Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Schitterend Philip (maar nu kan een BD speler toch niet meer op zich laten wachten hoor! :-*')

denoontje

Citaat van: HTip op december 28, 2008, 08:55:28
Nog niet, ga eerst de upscalingmogelijkheden verder benutten. Hoe lang dat duurt?
Ik had ook niet gedacht dat ik dit jaar nog een nieuwe projector zou hebben gekocht :unsure: :bigsmile:

2 dagen denk ik........

HTip

Citaat van: reza op december 28, 2008, 09:30:49
Das een zeer mooie aanwinst, feli ermee.
Citaat van: solitaire op december 28, 2008, 09:50:12
heb me via het WWW ingelezen over de JVC HD1 (zoals je misschien weet ben ik zelf meer een 'audio'-man dan een 'video'-man)

maar niets dan lof is te vinden over deze beamer :ohmy:

gefeliciteerd met je aanschaf ! :xmas:
Citaat van: JeKa op december 28, 2008, 10:11:20
Schitterend Philip

Bedankt weer allemaal :-* Wordt steeds blijer dat ik deze projector gekocht heb 8) Zal nog wel erger worden als die ook daadwerkelijk hangt :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JeKa op december 28, 2008, 10:11:20
(maar nu kan een BD speler toch niet meer op zich laten wachten hoor! :-*')
Citaat van: HTip op december 28, 2008, 08:55:28
Nog niet, ga eerst de upscalingmogelijkheden verder benutten. Hoe lang dat duurt?
Ik had ook niet gedacht dat ik dit jaar nog een nieuwe projector zou hebben gekocht :unsure: :bigsmile:
Citaat van: denoontje op december 28, 2008, 10:24:57
2 dagen denk ik........

:biggrin: LOL :biggrin:

Een BD speler gaat er op termijn echt wel komen. Het zou wel mooi zijn als ik een bijpassende voor mijn Marantzset kan vinden (want die gaat echt nog niet weg :P). De BD8002 zou er kwa design goed bijpassen, maar die is alleen in het zwart :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik heb nieuws voor je, Philip:
Bijna consumenten audio/video apparatuur is tegenwoordig in 't zwart.
Jouw 2 Marantz'n stammen uit het tijdperk vlak voordat de ''zwartverschuiving ;D'' begon.
Volgens mij is er geen enkele zilverkleurige BD speler op de markt.
Dus linksom of rechtsom... tot een bedrag van 100.000 euro krijgt u uw geld teru... ehhhhh, ik bedoel...... wordt het een zwarte BD speler. ;D

Trouwens, als er tijdens mijn M&G nog geen BD speler staat, neem ik mijn eigen mee, laat Philip in zijn stoel zitten, hou af en toe even een emmertje bij, om kwijl op te vangen... ;D
Om over het geluid nog maar niet te spreken, dat zal fantastisch klinken in PCM 5.1 via HDMI! :bigsmile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ramius

Citaat van: celerontje op december 28, 2008, 14:00:27
Dus linksom of rechtsom... tot een bedrag van 100.000 euro krijgt u uw geld teru... ehhhhh, ik bedoel...... wordt het een zwarte BD speler. ;D

Pardon, de twee neefjes van Marantz wel hoor, namelijk de Denon DVD-2500BT en DVD-3800BD zijn zelfs in Silver en Premium Silver te krijgen... Zit niks anders op dan naar jouw oude liefde terug te keren hahaha...

Trouwens, als er tijdens mijn M&G nog geen BD speler staat, neem ik mijn eigen mee, laat Philip in zijn stoel zitten, hou af en toe even een emmertje bij, om kwijl op te vangen... ;D
Om over het geluid nog maar niet te spreken, dat zal fantastisch klinken in PCM 5.1 via HDMI! :bigsmile:

Mag je niet doen of hij is er onmiddellijk om... :devil: :xmas:

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

celerontje

Sorry, je hebt gelijk, dom van me.
Maar dat neemt niet weg dat veel consumentenapparatuur tegenwoordig in 't zwart is, probeer maar eens bij de Media Markt een zilverkleurige LCD tv te vinden, je zal weinig keus hebben.

Philip heeft straks een 1080p beamer, dus een 1080p bron mag niet ontbreken!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

GEFELICITEERD Philip :bigsmile:

Mooie beamer :D

Wat een mooie aanvulling voor je HT 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

celerontje

Hele vette aanwinst inderdaad, de HD1 zit binnen de kortste keren onder de VETTE vlekken ;D
Maar ik kan niet wachten op de M&G, ik ben heel benieuwd hoe zwart het zwart is!

Tube-freak

Waarom zit ie nu weer onder de vette vlekken, daar hebben ze toch afstandbedieningen voor dan hoef je er niet aan te zitten.  IK raak mijn eigen beamer nooit aan, ja hooguit als ik hem voor het eerst neerzet en alles even af moet stellen en verder nooit.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Klopt, maar tijdens het ophangen.
Ik heb zelf een glimmende Hitachi PJ-TX300, maar gelukkig ook een middeltje om 't schoon te maken.
Ik heb gisteren mijn beamer uit elkaar geschroefd, om dustblobs te kunnen verwijderen.
Ging perfect!

HTip

Bijna consumenten audio/video apparatuur is tegenwoordig in 't zwart.
Jouw 2 Marantz'n stammen uit het tijdperk vlak voordat de ''zwartverschuiving ;D'' begon.
Helaas wel ;) Ik vind zwart wel mooi (kijk maar naar mijn HT ;D), maar het past nu niet bij mijn set. De SMS-1 is ook zwart, maar die kan na instellen misschien uit het zicht geplaatst worden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Ramius op december 28, 2008, 15:27:25
Pardon, de twee neefjes van Marantz wel hoor, namelijk de Denon DVD-2500BT en DVD-3800BD zijn zelfs in Silver en Premium Silver te krijgen... Zit niks anders op dan naar jouw oude liefde terug te keren hahaha...
:biggrin: Ik heb nog steeds mijn Denonset. Staat nu op de slaapkamer. De 3800 zou inderdaad niet misstaan :unsure: 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Ramius op december 28, 2008, 15:27:25
Mag je niet doen of hij is er onmiddellijk om... :devil: :xmas:
Citaat van: celerontje op december 28, 2008, 15:55:36
Sorry, je hebt gelijk, dom van me.
Philip heeft straks een 1080p beamer, dus een 1080p bron mag niet ontbreken!
LOL Mijn DV9600 schijnt een hele goede 1080p scaler te hebben. Is natuurlijk niet BD, maar zal voorlopig moeten voldoen. Zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat als ik het in het echt heb gezien dat het virus weer de kop opsteekt, maar dan vraag ik aan de dokter gewoon een pilletje :biggrin:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op december 28, 2008, 16:26:42
GEFELICITEERD Philip :bigsmile:

Mooie beamer :D

Wat een mooie aanvulling voor je HT 8)
Citaat van: molle op december 28, 2008, 22:40:59
Vette aanwinst kerel O0
Thanks 8)

De Optoma geeft al een erg mooi plaatje, maar de reviews van de JVC liegen er niet om. Ben erg benieuwd :smile:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op december 28, 2008, 22:45:02
Hele vette aanwinst inderdaad, de HD1 zit binnen de kortste keren onder de VETTE vlekken ;D
Maar ik kan niet wachten op de M&G, ik ben heel benieuwd hoe zwart het zwart is!
Citaat van: Tube-freak op december 28, 2008, 22:47:20
Waarom zit ie nu weer onder de vette vlekken, daar hebben ze toch afstandbedieningen voor dan hoef je er niet aan te zitten.  IK raak mijn eigen beamer nooit aan, ja hooguit als ik hem voor het eerst neerzet en alles even af moet stellen en verder nooit.
Citaat van: celerontje op december 28, 2008, 23:00:01
Klopt, maar tijdens het ophangen.
Ik zal handschoentjes gebruiken bij het ophangen :biggrin:
Bedienen van de beamer doe ik inderdaad altijd met de AB. Alleen het instellen van de lensshift (als ik het goed doe alleen de verticale) moet handmatig, maar daarna kom ik er niet meer aan ;)
Showcase - Topic

Ramius

Citaat van: HTip op december 29, 2008, 00:23:24
LOL Mijn DV9600 schijnt een hele goede 1080p scaler te hebben. Is natuurlijk niet BD, maar zal voorlopig moeten voldoen. Zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat als ik het in het echt heb gezien dat het virus weer de kop opsteekt, maar dan vraag ik aan de dokter gewoon een pilletje :biggrin:

Hier vrees ik dus ook voor, eens geproefd en je kan nog moeilijk terug :music:

Maar ik vind de nieuwe spelers nog even te nieuw en ze doen nog lang niet alles wat ik graag zou willen (dvd-a/sacd) zodat mijn dvd-speler kan vervangen worden. De nieuwe top-Denon doet dit wel maar 4000€ ligt toch net iets buiten mijn bescheiden budget... En dan de prijs van een blauw schijfje hier in België of de verhuur... Nog veel obstakels voor mij...

Dus moeten we voorlopig langs de dokter :devil: :colgate:

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Citaat van: Ramius op december 29, 2008, 08:16:24
Hier vrees ik dus ook voor, eens geproefd en je kan nog moeilijk terug :music:

Maar ik vind de nieuwe spelers nog even te nieuw en ze doen nog lang niet alles wat ik graag zou willen (dvd-a/sacd) zodat mijn dvd-speler kan vervangen worden. De nieuwe top-Denon doet dit wel maar 4000€ ligt toch net iets buiten mijn bescheiden budget... En dan de prijs van een blauw schijfje hier in België of de verhuur... Nog veel obstakels voor mij...
Helemaal mee eens!! Onze (laatste generatie) DVD-spelers zijn nu meer multi dan de huidige generatie BD-spelers. €4000 vind ik ook echt te veel. Het is natuurlijk wel verleidelijk om er iets bij te nemen voor de tussentijd, maar dan zit ik meer aan een PS3 te denken :unsure: Kan ik racespellen op het grote scherm spelen :P 8)

Citaat van: Ramius op december 29, 2008, 08:16:24
Dus moeten we voorlopig langs de dokter :devil: :colgate:
:biggrin: Zit niks anders op :devil:
Showcase - Topic

celerontje

De PS3 is opzich een leuk ding, maar qua audio zeker niet high-end.
Ik zou als ik jou was gewoon de Marantz nemen, die heeft een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Wat betreft zilver/zwart: zet de zilveren apparatuur bovenaan en de zware onderaan, dat staat toch best mooi?
Hoe meer zwart in je HT, hoe beter. ;D
Mocht je iets goedkopers zoeken, neem dan de Panasonic DMP-BD35, die kan alle HD audio naar PCM 5.1 omzetten, wat je dan aan je receiver kunt voeren, kost 250 euro, goedkoper zelfs dan de PS3.
De PS3 heeft geen IR sensor, dus dan moet je nog weer een USB of Bluetooth converter kopen.

LittleNinja

Daarentegen kan de PS3 nog wat leuke trucjes... ::)

THX-UltraII

LittleNinja

In (full) HD op een groot scherm op HTip´s installatie en in zijn ruimte.... GODDELIJK!!  :thumbs-up: Ik ben dan wel 33, maar ik word simpelweg weer een knulletje van <20 als ik een goede game in handen heb. :P

HTip

Citaat van: celerontje op december 29, 2008, 12:17:20
De PS3 is opzich een leuk ding, maar qua audio zeker niet high-end.
De PS3 heeft geen IR sensor, dus dan moet je nog weer een USB of Bluetooth converter kopen.
Citaat van: LittleNinja op december 29, 2008, 14:27:02
Daarentegen kan de PS3 nog wat leuke trucjes... ::)
Citaat van: THX-ultraII op december 29, 2008, 14:29:17
GAMING ALL THE WAY!  :P
Citaat van: LittleNinja op december 29, 2008, 14:32:45
In (full) HD op een groot scherm op HTip´s installatie en in zijn ruimte.... GODDELIJK!!  :thumbs-up: Ik ben dan wel 33, maar ik word simpelweg weer een knulletje van <20 als ik een goede game in handen heb. :P
:biggrin: Lijkt me ook fantastisch op een groot scherm gamen. Met een game op de PC (Need for Speed, Formule1, etc) komt ook weer het kind in me boven. Heerlijk toch :biggrin:

En een converter meer of minder maakt ook niet meer uit ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op december 29, 2008, 12:17:20
Ik zou als ik jou was gewoon de Marantz nemen, die heeft een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Wat betreft zilver/zwart: zet de zilveren apparatuur bovenaan en de zware onderaan, dat staat toch best mooi?
Hoe meer zwart in je HT, hoe beter. ;D
Mocht je iets goedkopers zoeken, neem dan de Panasonic DMP-BD35, die kan alle HD audio naar PCM 5.1 omzetten, wat je dan aan je receiver kunt voeren, kost 250 euro, goedkoper zelfs dan de PS3.
Ik zou in mijn toekomstige rack een scheiding kunnen maken in zilveren en zwarte apparatuur, weet alleen nog niet hoe dat uitziet. PS3 is toch een hele goede kandidaat als tussenoplossing 8)
Showcase - Topic