

:thumbs-up:

HTip

Goed om nu de speaker, en de integratie van je set, te leren kennen. Heb je straks in je nieuwe ruimte alleen maar profijt van. En als bonus heb je tot die tijd een beter geluid in je woonkamer...

Ben benieuwd hoe de instellingen gaan wijzigen als de set verhuist gaan worden. 50Hz als crossover is erg laag zeg. Dat red ik niet met mijn speakers ;) Kan je zien hoe goed die C4's echt zijn 8)
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op maart  6, 2009, 11:55:19
Manmanman...

Jouw vriendin heeft echt een  :angel:  geduld!

:thumbs-up:
Je hebt haar een paar keer ontmoet dus je weet hoever ze mee gaat in deze hobby ;D

Het scheelt dat ze weet dat het op een gegeven moment wel weer de huiskamer uitgaat, alhoewel de Contour 3.3's mogelijk toch achter blijven in de woonkamer :)

Citaat van: HTip op maart  9, 2009, 12:21:07
Goed om nu de speaker, en de integratie van je set, te leren kennen. Heb je straks in je nieuwe ruimte alleen maar profijt van. En als bonus heb je tot die tijd een beter geluid in je woonkamer...

Ben benieuwd hoe de instellingen gaan wijzigen als de set verhuist gaan worden. 50Hz als crossover is erg laag zeg. Dat red ik niet met mijn speakers ;) Kan je zien hoe goed die C4's echt zijn 8)
Dit was inderdaad een leuke meetmethode om te kunnen testen hoe we snel een goed beeld konden vormen van de prestaties van de set en om deze te verbeteren.
Ervan uitgaande dat ik pas aan het einde van dit jaar alles naar de andere ruimte verhuis, vind ik het inderdaad zonde om nu niet alvast 'alles' uit de set te halen.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel wat concessies gedaan, maar dat gaat straks in de nieuwe ruimte zeker niet gebeuren. De meetmethode die we vorige week hebben gehanteerd gaan we straks wederom gebruiken om de ideale plekken voor de fronts en de subwoofer op te zoeken waarbij rekening wordt gehouden met het volledige frequentiebereik. De belangrijkste redenen om de de C4's zo laag door te trekken: (a) ze zijn sneller als de DD-18, (b) boven de 50 [Hz] zit niets wat de Velodyne zou kunnen compenseren (c) de C4's lopen bijna vlak door tot de 30 [Hz] en beginnen daar pas af te vallen (d) de linker C4 exciteerde een 35 [Hz] mode vandaar de keuze om het crossover op 50 [Hz] te zetten.

Dus gegeven de huidige omstandigheden het beste compromis, maar hopelijk kan ik de setup straks zodanig neerzetten dat het compromisloos wordt (gegeven de ruimte en de componenten uiteraard) :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Gisteravond hebben Angelie en ik voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens tijd gehad om een filmpje te bekijken (in ieder geval niet meer gebeurd na de komst van de C4's)

Voordat het zover was eerst nog een stuk van Pulse bekeken (en geluisterd) en het volgende 'dilemma' dient zich alweer aan ben ik bang ::)

Het is ondertussen duidelijk dat de fronts van een dusdanig ander niveau zijn dan de huidige center, dat ik voorlopig 4.1 ga spelen bij muziek DVD's
(want een andere center zit er voorlopig nog niet in) => bij films valt het verschil gelukkig een stuk minder op dus daar doet de center vrolijk mee.
The Confidence Mansion

R