Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

oef dat ziet er echt beter uit...prjecteren in zo'n wite ruimte ;-)

celerontje

Je wist dat deze vraag ging komen: ;D
Wat zijn die gekleurde dingen op de rechter difussor?
EDIT: Ik zie het al, LotR Extended's!

Over de adapter van de SMS-1:
Gewoon proberen. :bigsmile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op januari  4, 2009, 14:59:12
Je wist dat deze vraag ging komen: ;D
Wat zijn die gekleurde dingen op de rechter difussor?
EDIT: Ik zie het al, LotR Extended's!
Goed gezien 8) Vond ze daar wel mooi staan. Of dat de definitieve plek wordt...

Citaat van: celerontje op januari  4, 2009, 14:59:12
Over de adapter van de SMS-1:
Gewoon proberen. :bigsmile:
Kan ik inderdaad doen, maar dan moet één van de apparaten zijn stroom op een conventionele manier krijgen en dan kan ik weer moeilijker vergelijken. Vroeg het me af, omdat ik anders voor niets nog een netkabel maak. Ik moet nl. ook dan nog stekkers aanschaffen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Hoezo dan?
Je stekkerblok heeft toch genoeg aansluitingen?
Het enige wat op de audiofiele groep gaat, zijn toch: DVD, receiver, SVS sub en beamer?
Dat stekkerblok heeft toch 7 of 8 aansluitingen?
Dus de SMS-1 kan er toch makkelijk bij?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Prachtig HTip!! Wat een contrast tussen nu en anderhalf jaar geleden 8)

Wel vind ik het wat vreemd dat je alles in de ruimte hebt geoptimaliseerd tegen reflecties van licht, en vervolgens een cd en dvd rack ophangt in de ruimte :ohmy: Als iets reflecteert zijn het wel doosjes van cd's en dvd's!

Verder niets dan lof ;) 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: denoontje op januari  4, 2009, 14:04:44
oef dat ziet er echt beter uit...prjecteren in zo'n wite ruimte ;-)
Citaat van: -madison- op januari  4, 2009, 22:43:35
Prachtig HTip!! Wat een contrast tussen nu en anderhalf jaar geleden 8)
Thanks guys!
Niet te geloven dat je een bergruimte om kan toveren in dit :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: -madison- op januari  4, 2009, 22:43:35
Wel vind ik het wat vreemd dat je alles in de ruimte hebt geoptimaliseerd tegen reflecties van licht, en vervolgens een cd en dvd rack ophangt in de ruimte :ohmy: Als iets reflecteert zijn het wel doosjes van cd's en dvd's!

Verder niets dan lof ;) 8)
Citaat van: tiptop op januari  4, 2009, 23:00:52
Die hangen toch achter ::)

Klopt! Achter mag het allemaal blinken, zolang ik er voren maar geen last van heb ::) En de racks met aan weerszijden een absorptiepaneel zijn ook nog eens goed tegen de flutterecho :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari  4, 2009, 20:44:50
Hoezo dan?
Je stekkerblok heeft toch genoeg aansluitingen?
Het enige wat op de audiofiele groep gaat, zijn toch: DVD, receiver, SVS sub en beamer?
Dat stekkerblok heeft toch 7 of 8 aansluitingen?
Dus de SMS-1 kan er toch makkelijk bij?

Geen probleem om de SMS-1 op de verdeeldoos aan te sluiten, alleen heb ik (nog) geen snoer waarmee ik dat kan realiseren. En als het geen zin heeft ga ik natuurlijk niet een netkabel maken ;)
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari  4, 2009, 13:47:13
Ik heb ook nog nieuwe panorama's gemaakt van de voor- en achterkant apart. Het leek me wel leuk deze te vergelijken met hoe het uitzag voordat ik begon...
Mooi overzicht van wat anderhalf jaar hard werken kan doen! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari  6, 2009, 19:11:06
Mooi overzicht van wat anderhalf jaar hard werken kan doen! O0

Dank je! Is inderdaad regelmatig hard werken geweest, maar is het helemaal waard :thumbs-up:
Maar dat zal je binnenkort zelf ook merken 8)
Showcase - Topic

HTip

Gisteren bericht van Bjorn gehad dat de plaat voor de HD-1 binnen is 8) Dat had ik niet verwacht, want de plaat is pas afgelopen maandag besteld :o

De afspraak voor de installatie staat voor volgende week dinsdag O0

Ik ga in de tussentijd al de voorbereidingen doen:
- plafondplaat van de Quattrofix (beamersteun) verplaatsen. Denk dat ik de plaat op een plaat MDF monteer en deze rechtstreeks aan het plafond vastmaak. Anders komt het kogelpunt niet laag genoeg.
- Ecophon plafondplaten aanpassen. In praktijk betekent dit één nieuwe plaat en de openingen voor de beamersteun uitsnijden
- DVI-kabel verwijderen, zodat de Suprakabel geplaatst kan worden.

Zoals jullie inmiddels gewend zijn zal het totale proces hier ook in beeld te zien zijn ;)

Heb dus weer genoeg te doen...
Showcase - Topic

hoekie

Ziet er mooi uit!
Wat een wereld van verschil... voor en na...

veel plezier!

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: hoekie op januari  8, 2009, 17:18:12
Ziet er mooi uit!
Wat een wereld van verschil... voor en na...

veel plezier!
Citaat van: atmoz op januari  8, 2009, 18:49:00
Mooi mooi.
Thanks guys!!

Citaat van: atmoz op januari  8, 2009, 18:49:00
Ben benieuwd zeg :D :D

Naar het verschil tussen jouw HD100 O0 en mijn HD1? Lijkt me makkelijk te vergelijken, we wonen dicht bij elkaar :biggrin:
Showcase - Topic

eddy135

Citaat van: HTip op januari  8, 2009, 20:21:56
Thanks guys!!

Naar het verschil tussen jouw HD100 O0 en mijn HD1? Lijkt me makkelijk te vergelijken, we wonen dicht bij elkaar :biggrin:
Aha, er komt binnenkort weer een HD1 op de markt?!?  ;) :biggrin:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: eddy135 op januari  8, 2009, 20:32:48
Aha, er komt binnenkort weer een HD1 op de markt?!?  ;) :biggrin:

LOL :biggrin: You wish!!

De HD1 is voor ons een grote stap vooruit en het verschil tussen de HD100 en HD1 zal waarschijnlijk minder groot zijn dan tussen de Optoma H78 en de JVC HD1 :unsure: :colgate:

In ieder geval gaan we eerst genieten :thumbs-up: :wub:
Showcase - Topic

Atmoz

Citaat van: HTip op januari  8, 2009, 20:21:56

Nee, dat niet.
De HD1 is toch ook VET goed/mooi/super?
Nee, daar ben ik niet benieuwd naar. Boeit me ook niet eigenlijk ;)

Als je klaar bent met alles ben ik gewoon benieuwd naar hoe het gaat worden enzo.
En wat je zelf van de HD1 gaat vinden. Allemaal dat soort dingen :D

Mvg,

Atmoz

HTip

Citaat van: atmoz op januari  8, 2009, 20:52:19
Nee, dat niet.
De HD1 is toch ook VET goed/mooi/super?
Nee, daar ben ik niet benieuwd naar. Boeit me ook niet eigenlijk ;)

Als je klaar bent met alles ben ik gewoon benieuwd naar hoe het gaat worden enzo.
En wat je zelf van de HD1 gaat vinden. Allemaal dat soort dingen :D

Mvg,

Atmoz

HD1 is zeker VET goed/mooi/super :smile: Ben ook benieuwd hoe het gaat worden... Maar dat kan je heel binnenkort hier lezen :bigsmile:

En als je een keer wil komen kijken naar het eindresultaat? Je bent natuurlijk welkom 8)
Showcase - Topic

Atmoz

Citaat van: HTip op januari  8, 2009, 21:01:15
HD1 is zeker VET goed/mooi/super :smile: Ben ook benieuwd hoe het gaat worden... Maar dat kan je heel binnenkort hier lezen :bigsmile:

En als je een keer wil komen kijken naar het eindresultaat? Je bent natuurlijk welkom 8)

Kom ik zeker doen!
Ga volgende week ook al bij iemand anders (van het forum) naar zijn HD1 (en mooie HT!!) kijken :)

Altijd gezellig he... ;)

Maar als je zelf in de buurt van Eijsden bent mag je ook eens komen kijken naar m'n appartementje.
(iedereen trouwens, maar meesten wonen toch te ver weg :P)

tiptop

Daar wonen de stiefkinderen van mijn zusje.

Goede reden om ze een keer weg te brengen dan. ;D :music:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: HTip op januari  8, 2009, 17:17:44
Gisteren bericht van Bjorn gehad dat de plaat voor de HD-1 binnen is 8) Dat had ik niet verwacht, want de plaat is pas afgelopen maandag besteld :o

De afspraak voor de installatie staat voor volgende week dinsdag O0

Ik ga in de tussentijd al de voorbereidingen doen:
- plafondplaat van de Quattrofix (beamersteun) verplaatsen. Denk dat ik de plaat op een plaat MDF monteer en deze rechtstreeks aan het plafond vastmaak. Anders komt het kogelpunt niet laag genoeg.
- Ecophon plafondplaten aanpassen. In praktijk betekent dit één nieuwe plaat en de openingen voor de beamersteun uitsnijden
- DVI-kabel verwijderen, zodat de Suprakabel geplaatst kan worden.

Zoals jullie inmiddels gewend zijn zal het totale proces hier ook in beeld te zien zijn ;)

Heb dus weer genoeg te doen...

Dat is vlot zeg!! Gaat 'ie dan ook bezig met de SMS?
Geen W&M hdmi kabel trouwens? ;D Ik ben benieuwt naar het resultaat!

(nog wel even je sig aan passen hé ;) )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

eddy135

Citaat van: HTip op januari  8, 2009, 20:45:20
LOL :biggrin: You wish!!

De HD1 is voor ons een grote stap vooruit en het verschil tussen de HD100 en HD1 zal waarschijnlijk minder groot zijn dan tussen de Optoma H78 en de JVC HD1 :unsure: :colgate: :thumbs-up: :wub:

Ik heb inderdaad ook een H78... ::)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: atmoz op januari  8, 2009, 21:09:38
Kom ik zeker doen!
Ga volgende week ook al bij iemand anders (van het forum) naar zijn HD1 (en mooie HT!!) kijken :)

Altijd gezellig he... ;)

Maar als je zelf in de buurt van Eijsden bent mag je ook eens komen kijken naar m'n appartementje.
(iedereen trouwens, maar meesten wonen toch te ver weg :P)

Kom zeker ook een keer naar jou! Moeten we alleen een keer plannen ;)

Citaat van: tiptop op januari  8, 2009, 22:44:34
Daar wonen de stiefkinderen van mijn zusje.

Goede reden om ze een keer weg te brengen dan. ;D :music:

Heb je een goede reden om vaker bij je zus langs te gaan :tongue2:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: -madison- op januari  8, 2009, 23:21:05
Dat is vlot zeg!! Gaat 'ie dan ook bezig met de SMS?
Geen W&M hdmi kabel trouwens? ;D Ik ben benieuwt naar het resultaat!

(nog wel even je sig aan passen hé ;) )
De afstelling van de SMS-1 staat inderdaad ook op het programma. Ben erg benieuwd wat Bjorn daaraan nog gaat veranderen. Ga veel leren denk ik ;)

Inderdaad geen W&M :unsure: De Supra is op advies van Bjorn en heeft ook hele goede recensies voor video en daarvoor wordt ie gebruikt. De W&M kabel zit tussen de DVD en de receiver.

Mijn sig moet ik inderdaad nog aanpassen :biggrin:

EDIT: Done!
Showcase - Topic