Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 23:50:49
Ik heb zeker geen aandelen in die tent ;D, je kan het allerbeste de Marantz nemen, maar die is nogal duur.
In de ''300 euro prijsrange'' lijkt mij dit een goede speler.
Ik neem mijn BB55 liever niet mee in de trein, maar het kan een mogelijkheid zijn.
Misschien kan je van een winkel hun demo BD35 een dagje lenen, tegen een leuk bedragje?
Maar nu je met de PS3 hebt getest, kan je vrijwel blindelings erop vertrouwen dat het hele HDMI gebeuren met deze speler goed gaat werken.

Het HDMI verhaal werkt goed, dus een M-PCM signaal is voldoende om van HD-geluid te genieten. Ik denk niet dat ik ergens een BD-speler kan lenen, maar dat is tegen die tijd misschien niet nodig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Nooff op januari 21, 2009, 00:07:43
Persoonlijk gezien vind ik dat gezien de componenten waarmee je draait de Pana 35 echt een no go. Het mag een leuk apparaatje zijn maar de kwaliteit van de speler zelf vind ik echt bagger. Het dingetje is zo iel klein en plastic achtig dat zelfs 299 euro nog een hoop geld is. Ik heb de speler al vele malen in het echt kunnen bewonderen, maar keer op keer vind ik dat belachelijke klepje voor de lade echt te gammel en cheap.

Mijn advies? Geef geen geld uit aan de goedkopere instapspelers met zo'n setup. Je bent in het bezit van een fantastische beamer met een van zeer goede kwaliteit zijnde Receiver en DVD speler. Jouw beamer schreeuwt om een Sony 5000ES of een Denon 3800! Als je toch een hoop geduld hebt, doe dan geen miskoop  ;)

Je hebt helemaal gelijk! Ik zou het liefst meteen een kwalitatief hoge BR-speler aanschaffen, maar dat lukt nu nog even niet. De aankopen van de afgelopen maanden hebben een behoorlijke aanslag op mijn spaartegoed gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 00:32:43
Bovendien vinden velen de audiokwaliteit van de PS3 niet zo geweldig, terwijl Philip daarvan al zeer onder de indruk was, terwijl de BD35 betere audiokwaliteit levert, dus dat belooft een hoop.
Bovendien hebben we het puur over de HDMI output, niet over analoge zaken.
Tuurlijk is de BD35 geen high-end, maar wel een leuke speler die netjes de lossless formaten omzet naar PCM en een mooi plaatje op het scherm tovert.
Gewoon lekker een filmpje kijken in HD met een krachtig ruimteljk geluid, (SA)CD's etc. doet HTip gewoon met z'n Marantz DVD speler.

Mijn Marantz DV9600 zal het hart blijven voor alles behalve HD. De audiokwaliteit heb ik puur beoordeeld op de beleving. Ik had nog nooit ongecomprimeerd geluid gehoord, dus het geluid van de PS3 vond ik alleen daarom al goed. Heb geen ander referentiekader dan DVD, dus dan is alles snel beter. Ik weet van mezelf dat ik kritisch ben en dat ik in een direct vergelijk de verschillen zal horen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Nooff op januari 21, 2009, 11:19:54
Laat ik dan meteen maar zeggen dat ik ook de S350 niets voor Philip vind, maar ik vind hem in ieder geval degelijker gebouwd  ;)
De pure HDMI output is voor Philip wel leuk, maar ik denk dat ik dan nog eerder analoog zou gaan draaien. Ik geef puur aan dat hij in het bezit is van dure "high end" componenten en een hoop geduld heeft gehad met het afwerken van zijn home theater, dan moet je vooral nu gewoon geen overhaaste beslissingen nemen en geld over de balk smijten puur omdat je nu per sé even HD moet kijken. Wacht desnoods tot de zomer, en koop jezelf een hoogwaardige speler zoals de Sony 5000ES die in principe een vrijwel gelijk plaatje neerzet als de Denon 3800, maar voor minder geld.
Ik vind in ieder geval zelf de audio kwaliteiten van de PS3 niet zo heel veel minder dan De Pana's of de S550 die intern kunnen decoden. Het kwalitatieve verschil zit hem vooral tussen bitstreamen en intern decoden betreft de goedkopere spelers, en dat is voor allen sowieso niet van toepassing. Met de PS3 kun je overigens ook veel meer dan een standalone, dus wil je dan toch per se NU genieten van Blu-Ray, dan vind ik persoonlijk nog steeds de PS3 de meest logische keuze voor iemand die niet in het bezit is van een HDMI 1.3 Receiver.

Analoog heeft ook weer zijn nadelen. Dan moet de speler een goed bass-management hebben, want anders heb ik weer een probleem met de SMS-1. Bij de afwerking heb ik inderdaad veel geduld gehad, maar nu het zover is dat ik echt kan gaan genieten is het geduld een beetje minder :P De PS3 staat trouwens ook nog steeds op het lijstje ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 12:07:27
Kijk, het Blu-ray tijdperk is nog maar net begonnen, dus begin niet al te duur.
Een dure aankoop kan fantastisch zijn, maar daar wil je dan wel vele jaren mee vooruit kunnen.
Op dit moment is het aanbod van High-End BD spelers een beetje schaars, terwijl simpele spelers voor leuke prijzen verkrijgbaar zijn.

HTip: Je kan met de Pana ook foto's vanaf een SD kaartje bekijken, werkt prima!

Precies zo denk ik ook. Op termijn komt er echt wel een high-end speler op het niveau van de Marantz, maar de ontwikkeling van BD-spelers gaat me iets te snel. Zo gauw het stabiel is zullen er meer high-end spelers komen (misschien ook in het zilver ;))

Foto's kunnen bekijken op het grote scherm staat ook op het verlanglijstje. Weer een punt voor de Pana (en de PS3 :unsure:)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 12:07:27
Bovendien vond Philip het PS3 geluid al WOW, dus als je daar tevreden mee bent?
Bovendien is dat geluid al zeer goed, beter dan menigeen zich kan voorstellen.
Philip vond het geluid zelfs boven verwachting, terwijl hij toch de kwaliteit van de DV9600 gewend is, met CD, SACD, DVD's met full bitrate DTS etc.

Maar even concreet Nooff: HTip's BD speler is puur voor films, muziek gaat via de DV9600.
Wat merk je concreet voor verschil in het geluid, tussen een 300 euro speler en een 1500 euro speler, als je film zit te kijken?
Citaat van: Nooff op januari 21, 2009, 12:21:42
Dat is ook allemaal prima, ieder heeft tenslotte zijn mening en ik heb de mijne ook even gegeven  :P

Toch wil ik er nog aan toevoegen dat zelfs een speler als de PS3 ook logischerwijs de DV9600 compleet wegspeelt op geluid, maar dat is ook wel logisch als je bitrates van 6.9mbps gaat vergelijken met DTS op 1.5mbps max. Toch zal de DV9600 met SACD sowieso al beter zijn dan bijv de PS3.
Als je de testen mag geloven dat merk je wel degelijk een verschil in audio tussen een speler van 300 en een speler van 1500 euro, maar dat is puur op testen gebaseerd  :)

Ik waardeer ieders mening en vind het super dat jullie meedenken :thumbs-up: En voor elk argument is wat te zeggen. Ik hoef nu alleen nog maar de juiste beslissing te nemen :biggrin:

De hoge bitrates zijn inderdaad bepalend voor de mate van detail, dus het geluid van de PS3 vergelijken met de DV9600 is appels met peren. Eerlijker zou zijn als ik een gewone DVD op beide machines vergelijk. Ik denk echter dat ik nu al weet wie dat wint. Het zou me hoogst verbazen als de DV9600 het zou afleggen op SD bitrates met de PS3. Om van SACD en DVD-A maar te zwijgen. De DAC's van de DV9600 zijn daarvoor te goed. Het is goed mogelijk dat als ik de BD8002 heb gehoord dat ik heel anders piep over de PS3 :P

Maar zoals gezegd is de prioriteit nu BD kijken voor een zacht prijsje, maar wel met alle beeld en geluidsformaten. Zou het dus leuk vinden om op korte termijn te genieten van BR. Daarvoor wil ik wel concessies doen.

Citaat van: Nooff op januari 21, 2009, 12:21:42
Philip mag van mij alles  ;D ;D ;D
;D Dank je! ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op januari 21, 2009, 08:36:14
Ik ga dit maar weer eens even volgen. Heb zelf de ps3 maar op (korte) termijn moet ie vervangen worden voor een br speler denk ik gezien het geluid. Ik wil tevens of een soort nas of een mediaplayer die ook als nas fungeert. Als je die laatste hebt kan de ps3 eruit, ander heb je hem weer nodig om te streamen vanaf de nas (tenzij je daar weer een ander apparaat voro koopt).

Heb je ook een punt! Voordeel van een PS3 is dat je naast BD kijken ook kan streamen of zelfs van HDD spelen. Daarnaast is het natuurlijk ook een spelcomputer en daar is ie eigenlijk voor gebouwd... ::)

Blijft gewoon een moeilijke keuze... (lees: luxe probleem :biggrin:)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Ramius op januari 21, 2009, 09:17:04
Hahaha, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :tongue2: :tongue2:

Philip is gebeten door het HD-virus, een zeer gevaarlijke variant van het HT-virus en quasi ongeneeslijk!!! Geen ontkomen meer aan nu... de enige bekende remedieis een BD-speler halen :devil: 8) :hehe:

Grtz
Ramius

:colgate: ROFLOL :colgate:

Erg leuk gevonden Ramius. Het HD-virus kent geen genade en er is ook geen pilletje tegen. >:D
Showcase - Topic

celerontje

Bovendien is de PS3 een ontzettende stroomvreter, hij verbruikt met BD afspelen wel ongeveer 10 keer zoveel stroom als een simpele stand-alone speler.
Voor het beeld en geluid hoef je geen PS3 te nemen, enkel voor de extra mogelijkheden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 18:08:44
Bovendien is de PS3 een ontzettende stroomvreter, hij verbruikt met BD afspelen wel ongeveer 10 keer zoveel stroom als een simpele stand-alone speler.
Voor het beeld en geluid hoef je geen PS3 te nemen, enkel voor de extra mogelijkheden.

Weer een punt voor de Pana :P Eigenlijk is naast de Pana alleen de Samsung nu nog een optie, mits de firmware ook in Europa uitkomt...
Showcase - Topic

HTip

Vandaag een mail gehad van de dealer van de ALR/Jordan. Ik heb aangegeven dat ik wil dat iemand hier komt luisteren, want ik heb geen zin om de speaker te brengen en daarna te horen dat het niet is geconstateerd :music:

Morgen heb ik misschien nieuws te melden... (tenminste, dat hoop ik)
Showcase - Topic

celerontje

Ze kunnen het makkelijk testen bij de dealer, gewoon een goede Note7 erbij zetten, wat testtoontjes en CDtjes draaien, dan horen ze het toch wel?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 22:33:58
Ze kunnen het makkelijk testen bij de dealer, gewoon een goede Note7 erbij zetten, wat testtoontjes en CDtjes draaien, dan horen ze het toch wel?
Zou je inderdaad zeggen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in na de vorige keer. Ik wil dat ze het nu op mijn set horen. Duidelijker kan ik het dan niet maken ;)
Showcase - Topic

celerontje

Wat gebeurde er dan de vorige keer?
Ze hebben toch geen enkele reden om lastig te doen?
Linksom of rechtsom, hij moet toch gerepareerd worden.
Wat ga trouwens in de tijd doen dat je je speaker kwijt bent?
In 3.1 draaien met de Note5's als Fronts?

HTip

De vorige keer was het net buiten de garantie. Nu is het gewoon een garantiegeval. Ik wil nu proberen om de Note 5 ook nog gerepareerd te krijgen.

Ik heb nog 2 Mirage OM-14 speakers die nu op de slaapkamer staan en die zouden dan tijdelijk als surround kunnen dienen. Maar als de Note 5 ook kapot blijkt, dan wil ik vervangende speakers...
Showcase - Topic

celerontje

Volgens het Nederlandse consumentenrecht, hoort een apparaat wel langer mee te gaan dan een jaar o.i.d.
Zeker speakers, die moeten vele jaren meekunnen.
Garantie is eigenlijk meer de ''winkel-doet-niet-moeilijk-periode''
En dat ''net buiten de garantie'' is wat mij betreft bijna cultureel erfgoed geworden ;D, zo'n speaker moet makkelijk 10 jaar me kunnen.
Kijk anders op uitzendinggemist.nl, de laatste ''Kassa'' uitzending over de Xbox 360 maar eens, daarin legt een advocaat het allemaal uit.

eddy135

Tja, recht hebben en recht krijgen is in dit soort situaties helaas iets TOTAAL verschillends.. :(
's zaterdags naar de winkel met je defecte spullen, terwijl de winkel vol klanten staat, wil soms wat helpen.  ;)
Succes iig.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 11:04:46
Volgens het Nederlandse consumentenrecht, hoort een apparaat wel langer mee te gaan dan een jaar o.i.d.
Zeker speakers, die moeten vele jaren meekunnen.
Garantie is eigenlijk meer de ''winkel-doet-niet-moeilijk-periode''
En dat ''net buiten de garantie'' is wat mij betreft bijna cultureel erfgoed geworden ;D, zo'n speaker moet makkelijk 10 jaar me kunnen.
Kijk anders op uitzendinggemist.nl, de laatste ''Kassa'' uitzending over de Xbox 360 maar eens, daarin legt een advocaat het allemaal uit.

;D Ken de uitzending. Ik zal als het erop aankomt me daar ook op beroepen. Ik ga nu voor het repareren van beide speakers. Ik ga ervan uit dat de winkel niet moeilijk doet. Zeker niet met de Note 7, die is van vorig jaar. De Note 5 zou wellicht een probleem worden, maar ook daar ga ik niet vanuit.

Citaat van: eddy135 op januari 22, 2009, 12:32:27
Tja, recht hebben en recht krijgen is in dit soort situaties helaas iets TOTAAL verschillends.. :(
's zaterdags naar de winkel met je defecte spullen, terwijl de winkel vol klanten staat, wil soms wat helpen.  ;)
Succes iig.

Heb je helemaal gelijk in! Ik geef de winkel wel eerst de kans om het goed op te lossen, voordat ik stampei ga maken. Kan altijd nog!

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

denoontje

staat weer een ps3 te koop op het forum ....haphaphap....

HTip

Citaat van: denoontje op januari 22, 2009, 15:19:24
staat weer een ps3 te koop op het forum ....haphaphap....

;D Die had ik al geschoten, maar niet op geacteerd. Sterk hè? ;D

Het zijn er inmiddels 3 :o
Showcase - Topic

celerontje

Gelukkig maar, want die 60 GB versie maakt behoorlijk wat herrie, plus dat je kans hebt dat de laser in rook op gaat.
Maareh, heb je al de knoop doorgehakt?

HTip

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 17:29:37
Gelukkig maar, want die 60 GB versie maakt behoorlijk wat herrie, plus dat je kans hebt dat de laser in rook op gaat.
Maareh, heb je al de knoop doorgehakt?

Eén ding is zeker. Het wordt geen PS3 ;)
Showcase - Topic

HTip

Heb vandaag gesproken met de winkel. In eerste instantie stelden ze voor dat ik met de speaker langskwam. Ik heb gezegd dat ik niet het risico wil lopen dat ze het daar niet constateren. De winkel heeft nu voorgesteld dat hun monteur langskomt. Hij heeft een Note 7 bij zich. Als het ter plaatse gerepareerd kan worden, dan wordt de electronica of driver uit de andere speaker omgebouwd. Lukt dat niet dan gaat mijn Note 7 retour en blijft de andere logeren. Prima oplossing, waar ik erg tevreden mee ben :thumbs-up:

Als de monteur dan hier is, laat ik hem het probleem met de Note 5 ook horen. Misschien dat dat probleem op dezelfde manier kan worden opgelost. Dan ben ik helemaal happy :happy:
Showcase - Topic

celerontje

Keurig met hoofdletter K, chapeau dat ze een eigen luidspreker openschroeven.
Ze gaan dus onderdelen voor hun eigen speaker bestellen, i.p.v. voor de jouwe! ;D

Wat zeiden ze concreet over de Note 5?

HTip

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 20:21:11
Keurig met hoofdletter K, chapeau dat ze een eigen luidspreker openschroeven.
Ze gaan dus onderdelen voor hun eigen speaker bestellen, i.p.v. voor de jouwe! ;D

Yep! Vind het ook goede service. Moest er wel zelf om vragen, maar goed...

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 20:21:11
Wat zeiden ze concreet over de Note 5?

Heb ik het nog niet echt over gehad. Doe ik wel als de monteur hier is. Die kan pas na 16 februari, maar dat vind ik geen probleem. Misschien dat alles dus voor de M&G in orde is :thumbs-up:
Showcase - Topic