Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Zozo, dus de heren hebben zich prima geammusseerd! (ff je verslag gelezen Celerontje) Al met al een geslaagde dag dus. S'nachts treinreizen vind ik zelf echt te grappig, gebeurd altijd wel iets droogs. Welke forummembers gaan er naar M&G Part II?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Nou je het zegt, er waren 2 reizigers die amper wisten waar Drenthe ligt. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 22, 2009, 13:57:36
Klopt helemaal! Het delen van ervaringen is altijd erg leuk om te doen. Ik sta er ook volledig voor open, want iedereen heeft zo zijn eigen beleving en dat is alleen maar goed. Als je set daardoor ook nog verbetert is dat helemaal te gek :thumbs-up: Tiptop weet heel erg goed uit te leggen wat hij hoort en ziet (of juist niet) en celerontje weet ontzettend veel van de apparatuur. Was een goede uitgebalanceerde groep ;D

Dat verwacht ik ook natuurlijk ook van M&G part II ;D

Ik ben nog steeds een redelijke newbee! Ik hoop dat ik een beetje mee kan komen met jullie de 26e  :)
En ik hoop natuurlijk veel te leren van jullie de 26e  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 15:42:43
Zo, het verslag is klaar:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85202.0

Please comment!

Done! Erg leuk geschreven verhaal celerontje. Krijgen degene die er niet bij aanwezig waren een aardig beeld van wat er is gebeurd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marc.Visser op februari 22, 2009, 16:07:06
Zozo, dus de heren hebben zich prima geammusseerd! (ff je verslag gelezen Celerontje) Al met al een geslaagde dag dus. S'nachts treinreizen vind ik zelf echt te grappig, gebeurd altijd wel iets droogs. Welke forummembers gaan er naar M&G Part II?

Absoluut erg naar mijn zin gehad :thumbs-up:

Voor M&G Part II staan Jean Sibelius en Madhouse ingeschreven ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 16:12:24
Nou je het zegt, er waren 2 reizigers die amper wisten waar Drenthe ligt. ;D
;D Er zijn ook mensen die niet weten waar Nederland op de kaart van Europa ligt, dus Drenthe is dan erg veel gevraagd ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 22, 2009, 16:25:47
Ik ben nog steeds een redelijke newbee! Ik hoop dat ik een beetje mee kan komen met jullie de 26e  :)
En ik hoop natuurlijk veel te leren van jullie de 26e  ;)
Gaat helemaal goedkomen hoor. Don't worry. Het gaat om hoe je beeld en geluid beleeft. De technische blabla is bijzaak ;D
Showcase - Topic

MLCinema

Nuja, bijzaak, af en toe best handig hoor. Zeker om betweterige klanten omver te lullen...
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Heheh ;D

tiptop had trouwens nog nooit echt goed HD audio gehoord.
Nu wel, hij vond 't mooi! :smile:

Ondanks dat Philip's receiver een HDMI 1.1 receiver is, kan hij toch mooi HD audio luisteren d.m.v. PCM conversie in de BD35, een mooie vrij goedkope oplossing die toch veel kwaliteit biedt.

tiptop

@Celerontje.
Goed om te weten dat je weer heelhuids bent aangekomen. ;) ;D

Verslagje lees ik zo.

Het was echt heel leuk bij Philip en zijn HT was een hele ervaring. Geweldig om te vertoeven. :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Ligt aan je defenitie van goedkoop. Ik snap wat je bedoeld overigens hoor, niet de versterker te hoeven upgraden etc. Je hebt aan 1 type decoder genoeg, of de receiver of de speler. Ik ga vanavond V for Vendetta kijken, die heeft Dolby True HD wat door zowel mijn receiver als speler gedecodeerd kan worden. Ben benieuwd of ik verschil merk. Heb zoieso de opstelling bij mij ook iets gewijzigd, speakers staan nu verder uit elkaar. (er is ruimte gekomen voor een Pull Screen van Kingpin, nu nog budget ruimte :crazy:)

HTip

Citaat van: Marc.Visser op februari 22, 2009, 18:31:25
Nuja, bijzaak, af en toe best handig hoor. Zeker om betweterige klanten omver te lullen...
;D of andersom, als klant een verkoper omver te... ;D

Maar ik bedoelde eigenlijk tijdens een M&G ;) Heb al erg veel gehad aan die technische blabla ;D
Showcase - Topic

MLCinema

M&G is vooral gezellig, en er rold altijd wel iets uit doordat mensen het anders ervaren!

celerontje

Citaat van: HTip op februari 22, 2009, 18:49:25
;D of andersom, als klant een verkoper omver te... ;D
Heb je een praktijkvoorbeeld?
Vind ik erg leuk om te lezen. :smile:

HTip

Dat gaat weer erg snel met de reacties. Hou het weer niet bij ;D

We gaan nu nog even een film kijken in de HT. Vanmiddag Chronicles of Narnia deel 1 gekeken. Beetje kinderfilm :music: maar wel met top beeld en geluid. Was een hele beleving :o

Heb nog wat met de time-alignment van de surrounds gespeeld. Merkte met SACD dat het niet helemaal in sync was met de fronts. Nu wel en daarmee is de surround bubble nog beter. Niet te geloven wat zo'n kleine aanpassingen weer voor verbetering kunnen brengen. Ook de fronts nog iets verder ingedraaid. Ook dat was, zoals te verwachten, een verbetering. Ik weet nu waarop ik moet letten dus tweaken gaat een stuk eenvoudiger ;)

Na de film kom ik nog wel even kijken waar ik allemaal op moet reageren ;D
Showcase - Topic

celerontje

Dus Bjorn heeft ze niet ver genoeg ingedraaid? :o
Als ik ergens luidsprekers neerzet, richt ik ze altijd al behoorlijk in, zelf met een goedkoop stereotorentje maakt dit een hoop uit

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 22, 2009, 18:12:48
Gaat helemaal goedkomen hoor. Don't worry. Het gaat om hoe je beeld en geluid beleeft. De technische blabla is bijzaak ;D

Gaat ook zeker goed komen! Heb er zin in!  ;D

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op februari 22, 2009, 18:10:43
Voor M&G Part II staan Jean Sibelius en Madhouse ingeschreven ;D
Ik ben vooral geïnteresseerd in de electrische gordijnen en de verplaatsbare diffusers :happy:

Maar zonder flauwekul... als het maar gezellig is!!!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Citaat van: HTip op februari 22, 2009, 19:06:56
We gaan nu nog even een film kijken in de HT. Vanmiddag Chronicles of Narnia deel 1 gekeken. Beetje kinderfilm :music: maar wel met top beeld en geluid. Was een hele beleving :o
Je bent je zeker wel af een toe een keer rotgeschrokken, want er zitten me toch een paar ''schrikeffecten'' in die kinderfilm... ;D
Deel 2 is tenminste een stuk minder ''kinderfilm''
Deel 2 heeft trouwens DTS-HD MA 7.1, wat dus gedownmixed zal worden door je BD speler naar 5.1, want die krijgt van de receiver een signaaltje dat ie geen 7.1 PCM signalen accepteerd.
Je hebt wel een 7.1 receiver, maar digitale 7.1 signalen pakt ie niet, dat kan puur en alleen analoog op de SR9600.
Maargoed, dat maakt niet uit, je hebt toch een 5.1 setup, waardoor je je fronts hebt kunnen bi-ampen. :smile:

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op februari 22, 2009, 19:19:19
Ik ben vooral geïnteresseerd in de electrische gordijnen en de verplaatsbare diffusers :happy:

Dat is natuurlijk het belangrijkste....op die gordijnen na  ;D

tiptop

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 19:12:25
Dus Bjorn heeft ze niet ver genoeg ingedraaid? :o
Als ik ergens luidsprekers neerzet, richt ik ze altijd al behoorlijk in, zelf met een goedkoop stereotorentje maakt dit een hoop uit

Dat hangt helemaal van de luidsprekers en ruimte af of indraaien beter is. Heel soms is zelfs naar buiten draaien beter.
Veel luidsprekers zijn zelfs gemaakt om recht te staan. Indraaien is dus lang niet altijd een must. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Citaat van: tiptop op februari 22, 2009, 19:36:24
Dat hangt helemaal van de luidsprekers en ruimte af of indraaien beter is. Heel soms is zelfs naar buiten draaien beter.
Veel luidsprekers zijn zelfs gemaakt om recht te staan. Indraaien is dus lang niet altijd een must. ;)

Merkte het vandaag toevallig weer, heb een beetje zitten schuiven en klinkt nu breder. Speakers staan ook verder uit elkaar en beter gedraaid nu. Goede plaatsing is en blijft belangrijk. Net wel echt zitten genieten!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 18:39:04
Ondanks dat Philip's receiver een HDMI 1.1 receiver is, kan hij toch mooi HD audio luisteren d.m.v. PCM conversie in de BD35, een mooie vrij goedkope oplossing die toch veel kwaliteit biedt.
Citaat van: Marc.Visser op februari 22, 2009, 18:48:16
Ligt aan je defenitie van goedkoop. Ik snap wat je bedoeld overigens hoor, niet de versterker te hoeven upgraden etc. Je hebt aan 1 type decoder genoeg, of de receiver of de speler. Ik ga vanavond V for Vendetta kijken, die heeft Dolby True HD wat door zowel mijn receiver als speler gedecodeerd kan worden. Ben benieuwd of ik verschil merk. Heb zoieso de opstelling bij mij ook iets gewijzigd, speakers staan nu verder uit elkaar. (er is ruimte gekomen voor een Pull Screen van Kingpin, nu nog budget ruimte :crazy:)
Dat was bij mij de doorslag, want mijn SR9600 vervangen gaat echt niet gebeuren :music:

Wat het verschil in decoders betreft ben ik ook benieuwd naar. Lees ik vast wel in je eigen topic ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op februari 22, 2009, 18:47:20
Het was echt heel leuk bij Philip en zijn HT was een hele ervaring. Geweldig om te vertoeven. :hehe:
Bedankt Fabian! Je weet dat je welkom bent als je in de buurt bent ;D

Citaat van: Marc.Visser op februari 22, 2009, 18:50:50
M&G is vooral gezellig, en er rold altijd wel iets uit doordat mensen het anders ervaren!
Citaat van: Madhouse op februari 22, 2009, 19:16:23
Gaat ook zeker goed komen! Heb er zin in!  ;D
Citaat van: Jean Sibelius op februari 22, 2009, 19:19:19

Citaat van: Madhouse op februari 22, 2009, 19:28:08
Dat is natuurlijk het belangrijkste....op die gordijnen na  ;D
Gezelligheid staat ook bij mij op de eerste plaats. Vind het erg leuk om forumleden te ontmoeten en te keuvelen over HT en stereo. Daarnaast natuurlijk genieten van muziek en film :thumbs-up:

En als jullie willen spelen met de gordijnen. Dat mag, hoor. De motor is gegarandeerd tot 180.000 :o keer open en dicht ;D

Ik ga trouwens proberen voor die tijd een oplossing te hebben voor de diffusers. Ze zijn nu al verplaatsbaar, alleen niet zo handig :unsure: :colgate:
Showcase - Topic