Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

We blijven ook eten, dus een Vreet & Greet verslag kan natuurlijk ook. ;D
Hopelijk reageert HTip vanavond nog in dit topic.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 22:06:55
We blijven ook eten, dus een Vreet & Greet verslag kan natuurlijk ook. ;D
Hopelijk reageert HTip vanavond nog in dit topic.

LOL droogkloot ;D! Ben ook zeer benieuwd O0!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Droogkloot? :devil: :devil: :devil:
Ga toch een HDMI kabel opeten, extra afgeschermd, veel ijzer, is goed voor je! ;D

Ga jij ook een keer bij HTip kijken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 27, 2009, 22:05:19
Mooi zo!
Citaat van: Sonic Circle op januari 27, 2009, 22:08:14
Gaaf Philip! Gefeliciteerd met de aanschaf. Nu kun je écht van je prachtige projector en audio systeem gaan genieten.
Citaat van: Madhouse op januari 27, 2009, 22:12:13
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop!  ;)
Citaat van: denoontje op januari 27, 2009, 23:46:46
feli...ik voorspelde al...het gaat niet lang duren tot full hd..... ;-)
Citaat van: -madison- op januari 28, 2009, 00:22:30
Haha!! Je gaat lekker snel 8)
Van harte Philip ;)
Citaat van: tiptop op januari 28, 2009, 20:16:20
Gefeliciteerd met je full HDHT! :o

Eindelijk helemaal volwaardig en running  :bigsmile: 8)

Thanks guys! Het was inderdaad te verwachten dat het niet lang zou duren :unsure: Zoals Ramius al had gezegd was ik besmet het gevaarlijk HD-virus. Eenmaal geïnfecteerd kom je er nooit meer van af :biggrin:

Genieten deden we al. Dat is alleen maar meer geworden met de aankopen van de afgelopen maanden. Het geluid is sterk verbeterd door de Velodyne SMS-1 en de afstelling door Bjorn. Het beeld is sterk verbeterd door de JVC HD1 en de BD35. Schitterend gewoon!!

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2009, 22:12:13
Had ik het toch goed dat hij er maandag zou staan...  :P
Het trouwens dinsdag ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

nou HTIP, dat wordt genieten dus incl eten....

Maar het virus is bij jou wel heel erg toegeslagen...dus wat is de volgende aankoop...een nasje?

HTip

Je hebt hopelijk wel even ingesteld in het menu dat de DTS-HD en Dolby TrueHD als PCM uitgestuurd moeten worden? ;D
Trouwens, let niet teveel op de beeldkwaliteit bij The Perfect Storm. die BD is helaas niet zo geweldig, maar de meeste andere die je hebt zijn geweldig!
LOL ;D Grapjas! Zonder PCM was het oorverdovend stil gebleven ;D Beeld van de The Perfect Storm was niet super, maar nog altijd zeer acceptabel. In sommige scenes wel graining, maar daar kijken we wel doorheen. Het geluid daarentegen was super!!

Het is zeker snel genoeg hoor, nu het hele HDMI-schakelgebeuren in orde maken en je Marantz AB op de nieuwe situatie inprogrammeren.
Maar je bent goed bezig!
Het programmeren van de Marantz moet ik nu inderdaad weer gaan doen. Ik had gisteren bij de test weer 5 AB's liggen, waarvan 1 de programmeerbare was ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: -madison- op januari 28, 2009, 00:22:30(je gaat trouwens ook snel richting de 100 pagina's!)

Sterker nog! Ik ben er al :o :o :o

Is erg hard gegaan de afgelopen maanden... niet alleen kwa aankopen  :music: :colgate:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op januari 28, 2009, 20:16:20
Tijd om langs te komen dus :biggrin:

Heb gisteren Celerontje aan de telefoon gehad en zullen ong. 1430 a 1500 uur bij je zijn tegen die tijd. :colgate:
Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 20:44:02
Dat wordt nog flink doorkarren! ;D
Ik verheug me er erg op, ik neem onder andere mijn Elro IR-RF ding mee, dat kan je testen of die geen commando's laat liggen, zoals de Powermid.
Als jullie maar voorzichtig doen! Ik verheug me ook op jullie komst. Mijn eerste M&G 8)

Ik ben benieuwd of die beter werkt dan mijn PowerMid. Met de vertragingen die ik laatst heb ingebouwd werkt het wel :unsure: Zou het wel erg gaaf vinden als de macro helemaal werkt...

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 20:44:02
Ik neem natuurlijk ook een stapel BD's mee.
Tiptop neemt DVD's, SACD's en CD's mee.

En hoe zit het met de M&G commissie? ;D
Wat wil jij in ieder geval zien of horen bij HTip, tiptop?
Ik fragmenten van:
The Dark Knight
King Kong (neem ik zelf mee)
De THX trailer op de Indiana Jones Blu-ray.
Pirates of the Caribbean: At World's End. (neem ik zelf mee)
Animatiefilms van Pixar en/of Dreamworks (Wall-E heb je toch niet? Die neem ik zelf mee)
Wanted (wat korte fragmenten, anders worden we alledrie ADHD'ig ;D )
Transformers (eindscene)

Muziek:
Jamie Collumn: Twente Someting SACD
Voor de rest laat ik de keuze aan jullie twee over.

Ben er nog niet mee bezig geweest :music: Maakt me eigenlijk niet zo veel uit wat we kijken en luisteren. Jullie zijn de gasten en mogen bepalen wat er wordt gespeeld. Wall-E heb ik inderdaad (nog) niet ;)

Wat ook demomateriaal is:
- Iron Man
- Ratatouille/Cars/Ice Age
- I, Robot
- Spiderman 3
- Jumper
- Batman begins
- ...

Muziek:
- Hotel California (DVD-A)
- Brothers in arms (SACD)
- ...

Maar ik dacht dat tiptop liever een film keek, dan fragmenten. Zien we wel als jullie hier zijn. Maar het is nog 3 weken, dus wie weet wat er nog allemaal voor lekkers bij gaat komen :P

Ik heb een aardige verzameling SACD, DVD-A, maar muziek is natuurlijk erg persoonlijk. Ook dat zien we wel op de 21e februari...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op januari 28, 2009, 23:09:21
nou HTIP, dat wordt genieten dus incl eten....

Maar het virus is bij jou wel heel erg toegeslagen...dus wat is de volgende aankoop...een nasje?

Voorlopig ben ik even uitgekocht. Tenminste zo het nu lijkt :colgate: Maar ja, dat dacht ik ook in december vorig jaar voordat ik de aanbieding van de JVC kreeg :unsure:

Ik ben niet zo into streaming. Mijn internetverbinding is ook niet snel genoeg. We zitten te ver van het verdeelpunt. Schijn al blij met de huidige verbinding te moeten zijn...
Showcase - Topic

celerontje

We gaan natuurlijk ook een hele film kijken, alleen welke?
Spider-Man 2 wil ik wel in HD zien, vooral die treinscene lijkt me geweldig, plus al die spring/vliegshots. (Je hebt toch de box met alle 3 delen gekocht?)
Deel 3 is best leuk, ik heb hem zelf wel op DVD, maar deel 2 is veel beter. (qua verhaal dan, beeld en geluid zijn super.)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 23:47:06
We gaan natuurlijk ook een hele film kijken, alleen welke?
Spider-Man 2 wil ik wel in HD zien, vooral die treinscene lijkt me geweldig, plus al die spring/vliegshots. (Je hebt toch de box met alle 3 delen gekocht?)
Deel 3 is best leuk, ik heb hem zelf wel op DVD, maar deel 2 is veel beter. (qua verhaal dan, beeld en geluid zijn super.)

Film mogen jullie kiezen. Ik heb alleen deel 3 op BR. De trilogie heb ik wel op DVD en die is best goed om naar te kijken...
Showcase - Topic

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

celerontje

Citaat van: HTip op januari 28, 2009, 23:51:06
Film mogen jullie kiezen. Ik heb alleen deel 3 op BR. De trilogie heb ik wel op DVD en die is best goed om naar te kijken...
Ooo, ik dacht laatst gezien te hebben dat je de triologie hier op de ''De Markt'' kocht?
Ik zal me wel vergissen...

Over die fragmenten gesproken:
Fragmenten zijn altijd leuk om te zien, zeker als je de film al kent, zie/hoor je meteen verbetering, da's erg leuk.

HTip

Citaat van: molle op januari 28, 2009, 23:53:58
Feli met het nieuwe speelgoed maar weer 8)
Thanks Sven!

Ik raad je aan niet te komen kijken, want dan ben je besmet ;D Wat een beeld en geluid :o :o :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 23:55:27
Ooo, ik dacht laatst gezien te hebben dat je de triologie hier op de ''De Markt'' kocht?
Ik zal me wel vergissen...
Je hebt helemaal gelijk! Ik krijg die nog deze week. Was ik vergeten :unsure: Wat moet ik toch zonder jou?

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 23:55:27
Over die fragmenten gesproken:
Fragmenten zijn altijd leuk om te zien, zeker als je de film al kent, zie/hoor je meteen verbetering, da's erg leuk.
Vinden wij ook altijd leuk om te doen. Sommige scenes weten we precies waar we op moeten letten om verbetering te zien...
Showcase - Topic

molle

Citaat van: HTip op januari 28, 2009, 23:56:05
Thanks Sven!

Ik raad je aan niet te komen kijken, want dan ben je besmet ;D Wat een beeld en geluid :o :o :o

Zijn we niet allemaal een beetje besmet ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

celerontje

Citaat van: HTip op januari 28, 2009, 23:58:44
Je hebt helemaal gelijk! Ik krijg die nog deze week. Was ik vergeten :unsure: Wat moet ik toch zonder jou?
Vinden wij ook altijd leuk om te doen. Sommige scenes weten we precies waar we op moeten letten om verbetering te zien...

Dus even een hele directe vraag aan tiptop:
Zullen we Spider-man 2 kijken?
Dat lijkt me zo'n gave film op Philips grote doek!
Ik heb 'm ook nog niet in mijn HT gezien, enkel op TV/DVD, dus het zal een hele belevenis zijn.

HTip: 24p werkt goed op je beamer, neem ik aan?

HTip

Citaat van: molle op januari 28, 2009, 23:59:39
Zijn we niet allemaal een beetje besmet ;D
Laat dat 'beetje' maar weg ;D
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 28, 2009, 23:06:51
Het trouwens dinsdag ;)

Hmmmm het besef in dagen word ook steeds minder bij mij  ;D

p.s. nog een tip voor jullie Vreet & Greet: The Incredible Hulk (de Edward Norton versie) moeten jullie ook zeker even een scene van kijken! Spidermand 2 is zeker een goede keus als hele film  ;D We wachten met smart op de foto's en het verslag   8)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 27, 2009, 22:01:47
Sinds vanavond staat in "The Chamber of Dreams" een Panasonic BD35! Aansluiten was een eitje. Heb 'm eerst aan het netwerk gehangen, nieuwe firmware ingeladen en daarna in de kelder aangesloten. Alles werkt direct!
Inderdaad, waarom wachten ;) Gefeliciteerd en héél plezier met je nieuwe aanwinst en de komende tijd niet al teveel afspraken plannen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 29, 2009, 09:17:53
Hmmmm het besef in dagen word ook steeds minder bij mij  ;D
;D

Citaat van: Madhouse op januari 29, 2009, 09:17:53
p.s. nog een tip voor jullie Vreet & Greet: The Incredible Hulk (de Edward Norton versie) moeten jullie ook zeker even een scene van kijken! Spidermand 2 is zeker een goede keus als hele film  ;D We wachten met smart op de foto's en het verslag   8)
Ik heb die niet. Misschien dat celerontje 'm heeft. Hoe is de film?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari 29, 2009, 17:27:13
Inderdaad, waarom wachten ;) Gefeliciteerd en héél plezier met je nieuwe aanwinst en de komende tijd niet al teveel afspraken plannen ;D
Dank je! Gaat helemaal goed komen...
Afspraken zijn niet erg, als ze maar hier zijn ;D Mensen willen toch meestal ook de HT zien :P
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op januari 29, 2009, 18:01:11
;D
Heb ik niet, maar ik wil King Kong nog bestellen bij Amazon.co.uk, dus die bestel ik dan gelijk even mee, die stond toch al op mijn verlanglijstje.
Ik hoop trouwens wel dat de PotC box op tijd binnen is van Mediadis.

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 29, 2009, 18:01:11
;D

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 18:07:08
Heb ik niet, maar ik wil King Kong nog bestellen bij Amazon.co.uk, dus die bestel ik dan gelijk even mee, die stond toch al op mijn verlanglijstje.
Ik hoop trouwens wel dat de PotC box op tijd binnen is van Mediadis.

Ik vind het een goede film. zeker na die flop hulk uit 2003.
Dit verhaal zit goed in elkaar en het geluid is echt super  :happy: (ik heb de buren aan de deur gehad met deze film n.a.v. het geluid)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub